رژیم غذایی میوه ای برای کاهش وزن چیست؟ | برنامه رژیم غذایی میوه


در شرایطی که بازار انواع رژیم ها داغ است ، برخی به رژیم غذایی به نام رژیم میوه ای روی می آورند. رژیم غذایی میوه خوار برای کاهش وزن یکی از آن رژیم هایی است که نام زیبا و فریبنده ای دارد و در ابتدا این تصور را به همراه دارد که چه رژیم غذایی سالم ، مفید و م effectiveثری است! اما این نام فریبنده نه تنها قابل توجه است.

همه چیز در مورد رژیم غذایی میوه برای کاهش وزن است

همه چیز در مورد برنامه رژیم غذایی میوه برای کاهش وزن است

این رژیم علاوه بر فوایدی که برای کاهش وزن دارد ، معایبی نیز دارد. این رژیم غذایی ، که زیر مجموعه رژیم های گیاه خواری است ، بیش از هر ماده غذایی دیگری حاوی میوه است.

این محدودیت ها باعث شده تا دیدگاه ها و نظرات متفاوتی در مورد رژیم میوه خواری برای کاهش وزن وجود داشته باشد. برخی از افراد بر خطرات کمبود بسیاری از غذاهای موجود در این رژیم تأکید می کنند و برخی معتقدند که رژیم غذایی مفید برای کاهش وزن و خوب ماندن بسیار مفید است.

این برنامه رژیم غذایی با دوره های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد و هر فرد با توجه به شرایط و اهداف خود دوره مورد نظر برنامه رژیم را انتخاب می کند. برای آشنایی بیشتر با این رژیم غذایی با ما همراه باشید

برای کاهش رژیم غذایی کلیک کنید

رژیم غذایی مطلق میوه خوردن برای کاهش وزن

همانطور که از نامش پیداست ، اکثر غذاهای این رژیم میوه هایی هستند که 50 تا 75 درصد کالری روزانه را دارند. آنها شامل آجیل ، دانه ها ، سبزیجات و باقی مانده است.

البته میوه خوارانی هستند که تا 90 درصد کالری خود را از میوه ها و فقط 10 درصد از غذاهای دیگر دریافت می کنند و مانع کاهش وزن از معده و پهلو هستند.

برای کاهش وزن از میوه ها در رژیم غذایی مفید استفاده کنید

مصرف میوه و سبزیجات در رژیم غذایی میوه برای کاهش وزن محدودیتی ندارد و در صورت گرسنگی می توانید در هر زمان به مقدار لازم میوه و سبزیجات بخورید ، اما معمولاً استفاده از آنها به سه نوع اصلی تقسیم می شود. غذا و چند میان وعده.

این رژیم غذایی فراتر از یک روش م toثر برای کاهش وزن است ، از آن به عنوان رژیم غذایی برای پاکسازی بدن برای دفع سموم از بدن استفاده می شود و می تواند برای کاهش وزن مثر باشد.

در این رژیم غذاها ممنوع است

معمولاً برای کاهش وزن هفت نوع میوه در رژیم غذایی توصیه می شود که عبارتند از: میوه های اسیدی مانند مرکبات ، زغال اخته و آلو ، میوه های کمتر اسیدی مانند سیب ، زردآلو ، تمشک و انجیر ، میوه های شیرین مانند موز و خرما. انگور و خربزه ، میوه های روغنی مانند آووکادو ، نارگیل و زیتون ، میوه های گیاهی مانند فلفل و خیار و کدو تنبل ، مغزها مانند فندق ، بادام ، پسته و گردو ، دانه هایی مانند آفتابگردان و کدو تنبل و کدو تنبل.
رژیم غذایی همچنین انواع غذاها را ممنوع کرده و نباید مصرف شود ، از جمله پروتئین های حیوانی (مانند تخم مرغ ، مرغ و گوشت گاو) ، محصولات لبنی (مانند شیر ، ماست ، پنیر) ، غلات (مانند محصولات غلات سرخ شده).) و اگر به رژیم غذایی نیاز دارید ، روی آن کلیک کنید.

برنامه های مختلف میوه خواری

انواع رژیم های میوه خواری

رژیم های میوه خواری برای کاهش وزن را می توان به رژیم های سبک خانگی تقسیم کرد و علاوه بر این به چند نوع دیگر تقسیم بندی شد که بر اساس نیاز به کاهش وزن است. برخی از این رژیم ها 3 روزه ، برخی 15 روزه و برخی دیگر 40 روزه هستند و میزان کاهش وزن در آنها متفاوت است.

برنامه غذایی 3 روزه میوه

اگر به رژیم کوتاه مدت و بیشتر به عنوان پاک کننده نیاز دارید ، می توانید از رژیم میوه خواری برای کاهش وزن استفاده کنید. برخی می گویند برای کاهش سریع وزن به جای صبحانه میوه می خورند.

این نوع رژیم غذایی میوه ای برای کاهش وزن می تواند در کوتاه مدت بسیار موثر باشد. برنامه 3 روزه این رژیم به شرح زیر است
روز اول صبح: آب لیمو تازه با آب گرم. این کار کلیه ها را تمیز می کند و یبوست را بهبود می بخشد و عملکرد دستگاه گوارش را بهبود می بخشد.

اگر هدف شما در رژیم غذایی نه تنها کاهش وزن بلکه بهبود سیستم گوارش است ، می توانید دانه های ملین مانند برگ مارچوبه و مارچوبه را نیز در این برنامه قرار دهید.
میان وعده: از دو سیب ، دو انجیر و دو خرما استفاده کنید و از خوردن موز خودداری کنید.

در روز دوم سبزیجاتی مانند هویج ، کاهو ، کلم ، کدو ، خیار و سیب زمینی بخورید. همچنین می توانید لوبیای پخته را میل کنید. (البته بدون روغن)
در روز سوم هندوانه ، خربزه ، گوجه فرنگی و سیب بخورید. همچنین می توانید تا 5 عدد خرما استفاده کنید.

به یاد داشته باشید که در طول این سه روز ، هر زمان که احساس گرسنگی کردید ، اجازه دارید میوه بخورید. حتماً 8 تا 12 لیوان آب بنوشید. همچنین مجاز به استفاده از آب میوه های طبیعی یا اسموتی های تازه و بدون افزودنی هستید.

اسموتی ها طعم بسیار متنوعی دارند و شما همیشه می توانید با ترکیب میوه های مختلف با یکدیگر و افزودن تنوع به رژیم غذایی خود طعم جدیدی ایجاد کنید. علاوه بر این ، ترکیب میوه ها انرژی زیادی دارد و می توانید از اسموتی به عنوان یک نوشیدنی انرژی زا استفاده کنید.

برنامه 15 روزه میوه خواری

اگر می خواهید دوره خاصی را برای استفاده از این برنامه رژیم غذایی انتخاب کنید ، 15 روز زمان خوبی است. می توانید در مدت 15 روز از این برنامه رژیم غذایی استفاده کنید و از مزایای آن بهره مند شوید. یک دوره 15 روزه برای تنظیم خواب ، آرامش ، تمیز کردن بدن و پاکسازی پوست. علاوه بر این ، کاهش وزن متناسب است.

رژیم غذایی 40 روزه با غذای خام

رژیم خام 40 روزه

شاید شنیده باشید که اگر 40 روز به کار خود ادامه دهید ، برای شما به یک عادت تبدیل می شود. اگر 40 روز این رژیم را ادامه دهید ، عادات غذایی سالم در این رژیم مانند مصرف آب و بسیاری از میوه ها در شما نهادینه شده است.

همچنین با ادامه این رژیم به مدت 40 روز ، وزنی که از دست می دهید بسیار بیشتر از دوره 15 روزه خواهد بود ، اما به یاد داشته باشید که ادامه این رژیم به مدت طولانی باید زیر نظر پزشک باشد ، در غیر این صورت ممکن است عواقبی داشته باشید. . .شیکانی.

رژیم میوه و کاهش وزن

اما اگر می خواهید از رژیم غذایی میوه خوار برای کاهش وزن استفاده کنید ، باید این کار را در زمان کوتاه و محدود انجام دهید. در روزهای اولیه ، این رژیم بدن را تمیز می کند و کار را برای شما راحت می کند و به شما حس طراوت می دهد.

بهترین شکل بین 3 تا 7 روز و طولانی شدن این رژیم به دلایلی که ذکر کردیم می تواند بسیار مضر و مخرب باشد.

مزایای رژیم میوه خواری

میوه ها منابع غنی از آنتی اکسیدان ها و ویتامین ها هستند و نقش مهمی در کاهش خطر ابتلا به سرطان و بیماری های خود ایمنی ایفا می کنند. میوه ها با مقدار زیادی آب می توانند به هیدراته شدن بدن کمک کنند.

میوه ها همچنین مقدار زیادی قند دارند و می توانند کربوهیدرات مورد نیاز بدن را تأمین کنند. فیبر موجود در میوه ها به کاهش کلسترول خون ، رفع یبوست و بهبود حرکات روده کمک می کند. وجود ویتامین C در میوه ها ، به ویژه مرکبات ، برای سلامت دندان ها و لثه مفید است و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.

پتاسیم موجود در میوه ها می تواند فشار خون را ثابت نگه دارد و از نوسانات جلوگیری کند. همانطور که خواندید ، رژیم غذایی مزایای زیادی دارد ، اما نباید از معایب آن غافل شد. در ادامه این مقاله به معایب این برنامه رژیم غذایی اشاره خواهد شد.

معایب رژیم میوه خواری

مضرات رژیم میوه خواری

این رژیم گرچه بیشتر میوه ها و خواص تغذیه ای آنها را در بر می گیرد ، اما به دلیل محدودیت مصرف ، خطر سوءتغذیه زیاد است زیرا بسیاری از غذاهای مورد نیاز بدن محدود و حتی ممنوع است و بدن از کمبودهای زیادی رنج می برد.

تحقیقات نشان می دهد که این محدودیت ها می تواند مشکلات جدی برای بدن ایجاد کند و حتی می تواند تاثیر رژیم غذایی میوه خوار را در کاهش وزن کاهش دهد. به عنوان مثال ، این رژیم فاقد ویتامین D ، کلسیم و B12 است و استخوان های بدن را ضعیف می کند زیرا شیر و گوشت ماهی را ممنوع می کند.

از سوی دیگر ، نخوردن گوشت قرمز باعث کم خونی فقر آهن می شود. اگرچه اسفناج منبع خوبی از آهن است ، منابع آهن گیاهی به سختی جذب می شوند ، در حالی که آهن موجود در گوشت قرمز و سایر غذاهای حیوانی به راحتی توسط بدن انسان جذب می شود.

یکی دیگر از موارد مهمی که با خوردن انحصاری میوه در اختیار بدن قرار نمی گیرد ، پروتئین است. بدن انسان برای ساخت و ترمیم ماهیچه ها ، بافت ها و هموگلوبین به پروتئین نیاز دارد ، در حالی که پروتئین موجود در میوه ها بسیار محدود است و به هیچ وجه با بدن مطابقت ندارد. نیاز به پروتئین

همچنین استفاده از این رژیم غذایی در ابتدا به کاهش سریع وزن اشاره دارد ، اما به تدریج ، به ویژه با قطع رژیم غذایی ، افزایش وزن به دلیل این که بسیاری از میوه ها قند زیادی دارند و استفاده بیش از حد از آنها می تواند باعث چاقی شود.

به همین دلیل این رژیم به هیچ وجه برای بیماران دیابتی مناسب نیست و می تواند سلامت آنها را به خطر بیندازد. این قند بالا همچنین می تواند به دندان ها آسیب برساند و باعث پوسیدگی دندان شود.

نتایج رژیم غذایی میوه خوار

نتایج رژیم غذایی میوه خوار

اگرچه خوردن میوه در روز یک نیاز اساسی بدن است و می تواند بسیار مفید باشد ، اما به طور کلی ، استفاده از هرگونه رژیم غذایی و الگوی تغذیه منحصر به فرد برای یک نوع غذا مطمئناً مضر است.

زیرا هیچ یک از مواد مغذی تمام منابع مورد نیاز بدن را ندارند و کمبود هر یک از این منابع مشکلات و اختلالاتی در عملکرد سیستم بدن ایجاد می کند.

بدن ما به طیف وسیعی از مواد مغذی نیاز دارد ، بنابراین پیروی از چنین رژیمی مطمئناً بدون عواقب نخواهد بود. اگر اصرار دارید که از این رژیم استفاده کنید ، حتماً با پزشک خود مشورت کنید زیرا رژیم غذایی که انتخاب می کنید باید سرشار از تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن برای انجام وظایف ضروری باشد.

البته اگر تصمیم دارید فقط به جای تنقلات میوه بخورید ، این رژیم می تواند مفید باشد و مضرات ذکر شده در بالا را ندارد ، اما تنها مزایای این رژیم و عادات غذایی مثبت آن شامل شرایط شما می شود.

خلاصه مقاله

ما دریافتیم که اگرچه این رژیم بسیار دوست داشتنی و احتمالاً گمراه کننده است ، اما می تواند بسیار مضر و مضر باشد زیرا رژیم میوه خواری محدود به خوردن منابع میوه و مصرف منابع بسیار کمی از آنها می شود. البته ، البته این رژیم دارای مزایایی است که در بالا ذکر شد. ما انواع این رژیم غذایی را نیز فهرست کرده و با آنها آشنا شدیم. >> اینجا بخوانید <

دیدگاهتان را بنویسید