ورزش برای درمان سیاتیک ورزش برای سیاتیک


بر خلاف سایر سیاتیک ، درد با استراحت بهبود نمی یابد و تمرینات ویژه در تسکین آن موثر است. تمرینات مناسب برای سیاتیک را بخوانید.

سیاتیک در اثر تحریک و التهاب عصب شناخته شده ایجاد می شود.

برخی معتقدند که تمرینات ، حرکات کششی خاص در درمان درد و گرفتگی عصب شناخته شده و نواحی اطراف آن مثر است.

اگرچه سیاتیک قابل درمان است ، اما ورزش مناسب می تواند به تسریع روند بهبود کمک کند.

مدیریت سیاتیک مشکل و گاهی ناامید کننده است. برخلاف سایر سیاتیک ، سیاتیک با استراحت بهبود نمی یابد.

این مقاله انواع تمرینات و تمرینات برای درمان سیاتیک و علت تاثیر آنها را بررسی می کند.

همچنین علل و علائم سیاتیک ، اقدامات پیشگیرانه و سایر گزینه های درمانی را شرح می دهد.

همچنین بخوانید:

درمان سیاتیک (کلیک کنید)

سیاتیک چیست؟

سیاتیک نوعی درد عصبی در عصب سیاتیک است.

عصب شناخته شده وسیع ترین و طولانی ترین عصب بدن است. این عصب قبل از انشعاب به باسن ناحیه کمر در هر پا متصل می شود.

قطر عصب سیاتیک در برخی مناطق تا 2 سانتی متر است.

به طور کلی ، سیاتیک بسته به محل فشرده شدن آن می تواند یک پا و یک طرف بدن را تحت تأثیر قرار دهد. درد بازتابی همراه با سوزش یا بی حسی در ناحیه کمر ، نزدیک باسن ، پشت ساق پا ، پا و انگشتان پا برخی از علائم این بیماری است.

ناحیه آسیب دیده نیز ممکن است ضعیف تر از حد معمول باشد. در برخی موارد ، این وضعیت باعث کمردرد نیز می شود که می تواند یک احساس ثانویه شدیدتر از سیاتیک باشد.

همچنین بخوانید:

علل و درمان کمردرد (کلیک کنید)

علت سیاتیک

سیاتیک به طور موقت به دلیل تحریک و التهاب عصب شناخته شده رخ می دهد. با این حال ، تشخیص علت بسیاری از موارد سیاتیک مشکل است.

این درد می تواند زمانی رخ دهد که دیسک یا فتق بر روی عصب شناخته شده لغزیده و فشار می آورد.

دیسک ها قسمت هایی از غضروف هستند که مهره های ستون فقرات را می پوشانند و بر خم شدن ستون فقرات تأثیر می گذارند.

سایر علل سیاتیک عبارتند از:

  • تومور در ستون فقرات
  • عفونت ها به ستون فقرات سرایت می کنند
  • مهره های کمری – این وضعیت باعث می شود دیسک روی مهره های کمری لغزیده شود
  • سندرم Cauda equina – این وضعیت بر اعصاب قسمت تحتانی نخاع تأثیر می گذارد.
  • آسیب نخاعی

هفت تمرین و کشش برای سیاتیک

اکثر افراد مبتلا به سیاتیک بعد از 4 تا 6 هفته بهبود می یابند. با این حال ، برخی از تمرینات و تمرینات شدید در بهبود درد سیاتیک و درد عضلات مثر است.

تمرینات زیر برای افزایش قدرت و انعطاف پذیری در عضلات سرین ، پیریفورمیس ، پوپلیتئال و کمر مفید است.

به احتمال زیاد ورزش منظم بهترین نتایج را در درمان سیاتیک ارائه می دهد. با این حال ، همه این تمرینات لزوماً برای همه مفید نیستند ، زیرا علل مختلف سیاتیک به طرق مختلف بر عصب سیاتیک تأثیر می گذارد.

توجه داشته باشید که ورزش باید باعث ایجاد فشار و کشیدگی در ناحیه شود ، اما نباید باعث تشدید درد سیاتیک یا ایجاد درد جدید شود.

همچنین بخوانید:

مزایای ورزش برای سلامت جسمی و روانی (کلیک کنید)

حالت کبوتر نشسته

احتمالاً افرادی که تجربه یوگا دارند این ورزش را می دانند. برای انجام این حرکت مراحل زیر را دنبال کنید:

  • روی زمین بنشینید و پاهای خود را مستقیم و مستقیم دراز کنید.
  • پای راست را خم کنید و مچ پای راست را روی زانوی چپ قرار دهید.
  • از باسن به جلو خم شوید و اجازه دهید قسمت بالای بدن به آرامی به سمت پایین ران حرکت کند.
  • سپس ، در صورت راحت بودن ، پای چپ خود را خم کرده و دستان خود را پشت ران ها قرار دهید تا کشش افزایش یابد.
  • بسته به راحتی ، این موقعیت را برای 10 تا 20 ثانیه نگه دارید.
  • سپس به آرامی رها کرده و تمرین را برای طرف دیگر تکرار کنید.

همچنین بخوانید:

حرکات یوگا: مبتدی – متوسط ​​و پیشرفته (کلیک کنید)

ورزش برای درمان سیاتیک ورزش برای سیاتیک تمرینات برای سیاتیک

تنه در حالت نشسته

برای سفت کردن نیم تنه مراحل زیر را دنبال کنید:

  • روی زمین دراز بکشید و پاها را دراز کرده و انگشتان پا را به سمت بالا خم کنید.
  • زانوی راست را خم کرده ، ساق را بلند کرده و در کنار قسمت خارجی پای چپ (زانو) قرار دهید.
  • آرنج چپ را از زانوی راست بیرون بیاورید و به آرامی به داخل فشار دهید و بدن را به راست بچرخانید.
  • این حالت را 20 تا 30 ثانیه نگه دارید و سپس رها کنید. سپس تمرین را برای طرف دیگر بدن انجام دهید.

این تمرین را برای 2 تا 3 بار برای هر طرف تکرار کنید.

ورزش برای درمان سیاتیک ورزش برای سیاتیک تمرینات برای سیاتیک

زانو به سینه

برای انجام این حرکت مراحل زیر را دنبال کنید:

  • به پشت دراز بکشید و پاها را با زانوها بالا و کف پاها روی زمین خم کنید.
  • یک زانو را به سینه بیاورید و پای دیگر را روی زمین بگذارید.
  • زانو را تا 30 ثانیه یا تا زمانی که راحت هستید روی سینه نگه دارید.
  • سپس پا را به آرامی رها کرده و همین مراحل را برای پای مقابل نیز تکرار کنید.

این تمرین باید 3 بار برای هر پا انجام شود. همچنین ، به عنوان یک نوع کشش مشابه ، می توان هر دو پا را حرکت داد و برای چند ثانیه روی سینه نگه داشت.

پل ها را ببلعد

برای انجام این حرکت مراحل زیر را دنبال کنید:

  • به پشت دراز بکشید و پاهایتان را خم کنید تا زانوها بالا بیایند و پاها روی زمین قرار گرفته و از شانه های شما جدا شده باشد.
  • پاشنه ها را فشار داده و باسن را بلند کنید تا یک خط مستقیم از زانو تا شانه ایجاد شود.
  • سپس چند ثانیه در این حالت راحت بمانید و قسمت پشتی را به حالت اولیه بازگردانید.

ابتدا این تمرین را 8 تا 10 بار تکرار کنید و در صورت راحت بودن آن را برای چند ست انجام دهید.

ورزش برای درمان سیاتیک ورزش برای سیاتیک تمرینات برای سیاتیک

تنش پوپلیت ثابت می ماند

برای انجام این تمرین و ایجاد فاصله بین پا و زمین به یک صندلی یا وسیله مشابه نیاز است. مراحل انجام این تمرین عبارتند از:

  • بایستید و یک پا را روی چیزی بالاتر از پای دیگر (اما زیر سطح لگن) قرار دهید. برای این منظور می توان از صندلی یا نردبان استفاده کرد.
  • پا را خم کنید تا انگشت پا به بالا و ساق پا کشیده شود.
  • کمی از لگن خم شوید و تنه را به سمت ساق پا (پایین) حرکت دهید تا باسن درگیر شود. پشت خود را صاف نگه دارید.
  • تا جایی که ممکن است بدون ایجاد ناراحتی خم شوید ، اما زیاد فشار ن آورید.
  • این موقعیت را به مدت 30 ثانیه یا تا آنجا که ممکن است نگه دارید.
  • سپس به آرامی رها کرده و تمرین را برای طرف دیگر تکرار کنید.

این تمرین را برای هر پا 2 تا 3 بار تکرار کنید.

چاه کودکان

این تمرین در یوگا نیز رایج است و مراحل زیر را دنبال می کند:

  • روی زانو بنشینید و باسن خود را روی پاشنه های پا بیندازید.
  • زانوها را به اندازه باسن جدا کرده و تنه را بین ران ها بکشید.
  • بازوهای خود را آرام روی زمین و جلوی سر خود بکشید.
  • برای آرامش تنفس کنید. باسن را به زور به پاشنه فشار ندهید و بگذارید بماند تا کششی ملایم ایجاد شود.

در صورت امکان ، قبل از رها کردن این حالت را به مدت 30 ثانیه نگه دارید.

ورزش برای درمان سیاتیک ورزش برای سیاتیک تمرینات برای سیاتیک

شیب لگن

این تمرین در تقویت کمر ، عضلات شکم و پایین شکم مثر است. مراحل آن عبارتند از:

  • به پشت دراز بکشید و پاها را خم کرده و دست ها را در دو طرف بدن قرار دهید.
  • ماهیچه های شکم خود را سفت کرده و پشت خود را به زمین فشار دهید.
  • باسن و لگن را کمی به سمت بالا خم کرده و وضعیت را حفظ کنید. سپس برای چند ثانیه روی تنفس تمرکز کنید.
  • موقعیت را رها کرده و استراحت کنید.

برای شروع 10 بار تکرار کافی است ، اما در صورت امکان این تعداد را در طول زمان افزایش دهید.

چگونه ورزش به درد سیاتیک کمک می کند

به گفته BMJ ، ورزش باید به عنوان یکی از اجزای اصلی درمان غیرتهاجمی در نظر گرفته شود.

این به این دلیل است که درد سیاتیک ، بر خلاف سایر آسیب ها ، با استراحت بهبود نمی یابد ، اما به ورزش مناسب پاسخ می دهد.

علاوه بر این ، ادامه ورزش پس از درمان سیاتیک به جلوگیری از بازگشت آن کمک می کند.

عوامل زیر در کاهش علائم سیاتیک م areثر است:

بهبود جریان خون

ورزش باعث بهبود جریان خون در ماهیچه ها و اعصاب ناحیه مورد نظر می شود. بهبود جریان خون برای رساندن خون تازه و مواد مغذی به ناحیه مورد نظر و دفع سموم و التهاب از این مناطق مثر است.

همچنین بخوانید:

برای گردش بهتر خون چه بخوریم؟ (کلیک)

بهبود قدرت ماهیچه ها

ورزش می تواند عضلات مناطق آسیب دیده را درگیر کرده و تقویت کند. ماهیچه های قوی تر نیز می توانند وزن بیشتری در اطراف بافت مورد نظر داشته باشند.

طبق تحقیقات انجام شده در مجله Exercise Rehabilitation ، تمرینات هدفمند در تثبیت کمر و افزایش انعطاف پذیری در حرکات آن موثر است. این به کاهش فشار بر دیسک های نزدیک عصب شناخته شده کمک می کند.

همچنین بخوانید:

انواع ماهیچه های بدن و راه های کمک به رشد آنها (کلیک کنید)

بهبود سلامت عصبی

بر اساس یک مطالعه در سال 2016 ، ورزش هدفمند برای سیاتیک باعث تحریک سیستم عصبی می شود. این منجر به افزایش انعطاف پذیری عصب و کاهش سفتی و حساسیت نسبت به بهبود نشانگرهای سلامت عصب می شود.

بهبود سلامت بافتهای نرم

ورزش منظم شناختی باعث بهبود بافت نرم دیسک و افزایش سلامت آنها می شود.

بر اساس تحقیقات انجام شده ، دیسک های ستون فقرات در طول ورزش از مواد مغذی و مایعات سالم تری استفاده می کنند. بنابراین ، استفاده طولانی مدت از آنها و کاهش فعالیت بدنی به دیسک ها آسیب می رساند.

چگونه از سیاتیک جلوگیری کنیم

برخی از اقدامات پیشگیرانه را می توان برای کمک به کاهش خطر سیاتیک یا جلوگیری از کمردرد (که می تواند منجر به درد شود) انجام داد.

این شامل:

  • قبل از گرم شدن از انجام فعالیتهای مسبب دردناک مانند کشش و پیچ خوردن خودداری کنید
  • از تکنیک های مناسب برای بلند کردن اجسام سنگین استفاده کنید
  • از نشستن یا ایستادن طولانی مدت خودداری کنید
  • قبل از استفاده ، ماهیچه های خود را گرم کنید
  • ورزش منظم برای تقویت ماهیچه ها

یکی دیگر از درمان های سیاتیک

مصرف داروهای ضد التهابی و داروهای خانگی از دیگر گزینه های پزشکی برای سیاتیک است.

درمان های دارویی

داروهای تجویز شده برای تسکین درد سیاتیک عبارتند از:

  • ضد تشنج
  • داروهای ضد التهابی استروئیدی
  • کورتیکواستروئیدهای تزریقی
  • شل کننده های عضلانی

همچنین بخوانید:

شل کننده های عضلانی (کلیک کنید)

درمان خانگی

داروهای خانگی سیاتیک شامل موارد زیر است:

  • تمرینات قدرتی اصلی را انجام دهید
  • از کمپرس گرم یا سرد برای کاهش التهاب و آرامش فرد استفاده کنید
  • نشستن و ایستادن را تمرین کنید
  • تمرینات منظم با شدت کم ، از جمله پیاده روی ملایم و شنا انجام دهید

برای مشاهده و خرید محصولات سرد و گرم از داروخانه آنلاین Eviro کلیک.

نتیجه

سیاتیک زمانی رخ می دهد که عصب شناخته شده تحریک و فشرده می شود.

گاهی اوقات لغزش دیسک در ستون فقرات علت این بیماری است.

با تقویت عضلات و افزایش انعطاف پذیری در ناحیه مورد نظر ، می توان روند بهبودی را تسریع کرده و از آسیب بیشتر جلوگیری کرد.

گزینه های درمانی ، از جمله م exercisesثرترین تمرینات را می توان با پزشک و فیزیوتراپیست خود در میان گذاشت.

برای مشاهده و خرید مکمل ها و محصولات مراقبت از داروخانه اینترنتی Oiro کلیک.

1 »2» 3 »4» 5 به این مقاله امتیاز می دهم!

[کل: 1 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید