هشدار؛ عوارض جبران ناپذیر خواب گرسنه را جدی بگیرید!


برخی معتقدند گرسنگی خوابیدن باعث کاهش وزن آنها می شود در حالی که از عوارض آن مانند بی خوابی، افزایش وزن و بی حوصلگی آگاهی ندارند.

به گزارش صبح به نقل از آخرین اخبار، چاقی و اضافه وزن از مشکلات رایج دنیای امروز است که افراد زیادی درگیر آن هستند.

همه ما می دانیم که ورزش منظم و کاهش مصرف مواد غذایی برای کاهش وزن موثر است، اما برخی از افراد فکر می کنند با حذف شام و گرسنگی کشیدن بهتر وزن کم می کنند.

به گفته متخصصان، خوابیدن با شکم خالی و گرسنه نه تنها برای کاهش وزن مناسب است، بلکه مشکلاتی را به همراه خواهد داشت که در این قسمت به تفصیل توضیح خواهیم داد.

بیشتر بخوانید: اگر می خواهید لاغر شوید، در این ساعت غذا بخورید!

بیخوابی

اگر با معده خالی بخوابید، احتمال بیدار ماندن و نخوابیدن شما زیاد است، زیرا نخوردن غذا مانع از خواب راحت شما می شود و این گرسنگی ذهن شما را بیدار نگه می دارد و مانع از خوابیدن شما می شود. اگر به دنبال کاهش وزن هستید، از نخوردن شام و گرسنگی خوردن خودداری کنید زیرا کمبود خواب مناسب می تواند منجر به کاهش متابولیسم، افزایش اشتها و … شود و نتیجه معکوس داشته باشد.

اضافه وزن

بسیاری از افراد به دلیل اینکه می خواهند وزن کم کنند، شب ها گرسنه به رختخواب می روند، اما این روش اشتباهی است، زیرا سطح قند خون را به طور چشمگیری کاهش می دهد و آنها را گرسنه می کند و در نتیجه تمایل بیشتری به خوردن غذا دارند. روز بعد.

شب ها گرسنگی نکشید و با معده خالی نخوابید زیرا باعث می شود صبح روز بعد غذای بیشتری بخورید و قند خون به سطوح ناسالم افزایش یابد و شرایط متابولیک شما تحت تأثیر قرار گیرد.

کاهش توده عضلانی

رفتن به باشگاه با معده خالی کاملاً ناسازگار است. پس بهتر است به هر حال مواد مغذی و پروتئین را برای بدن خود دریافت کنید، زیرا اگر گرسنه بخوابید، عضله سازی شما تحت تاثیر قرار می گیرد و دیگر نمی توانید عضلات قوی داشته باشید.

اگر برای کاهش وزن ورزش می کنید، با شکم خالی نخوابید زیرا بدن از این طریق فرآیند تجزیه عضلات را برای انرژی آغاز می کند. برای اینکه بهترین نتیجه را از تمرین خود بگیرید، یک شام سبک بخورید تا خواب شبانه شما را مختل نکند و عضلاتتان بهبود پیدا کنند.

از دست دادن انرژی

همچنین بدن برای تامین انرژی ۲۴ ساعته در شب به غذا نیاز دارد و در نتیجه اگر شب گرسنه بخوابید، روز بعد انرژی شما کم می شود و نمی توانید روز خود را پر انرژی بگذرانید.

کسالت و بد اخلاقی

خوابیدن با معده خالی باعث تحریک پذیری و تحریک پذیری شما می شود، به خصوص اگر صبح روز بعد صبحانه خوبی نخورید. مطمئناً آخر شب حال خوبی ندارید و از نظر روحی آشفته هستید. گرسنگی باعث نوسانات سطح سروتونین می شود و بر بخشی از مغز که خشم را کنترل می کند تأثیر می گذارد.

توصیه: زمان خاصی را برای غذا خوردن تعیین کنید

همانطور که قبلاً بارها گفته شد، تعیین زمان مشخص برای وعده های غذایی تأثیر شگفت انگیزی بر وزن و سایز دور کمر شما خواهد داشت. وعده های غذایی منظم انرژی ثابتی را برای بدن فراهم می کند و متابولیسم سالمی را حفظ می کند.