مقاومت به انسولین: ریزش مو و رژیم غذایی


اهمیت رژیم غذایی برای مبارزه با ریزش مو مقاوم به انسولین را دریابید

در این مقاله ، ما اهمیت رژیم غذایی و ریزش مو در برابر انسولین را مورد بحث قرار می دهیم:

  • اهمیت رژیم غذایی برای مبارزه با ریزش مو مقاوم به انسولین را دریابید
  • ریزش مو و بارهای قند خون
  • مقاومت به انسولین و ریزش مو: چگونه رژیم غذایی باعث آلوپسی آندروژنتیک می شود
  • دی هیدروتستوسترون (DHT)
  • سندرم متابولیک و شرایط پزشکی
  • اهمیت رژیم غذایی برای مقاومت به انسولین
  • چربی های سالم برای سلامتی مفید هستند
  • چربی های سالم شما را چاق نمی کند! آنها برای شما مناسب هستند و به شما در مبارزه با مقاومت به انسولین کمک می کنند
  • مقاومت به انسولین چیست؟
  • مقاومت ناخواسته به انسولین منجر به دیابت نوع 2 می شود
  • مقاومت به انسولین و ریزش مو
  • نکات INSULIN ، SHBG و DHT برای کاهش مصرف روزانه قند خون v
  • از برنامه غذایی متناسب با نوع بدن خود استفاده کنید

برنامه ای برای توضیح مقاومت به انسولینانسولین یک هورمون ضروری است که بدن شما برای تنظیم سطح قند خون از آن استفاده می کند. سطح قند خون شما می تواند بر سیستم های مختلف بدن شما تأثیر بگذارد ، از جمله نحوه ذخیره چربی بدن ، سلامت قلب و توانایی رشد مو.

مطالعه ای که توسط مجله اروپایی ریسک قلب و عروق انجام شد ، ارتباط بین مقاومت به انسولین در زنان و آلوپسی آندروژنیک (AGA) یا طاسی الگوی زنان را نشان داد.

ریزش مو و بارهای قند خون

تحقیقات همچنان نشان می دهد که غذاهای فرآوری شده به دلیل دارا بودن بار قند خون بالا در ریزش مو نقش دارند. آشپزی با مقدار قند خون بالا باعث افزایش قند خون بعد از غذا می شود. تحقیقات دیگر نشان می دهد که طاسی مردانه با مقاومت به انسولین ارتباط دارد. آنها حتی می گویند مقاومت به انسولین از طریق طاسی قابل مشاهده است.

مقاومت به انسولین و ریزش مو: چگونه رژیم غذایی باعث آلوپسی آندروژنتیک می شود

احتمالاً در مورد طاسی الگوی مردانه (آلوپسی آندروژنتیک) شنیده اید ، که شرایطی است که بسیاری از افراد (مردان و زنان) آن را درمان می کنند. برخی آن را در سنین زودتر از دیگران تجربه می کنند.

به طور سنتی تصور می شود که طاسی مردان با ژنتیک مرتبط است. از شجره نامه گذشت اخیراً شواهدی بین ریزش مو ، مقاومت به انسولین و سندرم متابولیک کشف شده است.

دی هیدروتستوسترون (DHT)

مطالعات اخیر (به عنوان مثال ، این ، این و این) نشان می دهد که سندرم متابولیک و مقاومت به انسولین ممکن است با شروع زودهنگام طاسی مردانه پیش بینی شود. به نظر می رسد این دو شرط به هم مرتبط هستند و تحقیقات در این مورد ادامه دارد.

دی هیدروتستوسترون (DHT) یک هورمون مردانه است. وقتی فردی از طاسی مردانه رنج می برد ، به نظر می رسد DHT به فولیکول های موی خود متصل می شود. هنگامی که این امر در مدت زمان طولانی اتفاق می افتد ، اندازه فولیکول های مو را کاهش می دهد ، حتی تا حدی که از کار می افتند. این روند همچنین رشد موهای جدید را متوقف می کند.

سندرم متابولیک و شرایط پزشکی

سندروم متابولیک بیشتر مردم را تحت تاثیر قرار می دهد زیرا ما بیشتر به غذاهای فرآوری شده و رژیم های غذایی کمتر سالم وابسته ایم.

در زیر لیستی از شرایط پزشکی مربوط به سندرم متابولیک آمده است:

  • قند خون بالا (قند خون بالا)
  • تری گلیسیرید سرم بالا
  • فشار خون بالا (فشار خون بالا)
  • سطح پایین HDL (کلسترول “خوب”)
  • چاقی

درمان مقاومت به انسولین با تطبیق رژیم غذایی شما

اهمیت رژیم غذایی مقاوم به انسولین

رژیم غذایی شما و غذاهایی که می خورید بر سه عامل م patternثر بر طاسی مردان تأثیر می گذارد: انسولین ، سندرم متابولیک و DHT. برخی از غذاهایی که می خورید سطح انسولین شما را بالا می برد. این واکنش ها همچنین میزان DHT را در سیستم شما افزایش می دهد. غذاهایی که سطح انسولین شما را افزایش می دهند نیز احتمالاً باعث سندرم متابولیک می شوند.

چربی های سالم برای سلامتی مفید هستند.

آیا تا به حال در مورد مفهوم “چربی خوب” چیزی شنیده اید؟ اسیدهای چرب غیر اشباع ، امگا 3 و 6 مناسب شما هستند. علاوه بر این ، با خوردن اسیدهای لینولئیک و لینولئیک ، می توانید سطح HDL خود را افزایش دهید. جالب اینجاست که این چربی ها همچنین مهار کننده 5-آلفا ردوکتاز هستند. 5-آلفا ردوکتاز چیزی است که تستوسترون را به DHT تبدیل می کند. DHT باعث ریزش مو می شود.

بنابراین سطح پایین HDL در رژیم غذایی می تواند منجر به 5 آلفا ردوکتاز بیشتر شود ، که می تواند منجر به DHT بالاتر شود. این به نوبه خود می تواند منجر به موهای بیشتر شود

اسید لینولئیک مزدوج (CLA) یا اسید چرب به نام لینولئیک اسید در محصولات لبنی ، گوشت گاو و کره یافت می شود. (من لبنیات نمی خورم ، احساس وحشتناکی به من دست می دهد) ما باید آنها را از طریق رژیم غذایی خود جذب کنیم زیرا بدن قادر به جذب این اسیدهای چرب نیست.

کره ، گوشت گاو ، گوشت قرمز ، چربی و غیره باعث ترس بسیاری از افراد در ذهن از افزایش وزن ، حملات قلبی و غیره می شود. با این حال ، واقعیت این است که کیفیت بالا ، چربی های سالم برای شما خوشمزه هستندبه

چربی های سالم شما را چاق نمی کند! آنها برای شما مناسب هستند و به شما در مبارزه با مقاومت به انسولین کمک می کنند.

این تصور غلط وجود دارد که چربی های سالم شما را چاق می کند. چربی ها برای چربی سوزی ، عضله سازی ، استخوان سازی ، مبارزه با سرطان و … مفید هستند. در سال های اخیر تعداد چربی های سالم را که می خورم افزایش داده ام. صادقانه می توانم بگویم که وزن من هرگز به این اندازه ثابت نبوده است. به یاد داشته باشید ، من رژیم نمی گیرم یا کالری نمی شمارم. در واقع من کالری بیشتری نسبت به قبل مصرف می کنم!

برای سالم ماندن ، بدن انسان به سه نوع چربی نیاز دارد. اشباع ، (بله !!) اسیدهای چرب امگا 3 چند غیر اشباع و چربی های امگا 6 غیر اشباع. این چربی های مختلف دارای مشاغل گوناگونی هستند ، از گوارش گرفته تا عملکرد مغز. (ماهی ، گوشت ، دانه ها ، آجیل)

مانند همه چیز ، کیفیت ضروری است. به خصوص زمانی که ما محصولات حیوانی مصرف می کنیم و من فقط گیاهان می خورم.

مقاومت به انسولین چیست؟

اصطلاح “مقاومت به انسولین” بیشتر در مورد سلامتی مورد بحث قرار می گیرد. این یک بیماری است که در آن سلول های بدن دیگر آنطور که باید به انسولین پاسخ نمی دهند.

بدن شما از انسولین برای حفظ سطح قند خون در محدوده طبیعی استفاده می کند. وقتی قند یا کربوهیدرات مصرف می کنید ، در بدن شما تبدیل به گلوکز می شود. در پاسخ ، بدن شما انسولین مورد نیاز برای پر کردن گلوکز را در هر سلول بدن شما آزاد می کند.

مقاومت ناخواسته به انسولین منجر به دیابت نوع 2 می شود.

هنگامی که بدن شما در برابر انسولین (مقاومت به انسولین) ایمن می شود ، سلول های شما نمی توانند گلوکز مورد نیاز خود را برای انرژی دریافت کنند. انسولین به جای اینکه در سلول های شما توزیع شود ، در سطوح بسیار بالا در جریان خون شما باقی می ماند. بدن شما به طور طبیعی انسولین بیشتری را در پاسخ به سطح قند خون بالا ترشح می کند و یک چرخه شروع می شود. این چرخه بدون تشخیص ، منجر به دیابت نوع II می شود.

مقاومت به انسولین و ریزش مو

موهای ما با تغییرات پایدار در قند خون مشکل دارند. علاوه بر این ، نمی تواند به اوج و پایین ترین سطح که ممکن است چرخه رشد را مختل کند ، بپردازد. به همین دلیل است که مقاومت به انسولین می تواند باعث ریزش مو شود. مو یکی از اولین نواحی قابل توجه است که نشان می دهد بدن از چیزی رنج می برد.

فرهنگ های ابتدایی به این نوع غذاها که باعث این بالا و پایین ها می شود دسترسی نداشتند. به عنوان مثال ، و رژیم Inuit عمدتا شامل چربی و ماهی است. بدیهی است که آنها دچار چنین نوساناتی نمی شوند.

هورمون های بدن انسان با یکدیگر تعامل دارند. هنگامی که برخی از هورمون ها تغییر می کنند (افزایش یا کاهش) ، هورمون های دیگر تحت تأثیر قرار می گیرند. علاوه بر این ، آنها همچنین می توانند در پاسخ تغییر کنند.

تا دیر نشده امتحان کنید!

همانطور که مشاهده می کنید ، ارتباط بین طاسی زودرس الگوی مردانه و مقاومت به انسولین می تواند منجر به بیماری شدیدتری مانند دیابت شود. بنابراین ، افراد مبتلا به طاسی زودهنگام مردانه باید از نظر دیابت نوع II و مقاومت به انسولین در طول بررسی های منظم سلامتی خود آزمایش شوند.

انسولین ، SHBG و DHT

مردان و زنانی که از ریزش مو رنج می برند سطوح پایینی از گلوبولین اتصال دهنده هورمون جنسی (SHBG) دارند. همبستگی بین انسولین و SHBG برقرار شده است که وقتی سطح انسولین بالا است ، سطح SHBG پایین است.

هنگامی که سطح SHBG بالا باشد ، سطح DHT پایین می آید زیرا SHBG به DHT متصل می شود. این مانع از اتصال DHT به گیرنده های آندروژن آنطور که باید می شود. این واکنشها DHT کمتری برای اتصال به فولیکولهای مو باقی می گذارد و باعث ریزش مو می شود.

نکاتی برای کاهش مصرف روزانه قند خون

علاوه بر این ، شاخص قند خون برای محاسبه میزان کربوهیدرات در هر وعده استفاده می شود. علاوه بر این ، غذای فرآوری شده با بار قند خون بالا فاقد آنزیم است. آنها همچنین عامل اصلی بسیاری از بیماری ها و مشکلات سلامتی از جمله ریزش مو هستند.

همچنین ، برای حفظ سلامت بدن ، ثبات ذهن و انرژی بالا ، غذاها (و نوشیدنی ها) را با بار GI کم بخورید. غذاهای کامل ، طبیعی ، چربی های سالم ، گوشت ، ماهی ، سبزیجات ، آجیل ، آب استخوان و موارد دیگر را انتخاب کنید.

از برنامه غذایی متناسب با نوع بدن خود استفاده کنید

در نهایت ، به یاد داشته باشید که غذاهای متناسب با نوع بدن خود نیز بخورید ، زیرا همه ما متفاوت هستیم و بدن ما به چیزهای متفاوتی نیاز دارد.

سعی کنید هر روز مقدار GI را در رژیم غذایی خود کاهش دهید.

برای کسب اطلاعات بیشتر که به شما کمک می کند تعیین کنید که چه مقدار GI در یک غذای خاص وجود دارد ، از www.glycemicindex.com دیدن کنید

اگر دوست دارید در مورد 55 علت ریزش مو بخوانید ، لطفا این پیوند را حتما چک کنید

یا اطلاعات بیشتری در مورد سلامت مطلوب و داشتن یک سبک زندگی جامع کشف کنید ، اینجا کلیک کنید.



دیدگاهتان را بنویسید