رژیم درمانی دکتر انوشه متخصص تغذیه مناسب افراد شاغل


بسیاری از کارگران در طول ساعات کار به رژیم غذایی خود توجه نمی کنند. در بیشتر موارد یکی از وعده های غذایی حذف می شود یا غذا در زمان های غیر معمول خورده می شود. به عنوان مثال صبحانه در زمان غیر معمول با همکاران خورده می شود یا ناهار حذف می شود. پس از اتمام کار اداری و هنگامی که فرد به خانه برمی گردد ، ناهار خود را در حوالی عصر می خورد. پرخوری در یک وعده غذایی اتفاق می افتد و همچنین نخوردن ناهار و نخوردن میان وعده عصرگاهی می تواند باعث پرخوری فرد در عصر یا شب شود. عدم تحرک پس از بازگشت به خانه و نداشتن زمان کافی برای هضم غذاهایی که فرد مصرف می کند باعث چاقی و عوارض دیگر می شود.

تحقیقات نشان داده است که وقت کارگران برای ناهار کمتر است. بیشتر کارکنان و مدیران ناهار را فراموش می کنند یا وقت کافی برای خوردن آن ندارند. همه باید متناسب با کارهایی که انجام می دهند رژیم غذایی مناسبی داشته باشند و مهمترین چیز این است که به طور منظم غذا بخوریم و از اختلالات خوردن اجتناب کنیم. به طور طبیعی ، افراد کم تحرک و کسانی که پشت میز می نشینند زیرا کالری کمتری مصرف می کنند ، باید انرژی روزانه خود را کاهش دهند. آنها همچنین باید از غذاهای پرکالری ، چرب و شیرین که به وفور در ادارات و شرکت ها مصرف می شود پرهیز کنند. از میوه ها و سبزیجات بیشتر خودداری و مصرف کنید. اگرچه به بدن کمک می کند کالری کمتری بسوزاند ، اما حرکت گوارشی را بهبود می بخشد و از یبوست به دلیل نشستن زیاد و کم تحرکی جلوگیری می کند. نوشیدن آب کافی و ورزش روزانه نیز برای کارکنان بسیار مهم است.

کسانی که کار بدنی انجام می دهند و فعالیت بدنی بیشتری دارند باید با توجه به آنچه انجام می دهند کالری بیشتری دریافت کنند و بهتر است این میزان کالری متعادل و توسط همه گروه های غذایی به گونه ای باشد که انرژی کافی ، همه غذاها ، ویتامین ها و مواد معدنی را داشته باشد. بدن را تأمین کنید. مصرف لبنیات و دریافت مقدار کافی ویتامین D برای استحکام و سلامت استخوان بسیار مهم است.

در کسانی که کار شبانه و شیفت شب انجام می دهند ، تعادل رژیم غذایی به دلیل اختلال در ساعت بیولوژیکی مختل می شود. اگر این افراد نتوانند ترتیب معمول سه وعده غذایی را حفظ کنند ، باید وعده های غذایی را به زمان های C ، B و A تقسیم کرده و بر این اساس نظم جدیدی ایجاد کنند.

کارکنان به طور کلی از خوردن غذاهای چرب و شیرین خودداری می کنند ، میوه و سبزیجات بیشتری می خورند و برای جلوگیری از سوء هاضمه و پرهیز از غذا به آرامی غذا می خورند و حداقل 30 دقیقه وقت صرف غذا می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید