هر فرد چقدر آب نیاز دارد؟ | آب مورد نیاز بدن


اکثر مردم از میزان نوشیدنی خود آگاه نیستند و بسیاری از آنها حتی نیمی از نیاز خود را نمی نوشند. آب در هر فرآیند سلولی در بدن شما نقش دارد و هنگامی که بدن شما دچار کم آبی می شود ، همه آنها به طور مlyثرتری کار می کنند ، که متابولیسم شما را نیز شامل می شود. آن را به عنوان اتومبیل خود در نظر بگیرید: اگر روغن و بنزین کافی داشته باشید ، کارایی بیشتری خواهد داشت. اینجا بدن شماست متابولیسم شما اساساً مجموعه ای از واکنش های شیمیایی شیمیایی است که در بدن شما رخ می دهد. هیدراته ماندن از بروز این واکنشهای شیمیایی به آهستگی جلوگیری می کند. حتی 1 deficiency کمبود آب می تواند باعث افت قابل توجهی در متابولیسم شود. شما دائماً از ادرار و عرق تخلیه می شوید. اگر می خواهید بدانید که چرا هنگام ورزش عرق می کنید ، می توانید آن را در اینجا بررسی کنید. برای جلوگیری از کم آبی بدن باید مقدار زیادی آب بنوشید. معمولاً هشت لیوان آب توصیه می شود که معادل حدود 2 لیتر است. با این حال ، برخی معتقدند که شما باید به طور منظم در طول روز آب بنوشید ، حتی زمانی که تشنه نیستید. مانند سایر موارد ، بستگی به شخص دارد. عوامل زیادی (داخلی و خارجی) در نهایت بر نیاز شما به آب تأثیر می گذارد.

آب مورد نیاز بدن

عوامل موثر بر میزان آب آشامیدنی

وزن متغیری است که میزان آب مورد نیاز برای نوشیدن را تغییر می دهد. اساساً ، این معادله به شما می گوید که نیمی از وزن بدن خود را بردارید و آن مقدار را در یک اونس آب (25 میلی لیتر در هر اونس) بنوشید. عادات ورزشی شما همچنین بر میزان آب مورد نیاز برای نوشیدن تأثیر می گذارد. توصیه می شود در هر 30 دقیقه که می خواهید ورزش کنید 300 میلی لیتر آب به میزان مصرف روزانه خود اضافه کنید. اگر در بیرون ورزش می کنید و هوا بسیار گرم است ، ممکن است لازم باشد تعداد بیشتری را اضافه کنید. در صورت وجود منبع کافی آب ، کلیه ها کارآمدتر عمل می کنند. اگر کلیه ها با آب پس انداز کنند ، ادرار غلیظ تری تولید می کنند که این امر باعث صرف انرژی بیشتر و فرسودگی بیشتر بافت های آنها می شود.

در مورد تامین آب چند قانون ساده باید رعایت شود

  • بخش مهمی از هیدراتاسیون نوشیدن آب قبل از تشنگی یا قبل از هر گونه فعالیتی است.
  • قبل از دویدن چند لیوان آب بنوشید.
  • همچنین ادرار خود را چک کنید. اگر به اندازه کافی هیدراته هستید ، باید حدود دو یا چهار ساعت ادرار کنید و ادرار شما باید بی رنگ یا بسیار زرد کم رنگ (یونجه یا روشن تر) باشد. اگر تاریک تر از آن است ، مایعات کافی نداشته باشید. سردرد و سرگیجه یکی از نشانه های دیر کم آبی است. اگر این موارد را تجربه می کنید ، واقعاً باید مصرف آب خود را افزایش دهید.
  • کم آبی بدن می تواند یک فعالیت تفریحی تابستانی را به یک تجربه ناخوشایند یا بدترین سفر اضطراری تبدیل کند.
  • منتظر نمانید تا دیر شود. یک بطری آب با خود ببرید و خانواده و خانواده خود را در طول تفریح ​​تابستانی هیدراته کنید!

از دو سایت زیر می توانید آب مورد نیاز را محاسبه کنید

https://www.gigacalculator.com/calculators/water-intake-calculator.php

https://calculator-online.net/water-intake-calculator/

منابع

https://www.umsystem.edu/totalrewards/wellness/how-to-calculate-how-much-water-you-should-drinch

https://health.usnews.com/health-news/blogs/eat-run/2013/09/13/the-truth-about-how-much-water-you-should-really-drin

https://www.gigacalculator.com/calculators/water-intake-calculator.php

https://www.webmd.com/diet/features/water-for-weight-loss-diet#

https://www.healthline.com/nutrition/how-much-water-should-you-drink-per-day

دیدگاهتان را بنویسید