وقتی نوبت به کاهش وزن بعد از 60 سال می رسد ، شما یک انتخاب دارید: اکنون لذت ببرید یا بعداً لذت ببرید!


لذت به عنوان “احساس رضایت شادی و لذت” تعریف شده است.

وقتی نوبت به زندگی خوب می رسد ، چه چیزی به شما لذت می دهد؟ آیا احساس خوبی دارید ، انرژی دارید ، آیا با افراد و چیزهایی که به آنها اهمیت می دهید ارتباط دارد؟ فکر می کنم اینها چیزهایی هستند که ما را خوشحال می کنند.

نکته این است که هیچ یک از این موارد به طور خودکار به وجود نمی آیند – شما باید برای موفقیت همه تلاش کنید و از آنها لذت ببرید.

من فقط با مشتری در مورد لذت صحبت کردم. او می خواهد وزن کم کند و بهتر بخوابد. اما او همچنین می داند که عاطفی است و وقتی شیرینی می خورد آرام می گیرد. به نظر شما آشنا می آید؟

این به دلایل زیادی برای بسیاری از ما مشکل ایجاد کرده است. در دوران کودکی ، ممکن است زمانی که از سه چرخه ما بیرون می آیید یا با چرت کوتاهی از خواب بیدار می شوید ، از شما پذیرایی می شود. ارتباط بین درد و تسکین فوری قطع شده است.

ممکن است هنگام خوردن آب نبات متوجه شوید که در این لحظه احساس بهتری دارید. شیرینی ها موذی هستند زیرا به مرکز لذت در مغز ضربه می زنند و شما احساس بهتری دارید. لحظه ای لذت را تجربه می کنید.

اما پس از آن واقعیت ظاهر می شود. مشکلی که تاکید کردید حل نمی شود. و از خود به خاطر عدم حمایت از هدف کاهش وزن یا رفاه عمومی ساده انتقاد می کنید. “من چی فکر کردم؟” شما می توانید بگویید “چرا وقتی می توانستم بازی کنم ، حواسم را پرت کردم ، که منجر به لذت ماندگارتر می شود؟”

لذت بلند مدت احساسی است که شما هنگام توجه و اقدامات شما بر روی هدف بلند مدت متمرکز می شوید. شما آن لحظات را دارید که میل به لذت لحظه ای بوجود می آید ، اما تکنیک هایی را توسعه داده اید که هدف بالاتر خود را یادآوری کنید.

برای هدایت شما به نتایج قابل اطمینان تر و رضایت بخش تر ، ممکن است بخواهید یک مانترا ترسیم کنید …

“من می دانم در دراز مدت چه می خواهم” یا “این لذت لحظه ای مشکل من را حل نمی کند”

… یا ممکن است با یک اقدام مثبت مانند پیاده روی ، انجام یوگا یا صحبت با کسی حواس شما را پرت کند.

ایده این است که تشخیص دهید لحظه ای لذت بردن از زیاده روی در شما فقط حواس شما را پرت می کند و ممکن است باعث آسیب شود. این کار شما را از دستیابی به لذتی که می توانید از اهداف بلند مدت خود در مورد احساس خوب ، وزن کمتر ، داشتن انرژی بیشتر و غیره بدست آورید جلوگیری می کند.

به محض اینکه وسوسه را تشخیص دادید ، مکث کنید و فکر کنید – در این لحظه ، آیا من می خواهم لذت فوری را از این کاسه بستنی یا پیتزای پنیر دریافت کنم ، یا می توانم احساسات را تنفس کنم و به یاد داشته باشم که چقدر خوب است؟ وقتی سنگین تر شوم ، انرژی بیشتری داشته باشم و غیره احساس خواهم کرد.

هیچکدام از ما همیشه به این روش موفق نمی شویم ، اما وقتی بیشتر اوقات موفق می شوید ، به خود بسیار افتخار خواهید کرد.

امروز برای شکل گیری چه می کنید؟ آیا از سلامت و توانایی های جسمانی خود راضی هستید؟ چرا و چرا نه؟ آیا شخصا بعد از 60 سال وزن کم کرده اید؟ لطفاً به گفتگو بپیوندید.