رژیم ماست برای کاهش وزن ؛ 3 تأثیر ماست بر رژیم لاغری


رژیم غذایی ما

رژیم غذایی ما یکی از روش ها است کاهش وزن چه چیزی علاوه بر کاهش وزن فواید سلامتی چند تا داشته باشید. ماست به عنوان یک محصول لبنی ، برای یک نفر خوراک مختصرصبحانه یا با غذا ادویه کنید در سراسر جهان محبوب است.

ماست برای سلامت اسکلتی بدن و دستگاه گوارش مفید است و برخی افراد ادعا می کنند که بر کاهش وزن نیز تأثیر می گذارد. حتی برخی رژیم های غذایی وجود دارد که از ماست استفاده می کنند و ادعا می کنند که باعث کاهش وزن می شوند.

تعجب آور است که بدانید این نوع رژیم ها هنوز در حال بررسی هستند. در ادامه این متن ، همه چیز مورد نیاز در رابطه با رژیم غذایی و تاثیر آن بر کاهش وزن را توضیح خواهیم داد.

ارزش غذایی ماست در رژیم لاغری

ارزش غذایی (در 100 گرم) ماست کم چرب ماست پر چرب
کالری 63 کالری 61 کالری
چاق 1.55 گرم 3.25 گرم
کربوهیدرات 7.04 گرم 4.66 گرم
پروتئین 5.25 گرم 3.47 گرم

تاثیرات مختلف ماست بر کاهش وزن

در رژیم ماست ، منوی غذا با توجه به میزان مصرف ماست تنظیم می شود. نظریه های مختلفی وجود دارد که از تأثیر ماست بر کاهش وزن حمایت می کند.

1. تأثیر کلسیم بر کاهش وزن

یکی از غذاهایی که در ماست در رژیم ماست مورد بحث قرار گرفته است ، کلسیم است. ماست ما منبع عالی کلسیم هر لیوان آن 23 درصد از نیاز روزانه بدن به کلسیم را تامین می کند.

کلسیم یک ماده معدنی کامل است برای سلامت استخوان ضروری است تأثیر بر کاهش وزن همیشه مورد مطالعه قرار گرفته است. طبق مطالعات انجام شده ، کلسیم زیاد در خون ، رشد سلول های چربی را کاهش می دهد. مطالعات حیوانی این را نشان می دهد کاهش توده چربی بدن و کاهش وزن با مصرف مکمل های کلسیم ایجاد می شود. (منبع)

تاثیر ماست بر کاهش وزن

در مطالعات انجام شده بر روی 4733 نفر ، مکمل کلسیم منجر به افزایش وزن کمتر در افراد در سنین مختلف با توده بدن متعادل شد. در این مطالعه ، افرادی که مکمل کلسیم مصرف کردند ، 1 کیلوگرم کمتر از سایر افراد وزن داشتند.

در رژیم غذایی ما ، زنان یائسه با دریافت کلسیم ، کاهش وزن و افزایش وزن در کودکان به دیابت نوع 2 مبتلا می شوند. با این حال ، تحقیقات بیشتری در مورد تأثیر کلسیم موجود در ماست بر کاهش وزن مورد نیاز است.

2. تأثیر پروتئین رژیم غذایی ماست بر کاهش وزن

ماست منبع خوبی از پروتئین است. مصرف پروتئین بر کاهش وزن و کاهش وزن تأثیرات زیادی دارد.

تنظیم هورمون های گرسنگی

دریافت پروتئین بیشتر سطح هورمون های سرکوب کننده اشتها را افزایش می دهد. علاوه بر این ، سطح گرلین (هورمون اشتها) را کاهش می دهد.

متابولیسم را تسریع کند

در رژیم ماست ، بدن پروتئین بیشتری دریافت می کند. در نتیجه پروتئین بیشتری دریافت می کنید متابولیسم اشانجامد. رژیم های غذایی با پروتئین بالا ، مانند ماست ، متابولیسم بدن را افزایش داده و به بدن کمک می کند کالری بیشتری بسوزاند.

احساس شکم پر و پر

شاید یکی از دلایل رژیم غذایی ماست ما این باشد که پروتئین دارد. زیرا پروتئین a احساس شکم پر و پر همچنین راهنمایی کنید. در نتیجه از پرخوری و حتی پرخوری به دلیل گرسنگی جلوگیری می کند.

در حفظ ماهیچه ها در هنگام کاهش وزن مثر است

در طول رژیم کم کالری و بدون چربی ، مصرف زیاد پروتئین به همراه کاهش چربی به حفظ بافت ماهیچه ای کمک می کند. به خصوص اگر در طول این رژیم تمرینات با وزنه انجام دهید.

رژیم لاغر ما

در یک وعده 245 گرمی ماست معمولی 8 گرم پروتئین و در ماست یونانی 22 گرم پروتئین وجود دارد. با این حال ، نه تنها محصولات لبنی حاوی پروتئین هستند و غذاهایی مانند گوشت قرمز ، مرغ ، ماهی و سویا نیز باید در رژیم غذایی متنوعی گنجانده شوند.

3. پروبیوتیک ها در ماست

ماست منبع عالی پروبیوتیک است که باید در بدن به عنوان باکتری مفید برای سلامت روده وجود داشته باشد.

اگرچه تحقیقات کمی در مورد استفاده از پروبیوتیک ها و تأثیر آنها بر کاهش وزن انجام شده است ، اما مطالعات اولیه بر روی پروبیوتیک های حاوی باکتری لاکتوباسیلوس ، که در ماست فراوان است ، نشان داده است که آنها بر کاهش وزن و چربی شکمی تأثیر دارند.

در یک مطالعه 43 روزه ، 28 بزرگسال چاق روزانه 100 گرم ماست بدون چربی بیشتر از ماست پروبیوتیک مصرف کردند. این بدان معناست که رژیم ماست ما پروبیوتیک های بیشتری در اختیار بدن قرار می دهد.

  • ماست منبع خوبی از کلسیم ، پروتئین و پروبیوتیک است. پروتئین آن به روند کاهش وزن کمک می کند ، اما تحقیقات بیشتری در مورد تأثیر کلسیم و پروبیوتیک ها بر کاهش وزن مورد نیاز است.

آیا رژیم ماست برای کاهش وزن م effectiveثر است؟

مطالعات نشان می دهد افرادی که در رژیم غذایی روزانه خود ماست مصرف می کنند ، بیشتر احتمال دارد بی وزنی و چاقی کمتر دارند.

طبق یک مطالعه ، افرادی که حداقل سه بار در هفته ماست می خوردند نسبت به افرادی که هفته ای یک بار ماست می خوردند وزن کمتری داشتند.

با وجود این تحقیقات ، هیچ دلیلی برای پیروی از رژیم ماست برای کاهش وزن وجود ندارد. اما نمی توان از تاثیرات ماست در کاهش وزن چشم پوشی کرد. در حالی که بهتر است فرایند کاهش وزن اما نباید از آن به عنوان تنها غذای کاهش وزن در رژیم غذایی استفاده کرد.

چقدر ماست باید در رژیم غذایی باشد؟

با وجود فواید زیاد ماست ، باید از رژیم غذایی به جای غذاهای مضر در رژیم کاهش وزن استفاده کرد تا از پرخوری و پرخوری جلوگیری شود. اما برخی از ماست ها کاملاً سالم نیستند.

برخی از انواع ماست در مارک های مختلف ممکن است حاوی شکر ، چربی های اشباع شده و چربی های مضر باشد. این موارد می تواند شما را در معرض بیماری های قلبی ، دیابت نوع 2 و افزایش وزن قرار دهد.

بنابراین ، بهتر است ماست را با اعتدال در رژیم غذایی قرار دهید. قبل از خرید حتما به برچسب روی بسته توجه کنید تا میزان قند ، سدیم ، چربی و کلسترول را بدانید. بلکه یکی را انتخاب کنید که حداقل یا صفر از این مواد را داشته باشد.

نقاط پایانی

رژیم ماست به تنهایی نمی تواند فرایندی برای کاهش وزن باشد. اما برای نتایج بهتر می توانید از ماست در رژیم لاغری خود استفاده کنید. از ماست برای تهیه اسموتی و اسموتی رژیمی استفاده کنید ، به عنوان یک میان وعده عالی برای جلوگیری از خوردن غذاهای مضر در حین دریافت مواد مغذی آن.

دیدگاهتان را بنویسید