فواید ویتامین D


فواید ویتامین D چیست؟

شاید مهمترین مزایای ویتامین D تنظیم جذب کلسیم و فسفر باشد که به نوبه خود عملکرد طبیعی سیستم ایمنی را تسهیل می کند. دریافت مقدار کافی از ویتامین دی. همچنین برای رشد و نمو طبیعی استخوان ها و دندان ها بسیار مهم است و بسیاری از مطالعات اخیر نیز به بهبود مقاومت در برابر برخی بیماری ها مربوط می شود.

علائم کمبود ویتامین D چیست؟
  • اغلب بیمار شوید
  • خستگی و احساس خستگی دائما
  • درد کمر یا استخوان
  • افسردگی
  • التیام آسیب دیده بریدگی و سایر زخم ها
  • اوستا پردو
  • هارپرودو
  • درد عضلانی
چگونه سطح پایین ویتامین D را درمان می کنید؟

هدف تنظیم سطوح ویتامین D برای کاهش انواع ذکر شده در بالا و کاهش خطر شکستگی ، عفونت و سایر پیامدهای مضر سلامتی است. برای جلوگیری از کمبود ویتامین D ، متخصصان توصیه می کنند که نوزادان و کودکان حداقل 400 IU در روز در رژیم غذایی و مکمل دریافت کنند.

کدام غذاها بیشترین ویتامین D را دارند؟
  • ماهی های چرب مانند ماهی تن ، ماهی خال مخالی و ماهی آزاد (سعی کنید ماهی قزل آلا را از توزیع کنندگان معتبر یا ماهی فروشان محلی در ایرلند تهیه کنید)
  • غذاهای غنی شده با ویتامین D ، مانند برخی از محصولات لبنی ، آب پرتقال ، شیر سویا و غلات (سویا واقعاً بر مشخصات هورمونی من تأثیر می گذارد ، بنابراین حتما دفترچه خاطرات داشته باشید!)
  • جگر گاو (من اصلا طرفدار آن نیستم!)
  • پنیر (فقط برای من پیتزا ، آه!)
  • زرده تخم مرغ (بله!)
  • علاوه بر این ، شما نمی توانید با این افراد بد اشتباه کنید – طعم آنها نیز بسیار خوب است!



دیدگاهتان را بنویسید