رژیم غذایی منطقه چیست؟ | حالت منطقه نمونه


رژیم غذایی منطقه ای ادعا می کند که می تواند تورم در بافت های مختلف بدن را کاهش دهد. به گفته متخصصان تغذیه ، این تورم ها عامل اصلی افزایش وزن ، بیماری و پیری زودرس در انسان هستند.

رژیم غذایی منطقه ای چیست؟

رژیم غذایی منطقه ای چیست؟

رژیم منطقه از محبوبیت چند دهه. طبق قوانین این برنامه ، شما باید مقدار مشخصی پروتئین ، کربوهیدرات و چربی در هر وعده غذایی مصرف کنید تا تورم بدن کاهش یابد و در غیر این صورت به سلامت بدن شما کمک کند.

طبق قوانین هر برنامه ، هر وعده غذایی باید حاوی 40٪ کربوهیدرات ، 30٪ پروتئین و 30٪ چربی باشد. به عنوان بخشی از این برنامه ، کربوهیدرات ها باید شاخص گلیسمی پایینی داشته باشند.

به عبارت دیگر ، شما باید از کربوهیدرات هایی استفاده کنید که به آرامی قند را به جریان خون بدن اضافه می کنند و بنابراین بدن شما را برای مدت زمان بیشتری حفظ می کند. پروتئین در برنامه باید بدون چربی باشد و همچنین از چربی های اشباع نشده استفاده شود.

مطالعه: نمونه ای از رژیم کتوژنیک

متخصصان تغذیه و همچنین محققانی که برنامه را طراحی کرده اند معتقدند که با کاهش تورم بدن ، افراد سریعتر چربی را از دست می دهند. پیری در این افراد رو به کاهش است. خطر بیماری های قلبی کاهش می یابد و عملکرد بدنی بهبود می یابد.

رژیم غذایی منطقه ای سی سال پیش توسط دکتر بری سیرز برای کاهش التهاب ناشی از سوء تغذیه ایجاد شد. برنامه رژیم کمربندی به شما کمک می کند وزن اضافی خود را کاهش دهید و شرایط بهتری را از نظر جسمی و روحی تجربه کنید. این برنامه یک برنامه تغذیه طولانی مدت است که بر اساس مشاهدات و تحقیقات دکتر سیرز در مورد نحوه عملکرد غذاهای مختلف بر روی سیستم های هورمونی و ژنتیکی بدن است. برای مشاهده برنامه رژیم غذایی کلیک کنید.

نمونه رژیم غذایی

فقط با یک کلیک رژیم غذایی کاهش وزن را نمونه بگیرید. در روش منطقه ای ، شما باید هر پنج ساعت غذا بخورید و هرگز به مدت پنج ساعت متوالی گرسنه نمانید. می توانید از روش های مختلف برای تعیین وعده های غذایی در رژیم غذایی منطقه استفاده کنید. در اینجا دو روش رایج برای برنامه ریزی وعده های غذایی در این رژیم وجود دارد. آیا رژیم غذایی منطقه ای از رژیم پاکسازی بدن است؟

روشهای بصری برای طراحی وعده های غذایی در برنامه رژیم غذایی:

روشهای بصری برای طراحی وعده های غذایی در رژیم غذایی منطقه:

این روش یکی از ساده ترین و سریع ترین راه ها برای شروع برنامه رژیم غذایی منطقه ای و ایجاد عادات غذایی بر اساس استاندارد این رژیم است. همانطور که از نامش پیداست ، دست ها و چشم های شما تنها ابزار مورد نیاز برای شروع رژیم غذایی هستند.

طبق این روش ، از اندازه کف دست برای تعیین اندازه هر وعده غذایی استفاده می شود. می توانید این کار را برای تقسیم هر وعده بصری انجام دهید. می توانید بشقاب خود را به سه قسمت مساوی تقسیم کنید:

پروتئین خالص: یک سوم بشقاب خود را به پروتئین خالص اختصاص دهید. مقدار مواد پروتئینی باید به اندازه یک کف دست و ضخامت آن متناسب با ضخامت کف دست شما باشد. این قسمت می تواند شامل سفیده تخم مرغ ، ماهی ، گوشت بدون چربی و محصولات لبنی کم چرب باشد.

حتما بخوانید: شکر رژیمی چیست؟

کربوهیدرات: دو سوم بشقاب خود را به کربوهیدرات اختصاص دهید. می توانید از سبزیجات رنگارنگ و مقداری میوه استفاده کنید. بهتر است از سبزیجات و میوه هایی که درصد بالایی قند طبیعی دارند خودداری کنید. سبزیجاتی مانند سیب زمینی و ذرت و میوه هایی مانند موز و انگور در گروه کربوهیدراتهای قند بالا.

چربی: می توانید مقدار کمی چربی اشباع نشده به وعده غذایی خود اضافه کنید. این بخش ممکن است شامل آووکادو ، روغن زیتون و بادام باشد.

عمل چشم بسیار آسان است و ممکن است برای مبتدیانی که رژیم کمربند را تازه شروع کرده اند مناسب باشد. این روش همچنین بسیار انعطاف پذیر است و به شما کمک می کند تا در برنامه رستوران ها ، مسافرت ها و پیک نیک ها به برنامه خود وفادار بمانید.

روش غذاها در برنامه رژیم غذایی:

این روش به شما کمک می کند تا رژیم غذایی خود را با توجه به بدن خود طراحی کرده و به راحتی میزان پروتئین ، کربوهیدرات و چربی بدن مورد نیاز برای هر روز را محاسبه کنید. تعداد غذاهایی که باید در روز مصرف کنید بستگی به وزن ، قد ، اندازه دور کمر و باسن شما دارد. یک مرد بالغ به طور متوسط ​​به 14 وعده غذا در روز نیاز دارد.

از سوی دیگر ، هر زن بالغ به طور متوسط ​​به 11 واحد غذا در روز نیاز دارد. وعده های غذایی اصلی مانند صبحانه ، ناهار و شام شامل سه تا پنج وعده و میان وعده ها فقط یک وعده غذایی است.

هر واحد غذایی منطقه بندی شده شامل یک واحد پروتئین ، یک واحد چربی و یک واحد کربوهیدرات است. هر واحد پروتئین حاوی 7 گرم پروتئین ، هر واحد کربوهیدرات حاوی 9 گرم کربوهیدرات و هر واحد چربی حاوی 1.5 گرم چربی است.

در تصویر زیر هرم غذایی برنامه را مشاهده می کنید. می توانید از اطلاعات موجود در این هرم برای طراحی وعده های غذایی خود استفاده کنید. با محدود کردن مصرف غلات و نشاسته و افزایش مصرف میوه و سبزیجات ، می توانید به بهبود سیستم هورمونی و کاهش التهاب کمک کنید.

عوارض جانبی و مزایای رژیم غذایی منطقه ای

عوارض جانبی و مزایای رژیم غذایی منطقه ای

مزایای اصلی تجهیزات برنامه عبارتند از:
• کاهش چربی اضافی بدن در سریع ترین زمان
• حفظ سلامتی برای مدت زمان طولانی تری
• عملکرد جسمی و روحی بهتر
• بهبود عملکرد مغز

علاوه بر موارد فوق لازم است به کاهش التهاب در قسمت های مختلف بدن نیز اشاره کرد. این تورم ها می توانند پیوندهای هورمونی بین قسمت های مختلف بدن را تنظیم کرده و مانع حداکثر عملکرد سلول های بدن شوند. با پیروی از رژیم غذایی منطقه ای ، می توانید عملکرد سیستم هورمونی بدن را به نحو قابل قبولی بهبود بخشید.

اگرچه رژیم غذایی منطقه ای فواید زیادی دارد ، اما می تواند عوارض جانبی نیز به همراه داشته باشد. این عوارض جانبی احتمالی عبارتند از:

کمبود کلسیم: محصولات لبنی و منابع کلسیم در این برنامه اهمیت چندانی ندارند و پیگیری طولانی مدت این برنامه و صرف نظر از این مسئله می تواند به کلسیم بدن آسیب جدی برساند.

کمبود ویتامین: محدود کردن مصرف غذا همچنین می تواند بر مصرف ویتامین هایی مانند ویتامین C و اسید فولیک تأثیر بگذارد.
بیماری کلیوی: رژیم غذایی مبتنی بر مصرف زیاد پروتئین می تواند کلیه ها را به شدت تحت فشار قرار داده و خطر بیماری کلیوی را افزایش دهد.

هزینه: پیروی از استانداردهای برنامه می تواند پرهزینه باشد.

چه کسی حالت کمربند را انتخاب کرد؟

چه کسی حالت کمربند را انتخاب کرد؟

رژیم غذایی منطقه ای یکی از محبوب ترین برنامه های رژیم غذایی در سراسر جهان است و رعایت آن برای افرادی که غذاهای مختلف و تمایلات مختلفی دارند آسان است. افراد مشهوری مانند مدونا ، جنیفر آنیستون ، ساندرا بلوک و سارا جسیکا پارکر از جمله افرادی هستند که از این رژیم استفاده کرده اند.

رعایت رژیم غذایی برای گیاهخواران یا کسانی که به نوشیدنی های کافئین دار عادت دارند آسان نیست. از آنجا که هر وعده غذایی حاوی 30 protein پروتئین است ، افرادی که از برنامه های گیاهخواری یا گیاهخواری استفاده می کنند ممکن است در دریافت این بخش از غذا با مشکل مواجه شوند.

از سوی دیگر ، بسیاری از گیاهخواران و گیاهخواران برای به دست آوردن پروتئین مورد نیاز خود به دانه های گیاه تکیه می کنند. از آنجا که رژیم غذایی مصرف این غذاها را محدود می کند ، ممکن است این افراد دریافت پروتئین مورد نیاز خود را با مشکل مواجه کنند.

کافئین ، نوشیدنی های تجاری و برخی چای ها می توانند بر سطح انسولین خون شما تأثیر بگذارند. به عنوان بخش مهمی از رژیم غذایی ، تعیین سطح انسولین در بدن این نوشیدنی ها در طول رژیم توصیه نمی شود. می توانید حداکثر یک بار در روز کافئین مصرف کنید.

رعایت این رژیم ممکن است برای افرادی که در فعالیت های روزانه خود به کافئین وابسته هستند دشوار باشد.
رژیم غذایی همچنین برای افراد مبتلا به دیابت و بیماری سلیاک انتخاب مناسبی است.

خلاصه مقاله

یک برنامه رژیم غذایی یک دقیقه ای که به شما امکان می دهد کربوهیدرات های ساده ، پروتئین ها و چربی های اشباع نشده را در واحدهای خاصی وارد بدن خود کنید.

به این ترتیب می توانید سطح انسولین بدن و تعاملات هورمونی بدن خود را در سطح اندام کنترل کرده و کاهش وزن ، بهبود عملکرد و زندگی سالم را تجربه کنید. برای پیروی از برنامه رژیم غذایی ، می توانید با روشهای ساده مانند روش چشم شروع کنید و پس از مدتی به سراغ روشهای پیشرفته تری مانند روش واحد بروید.

اگرچه رژیم غذایی می تواند به کاهش وزن و بهبود عملکرد اندام های مختلف بدن کمک کند ، اما عدم توجه به ویتامین ها و کلسیم دیگر در برخی موارد مشکل ساز می شود. بهتر است ویتامین ها و مکمل های دیگر را همراه با پیروی از برنامه رژیم غذایی مصرف کنید. این برنامه برای افرادی که از بیماری سلیاک و دیابت رنج می برند بسیار مناسب است.

پیروی از این برنامه غذایی می تواند برای گیاهخواران ، گیاهخواران و کسانی که اغلب نوشیدنی های کافئین دار مصرف می کنند کمی دلهره آور باشد.

دیدگاهتان را بنویسید