وضعیت خواب چگونه بر سلامت شما تأثیر می گذارد


زنان خوابیده

بعد از یک روز خسته کننده طولانی ، وقتی قبل از خواب زیر ملحفه می خوابید ، احتمالاً به حالت خواب مورد علاقه خود برخورد کرده اید. شما می توانید بدون فکر زیاد به موقعیت معمول خود برسید. س isال این است: “آیا شما در موقعیت مناسب می خوابید؟. اگر هفت تا هشت ساعت به اندازه کافی می خوابید و همچنان با کسلی از خواب بیدار می شوید ، ممکن است نیاز داشته باشید که هنگام خاموش شدن چراغ ها واقعاً با بدن خود چه می کنید. علم توضیح می دهد چگونه نگرش شما بر سلامت روانی ، سلامت جسمی و شخصیت کلی شما تأثیر می گذارد. اگر می خواهید بدانید وضعیت خواب معمول شما چگونه است و چقدر برای سلامتی شما مفید یا مضر است ، به طور پیوسته به سمت پایین حرکت کنید. هرگز برای اصلاح موقعیت خود دوری نکنید. مشکلات سلامتی در دراز مدت

رایج ترین حالت خوابیدن

حدود 54 درصد از جمعیت جهان به صورت پهلو و در مجموع 38 درصد به پشت می خوابند. کوچکترین گروه افراد شامل حدود 7 درصد روی شکم می خوابند.

بهترین موقعیت خواب برای شما چیست؟

برای هیچ کس کافی نیست که خواب کافی برای سلامت روان و جسم ضروری باشد. اما شاید تعجب کنید که بدانید وضعیت خواب چگونه بر سلامت شما تأثیر می گذارد و باعث تغییر در شخصیت شما می شود. گزارش شده است که موقعیت های خواب بر رفتار روزانه شما تأثیر می گذارد.

رایج ترین حالت خواب

اینها رایج ترین حالت های خواب هستند. سریع آن را بخوانید تا از موقعیت خواب مورد علاقه خود مطلع شوید که دارای مزایا و معایبی است.

خوابیدن روی شکم

آیا رو به رو می خوابید یا سر خود را بین بازوهای خود در حال حفاری ، روی بالش بلند کرده اید؟ اگر روی شکم دراز کشیده اید ، عرق نکنید ، تنها نیستید. شما در گروه 7 of مردم قرار دارید. اقلیتی روی شکم خود می خوابند. این حالت به عنوان موقعیت خواب مستعد روی شکم نیز شناخته می شود که می تواند دیگران را از خروپف شدید در شب نجات دهد ، اما به هر حال هرگز توصیه نمی شود.

گردن و ستون فقرات محکم:

خوابیدن روی شکم با بالا آوردن سر روی بالش باعث می شود گردن و ستون فقرات شما در حالت تنش مداوم قرار گیرند. ماهیچه های شما کشیده هستند. هسته مرکزی بدن شما سنگین ترین است و کمرتان را در حالت خمیده ثابت نگه می دارد. این ستون فقرات عمومی می تواند منجر به بسیاری از عوارض پزشکی شود.

آسیب عصبی و کاهش جریان خون:

این می تواند باعث ایجاد اعصاب متعددی شود که باعث از بین رفتن احساسات بیشتر در اندام تحتانی شما در یک دوره زمانی می شود. گردش خون محدود می تواند به قسمت های مختلف بدن آسیب برساند.

اگر نمی توانید متوقف شوید ، ابتدا سعی کنید گردن و ستون فقرات خود را در حالت خنثی نگه دارید. بالای پیشانی خود را روی بالش قرار دهید یا بالش را در زیر ناحیه لگن قرار دهید تا از قوس دادن به پشت خود جلوگیری کنید.

خوابیدن در حالت جنین

به صورت پهلو بخوابید و پاها را بسته و زانوها را در قسمت سر خم کنید. این باعث ایجاد انحنای اضافی در ستون فقرات می شود و گردن را در حالت سفت نگه می دارد.

محدود کردن نفس:

خوابیدن در این حالت می تواند حرکت عضله اصلی را با تنفس دیافراگم محدود کند. گاهی اوقات بیماران در این حالت طولانی هنگام خواب خفه می شوند.

موقعیت جنین و بارداری:

این موقعیت برای زنان باردار مهم است. این نگرش به گردش بهتر جنین و مادر کمک می کند. اگر با توجه به این وضعیت درد لگن دارید. یک بالش بین زانوها قرار دهید تا فشار را کاهش دهد.

موقعیت خواب جانبی

خوابیدن به پهلو رایج ترین حالت است. حدود 54 درصد از مردم در سراسر جهان با این نگرش می خوابند. این دقیق ترین نگرش خواب با فواید سلامتی فراوان است.

ستون فقرات کشیده:

ضربه زدن به این حالت به حفظ طولانی مدت ستون فقرات در حالت آرامش کمک می کند. استرس اضافی را از بین می برد و از فراگیر شدن و سفت شدن ستون فقرات جلوگیری می کند. هیچ تأثیر عصبی به ستون فقرات کشیده مربوط نمی شود.

تاثیر بر ماهیچه ها:

این ژل از نرم شدن عضلات گردن ، شانه و پشت پشتیبانی می کند. استرس را بر آنها کاهش می دهد و آنها را در حالت متعادل نگه می دارد.

خبر خوب برای بیمارانی که با آپنه خواب مبارزه می کنند:

بیمارانی که با آپنه خواب ، تنفس دهانی و خروپف شدید دست و پنجه نرم می کنند. این موقعیت با بازکردن راههای هوایی محدود به حالت عادی از بروز این اختلالات جلوگیری می کند.

موقعیت ورود

افرادی که این ژست را دارند به پهلو می خوابند در حالی که پاها و بازوها در حالت صاف و محکم قرار دارند. نمایشی کلاسیک از بدن سرد و سفت و سخت. اگر فردی سابقه آرتریت (التهاب مفاصل) داشته باشد ، می تواند با سفت شدن درد مفاصل را تشدید کند.
در ابتدا سعی کنید دست ها و پاها را کمی در حالت خمیده نگه دارید تا به مرور زمان این عادت را کنار بگذارید.

موقعیت خوابیده به پشت

حالت دروغ گفتن دومین موقعیت رایج است. اغلب به عنوان خوابیدن به پشت معروف است. 38 درصد مردم به این نگرش عادت کرده اند. مزیت این موقعیت این است که گردن را در حالت آرامش خنثی نگه می دارد.

فال بد برای افراد مبتلا به آپنه خواب:

این وضعیت خروپف را تشدید می کند و باعث انسداد مجاری تنفسی می شود که باعث می شود تنفس در هنگام خواب مشکل شود.

درد در قسمت تحتانی ستون فقرات:

درد کمر را بیشتر در گروه سنی بزرگتر با ایجاد فشار طولانی مدت بر کمر افزایش می دهد. اگر از خوابیدن در موقعیت لذت می برید ، اما این نیز دلیل کمردرد شما است. من برای وضعیت شما راه حلی دارم. از یک غلتک گردن یا یک پد گردنی کوچک در زیر گردن خود استفاده کنید تا فشار بر کمر شما کاهش یابد.

قابل حمل:

خواب کافی برای یک فرد بالغ از 7 تا 8 ساعت در روز ضروری است. مردی یک سوم عمر خود را در خواب می گذراند. داشتن یک ریتم معمولی روز و شب که به عنوان ساعت بیولوژیکی بدن نیز شناخته می شود ، برای تعادل کامل با یک شیوه زندگی سالم ضروری است. اگر نمی خوابید ، بر سلامت روحی و جسمی شما نیز تأثیر می گذارد. سعی کنید با رعایت چند مرحله به طور مرتب ، بهداشت خواب خود را حفظ کنید. با رعایت چند مرحله ساده سعی کنید هر شب یک خواب راحت داشته باشید:

  • قبل از خواب از مصرف زیاد کافئین خودداری کنید.
  • از نور شدید ، سر و صدا و دیگر حواس پرتی های خواب از محیط اطراف خود اجتناب کنید.
  • سعی کنید روتین را تنظیم کنید.
  • به طور منظم تمرین کن.
  • قبل از خواب یک فنجان شیر گرم با یک قاشق چای خوری شکر در دفتر خاطرات بهداشت خواب خود اضافه کنید.
  • برای رفع استرس از چای بابونه یا چای اسطوخودوس استفاده کنید.

این مراحل ضروری را برای داشتن ذهن و بدن سالم و متعادل ادامه دهید.

منابع:

https://doi.org/10.1093/sleep/6.1.52
https://doi.org/10.1378/chest.118.4.1018
https://health.clevelandclinic.org/back-side-stomach-sleep-position-best/

دیدگاهتان را بنویسید