رژیم ورزشکاران رژیم غذایی مناسب ورزشکاران


رژیم غذایی ورزشکاران

رژیم غذایی ورزشکاران

رعایت رژیم غذایی در حین ورزش بسیار مهم است. رژیم غذایی ناسالم می تواند بر عملکرد و ورزش تأثیر بگذارد.

به همین دلیل بهتر است افرادی که از برنامه ورزشی استفاده می کنند رژیم داشته باشند.

ورزش انرژی بدن را مصرف می کند و ما باید این انرژی را با مصرف غذاها جبران کنیم. در حقیقت ، با خوردن رژیم غذایی ، متابولیسم مناسب را تأمین می کنیم.

رژیم غذایی ورزشکاران

با افزایش سطح آگاهی اجتماعی ، توجه به ورزش و فعالیت های ورزشی در حال افزایش است ، بنابراین توجه به رژیم غذایی ورزشکاران نیز اهمیت دارد. اگر ورزش را به صورت حرفه ای دنبال کرده اید ، انجام تمرینات بدنی روزانه یکی از اولویت های زندگی شماست و برای موفقیت در این امر قطعاً به رژیم غذایی مناسب ورزشی نیاز خواهید داشت. از سوی دیگر ، در دهه گذشته ، استفاده از مکمل های ورزشی مورد توجه باشگاه های ورزشی و مشتریان آنها قرار گرفته است. با این حال ، علاوه بر هزینه بالای استفاده از مکمل های ورزشی ، همیشه خطر جعلی و بی کیفیت بودن وجود دارد ، در حالی که مصرف مکمل های ورزشی می تواند در دراز مدت عواقب جبران ناپذیری داشته باشد.

اساساً ، به یاد داشته باشید که مصرف مکمل های ورزشی با کیفیت بالا فقط برای یک دوره سه تا چهار ماه قبل از ورزش با فشار بالا است و نیازی به مصرف مداوم آنها نیست و توصیه نمی شود که از این مکمل ها به طور مداوم استفاده کنید. به بنابراین ، استفاده از مکمل های ورزشی نیز باید تحت رژیم پزشک در رژیم غذایی ورزشکاران گنجانده شود.

در وب سایت وزن من ، ما با اطلاع متخصصان و متخصصان تغذیه و همچنین مربیان پیشکسوت باشگاه و استادان تربیت بدنی ، به روزترین برنامه رژیم غذایی ورزشکاران مناسب ورزشکاران برای دستیابی به توده عضلانی مورد انتظار را با شما به اشتراک می گذاریم. به با ما بمان.

با توجه به توصیه های بسیاری از متخصصان پزشکی ورزشی در سراسر جهان ، رژیم غذایی ورزشکاران باید به راحتی نیازهای تغذیه ای ورزشکاران را در هر سطحی از تمرینات شامل آماتور ، نیمه حرفه ای و حرفه ای در حضور یا عدم حضور در مسابقات برآورده کند. عدم آگاهی مناسب از رژیم غذایی ورزشکاران در حین مسابقه یا ورزش می تواند علاوه بر تحمیل هزینه ، خطرات زیادی برای سلامتی به همراه داشته باشد. به همین دلیل است که برای دریافت برنامه رژیم غذایی ورزشی و همچنین رژیم غذایی برای چاقی یا افزایش وزن ، باید به یک مرکز پزشکی معتبر مراجعه کنید.
اهمیت تغذیه ورزشی با رژیم غذایی ورزشکاران

افرادی که در معرض فعالیت بدنی شدید هستند متابولیسم بالایی دارند و بسیاری از مواد معدنی و مواد مغذی بدن را در حین فعالیت بدنی و تعریق از دست می دهند. بنابراین جبران غذاهای از دست رفته تنها با داشتن رژیم غذایی مناسب ورزشی و بر اساس اصول تغذیه مناسب برای این افراد امکان پذیر خواهد بود. رژیم غذایی ورزشکاران برای ورزشکاران باید شامل تمام غذاهای مورد نیاز بدن و همه غذاهای هرم غذایی باشد. اما بسته به اینکه در چه مرحله ای از عضله سازی هستید ، میزان مصرف هر ماده باید با توجه به رژیم غذایی ورزشکار کنترل شود.
ویژگی های رژیم غذایی ورزشکاران

رژیم ورزشی به افراد این توانایی را می دهد که رژیم ورزشی خود را با رژیم خانوادگی خود تطبیق دهند تا علاوه بر حفظ رژیم ورزشی سالم ، با رژیم خانواده نیز هماهنگ باشد.
رژیم غذایی ورزشکاران با افراد معمولی متفاوت است. به عنوان مثال ، یکی از اصول طراحی رژیم غذایی یک ورزشکار ، افزایش میزان پروتئین در رژیم غذایی وی است ، به طوری که برای یک فرد عادی حدود 8 گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن است ، اما در یک برنامه ورزشی ، میزان پروتئین به در رژیم غذایی 1.5 تا 2 گرم در هر کیلوگرم وزن بدن. البته میزان پروتئین در رژیم غذایی ورزشکاران بسته به نوع ورزش ، وزن و ورزش سبک متفاوت است.

یکی دیگر از ویژگی های رژیم غذایی ورزشکاران ، افزایش نیاز به کربوهیدرات ها برای تأمین انرژی و جلوگیری از خستگی زودرس است. از سوی دیگر ، افزودن مواد معدنی و ویتامین ها برای عضله سازی باید در تمرین گنجانده شود. بنابراین ، به ورزشکاران توصیه می شود که یک مشاور تغذیه مناسب داشته باشند و رژیم غذایی ورزشکاران را با توجه به وضعیت جسمانی آنها در هفته یا ماهانه ، کنترل وزن مداوم و همچنین بررسی های منظم به روز کنند.

اهمیت رژیم غذایی ورزشکاران

شما می توانید با دریافت برنامه رژیم غذایی ورزشکاران به صورت آنلاین با پشتیبانی سالها تجربه متخصصان تغذیه و پزشکان و دریافت مشاوره دو طرفه از “My Medical مرکز خدمات “وزن”.
اهمیت محاسبه انرژی در رژیم غذایی ورزشکاران

معمولاً هنگام طراحی یک برنامه تمرینی ، توجه به نوع تمرین ، مدت زمان آن و تعداد دفعات انجام آن در طول هفته بسیار مهم است. به

بسیاری هنوز معتقدند که استفاده از مکمل های ورزشی به تناسب اندام و ورزش کمک می کند ، در حالی که بسیاری از قهرمانان تمرینی و زمین های ورزشی علاوه بر فعالیت های ورزشی از رژیم غذایی مناسب و اصولی استفاده می کنند.

مرکز پزشکی “وزن من” ، با استفاده از تجربیات متخصصان تغذیه ورزشی بر اساس فعالیت های ورزشی ، برنامه رژیم غذایی ورزشکاران را به صورت عملی ، ساده و البته 100٪ عملی در اختیار مراجعین محترم قرار می دهد که با رژیم غذایی استاندارد ورزشی در جوامع ورزشی مطابقت دارد. داخلی و بین المللی است.
در رژیم ورزشکاران چه بخوریم؟

مرغ: خوردن سینه مرغ پخته برای شام یا ناهار به رساندن پروتئین به بدن ورزشکار کمک زیادی می کند.
ماهی: ماهی و غذاهای دریایی سرشار از امگا 3 هستند و انرژی مورد نیاز ورزشکار را برای ورزش تامین می کنند.
مصرف دیرهنگام کربوهیدرات: غذاهایی مانند ماکارونی ، برنج و نان بخورید
از نوشیدنی های گازدار استفاده نکنید
30 دقیقه قبل از ورزش از شکر ساده استفاده نکنید
از گوشت گاو به عنوان بهترین گوشت برای خوردن استفاده کنید
برای جلوگیری از گرفتگی عضلات از مغز ، بریس و آب استفاده نکنید
از غذاهای آب پز ، برشته و بخارپز استفاده کنید و مصرف غذاهای سرخ شده را کاهش دهید
هفته ای یکبار مصرف کبد را در رژیم غذایی ورزشکاران لحاظ کنید
از مکمل های غذایی بدون مشورت با متخصصان و مشاوران مجرب در زمینه رژیم غذایی ورزشی استفاده نکنید
میوه ها و سبزیجات (5 وعده یا بیشتر): مصرف میوه هایی مانند موز ، توت فرنگی ، زغال اخته و انگور فرنگی در حین تأمین آنتی اکسیدان های مورد نیاز بدن ، قند خون را افزایش داده و انرژی را در بدن ورزشکار بازیابی می کند.

آنچه نباید در رژیم غذایی ورزشکاران مصرف شود

محرک های سیستم عصبی مرکزی: از غذاهای حاوی کوکائین ، کافئین و آمفتامین ها که باعث ورزش شدید ورزشکار به دلیل احساس خستگی می شود ، خودداری کنید.
مسکن های مخدر: برخی از داروهایی که درد را پنهان می کنند ، مانند هروئین ، مورفین و ترک خوردن به دلیل اثرات مخرب آنها ، اکیدا ممنوع است.

رژیم غذایی ورزشکاران قبل از مسابقه

هدف نهایی رژیم غذایی یک ورزشکار این است که بدن ورزشکار را با تأمین کربوهیدرات کافی به عنوان منبع انرژی و جلوگیری از کاهش ذخایر گلیکوژن ماهیچه ای و همچنین تامین آب کافی ، آماده کند. طبق برنامه رژیم غذایی ورزشکاران ، در روز مسابقه باید از مصرف غذاهای چرب و پر پروتئین به دلیل هضم آهسته آنها اجتناب کنید زیرا تأثیرات سوء بر عملکرد ورزشی ورزشکاران خواهد داشت.

رژیم غذایی ورزشکاران توصیه می کند غذاهای پر کربوهیدرات به جای غذاهای چرب و پروتئینی سریعتر هضم و جذب شوند. اطمینان حاصل کنید که حدود 150 تا 300 گرم کربوهیدرات توسط ورزشکار 3 تا 4 ساعت قبل از شروع مسابقات و تمرینات ورزشی مصرف شود.

به عنوان مثال ، با توجه به رژیم غذایی ورزشکاران در روز مسابقه ، می توانید ماکارونی و نان ، نان با کره-مربا-عسل یا یک کاسه غلات با شیر بخورید. اما برای برخی از تمرینات سنگین مانند دو و میدانی ، شنا ، دوچرخه سواری و اسکی ، که بدن ورزشکار به دلیل کاهش ذخایر گلیکوژن بسیار خسته است ، مصرف کربوهیدرات در رژیم غذایی ورزشکار باید 70 درصد (حدود 612 گرم کربوهیدرات) برای بازسازی باشد. گلیکوژن بنابراین می توانید از فرنی ، تخم مرغ عسلی ، سبزیجات و میوه های تازه ، آب میوه ، برنج و ماهی و غیره استفاده کنید.
روشهای بارگیری کربوهیدرات در رژیم غذایی ورزشکاران

3 روز قبل از مسابقات و تمرینات (مناسب برای مسابقات هفتگی) غذاهای پر کربوهیدرات بخورید
رژیم 6 روزه ورزشی: در سه روز اول قبل از مسابقه ، رژیم غذایی ورزشکاران با غذاهای حاوی کربوهیدرات بالا علاوه بر ورزش سبک و 3 روز آخر شامل غذاهای کم کربوهیدرات در رژیم ورزشکاران علاوه بر ورزش های سنگین (ورزشکاران) برنامه رژیم غذایی مناسب برای مسابقات قهرمانی ملی و بین المللی)

راههای ارتباط با خانم بهار هندی

شماره تماس مستقیم: ۰۹۰۳۱۳۱۳۱۱۹

نشانی: بلوار کشاورز ، بین جمالزاده و کارگر ، ساختمان پزشکان بهار ، پلاک 340 ، طبقه دوم ، واحد ۱۲۲

دیدگاهتان را بنویسید