نه دلیل احتمالی برای اینکه نمی توانید وزن خود را کاهش دهید


905 9 دلیل را نمی توان کاهش داد

برای برخی از افراد کاهش وزن بسیار ساده است: آنها فقط باید نوشابه ها و شیرینی ها را حذف کرده و به طور منظم به ورزشگاه بروند. برای دیگران ، به ویژه افرادی که بیماری مزمن سلامتی دارند ، با وجود انجام همه کارها ، کاهش وزن با وجود اجتناب ناپذیر باقی می ماند.

افزایش وزن و مقاومت در برابر کاهش وزن از علائم بسیار شایع در افراد مبتلا به اختلالات مزمن بهداشتی است. بر خلاف تصور عموم ، ناتوانی در کاهش وزن یا حفظ آن نشانه ای از اختلال شخصیت نیست ، بلکه نشان دهنده سلامت متابولیک ، ایمنی یا عصبی شما است.

شرم چربی از نظر فرهنگی به ویژه علیه زنان پذیرفته شده است. حقیقت این است که افراد دارای اضافه وزن و چاق ممکن است برخی از سالم ترین رژیم ها و شیوه های زندگی را داشته باشند. آنها باید – اگر جرات می کردند “عادی” غذا بخورند ، به سرعت از کنترل خارج می شدند.

به جای ضربه زدن به خود اگر نمی توانید وزن خود را کاهش دهید یا به طرز مرموزی به راحتی وزن خود را افزایش داده اید ، در نظر بگیرید که آیا هر یک از دلایل زیر ممکن است در مورد شما صدق کند.

نه دلیل احتمالی برای اینکه نمی توانید وزن خود را کاهش دهید – هیچ کدام از آنها باعث تنبلی یا بی انضباطی نمی شوند

1 شما یک متخصص تغذیه جانباز مادام العمر هستید. صنعت رژیم غذایی چند میلیارد دلاری همراه با استانداردهای غیر واقعی تصویر از بدن ، رژیم غذایی کم کالری را به سبک زندگی تبدیل کرده است. این در دوران جوانی عالی عمل می کند ، اما با افزایش سن متابولیسم بدن شما از گرسنگی مداوم خسته می شود.

بدن انسان با کاهش تدریجی متابولیسم و ​​افزایش هورمونهای ذخیره چربی به گرسنگی واکنش نشان می دهد. در نتیجه ، هر رژیم غذایی کم کالری بعد از ازسرگیری مصرف کالری معمولی می تواند کمی چاق تر از رژیم قبلی شود. این توضیح می دهد که چرا رژیم های غذایی چنین موفقیت طولانی مدت کمی دارند.

این پدیده در مطالعه ای که توسط شرکت کنندگان در دانشگاه انجام شد ، به وضوح نشان داده شد بزرگترین بازنده برنامه های تلوزیونی حقیقی. شش سال پس از شرکت در این نمایشگاه ، محققان دریافتند که آنها 800 کالری کمتر در روز می سوزانند و اکثر آنها به وزن قبلی خود برمی گردند و مجبورند روزانه کمتر از 400-800 کالری بخورند تا وزن خود را افزایش ندهند.

2. هورمون های گرسنگی شما از بین رفته است

برعکس ، اگر به طور معمول مقدار زیادی شکر و دسر و کربوهیدراتهای فرآوری شده (نان ، ماکارونی ، برنج سفید و غیره) بخورید ، احتمالاً مقاومت به لپتین دارید و عملکرد هورمون گرسنگی را مختل کرده اید که باعث ولع شدید غذا و گرسنگی می شود. به حداقل رساندن یا حذف کربوهیدرات های فرآوری شده و ورزش منظم به بهبود حساسیت به لپتین کمک می کند تا سیگنال های گرسنگی و چربی سوزی شما به حالت عادی بازگردد.

3. تیروئید شما خوب کار نمی کند

یکی از شایع ترین علل افزایش وزن و مقاومت در برابر کاهش وزن ، کم کاری تیروئید یا فعالیت کم تیروئید است. و شایع ترین علت این بیماری هاشیموتو است ، یک بیماری خود ایمنی که به غده تیروئید حمله کرده و به آن آسیب می رساند. به همین دلیل است که بسیاری از افراد حتی پس از شروع مصرف داروهای تیروئید وزن خود را کاهش نمی دهند. بررسی علل اصلی کم کاری تیروئید هاشیموتو برای بهبود سلامت و کاهش وزن بسیار مهم است.

4. شما ملتهب مزمن هستید

التهاب مزمن عملکرد هورمونی ، متابولیسم و ​​سلامت روده را مخدوش می کند به طوری که می تواند ذخیره چربی را تقویت کرده و از سوزاندن چربی جلوگیری کند.

بسیاری از افراد از رژیم غذایی سبک ضد التهابی و کاهش وزن به راحتی لذت می برند. غذاهای غنی از مواد غذایی بدون محرک های التهابی همچنین درد ، مشکلات روده ، بیماری های خود ایمنی ، فشار خون بالا ، اضطراب افسردگی و سایر مشکلات سلامتی را کنترل می کنند.

5- دچار آسیب مغزی شده اید یا عملکرد مغز را مختل کرده اید

بسیاری از مبتلایان به ضربه مغزی و صدمات مغزی متوجه می شوند که بعد از آسیب ناگهانی وزن خود را افزایش می دهند و نمی توانند آن را کاهش دهند. صدمات مغزی باعث التهاب در مغز می شود که نه تنها بر عملکرد مغز تأثیر می گذارد ، بلکه عملکرد متابولیک ، هورمونی و ایمنی را نیز مختل می کند به طوری که باعث افزایش و جلوگیری از سوزاندن چربی می شود. قربانیان آسیب های مغزی نیز اغلب با خستگی ، عدم تحمل ورزش ، افسردگی و سایر علائم که از سوزاندن و ذخیره چربی مناسب جلوگیری می کند ، دست و پنجه نرم می کنند.

۶- بیماری کپک دارید

بیماری کپک به طور فزاینده ای به عنوان علت زمینه ای بسیاری از بیماری ها و علائم بهداشتی از جمله افزایش وزن و مقاومت در برابر کاهش وزن شناخته می شود. تقریباً یک چهارم جمعیت ایالات متحده مستعد ابتلا به بیماری های کپک هستند. سمیت مایکوتوکسین ها ، محصولات جانبی کپک ها ، می تواند بر سلامت متابولیک ، ایمنی و عصبی تأثیر بسزایی داشته و منجر به افزایش وزن غیرقابل توضیح و مقاومت در برابر کاهش وزن شود. این امر نه تنها در مورد قالب سیاه مخوف ، بلکه در مورد قالبهای رایج تری که در اثر نشت و آسیب آب در ساختمانها ایجاد می شوند ، صدق می کند.

7. شما با میکروبیوم روده چرب متولد شده اید

تحقیقات در مورد میکروبیوم روده ، تریلیون ها باکتری روده ما ، نشان می دهد که آنها تقریباً بر همه جنبه های سلامت ما تأثیر می گذارند ، از جمله اینکه آیا احتمال کاهش وزن یا افزایش وزن بیشتر است.

مطالعات بر روی موش و انسان نشان داده است که افراد چربی تلقیح شده با باکتری های روده افراد لاغر به سرعت و به راحتی وزن خود را کاهش دادند.

عواملی که بر “امضای” میکروبیوم روده شما تأثیر می گذارد به نحوی که چاقی را افزایش می دهد شامل زایمان به روش سزارین ، خوردن شیر خشک در دوران شیردهی و استفاده مکرر از آنتی بیوتیک ها در دوران کودکی است.

8. شما قربانی سوء استفاده جنسی از کودکان یا تجاوز جنسی هستید یا PTSD دارید

پس از بیش از دو دهه تلاش برای فهمیدن اینکه چرا بیشتر افراد چاق وزن خود را از دست دادند ، یک محقق چاقی به یک کشف ناخواسته دست یافت – اکثر افراد مورد مطالعه وی در دوران کودکی مورد سوء استفاده جنسی قرار گرفتند یا قبل از شروع افزایش وزن مورد تجاوز جنسی قرار گرفتند. به این می تواند منجر به PTSD پیچیده و پیدایش اعتیاد به غذا شود.

به همین ترتیب ، محققان بین اعتیاد به غذا و PTSD در زنان همبستگی پیدا کرده اند.

9. شما یک اختلال مبتنی بر مغز دارید که اعتیاد به غذا و اختلال خوردن را افزایش می دهد

برای بسیاری از افرادی که مشکل وزن دارند ، غذا منبع رفتارهای اعتیادآور عذاب آور می شود که می تواند به اختلالات خوردن تبدیل شود. به طور فزاینده ای توجه شده است که اعتیاد و اختلالات خوردن با اختلالات مغزی مانند ADHD مرتبط است. عملکرد عصبی فازی باعث ایجاد افکار وسواسی می شود که پایه و اساس عادت های غذایی و اختلالات خوردن را ایجاد می کند.

به دنبال علت اصلی افزایش وزن و مقاومت در برابر کاهش وزن برای ایجاد دلسوزی به خود باشید

امیدوارم این مقاله به شما در درک برخی از عوامل موثر در مبارزه مزمن با افزایش وزن و مقاومت در برابر کاهش وزن کمک کند. جامعه ما از ما می خواهد که در مورد غذاها و نوشیدنی های شیرین از طریق تبلیغات بی وقفه تأمل کنیم ، در حالی که صنعت رژیم غذایی چند میلیارد دلاری و ایده آل های پوپولیستی غیرممکن ارزش انسان را بر اساس لاغری ارزش گذاری می کند.

نتیجه این می شود که میلیون ها نفر ، اکثر آنها زن هستند ، شرمندگی چرب جامعه را درونی می کنند و شرم و نفرت از خود را در مورد غذا و بدن خود ایجاد می کنند در حالی که بیماری واقعی در جامعه است و نه در فرد.

بدن یک ماشین معجزه گر است که دائماً برای ما کار می کند. شما می توانید زندگی و غذا خوردن را به گونه ای بیاموزید که به سلامتی شما احترام بگذارد و صرف نظر از اندازه شما کار کند. از من بپرسید چگونه می توانم به شما کمک کنم.

دیدگاهتان را بنویسید