مصرف زیاد دارچین چه عوارضی دارد؟ || مصرف زیاد دارچین چه عوارضی دارد؟


مصرف زیاد دارچین چه عوارضی دارد؟ مطالعات نشان داده است که خوردن بیش از حد کومارین می تواند به کبد آسیب برساند. حتی خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد. علاوه بر این ، خوردن زیاد دارچین حبه با عوارض جانبی دیگری همراه است. کومارین ادویه ای است که از پوست داخلی دارچین تهیه می شود. این ادویه در مزایای سلامتی مانند بهبود کنترل قند خون و کاهش برخی عوامل خطر بسیار محبوب است. بیماری قلبی مربوط می شود

دو نوع اصلی دارچین عبارتند از:

  • کاسیو: دارچین معمولی نیز نامیده می شود ، این رایج ترین نوع دارچین است.
  • سیلان: سیلان ، معروف به دارچین واقعی ، طعم سبک تر و کمی تلخ دارد.

دارچین کاسیا بیشتر در سوپرمارکت ها یافت می شود زیرا بسیار ارزانتر از دارچین سیلان است.

همین حالا با مشاوران پزشک خود به صورت آنلاین مشورت کنید

عوارض خوردن زیاد دارچین

مصرف دارچین کاساوا به مقدار کم و متوسط ​​بی خطر است. خوردن بیش از حد آن می تواند مشکلات سلامتی ایجاد کند زیرا حاوی مقادیر زیادی از ترکیبی به نام کومارین است. مطالعات نشان داده است که خوردن بیش از حد کومارین می تواند به کبد آسیب برساند. حتی خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد. علاوه بر این ، خوردن زیاد دارچین حبه با عوارض جانبی دیگری همراه است.

دارچین می تواند باعث آسیب کبدی شود.

دارچین کاسیا (یا معمولی) منبع غنی از کومارین است. مقدار کومارین موجود در دارچین آسیاب شده می تواند بین 7 تا 18 میلی گرم در قاشق چایخوری (2.6 گرم) متغیر باشد ، در حالی که دارچین سیلان فقط مقادیر کمی کومارین دارد. مصرف روزانه کومارین حدود (0.1 میلی گرم بر کیلوگرم) وزن بدن یا 5 میلی گرم در روز به ازای هر 130 کیلوگرم (59 کیلوگرم) فرد است. این بدان معناست که فقط 1 قاشق چایخوری دارچین کاسیا می تواند بیش از حد مجاز روزانه باشد.

متأسفانه ، چندین مطالعه نشان داده است که خوردن بیش از حد کومارین می تواند باعث مسمومیت و آسیب کبدی بودن. به عنوان مثال ، یک زن 73 ساله پس از خوردن مکمل دارچین فقط به مدت 1 هفته دچار عفونت ناگهانی کبدی شد. دارچین معمولی حاوی مقادیر زیادی کومارین است. مطالعات نشان داده است که خوردن بیش از حد کومارین می تواند خطر مسمومیت و آسیب کبدی را افزایش دهد.

دارچین می تواند خطر ابتلا به سرطان را افزایش دهد.

عوارض مصرف زیاد دارچین دکتر

مطالعات روی حیوانات نشان داده است که پرخوری با کومارین ، که دارای مقدار زیادی دارچین کاسیا است ، ممکن است خطر ابتلا به برخی سرطان ها را افزایش دهد. به عنوان مثال ، مطالعات روی جوندگان نشان داده است که خوردن کومارین می تواند باعث تومورهای سرطانی در ریه ها ، کبد و کلیه ها شود. برخی از دانشمندان معتقدند که کومارین با گذشت زمان باعث آسیب می شود DNA و خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد.

بیشتر مطالعات در مورد اثرات سرطان زای کومارین بر روی حیوانات انجام شده است. تحقیقات بیشتری بر اساس انسان مورد نیاز است تا ببینیم آیا ارتباط مشابهی بین سرطان و کومارین در انسان وجود دارد.

دارچین می تواند باعث ایجاد زخم در دهان شود.

برخی افراد از محصولاتی استفاده می کنند که دارای طعم دارچین هستند زخمهای دهان با تجربه. دارچین حاوی سینامالدهید است ، ترکیبی که در صورت مصرف زیاد می تواند واکنش آلرژیک ایجاد کند. به نظر نمی رسد مقدار کمی ادویه جات باعث این واکنش شوند ، زیرا بزاق از تماس مواد شیمیایی با دهان برای مدت طولانی جلوگیری می کند. علاوه بر این طاعون دهانیعلائم دیگر حساسیت به سینامالدهید عبارتند از:

  • التهاب زبان یا لثه
  • لکه های سفید روی دهان
  • احساس سوزش یا خارش

اگرچه این علائم لزوماً جدی نیستند ، اما می توانند ناراحتی ایجاد کنند. با این حال ، توجه به این نکته ضروری است که سینامالدئید تنها در صورت حساسیت به آن می تواند باعث زخم دهان شود. می توانید این نوع حساسیت را با آزمایش پوست امتحان کنید.

به نظر می رسد زخم های دهانی در افرادی که بیش از حد روغن دارچین و آدامس طعم دار مصرف می کنند شایع تر است ، زیرا این محصولات ممکن است حاوی دارچین آلدئید بیشتری باشند. به طور کلی برخی از افراد به ترکیبی در دارچین به نام سینامالدهید حساسیت دارند که می تواند باعث ایجاد زخم در دهان شود. با این حال به نظر می رسد این امر بیشتر افرادی را که روغن زیادی دارند ، تحت تأثیر قرار دهد دارچین یا آدامس مورد استفاده آنها تحت تأثیر قرار می گیرد زیرا این محصولات حاوی سینامالدهید بیشتری هستند.

دارچین می تواند قند خون را کاهش دهد.

داشتن قند خون بالا یک مشکل است و در صورت عدم درمان می تواند منجر به دیابت ، بیماری های قلبی و بسیاری از بیماری های دیگر شود. دارچین به دلیل کاهش قند خون شناخته شده است. مطالعات نشان داده است که دارچین می تواند اثرات انسولین (هورمونی که به حذف قند از خون کمک می کند) را تقلید کند.

خوردن مقداری دارچین می تواند به کاهش قند خون شما کمک کند ، خوردن زیاد آن می تواند باعث کاهش بیش از حد قند خون شما شود.هیپوگلیسمی) و باعث خستگی ، سرگیجه و احتمالاً غش می شود. این امر در افرادی که در معرض خطر قند خون پایین هستند یا از داروهای دیابت استفاده می کنند خطرناک است. این به این دلیل است که دارچین می تواند اثرات این داروها را افزایش داده و باعث قند خون بسیار پایین شود.

در حالی که خوردن دارچین می تواند به کاهش قند خون شما کمک کند ، خوردن بیش از حد آن می تواند باعث کاهش بیش از حد قند خون شما شود ، به ویژه اگر از داروهای دیابت استفاده می کنید. علائم شایع هیپوگلیسمی شامل خستگی ، سرگیجه و غش است.

دارچین می تواند مشکلات تنفسی ایجاد کند.

عوارض مصرف زیاد دارچین دکتر

خوردن زیاد دارچین آسیاب شده می تواند مشکلات تنفسی ایجاد کند. زیرا دارچین بافت خوبی دارد که می تواند الهام را تسهیل کند. استنشاق تصادفی باعث موارد زیر می شود:

  • سرفه کردن
  • مشکل در تنفس

سینامالدهید موجود در دارچین نیز گلو را تحریک می کند و می تواند مشکلات تنفسی بیشتری ایجاد کند. افراد مبتلا به آسم یا بیماریهای دیگر که بر تنفس تأثیر می گذارد ، باید از استنشاق تصادفی دارچین خودداری کنند. چون بیشتر نفس می کشند. خوردن زیاد دارچین آسیاب شده می تواند مشکلات تنفسی ایجاد کند. بافت خوب آن باعث استنشاق و تحریک گلو می شود. حتی می تواند باعث سرفه ، گاز گرفتن و مشکل در تنفس شود.

تداخل دارویی با دارچین

خوردن دارچین در مقادیر کم تا متوسط ​​با اکثر داروها بی خطر است. با این حال ، اگر از داروهای دیابت ، بیماری قلبی یا بیماری کبد استفاده می کنید. مصرف زیاد می تواند مشکلاتی را ایجاد کند. این به این دلیل است که دارچین می تواند با این داروها تداخل کند ، چه با افزایش اثرات آنها و چه با تشدید عوارض جانبی آنها.

به عنوان مثال ، دارچین کاسیا حاوی مقادیر زیادی کومارین است که در صورت مصرف زیاد می تواند باعث مسمومیت و آسیب کبدی شود. اگر از داروهایی استفاده می کنید که ممکن است بر کبد تأثیر بگذارد ، مانند پاراستامول ، استامینوفن و استاتین ها ، مصرف زیاد دارچین می تواند خطر آسیب کبدی را افزایش دهد.

دارچین همچنین می تواند به کاهش قند خون کمک کند ، بنابراین اگر از داروهای دیابتی استفاده می کنید ، دارچین می تواند اثرات آن را افزایش داده و باعث افت بیش از حد قند خون شما شود. مصرف زیاد دارچین می تواند از دیابت ، بیماری های قلبی و بیماری های کبدی جلوگیری کند. آنها می توانند عوارض یا عوارض جانبی خود را افزایش دهند.

خطرات خوردن دارچین خشک شده

عوارض مصرف زیاد دارچین دکتر

از زمانی که “چالش دارچین” بسیار محبوب شد ، بسیاری سعی کرده اند مقدار زیادی دارچین خشک بخورند. چالش این است که یک قاشق غذاخوری دارچین خشک و آسیاب شده را در کمتر از یک دقیقه بدون نوشیدن آب بخورید. در حالی که ممکن است بی ضرر به نظر برسد. اما چالش می تواند بسیار خطرناک باشد. خوردن دارچین خشک می تواند گلو و ریه ها را تحریک کند و همچنین باعث خفگی یا خفگی شود. همچنین می تواند باعث آسیب دائمی به ریه ها شود. این به این دلیل است که ریه ها قادر به از بین بردن الیاف ادویه نیستند و می توانند در ریه ها تجمع کرده و باعث التهاب ریه ها شوند. این بیماری به پنومونی آسپیراسیون معروف است. اگر پنومونی تنفسی درمان نشود ، ریه ها می توانند به طور دائم آسیب ببینند.

خوردن مقدار زیادی دارچین خشک می تواند بی ضرر به نظر برسد ، می تواند بسیار خطرناک باشد. اگر دارچین به ریه ها برسد ، نمی تواند تجزیه شود و می تواند باعث عفونت مداوم و آسیب به ریه ها شود.

اخرین حرف

به طور کلی ، استفاده از دارچین در مقادیر کم به عنوان یک ادویه بی خطر با مزایای قابل توجهی برای سلامتی همراه است ، اما پرخوری می تواند عوارض جانبی زیادی ایجاد کند.

این امر به ویژه در مورد دارچین کاساوا صادق است ، زیرا منبع غنی از کومارین است. در مقابل ، دارچین سیلان فقط مقدار کمی کومارین دارد.

مصرف روزانه کومارین 0.05 میلی گرم در هر پوند (0.1 میلی گرم / کیلوگرم) وزن بدن است. این مقدار معادل 8 میلی گرم کومارین در روز برای بزرگسالان با وزن 81 کیلوگرم (178 پوند) است. برای مرجع ، مقدار کومارین در 1 قاشق چایخوری (2.5 گرم) دارچین آسیاب شده از 7 تا 18 میلی گرم متغیر است. به یاد داشته باشید که کودکان حتی تحمل کمتری دارند.

اگرچه دارچین سیلان حاوی مقادیر کمی کومارین است ، اما باید در مقادیر زیاد از مصرف آن اجتناب کرد. دارچین حاوی بسیاری از ترکیبات گیاهی دیگر است که در صورت مصرف زیاد می تواند مضراتی را به همراه داشته باشد. از دارچین به عنوان ادویه کم استفاده کنید.

بزرگسالان باید از خوردن بیش از 1 قاشق چایخوری دارچین حبه در روز خودداری کنند. خوردن کمتر از مقدار قابل قبول روزانه برای مزایای سلامتی شما کافی است.

منبع:

https://www.healthline.com/nutrition/side-effects-of-cinnamon

دیدگاهتان را بنویسید