رژیم لاغری چگونه با رژیم غذایی وزن کم کنیم؟


تناسب اندام فقط کاهش وزن نیست. برخی از افراد از ترس اضافه وزن دچار افزایش وزن می شوند. با این حال چاقی و اضافه وزن هر دو می توانند برای سلامتی ما خطرناک باشند. اگر این را به درستی درک کرده اید ، قطعاً سعی می کنید به طور متعادل وزن خود را افزایش دهید. روش های مختلفی برای افزایش وزن وجود دارد ؛ اما می دانید که افزایش وزن می تواند به اندازه کاهش وزن مشکل باشد. در این مقاله می خواهیم در مورد رژیم غذایی مناسب و اصولی چربی با شما عزیزان صحبت کنیم. پس به ما بپیوندید.

رژیم کاهش وزن

برای افزایش وزن به چند کالری نیاز داریم؟

بدن ما برای انجام فعالیت های روزانه خود به 30 کالری در هر 1 کیلوگرم وزن بدن نیاز دارد. به عنوان مثال ، این بدان معناست که یک فرد 60 پوندی برای انجام فعالیت های عادی روزانه خود به 1800 کالری در روز نیاز دارد. وقتی این مقدار کمتر از 1800 کالری باشد ، فرد وزن خود را کاهش می دهد. یعنی بدن برای زنده ماندن از ذخایر خود استفاده می کند. به طور مشابه ، هنگامی که بیش از 1800 کالری در روز مصرف می کنید ، بدن شما به سمت چاقی حرکت می کند.

آیا درک مفهوم کالری برای اجرای رژیم کاهش وزن کافی است؟

. این سوال بسیار مهمی است اکثر مردم فقط به “کالری” غذاها توجه می کنند. با این حال ، کالری را فقط باید یک پوسته سطحی در نظر گرفت. در واقع نوع غذا بر چاقی و کاهش وزن نیز تأثیر می گذارد. به عنوان مثال ، کربوهیدرات ها در چاقی بسیار موثرتر از پروتئین ها هستند. بنابراین در حقیقت 500 کالری خرما یا نان دارای چاق کننده بیشتری نسبت به 500 گرم مرغ است. این ممکن است کمی پیچیده به نظر برسد. اما با خوردن کربوهیدرات بیشتر می توانید وزن خود را افزایش دهید.

رژیم کاهش وزن

بهترین برنامه رژیم غذایی چیست؟

شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که چه رژیمی برای افزایش وزن مناسب است؟ رژیم غذایی که برای کاهش وزن تجویز می شود بسیار ساده تر از رژیم غذایی برای کاهش وزن خواهد بود. ابتدا باید با گروه های مختلف غذایی آشنا شوید. سپس غذاهای مختلف را به شما معرفی می کنیم:

  • کربوهیدرات: هر گرم کربوهیدرات دارای 4 کالری است.
  • پروتئین: هر گرم پروتئین دارای 4 کالری است.
  • چربی: هر گرم چربی 9 کالری دارد.
  • ویتامین ها: هر گرم ویتامین 0 کالری دارد.
  • نمک و مواد معدنی: این گروه همچنین 0 کالری دارد.
  • آب: این آب 0 کالری دارد.

به همین ترتیب ، بسته به گروه هایی که در طول روز می خورید ، می توانید کالری بیشتری بسوزانید. البته همانطور که در قسمت قبل اشاره کردیم میزان چاقی ناشی از کربوهیدراتها از همه غذاها بیشتر است. بنابراین ، برای افزایش وزن ، اکیداً توصیه می شود که کربوهیدرات بیشتری مصرف کنید.

رژیم کاهش وزن

چه موادی را باید در رژیم غذایی خود بگنجانیم؟

همچنین ممکن است به دنبال غذاهایی باشید که شما را چاق تر از غذاهای دیگر می کند. به طور کلی توصیه می شود برای افزایش وزن 9 ماده غذایی را فراموش نکنید. اولین ماده تخم مرغ است. تخم مرغ نسبتاً کالری بالایی دارد و می تواند به چاقی و سلامت بدن کمک کند. ماده دوم کره بادام زمینی است. حاوی مقدار قابل توجهی پروتئین است و به چاقی شما کمک می کند. بهتر است هنگام خوردن گوشت ، قسمت های غنی را در وعده های غذایی خود بگنجانید. لوبیا همچنین کالری زیادی دارد و می تواند برای بدن مفید باشد.

برخی از میوه ها مانند موز کالری زیادی دارند. همچنین ، برای سلامت بدن و تامین مواد و ویتامین های مختلف ، باید میوه ها را در رژیم غذایی خود قرار دهید. غلات کامل مانند ماکارونی ، برنج قهوه ای و نان سبوس دار را نباید از رژیم غذایی خود حذف کنید. در نهایت ، شما باید روغن های سالم مانند روغن زیتون و شیر کامل را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

دوستان عزیز هراز ، نظر شما در مورد رژیم سنگین چیست؟ برای افزایش وزن چه روشی را توصیه می کنید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید. فراموش نکنید منتظر نظرات و تجربیات خود دوستان عزیز باشید.

دیدگاهتان را بنویسید