محصولات لبنی در رژیم کتوژنیک همه آنچه باید در مورد رژیم کتوژنیک بدانید


چندین روش برای کاهش وزن از گذشته تا به امروز وجود دارد. برخی از افراد از روشهای سنتی استفاده می کنند. اما امروزه روشهای بسیار علمی و عجیبی مانند “رژیم کتوژنیک” پیشنهاد شده است. امروز می خواهیم شما را با این حالت آشنا کنیم. در نهایت ، ما در مورد نقش محصولات لبنی در رژیم کتوژنیک با شما صحبت خواهیم کرد.

محصولات لبنی در رژیم کتوژنیک

رژیم کتوژنیک چیست؟

در رژیم کتوژنیک شما چربی می خورید و وزن کم می کنید! این ممکن است در نگاه اول عجیب به نظر برسد. اما واقعاً عملی است اول ، این رژیم غذایی میزان کربوهیدرات شما را محدود می کند. این بدان معناست که تنها حدود 5 درصد رژیم غذایی شما شامل کربوهیدرات است. 75 درصد رژیم غذایی شما شامل پروتئین و چربی خواهد بود. البته استفاده از چربی های سالم را فراموش نکنید. به عنوان مثال ، می توانید مقداری ماهی قزل آلا را با روغن زیتون برای صبحانه سرخ کنید. هیچ محدودیت کالری در این رژیم وجود ندارد.

عملکرد رژیم کتوژنیک با توجه به نوع عملکرد بدن تنظیم می شود. بدن ما به طور طبیعی ترجیح می دهد ابتدا کربوهیدرات ها را بسوزاند و سپس چربی ها را بسوزاند. هنگامی که مصرف کربوهیدرات شما محدود است ، پس از مدتی بدن به ناچار به یک کارخانه لبنیات منتقل می شود. بنابراین بدن باید به جای کربوهیدرات از چربی برای تأمین انرژی استفاده کند. همچنین در طولانی مدت بر بدن شما تأثیر می گذارد. حتی وقتی رژیم غذایی خود را به پایان رسانده اید ، بدن شما همچنان از چربی به عنوان معمول برای انرژی استفاده می کند.

محصولات لبنی در رژیم کتوژنیک

محصولات لبنی در رژیم کتوژنیک

مصرف شیر در رژیم کتوژنیک به شدت توصیه می شود. محصولات لبنی حاوی کازئین و پروتئین هستند. در محصولات لبنی ، پروتئین فراوان است. چربی شیر همچنین می تواند به رژیم کتوژنیک کمک کند. از سوی دیگر ، محصولات لبنی نیز می توانند به تهیه انواع غذاهای رژیمی کمک کنند. می توانید ماست میوه ای ، ماست شیک ، ماست بورانی یا ترکیب ماست با آجیل درست کنید. به این ترتیب شما می توانید محصولات لبنی را به هر نحوی در رژیم غذایی خود بگنجانید. ماست یونانی یکی از بهترین محصولات لبنی در رژیم کتوژنیک است. با مصرف ماست یونانی ، می توانید متابولیسم بدن خود را در طول رژیم افزایش دهید.

محصولات لبنی در رژیم کتوژنیک

ارزش غذایی محصولات لبنی

اگر ارزش غذایی محصولات لبنی را بررسی کنید ، می بینید که مقداری کربوهیدرات ، نمک و قند نیز در محصولات لبنی وجود دارد. این مقادیر با توجه به انواع کارخانه های لبنی متفاوت است. به عنوان مثال ، شیر بدون چربی یا پنیرهای نرم تر کربوهیدرات بیشتری دارند. بنابراین ، قبل از انتخاب محصولات لبنی در رژیم کتوژنیک خود ، حتما نمودار ارزش غذایی آن را مطالعه کنید. این بدان معنا نیست که شما می توانید محصولات لبنی را بدون محدودیت مصرف کنید. بنابراین حتماً به جدول ارزش غذایی توجه کنید.

دوستان نظر شما در مورد مصرف لبنیات در رژیم کتوژنیک چیست؟ آیا تا به حال از رژیم کتوژنیک استفاده کرده اید؟ اگر چنین است ، نتیجه این رژیم برای شما چه بود؟ نظرات و تجربیات خود را با ما و سایر همکاران به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید