سوءتفاهمات دکتر انوشه درباره اندازه و اندازه بدن


سوء تفاهم در مورد اندازه و اندازه بدن

افراد بسیار محتاط و دلسوز بدترین دشمن آنها هستند زیرا همیشه درباره خود حرف های منفی می زنند. آنها از بدن خود خجالت می کشند و فکر می کنند تناسب اندام از ارزش و قیمت آنها کم نمی کند. چنین افرادی فکر می کنند که ارزش آنها بستگی به ترازویی دارد که روی آن راه می روند یا به آینه ای که در آن نگاه می کنند بستگی دارد. در حالی که ارزش آنها در چیزی است که برای آنها واقعی است یا در آنچه انجام می دهند.

آنها از نظر اندازه بدن و مقیاس درجه بندی خود مشکل دارند و این بر روابط اجتماعی ، کار و تصمیمات روزانه آنها تأثیر می گذارد.

در جامعه ای که کاهش وزن مورد توجه و ارتقاء قرار می گیرد ، جای تعجب نیست که نارضایتی از فرم بدن در میان افراد سنگین یا چاق حاکم باشد.

تفاوت بین “ایده آل” و “واقعی” اغلب بر اساس اندازه بدن ، ظاهر فیزیکی و اجتناب از موقعیت ها و مکان های اجتماعی تعریف می شود.

ناراضی ترین اعضای بدن معمولاً در ناحیه کمر ، شکم ، ران و باسن است. نارضایتی از اندازه و ابعاد بدن معمولاً با عزت نفس پایین و حتی علائم افسردگی همراه است.

خوشبختانه ، سوء تفاهم در مورد اندازه بدن برای اقلیتی از افراد مشکل ساز است و معمولاً شامل کسانی می شود که قصد دارند وزن زیادی از دست بدهند یا اندامی بسیار مناسب و طبیعی دارند.

نارضایتی شدید از شکل ، فرم و اندازه بدن یک عارضه بالینی به نام اختلال بدشکلی بدن (BDD) است که در درصد کمی از زنان چاق رخ می دهد.

افرادی که دید منفی نسبت به بدن خود دارند در برنامه های کاهش وزن موفق تر از افرادی هستند که دیدگاه مثبتی نسبت به بدن خود دارند. مطالعه ای بر روی دو گروه از افرادی که از فرم بدن خود ناراضی بودند و افرادی که از فرم بدن خود ناراضی بودند ، نشان داد که تنها 26 درصد از افرادی که از بدن خود ناراضی هستند ، توانستند BMI خود را دو واحد کاهش دهند. در حالی که این مقدار در گروه مقابل 63 درصد بود.

برنامه های کاهش وزن که با هدف بهبود ظاهر بدن انجام می شوند معمولاً پس از مدتی دنبال نمی شوند. در حالی که برنامه های کاهش وزن که بر اصلاح رژیم غذایی و دستیابی به سلامتی تمرکز دارند بیشتر مورد توجه هستند ، افرادی که از آن پیروی می کنند تغییرات رفتاری مثبت درازمدتی از خود نشان می دهند.

مشکلات اندازه بدن می تواند بزرگترین مانع برای کاهش و حفظ وزن باشد. این به این دلیل است که نارضایتی از بدن در پایان برنامه کاهش وزن (در حالی که فرد در برنامه خود موفق است) می تواند منجر به اقدامات شدید و نادرست در نتیجه کاهش وزن شود.

متخصصان رژیم غذایی سخت نسبت به افرادی که با رژیم غذایی خود سازگارتر هستند از شکل و اندازه بدن خود ناراضی هستند.

افرادی که سابقه رژیم غذایی سخت دارند علائم نوسانات خلقی و نارضایتی از اندازه بدن خود را دارند.

در مورد فرم بدن خود واقع بین باشید.

برای برخی از افراد اندازه گیری دور کمر و باسن و میزان کاهش وزن آنها از آنچه برای یک زندگی سالم انجام می دهند اهمیت بیشتری دارد. این می تواند به یک چرخه اشتباه و منفی تبدیل شود. تصویر کاذب از بدن منجر به تصور اشتباه از خود ، عزت نفس پایین و احساس عدم کفایت می شود. عزت نفس پایین می تواند مانعی برای هر شیوه زندگی سالم باشد.

شکستن این چرخه می تواند در مورد اندازه بدن واقعی باشد.

تفاوت زیادی بین عبارت “ظاهر ظاهری” (یعنی ظاهر یک فرد) و “درک فیزیکی” (نحوه فکر فرد در مورد بدن خود) وجود دارد.

اغلب هرکسی از جنبه های خاصی از بدن خود ناراضی است. اما اگر این نارضایتی مانع درک فرد از خود و ارزش و ارزشی شود که برای خود قائل است و تعاملات اجتماعی او را قطع کند ، به درمان و مشاوره نیاز دارد.

در اینجا نکاتی در مورد نحوه ظاهر شدن یا قرار ملاقات برای درمان آکنه آمده است ، مانند:

  • لیستی از ویژگیهای خوب یک فرد در زندگی که می تواند به آنها افتخار کند تهیه کنید. زیرا اینها ارزشهای واقعی هستند ، نه تصویری که شخص از بدن خود دارد ، یا عددی که مقیاسها نشان می دهند.
  • یک لحظه تصور کنید که به دنیای متحرک کارلی ارل منتقل شده اید.
  • کنترل بدن خود را متوقف کنید. کنترل روزانه بدن مانند نگه داشتن پهلوها با انگشتان دست یا دقت در ران ، باسن و شکم در مقابل آینه را متوقف کنید. (این منجر به درک اشتباه و منفی بدن می شود).
  • از تمرکز روی یک نقطه لمس خودداری کنید و به جای آن کل بدن را واژگون کنید.
  • پهلوها و شکم را بین دو انگشت نگه ندارید یا اندازه نگیرید. زیرا این عمل صحیح نیست و باعث تخیل غلط زیر می شود.
  • سعی کنید چشمان خود را روی بدن نگه دارید و آن را جلوی آینه وارونه کنید.
  • مثبت فکر کنید. اظهارنظرهای انتقادی درباره ظاهر بدن مانند “من چاق هستم” یا “من زشت و وحشتناک به نظر می رسم” تنها به نفع برداشت منفی شما از بدن است. این مکالمات منفی را به مکالمات مثبت تبدیل کنید (این رفتار آگاهانه افکار را بر اساس دانش ، آگاهی و واقعیت بازسازی می کند). لیستی از کلمات مثبت درباره افکار و احساسات در مورد بدن تهیه کنید و از به کار بردن زبان منفی خودداری کنید. کلمات انتقادی اغلب گفته می شود. آنها معتبرتر می شوند و تأثیر آنها ثابت می ماند. هنگام توصیف بدن خود ، از اصطلاحات دیگر مانند بزرگ و بزرگ به جای کلمات منفی مانند چاق ، زشت و غیره استفاده کنید. به جای این که بگویید بدن من شبیه یک توده ضخیم است ، برای مثال بگویید که 90 کیلوگرم وزن دارم ، یا بگویید که همیشه لباس های تمیز و مرتب می پوشم و امیدوارم لباس های شیک و شیک تری بپوشم.
  • مانند یک دوست محترم با خود محترمانه رفتار کنید.
  • از بدن خود لذت ببرید و غیره تعاملات اجتماعی بیشتر ، اعتماد به نفس و تشویق ، خرید لباس جدید ، ایجاد روابط جدید از اهداف مهم افرادی است که از فرم بدن خود ناراضی هستند. هدف گذاری آگاهانه به شما کمک می کند احساس بهتری نسبت به بدن خود داشته باشید. به سایر نکات مثبت و برجسته در ظاهر خود مانند مدل مو ، آرایش جدید ، لباس های زیبا و … توجه کنید.
  • به فعالیتها و کارهایی فکر کنید که قبلاً از آنها لذت برده اید و اکنون آنها را ترک کرده اید و کنار گذاشته اید و دوباره آنها را انجام دهید.
  • مواردی را که می تواند به شما در لذت بهتر بدن کمک کند ، بنویسید ، مانند ورزش ، شرکت در کلاس یوگا ، گوش دادن به موسیقی آرامش بخش ، گرم کردن حمام ، استفاده از عطر و غیره. این به احساس خوب بدن کمک می کند.

دیدگاهتان را بنویسید