هر آنچه باید در مورد رژیم غذایی حذف بدانید


به نظر می رسد عدم تحمل غذایی بیش از هر زمان دیگری رایج است. امروزه طبیعی است که بشنویم که چگونه کسی به دلیل اثرات منفی که بر بدن می گذارد ، گلوتن نمی خورد یا از محصولات لبنی خودداری می کند. برای برخی ، ممکن است عدم تحمل غذایی باشد ، و برای برخی دیگر ، ممکن است حساسیت غذایی باشد ، که در حال حاضر نیز در ایالات متحده یک مسئله مهم است.

طبق تحقیقات و آموزش آلرژی آلرژی ، بیش از 32 میلیون آمریکایی از حساسیت غذایی رنج می برندبه این علائم از علائم خفیف شامل خارش دهان و لانه حشرات تا علائم شدیدتر مانند سفت شدن گلو متغیر است.

حساسیت غذایی چیزی است که باعث واکنش در سیستم ایمنی شما می شود ، در حالی که عدم تحمل غذایی چیزی است که باعث مشکل در هضم شما می شود. عدم تحمل غذا معمولاً از شدت کمتری برخوردار است و ممکن است هنوز بتوانید مقادیر کمی از غذا را بدون داشتن مشکلات خیلی جدی بخورید.

تخم مرغ به عنوان حساسیت غذایی یا بخشی از رژیم حذف

یک راه برای تعیین عدم تحمل غذایی شما انجام رژیم حذف است. این رژیم همراه با مشکلات فزاینده عدم تحمل تغذیه ای بسیار محبوب شده است. پس چگونه این کار را انجام می دهید؟

هر آنچه در مورد رژیم حذف باید بدانید را بخوانید.

رژیم حذف چیست؟

رژیم حذف بیش از یک برنامه غذایی است که غذاهایی را که علل شایع حساسیت و عدم تحمل هستند ، حذف می کند ، بنابراین می توانید سعی کنید ببینید واکنش بدن شما به آنها چگونه است زیرا هر بدن متفاوت است.

میزان شدت رژیم حذف به میزان شدید مشکلات شما بستگی دارد. برخی از مردم تصمیم می گیرند که گلوتن و محصولات لبنی را برای چند هفته حذف کنند تا احساسات خود را ببینند ، در حالی که برخی دیگر رژیم غذایی قوی تری را برای کمک به مشکلات جدی تر مانند IBS انجام می دهند.

چرا باید رژیم حذف را انجام دهید؟

اگر متوجه شدید که از علائم جسمی رنج می برید ، از جمله:

  • نفخ
  • گاز
  • سوء هاضمه
  • مشکلات سیستم ایمنی بدن
  • مه مغزی
  • لاکو
  • سردرد
  • آکنه
  • اضطراب
  • نوسانات خلقی
  • افسردگی

ممکن است بخواهید رژیم حذف را امتحان کنید. شاید تعجب کنید که متوجه شدید علت اصلی اضطراب شما مربوط به کار نیست ، بلکه نانی است که هر روز صبح می خورید.

زخم معده یا معده باعث درد معده می شود

رژیم حذف چگونه عمل می کند؟

با حذف برخی از غذاها در رژیم غذایی خود در طی یک دوره زمانی که ممکن است باعث واکنش های بد در بدن شما شود ، ممکن است متوجه شوید که علائم شما ناپدید شده و دوباره احساس طبیعی می کنید.

رژیم حذف برای بازیابی میکروب و کاهش التهاب عمل می کند. برخی تحقیقات نشان داده است که رژیم حذف می تواند در مواردی مانند IBS و سندرم روده مفید باشد.

چگونه رژیم حذف را شروع کنم؟

بسیاری از افراد رژیم غذایی خود را با حذف غذاهایی که برای بسیاری از افراد آلرژن / عدم تحمل شناخته شده است ، شروع می کنند.

این شامل:

  • لبنیات
  • گلوتن
  • سویا
  • ذرت
  • شکر تصفیه شده
  • بادام زمینی
  • تخم مرغ

زن در حال کاهش یک لیوان شیر برای حذف رژیم غذایی

اگر رژیم غذایی حذف شدیدتری را انتخاب می کنید ، احتمالاً می خواهید رژیم کم FODMAP را امتحان کنید. این به معنی فروکتوز ، الیگوساکاریدها ، دی ساکاریدها ، مونوساکاریدها و پلیول ها است. بنابراین ، برخی از غذاهایی که باید با این رژیم غذایی سخت تر حذف کنید عبارتند از:

  • شب (بادمجان ، گوجه فرنگی ، فلفل ، سیب زمینی سفید)
  • میوه های دارای فروکتوز بالا (سیب ، گیلاس ، انبه ، انجیر)
  • محصولات لبنی
  • سبزیجات (لوبیا ، نخود ، عدس)
  • سیر
  • پیازها
  • محصولات گندم

این غذاها کربوهیدراتهای زنجیره کوتاه محسوب می شوند ، به این معنی که هضم آنها برای بدن شما سخت تر است.

رژیم حذف چقدر طول می کشد؟

این بستگی به مشکلات شما دارد و همچنین به میزان سختگیری رژیم غذایی حذف شده بستگی دارد.

با حذف برخی از غذاهای کلیدی حذف شده ، ممکن است متوجه شوید که نتایج را بلافاصله پس از چند روز پس از شروع رژیم مشاهده می کنید. با این حال ، ممکن است چند هفته یا شاید ماه ها طول بکشد تا نتایج آن برای افراد دیگر به دست آید.

بنابراین ، شما باید رژیم حذف را تا زمان مشاهده نتایج ادامه دهید. یک مکان واقع بینانه برای شروع این است که رژیم را به مدت سه هفته انجام دهید. در آن زمان ارزیابی کنید و تعیین کنید که آیا آماده هستید تا غذاها را دوباره وارد رژیم غذایی خود کنید.

چگونه می توانم غذا را دوباره معرفی کنم؟

هنگامی که احساس می کنید بدن شما بهتر است و یک محرک غذا را به اندازه کافی قطع کرده اید ، زمان آن رسیده است که چیزها را برگردانید.

بهترین راه برای این کار این است که فقط یک غذا را در یک زمان دوباره معرفی کنید. به عنوان مثال تخم مرغ را در نظر بگیرید. چند روز یک یا دو بار تخم مرغ بخورید و ببینید چه احساسی دارید. خوردن این غذا گاهی اوقات در این دوره مهم است ، زیرا ممکن است یک روز طول بکشد تا علائم ظاهر شوند.

اگر اولین معرفی مجدد خوب است ، می توانید غذای بعدی را انتخاب کنید. در طول دوره معرفی مجدد ، شما باید به احساسات بدن خود توجه زیادی داشته باشید. با هر بار معرفی مجدد ، یک مجله در مورد چگونگی پیشرفت امور تهیه کنید.

دفترچه خاطرات غذایی یا خاطرات در طول رژیم

اگر بعد از معرفی مجدد دوباره شعله ور شوم چه؟

اگر غذا را دوباره وارد کردید و متوجه شدید که بدن شما علائم عدم تحمل خود را نشان می دهد ، سعی کنید دوباره آن را برای دو هفته دیگر حذف کرده و سپس آن را برگردانید. اگر همچنان این چرخه را امتحان کنید و غذاها همچنان شما را اذیت کنند ، ممکن است که شما آلرژی داشته باشید و باید آن غذا را برای همیشه از رژیم غذایی خود حذف کنید.

نتیجه

رژیم حذف حذف شده ارزش امتحان کردن را دارد. مطمئناً به شما آسیبی نمی رساند و فقط می تواند به غذاهایی که ممکن است داشته باشید کمک کند. کلید موفقیت در این رژیم صبر ، ثبات و هماهنگی با بدن است. ممکن است مدتی طول بکشد تا آثار حذف را مشاهده کنید ، اما باید به رژیم غذایی پایبند باشید و به احساسات بدن خود گوش دهید.

پست را بخوانید:

رژیم گیاهی ضد التهابی

آیا رژیم کتو می تواند به یائسگی کمک کند؟

آیا این مقاله را پسندیدید؟ ثبت نام کنید (رایگان است!) و ما هر هفته مقاله های فوق العاده ای مانند این را برای شما ارسال می کنیم. در اینجا به صورت رایگان مشترک شوید.



دیدگاهتان را بنویسید