ورزش با “خستگی آدرنال” و اختلال در تنظیم کورتیزول – سلامت ارین هولت



ورزش زیاد باعث سوختن گلوکز ذخیره شده می شود که می تواند منجر به کاهش قند خون شود. این امر به ویژه اگر در حال حاضر با مشکلات پایین قند خون سروکار دارید مشکل ساز است. این امر بدن شما را مجبور به تولید کورتیزول بیشتر برای بازیابی قند خون می کند. این کار با تجزیه توده عضلانی بدون چربی و حتی پوشش داخلی روده شما برای آزادسازی اسیدهای آمینه برای سوخت انجام می شود. این “حالت کاتابولیک” است – بدن شما بافت را از بین می برد.

اگر تحت استرس هستید – استرس عاطفی ، استرس رژیم غذایی یا موارد دیگر – شما قبلاً در حالت کاتابولیک هستید ، بنابراین نمی خواهید فعالیت کاتابولیک بیشتری انجام دهید.

توصیه های ورزشی من برای مراجعه کنندگان اغلب به آنچه در آزمایشگاه های آنها می بینم بستگی دارد ، به ویژه در مورد سطح کورتیزول. وقتی صحبت از اختلال در تنظیم کورتیزول می شود ، تنها با توجه به علائم دشوار است.

این یکی از اصلی ترین دلایلی است که من شما را برای احیای هورمون ها ایجاد کردم – بنابراین زنان بیشتری می توانند به آزمایشات هورمونی عملکردی دسترسی پیدا کرده و توصیه های خاصی را برای آنها دریافت کنند! من شخصاً عاشق آزمون هلندی هستم و این چیزی است که بیشتر در تمرین و YHR از آن استفاده می کنم.

توصیه هایی برای افزایش کورتیزول:

ورزش در صورت مصرف بیش از حد می تواند سطح بالای کورتیزول را کاهش دهد

ورزش ممکن است احساس کند که “شما را آرام می کند” (اما شما همچنین می توانید بیش از حد به خودتان فشار بیاورید ، بنابراین مراقب باشید)

ورزش بیش از حد قلبی عروقی + شدت بالا می تواند شما را در وضعیت کاتابولیک قرار دهد

زمان مناسبی برای تمرین برای ماراتن یا شروع کراس فیت نیست

تمرکز بر استراحت + ترمیم و ورزش

ورزش متوسط ​​CV (70-75٪ حداکثر ضربان قلب هوازی برای سن) به مدت 45-50 دقیقه می تواند باعث افزایش بیش از حد سمپاتیک و تعدیل کورتیزول شود ، اما ورزش زیاد با کورتیزول پایین می تواند مضر باشد.



دیدگاهتان را بنویسید