رژیم سوئد | عوارض جانبی رژیم سوئدی


مردم کشورهای شمال اروپا و ساکنان سوئد ، نروژ و دانمارک به دلیل سبک زندگی سالم و ساده خود در جهان شناخته شده اند. ساکنان این کشورها معمولاً رژیم نوردیک را دنبال می کنند که بسیار شبیه رژیم مدیترانه ای است. با این حال این برنامه رژیم غذایی سوئدی توانسته توجه بسیاری را در جهان به خود جلب کند و به بسیاری از افراد کمک کند تا وزن خود را کاهش دهند و در مدت کوتاهی به یک بدن ایده آل تبدیل شوند.

رژیم سوئد چه رژیمی است؟

رژیم سوئد چه رژیمی است؟

این برنامه رژیم غذایی یک برنامه رژیم غذایی کوتاه مدت است که به طور خاص برای کاهش وزن طراحی شده است و می تواند وزن شما را در عرض دو هفته بین سه تا ده کیلوگرم کاهش دهد. این رژیم غذایی محدودیت های مهمی دارد و اعتقاد بر این است که می تواند متابولیسم بدن شما را به سرعت افزایش دهد. به همین دلیل است که این برنامه رژیم غذایی تضمین می کند که وزن از دست رفته تا دو سال بعد به بدن بازگردانده نمی شود.

متخصصان تغذیه توصیه می کنند رژیم را پس از پایان رژیم و بعد از هفته دوم به طور کامل قطع کنید و در صورت تمایل سه ماه بعد آن را تکرار کنید. ادامه رژیم غذایی به طور منظم توسط متخصصان تغذیه به شدت توصیه نمی شود.

مطالعه: رژیم سلیاک چیست؟

قوانین دولت:
از مصرف چای ، قهوه و نوشابه خودداری کنید.
روزانه 2 لیتر آب بنوشید.
• رژیم را بیش از 13 روز ادامه ندهید. رژیم خود را قبل از روز ششم متوقف نکنید.
• رژیم غذایی را کمتر از سه ماه تکرار نکنید.
• می توانید محل ناهار و شام را در یک روز تغییر دهید.

چه غذاهایی در رژیم سوئدی مجاز است؟

• گوشت ، مرغ ، بوقلمون ، ماهی و صدف
• تخم مرغ آلی
سبزیجات روی زمین: مانند کلم ، گل کلم ، قارچ ، خیار ، پیاز ، فلفل ، گوجه فرنگی ، کلم بروکلی ، کلم بروکسل ، مارچوبه ، کدو ، بادمجان ، زیتون ، اسفناج ، کاه ، آووکادو و غیره.
• لبنیات طبیعی: مانند ماست ، کره ، خامه ترش ، پنیر خامه ای ، پنیرهای چرب و غیره.
• آجیل خشک: مانند گردو ، بادام ، تخمه آفتابگردان ، تخمه کدو ، آجیل ، بادام زمینی (محدود) و غیره.

داشتن رژیم غذایی یکی از ضروریات کاهش وزن است. برای مشاهده آن کلیک کنید.

نوشیدنی ها: آب (حداقل 2 لیتر در روز) ، قهوه و چای (بدون شیرین کننده و بدون شکر!)
• روغن های گیاهی
• برخی از غلات مانند جو و چاودار مجاز است.
چه غذاهایی در رژیم غذایی مجاز نیست؟
• نوشابه ، آب میوه های شیرین و فراوان

شیر نازک و طبیعی است زیرا می تواند حاوی مقدار زیادی قند شیر باشد.
• روغن های تصفیه شده و مارگارین
دسرها: کیک ، شکلات ، شکلات ، بستنی ، گرانول ، شیرین کننده های مصنوعی و محصولات لبنی با قند بالا.
• موسلی ، نان ، ماکارونی ، برنج ، سیب زمینی ، سیب زمینی سرخ کرده ، سیب زمینی سرخ کرده ، فرنی ، لوبیا و عدس. این مواد حاوی مقدار زیادی کربوهیدرات هستند.

موضوعات مرتبط: رژیم ژنتیکی

مزایای برنامه رژیم غذایی

ارزش غذایی:
مانند رژیم مدیترانه ای ، رژیم سوئدی نیز مواد مغذی زیادی را برای بدن انسان تأمین می کند. به عنوان مثال ، در طول این رژیم غذایی ، غلات کامل ، میوه ها و سبزیجات می توانند مواد مغذی و کالری زیادی را بدون بدن تامین کنند. خوردن انواع توت ها می تواند منبع آنتی اکسیدان برای بدن باشد و توجه بیشتر به ماهی می تواند اسیدهای چرب امگا 3 را به رژیم غذایی شما اضافه کند.

همه آنها گروههای اصلی غذایی در رژیم سوئدی هستند. همچنین از غذاهای فرآوری شده استفاده نمی شود و این به تنهایی به سلامت بدن کمک زیادی می کند.

سلامت کلی بدن

سلامت کلی بدن

دو مطالعه ، یکی به مدت شش ماه و دیگری به مدت 12 هفته ، نشان داد که رژیم سوئدی می تواند فشار خون را کاهش دهد. مطالعه دیگری که بر روی گروه بزرگی از بیماران در مدت زمان طولانی مورد بررسی قرار گرفت ، نشان داد که می تواند از سکته مغزی و حمله قلبی جلوگیری کند. برای مشاهده رژیم لاغری هم اکنون کلیک کنید.

آگاهی زیست محیطی
رژیم سوئدی اثرات مضر بسیار کمتری بر محیط زیست دارد و می تواند به حفظ طبیعت و کره زمین کمک زیادی کند.

ثبات
رژیم سوئدی نه تنها از نظر زیست محیطی پایدار است (بر مصرف غذاهای تولید شده با روشهای پایدار تأکید می کند) بلکه شیوه زندگی افراد را نیز تغییر می دهد. افرادی که این رژیم را انتخاب می کنند معمولاً به خوردن غذاهای ساده تشویق می شوند و محدودیت های غذایی زیادی در این رژیم وجود ندارد.

پیشنهادات خوب: رژیم غذایی ساحلی جنوبی

عوارض جانبی رژیم غذایی

هزینه بالا: همه محصولات مجاز در این رژیم ، از جمله ماهی و سایر محصولات ارگانیک ، می توانند گران باشند. غذاهای دریایی جزء اصلی این رژیم غذایی هستند و دسترسی به شهرها و کشورهای دور از دریا می تواند مشکل و گران باشد. دسترسی به مزارع ارگانیک و استفاده از محصولات آنها نیز می تواند هزینه این رژیم را افزایش دهد.

تمپورابا
یافتن و تهیه غذاها در رژیم غذایی سوئدی می تواند علاوه بر هزینه زیاد ، زمان بر باشد. از آنجا که استفاده از غذاهای فرآوری شده در برنامه سوئدی توصیه نمی شود ، باید زمان زیادی را صرف تهیه و پخت این غذا در خانه کنید. علاوه بر این ، متخصصان تغذیه و برنامه ریزان رژیم غذایی معتقدند که غذاهای رژیم سوئدی باید به آرامی و آگاهانه مصرف شوند.

رژیم سوئد چطور؟

اندکی پس از معرفی آن به یک روند جهانی تبدیل شد. امروزه بسیاری از مردم جنوب آسیا و خاورمیانه از این رژیم استقبال می کنند و از آن پیروی می کنند. با مرور نظرات افرادی که از این رژیم پیروی کرده اند ، می توان دریافت که ادعاهای این رژیم غذایی برای کاهش سریع وزن در زمان کوتاه درست است و همه پیروان رژیم چنین کاهش وزن را تجربه کرده اند.

با این حال ، بسیاری از متخصصان تغذیه در سراسر جهان معتقدند که کاهش وزن در مدت زمان کوتاه و به شدت شدید می تواند بدن را شوکه کرده و حتی در طولانی مدت منجر به اضافه وزن شود. کاهش مایعات بدن و دریافت کمتر از 1000 کالری در روز از مشکلات عمده این رژیم غذایی است که متخصصان به آن اشاره کرده و آن را به عنوان پارامترهای مضر برای بدن در نظر می گیرند.

آیا رژیم سوئدی برای من مناسب است؟

آیا رژیم سوئدی برای من مناسب است؟

رعایت این رژیم برای زنان باردار ، دیابتی ها و افراد مبتلا به بیماری های زمینه ای توصیه نمی شود. همچنین ، اگر به غذاهای دریایی تازه دسترسی ندارید یا علاقه ای به خوردن ماهی و میگو ندارید ، ممکن است در رعایت رژیم دچار مشکل شوید. رعایت این رژیم برای افراد بالای 35 سال توصیه نمی شود.

برنامه غذای سوئدی را تجربه کنید

این برنامه رژیم غذایی برای کاهش سریع وزن در مدت زمان کوتاه طراحی شده است و تمرکز اصلی آن بر استفاده از غذاهای تازه است. پیروی از این رژیم می تواند دشوار باشد ، اما افرادی که از این رژیم پیروی کرده اند در عرض دو هفته 5 تا 9 پوند وزن کم کرده اند.

نکته مهم در پیروی از این برنامه رژیم غذایی توجه به میزان مصرف روزانه 2 لیتر آب است. افرادی که از این رژیم پیروی می کنند معمولاً دچار کم آبی بدن می شوند و خستگی و بی حالی را تجربه می کنند. بسیاری از متخصصان تغذیه نیز معتقدند به دلیل این کاهش سریع مایعات بدن ، افراد در ابتدای این رژیم کاهش وزن شدیدی را تجربه می کنند.

در حالی که در سایر برنامه های رژیم غذایی ، کم آبی بدن رخ نمی دهد و در نتیجه کاهش وزن شیب کمتری را دنبال می کند.
بسیاری از افرادی که برن را امتحان کرده اند معتقدند که پیروی از دستورالعمل های این رژیم غذایی به صورت گروهی و ایجاد کمپین های کاهش وزن ، راهی موثر برای کاهش وزن است. این کمپین ها می تواند شرایط دشوار رژیم غذایی را برای افراد تسهیل کرده و انگیزه کافی برای افراد ایجاد کند تا سعی کنند در عرض دو هفته وزن خود را کاهش دهند.

خلاصه مقاله

این رژیم غذایی یکی از رژیم های نسبتاً دشوار اما بسیار م effectiveثر در زمینه کاهش وزن است. اعتقاد بر این است که با افزایش سطح متابولیک بدن در کمتر از 15 روز ، می تواند باعث کاهش قابل توجه وزن در انسان شود. هر دوره رژیم غذایی 14 روز است و باید بین هر دوره حداقل 90 روز باشد.

مصرف دو لیتر آب در روز یکی از مهمترین عناصر در رژیم سوئدی است زیرا به دلیل رژیم غذایی سخت ، افراد به راحتی می توانند از کم آبی بدن و خستگی شدید رنج ببرند. در بسیاری از موارد عدم توجه به این نکات باعث می شود افراد رژیم غذایی سوئدی را خیلی زودتر کنار بگذارند. این برنامه رژیم غذایی ، علاوه بر مزایای فراوان ، می تواند به زمان و هزینه نیز نیاز داشته باشد.

مهمترین نقطه قوت این رژیم غذایی این است که به محیط زیست آسیب نمی رساند. رعایت این رژیم برای زنان باردار و بالای 35 سال توصیه نمی شود.

دیدگاهتان را بنویسید