ماه ملی میوه ها و سبزیجات


ماه سپتامبر ماه ملی میوه و سبزیجات است و ما تلاش می کنیم تا به شما کمک کنیم راههای آسان ، واقع بینانه و خوشمزه ای برای افزایش مصرف روزانه میوه ها و سبزیجات خوشمزه و سالم پیدا کنید.



افشاگری – این پست در اصل در اینجا در The Home Dietitian در سال 2020 ارسال شده بود ، اما به روز شده و دوباره کار شده است.

دلیل جشن

می دانم که به نظر می رسد هر هفته یک روز ملی دیگر است (جای خالی را پر کنید). همه چیز از روز ملی اسفناج گرفته تا روز ملی پنکیک بلوبری با شربت افرا. خیلی زیاد است.


با این حال بنیاد برای سالم تر تولید کنید (PBH) ماه سپتامبر را به عنوان ماه ملی میوه و سبزیجات تعیین کرده است و من مطمئناً از آن حمایت می کنم!

مصرف میوه و سبزیجات در ایالات متحده

یک کاسه بزرگ توت فرنگی

رژیم غذایی سرشار از میوه و سبزیجات می تواند به کاهش فشار خون ، جلوگیری از برخی سرطان ها و کاهش خطر سکته مغزی و بیماری های قلبی کمک کند. این بسیار مهم است زیرا بیماری های قلبی هنوز عامل اصلی مرگ در ایالات متحده است ، اگرچه 80 of از حوادث قلبی عروقی با رژیم غذایی و شیوه زندگی قابل پیشگیری است.


میوه ها و سبزیجات همچنین سرشار از ویتامین ها ، مواد معدنی ، مواد شیمیایی گیاهی و آنتی اکسیدان های قوی هستند. آنها همه چیز را از بینایی ما گرفته تا سیستم ایمنی بدن ما پشتیبانی می کنند.

با وجود این مزایا ، آمریکایی ها به سادگی به میزان توصیه شده روزانه خود برای میوه ها و سبزیجات دست پیدا نمی کنند.

بر اساس گزارش منتشر شده توسط CDC در سال 2018 ،

فقط یک نفر از هر 10 بزرگسال آمریکایی مقدار توصیه شده روزانه میوه و سبزیجات می خورند

جوانانی که برای میوه گرفتن هندوانه می خورند

مصرف نوجوانان میوه و سبزیجات به همان اندازه کم است ، با فقط 2٪ از دانش آموزان دبیرستانی که روزانه سبزیجات مصرف می کنند و فقط 9 درصد از آنها روزانه از میوه ها استفاده می کنند.

توصیه های فعلی میوه و سبزیجات چیست؟

بر اساس 2020-2025 دستورالعمل های رژیم غذایی برای آمریکایی ها، توصیه می شود که بزرگسالان روزانه موارد زیر را مصرف کنند –

  • 1.5 – 2 فنجان میوه
  • 2-3 فنجان سبزیجات

لا دستورالعمل رژیم غذایی مدیترانه ای توصیه می شود حداکثر میوه ها و سبزیجات را در وعده های غذایی خود قرار دهید ، با تاکید بر افزودن غذاهای گیاهی بیشتر در رژیم غذایی خود.

نکاتی برای خوردن میوه و سبزیجات بیشتر

یک کاسه تربچه

برخی نکات ساده برای دریافت بیشتر میوه و سبزیجات در هر روز عبارتند از –

  • افزودن اسفناج یا سبزیجات به اسموتی صبحگاهی
  • جمع آوری سبزیجات برای ناهار مانند کاهو ، خیار و جوانه روی ساندویچ بوقلمون
  • میوه ها (تازه یا یخ زده) را در ماست برای سهولت کامل مخلوط کنید
  • هر هفته یک سبزی جدید در فروشگاه انتخاب کنید و روشهای جدیدی برای تهیه آن پیدا کنید
  • سبزیجات را ستاره برنامه هفته ای یک بار در یک شام با دوشنبه بدون گوشت غذای الهام گرفته
  • یک برگ کامل سبزیجات را یک بار در هفته تفت دهید تا در آخرین لحظه به غذا اضافه شود
  • در حین پختن شام برای خوردن ، یک سینی سبزیجات بریزید
  • مخلوط کردن یک الف مخلوط جاده خانگی با میوه های خشک مانند زردآلو ، اکسیکوک یا گیلاس
  • ترکیب میوه ها در شیرینی ، به عنوان مثال هلو بو داده با ماست یا سالاد میوه با نعناع

تعهد گیاه داشته باشید

PBH برای کمک به افراد در ترکیب بیشتر میوه ها و سبزیجات در سبک زندگی خود ، یک جنبش سرگرم کننده به نام داشتن یک چالش گیاهی ترتیب داده است. امسال آنها ما را تشویق می کنند تا از تخیل خود استفاده کرده و خود را برای تجربه میوه ها و سبزیجات در سراسر جهان آماده کنیم. به افتخار مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نام سال 2021 سال بین المللی میوه ها و سبزیجات ، جشن امسال شامل فعالیتهای دیجیتالی و اجتماعی هیجان انگیز ، محتواهای الهام گرفته شده در سطح جهان ، دستور العمل ها و موارد دیگر خواهد بود.

چالش گیاهی دارد

من شما را تشویق می کنم که از آن استفاده کنید تعهد گیاه داشته باشید و خودتان را به چالش بکشید که روزانه و در طول ماه میوه و سبزیجات اضافی به برنامه معمول خود اضافه کنید.

لا وب سایت کارخانه همچنین مملو از تن منابع ، دستور العمل ها و اطلاعات عالی در مورد میوه ها و سبزیجات است.

برخی از میوه ها و دستور العمل های سبزیجات دارویی مورد علاقه ما

دیدگاهتان را بنویسید