رژیم غذایی | مقالات ورزشی اصول باریک


اگر می خواهید وزن کم کنید ، باید چربی های ذهنی را از بین ببرید و این باعث چربی دور کمر می شود. بنابراین در واقع اولین قدم برای کاهش وزن با ذهن شروع می شود.

قبل از اینکه بتوانید از تغییرات فیزیکی مرتبط با کاهش وزن سالم لذت ببرید ، ابتدا باید یک تغییر ذهنی ایجاد کنید که به شما کمک می کند عادت های بد قدیمی خود را ترک کنید. کلید شروع تغییر شما در نظر گرفتن آن است – شما می خواهید به جای رژیم لاغری سریع ، شیوه زندگی واقعی را تغییر دهید. هدف خود را کنترل وزن بدانید و به یاد داشته باشید که می خواهید در آینده نزدیک به رژیم غذایی جدید و سالم خود پایبند باشید.

کاهش وزن

هر کسی بهانه های خودش را دارد. وقتی سعی می کنید شیوه زندگی و رژیم غذایی خود را بهبود بخشید ، اکثر افراد تا زمانی که مشکل خاصی وجود نداشته باشد ، خوب هستند.

برای کاهش وزن باید صبور باشید

یکی از مشکلات ذهنی اصلی کاهش وزن تمایل زیاد یا بیش از حد سریع است و خوب است بدانید که کاهش وزن برای ارضای اکثر رژیم ها بسیار کند است. در حقیقت ، با کاهش وزن بهترین نتایج را خواهید گرفت. به آرامی

خود را در وزن ایده آل تصور کنید

اگر می خواهید لاغر باشید ، خود را لاغر نشان دهید. آینده خود را در شش ماه آینده تا یک سال به تصویر بکشید و فکر کنید که چقدر خوب خواهید بود و چه احساسی خواهید داشت بدون وزن.

عکسهای قدیمی مربوط به زمانی را که لاغرتر شده اید پیدا کنید و آنها را در مکانی قرار دهید که شما را به یاد آنچه می خواهید به دست آورید ، بیاندازد. از خود بپرسید آن زمان چه کردید ، چه چیزی را می توانید در سبک زندگی امروز خود بگنجانید. به فعالیتهایی فکر کنید که دوست دارید انجام دهید اما به دلیل وزن خود نمی توانید انجام دهید.

انتظارات واقع بینانه داشته باشید

وقتی پزشکان از بیماران خود می پرسند که چقدر می خواهند وزن خود را کاهش دهند ، بیماران معمولاً برای وزن ایده آل خود عددی می خواهند ، اما اینطور نیست. محدوده وزنی واقعی را مشخص کنید ، نه یک عدد.

انتظار داشته باشید که در مورد آینده خود احساس خوب و واقعی داشته باشید

اهداف کوچک تعیین کنید

لیستی از اهداف کوچکتر تهیه کنید که به شما در رسیدن به اهداف کاهش وزن کمک می کند. این اهداف کوچک باید مواردی باشند که شیوه زندگی شما را بدون مانع زندگی شما بهبود بخشند ، مانند:

  • هر روز میوه و سبزیجات بیشتری بخورید
  • حداقل 30 دقیقه در روز فعالیت بدنی داشته باشید
  • به جای سیب زمینی سرخ شده همراه غذا سالاد سفارش دهید
  • بتوانید از نردبان بالا بروید و نفس بکشید

همه ما می دانیم که تغییر دشوار است و اگر سعی می کنید تغییرات زیادی انجام دهید ، بسیار دشوار است ، بنابراین کوچک شروع کنید و به تدریج شیوه زندگی خود را بهبود بخشید.

از حمایت عزیزان لذت ببرید

همه ما به حمایت نیاز داریم ، به ویژه در شرایط سخت. یک دوست ، عضو خانواده یا گروه حمایتی پیدا کنید که بتوانید به طور منظم با آنها ارتباط برقرار کنید. مطالعات نشان می دهد افرادی که با دیگران چه بصورت حضوری و چه آنلاین ارتباط برقرار می کنند ، عملکرد بهتری نسبت به افرادی دارند که رژیم غذایی خود را به تنهایی انجام می دهند.

یک برنامه عملیاتی دقیق داشته باشید

وعده های غذایی سالم را برای روز بعد هر شب برنامه ریزی کنید. برنامه ریزی پیش رو 80٪ نبرد است. اگر مجهز به برنامه ریزی دقیق باشید ، نتایج بهتری خواهید گرفت.

سعی کنید تناسب اندام خود را به عنوان قرارهای ملاقات قرار دهید. به عنوان مثال ، میوه ها و سبزیجات خشک را با غذاهای ناسالم جایگزین کنید تا وسوسه نشوید.

با انجام چنین اقداماتی در زندگی خود ، سلامت خود را در اولویت قرار دهید و در نهایت این رفتارهای سالم به بخشی عادی از زندگی شما تبدیل خواهد شد.

به خودتان پاداش دهید.

با سفر به سینما ، مانیکور یا هر چیز دیگری که باعث می شود از دستاوردهای خود (به غیر از جوایز غذایی) احساس خوبی داشته باشید ، به خودتان پاداش دهید.

برای دستیابی به یکی از اهداف کوچک یا کاهش وزن یا چند اینچ دور کمرتان به خودتان پاداش دهید ، بنابراین سخت کوشی خود را تشخیص داده و قدم هایی را که برای حفظ سلامتی برمی دارید جشن می گیرید.

عادات قدیمی را کنار بگذارید به

ترک عادات قدیمی به سختی امکان پذیر است ، اما اگر می خواهید در کاهش وزن موفق شوید ، نمی توانید مانند گذشته ادامه دهید.

به آرامی اما مطمئناً سعی کنید رفتارهایی را که منجر به افزایش وزن می شود شناسایی کنید و آنها را در مراحل کوچک که به راحتی می توانید بدون احساس محرومیت انجام دهید ، معکوس کنید.

برای مثال ، اگر سیب زمینی می خورید ، میان وعده خود را از مافین یا سیب زمینی سرخ کرده به یک تکه میوه تغییر دهید. شب بعد سعی کنید فقط یک عدد بدون نوشیدنی کالری بخورید. در نهایت می توانید با تماشای تلویزیون شروع به ورزش کنید.

راه دیگر برای شروع عادت های بد: غذاهای وسوسه انگیز و کم کالری را در آشپزخانه خود حذف کرده و گزینه های سالم را جایگزین آنها کنید.

حتما با یک متخصص مشورت کنید

همکاری با یک متخصص تغذیه به شما این امکان را می دهد تا با توجه به شیوه زندگی ، نیازهای تغذیه ای و هرگونه وضعیت پزشکی ، وزن خود را کاهش دهید و یکی از آنها شامل غذاهای سالم است که دوست دارید و می خواهید بخورید. دلیل اینکه اکثر مردم برنامه رژیم غذایی خود را از دست می دهند این است که طرحی را انتخاب کرده اند که برای آنها مناسب نیست. یک متخصص تغذیه همچنین می تواند به شما کمک کند تا خود را برای چالش بعدی آماده کنید.

دنبال کردن

وزن خود را به طور منظم حفظ کنید. مطالعات نشان می دهد که ردیابی این اطلاعات به ارتقاء رفتارهای مثبت و به حداقل رساندن رفتارهای ناسالم کمک می کند. فقط دانستن اینکه غذا را هدف گرفته اید می تواند به شما در مقاومت در برابر آن تکه کیک کمک کند!

قبولت دارم

ممکن است در گذشته وزن خود را کاهش داده باشید ، اما این بدان معنا نیست که اکنون شکست خواهید خورد. مطمئناً چند روز قبل از پرخوری یا کنار گذاشتن تمرینات برنامه ریزی شده باقی خواهد ماند ، اما مثبت اندیشی و ادامه برنامه ضروری است. بدانید که دستیابی به اهداف کاهش وزن شما زمان می برد. حتی کاهش 2 کیلوگرم برای سلامتی مفید است و می تواند شما را به کاهش 2 کیلوگرم بعدی ترغیب کند. بدانید که کاهش وزن به ندرت به صورت مستقیم اتفاق می افتد ، و اگر روزی پرخوری کردید ، نگران نباشید – فقط در وعده بعدی به برنامه خود بازگردید.

حال ، اگر هنوز نمی توانید با رعایت همه این موارد تسکین پیدا کنید ، می توانید توضیح دهید که چرا تسکین نگرفته اید. اینجا نگاه کن

منابع

https://www.webmd.com/diet/obesity/features/8-ways-to-think-thin#3

https://www.everydayhealth.com/weight-pictures/ways-to-mentally-prepare-for-weight-loss.aspx

8 Ways to Mentally and Physically Prepare for Weight Loss

دیدگاهتان را بنویسید