مثال رژیم کتوژنیک تفاوت رژیم کتوژنیک با رژیم کم کالری چیست؟ فواید این رژیم برای بدن


رژیم کتوژنیک یا کتو یک رژیم کاهش وزن سریع است و بسیاری از افراد از این رژیم برای کاهش وزن استفاده می کنند. در رژیم کتا ، بدن شما به جای کربوهیدرات از چربی برای متابولیسم استفاده می کند. این بدان معناست که در این رژیم غذایی باید چربی مصرف کنید تا چربی بسوزد!

سوالات رژیم کتوژنیک 1 - نمونه رژیم کتوژنیک

رژیم کتوژنیک چیست؟

کتوژنیک ، رژیم کتا ، رژیم غذایی پرچرب ؛ این یک پروتئین کم کربوهیدرات و متوسط ​​است که توجه زیادی به کاهش سریع وزن کرده است. در رژیم کتا ، سوزاندن چربی اضافی و تجمع یافته بدن بدون احساس گرسنگی انجام می شود.

کتو ممکن است ساده ترین رژیم غذایی نباشد ، اما اگر از دستورالعمل های رژیم خود پیروی کنید ، به زودی به هدف خود می رسید و از نتایج آن بسیار خوشحال خواهید شد.

رژیم کتوژنیک چگونه عمل می کند؟

روش رژیم کتوژنیک به این ترتیب کالری بیشتری از پروتئین و چربی و کربوهیدرات کمتر دریافت می کنید. در رژیم کتا ، شما باید کربوهیدرات هایی که به راحتی هضم می شوند ، مانند قند ، نوشابه ، شیرینی و نان سفید را حذف کنید.

به طور معمول منبع انرژی بدن کربوهیدرات ها (محصولات قندی) است. اما در این رژیم ، بدن دارای ذخایر چربی و در صورت لزوم پروتئین است. در حقیقت ، استفاده از بافت چربی به عنوان سوخت به کاهش وزن شما کمک می کند. در رژیم کتا ، رژیم غذایی مبتنی بر کاهش مصرف کربوهیدرات ها (محصولات قندی ، نشاسته ، برنج ، نان و …) و افزایش مصرف پروتئین ها و چربی ها است.

در رژیم کتوژنیک ، شما باید کمتر از 50 گرم کربوهیدرات در روز مصرف کنید ، در نهایت فاقد انرژی (قند خون است که بدن می تواند به سرعت مصرف کند). این معمولاً بین 3 تا 4 روز طول می کشد. سپس بدن شروع به تجزیه پروتئین و چربی برای تامین انرژی می کند که می تواند به کاهش وزن شما کمک کند.

siet 1 - نمونه رژیم کتوژنیک

تفاوت کتوژنیک با کالری کم

طبق یک مطالعه ، افرادی که رژیم کتوژنیک داشتند ، 2.2 برابر کمتر از افرادی که رژیم کم کالری داشتند ، کاهش یافتند. سطح کلسترول تری گلیسیرید و HDL نیز در افرادی که رژیم کتا دارند بهبود یافته است.

دلایل متعددی وجود دارد که نشان می دهد این رژیم دارای اثرات بیشتر و بهتری نسبت به رژیم های کم چرب است. یکی از دلایل این است که در کتوژنیک ، می توانید به دلیل رژیم های کم چربی ، وزن بیشتری را کاهش دهید ، حتی اگر احساس گرسنگی نمی کنید.

برخی از فواید این رژیم عبارتند از:
  • به روشن شدن سریع کمک کنید ؛
  • افزایش مقاومت بدن در برابر سرطان ؛
  • درمان آکنه ؛
  • مبارزه با دیابت ؛
  • درمان صرع ؛
  • از بین بردن بیماری های سیستم عصبی ؛
  • درمان سندرم تخمدان پلی کیستیک

1 z31KKC7rnDxlxiiZQwUgMQ - آزمایش رژیم کتوژنیک

چگونه می توان رژیم کتوژنیک گرفت؟

چگونه کتوژنیک را شروع کنیم؟ اگرچه می توانید راه های زیادی را برای شروع کیت امتحان کنید ، اما بهترین نتایج معمولاً با 5 مرحله زیر به دست می آید:

  • مرحله اول: توقف سریع گلوکز از غذاهای کربوهیدرات دار ، از جمله غلات ، سبزیجات نشاسته ای ، میوه ها و غیره ؛
  • مرحله دوم: این بدن شما را مجبور می کند تا منبع جایگزین سوخت را پیدا کند: چربی (آووکادو ، روغن نارگیل ، ماهی آزاد).
  • مرحله SUM: در عین حال ، اگر گلوکز وجود نداشته باشد ، بدن نیز شروع به سوزاندن چربی و تولید کتون می کند.
  • مرحله 4: هنگامی که سطح کتون ها در خون به نقطه خاصی می رسد ، شما وارد حالت کتوز می شوید.
  • مرحله 5: این وضعیت با سطح بالای کتون باعث کاهش سریع و پایدار وزن می شود تا زمانی که به وزن بدن سالم و پایدار برسید.

توصیه هایی برای پیروی از رژیم کتوژنیک

شما سالهاست که به رژیم غذایی عادت کرده اید. رژیمی که در آن گندم و برنج بخش عمده ای از رژیم غذایی شما بودند. حالا داستان فرق می کند. شما باید بیشتر از حد معمول چربی و کربوهیدرات کمتری مصرف کنید. این تغییر بسیاری از افراد را گیج می کند. توصیه می کنیم در صورت امکان قبل از شروع رژیم با متخصص مشورت کنید.

آب و نمک را به خاطر بسپارید!

هنگام شروع رژیم کتو یا رژیم های کم کربوهیدرات ، حتما مایعات زیادی بنوشید. فراموش نکنید که آب همیشه بهترین انتخاب شما است. همچنین نمک کافی مصرف کنید. مصرف نمک علائم اولیه رژیم غذایی مانند سردرد و گرفتگی عضلات را کاهش می دهد.

کتوژنیک برای چه کسانی ممنوع است؟

رژیم کتوژنیک برای کسانی که اضافه وزن دارند ، دیابت دارند یا قصد دارند متابولیسم خود را بهبود بخشند مفید است. اما برای ورزشکاران حرفه ای ، کسانی که می خواهند عضلات بدن خود را رشد دهند یا هدفشان افزایش وزن است ، رژیم غذایی مناسب نیست. این رژیم غذایی ، مانند سایر رژیم های دیگر ، تنها در صورتی مفید خواهد بود که شما به مدت طولانی روی آن بمانید.

نمونه رژیم کتوژنیک

شنبه:

صبحانه: تخم مرغ و سبزیجات سرخ شده با روغن نارگیل

ناهار: سالاد مرغ با روغن زیتون با یک مشت بادام

شام: استیک مرغ یا گوشت با سبزیجات

یکشنبه:

صبحانه: 100٪ تخم مرغ و ژامبون

ناهار: استیک مرغ یا گوشت با سبزیجات

شام: ساندویچ چیزبرگر با سبزیجات سرخ شده در کره

دوشنبه:

صبحانه: تورتیلا با سبزیجات سرخ شده در کره

ناهار: میگوی میگو با مقداری روغن زیتون

شام: گوشت چرخ کرده سرخ شده در پیاز با سبزیجات سرخ شده در کره

سهشنبه:

صبحانه: تخم مرغ و سبزیجات سرخ شده با روغن نارگیل

ناهار: به عنوان شام شب قبل ، گوشت چرخ کرده سرخ شده با پیاز و سبزیجات سرخ شده در کره

شام: ماهی قزل آلا سرخ شده در کره با سبزیجات

چهار شنبه:

صبحانه: 100٪ تخم مرغ و ژامبون

ناهار: سالاد مرغ با روغن زیتون با یک مشت بادام

شام: کوفته قلی قلی با سبزیجات

پنج شنبه:

صبحانه: تورتیلا با سبزیجات سرخ شده در کره

ناهار: به عنوان شام روز قبل

شام: بره چرب با سبزیجات

جمعه:

صبحانه: 100٪ تخم مرغ و ژامبون

ناهار: استیک گوشتی با سبزیجات

شام: مرغ کبابی یا بال بو داده با سبزیجات

توصیه می شود از سبزیجات مختلف در رژیم غذایی بدون چربی خود استفاده کنید و همچنین با پختن غذاهای مختلف با تزئینات جالب ، رژیم را برای خود آسان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید