رژیم دانمارک چیست؟ | تجربه رژیم دانمارک


حدود 10 تا 15 درصد از دانمارکی ها دارای اضافه وزن هستند. این آمار در مقایسه با دیگر کشورهای توسعه یافته جهان مانند ایالات متحده و انگلیس بسیار پایین است و دلیل اصلی آن رژیم دانمارکی است. مردم دانمارک رژیم غذایی خود را بر روی غذاهای سالم متمرکز می کنند و معمولاً بر اساس کاهش کالری دریافتی برنامه ریزی نمی کنند.

چگونه می توانیم رژیم دانمارکی بگیریم؟

چگونه می توانیم رژیم دانمارکی بگیریم؟

این یک رژیم غذایی سیزده روزه است و هدف اصلی آن دریافت حدود 600 کالری در روز است. مردم باید این مقدار کالری را از طریق غذاهای کم کالری و پروتئین دریافت کنند. برنامه رژیم غذایی دانمارکی برنامه کم انرژی و پیگیری آن برای بیش از 13 روز می تواند آسیب های جدی و حتی جبران ناپذیری به بدن وارد کند.

محدودیت اصلی رژیم دانمارکی مواد غذایی حاوی فیبر ، کربوهیدرات ، قند ، چربی و حتی ویتامین است. این رژیم غذایی دانمارکی را به یکی از پر تنش ترین و استرس زا تبدیل کرد.

به دلیل کمبود احتمالی مواد مغذی برای بدن ، افرادی که از این برنامه سخت 13 روزه پیروی می کنند باید در طول روز مکمل های غذایی و همچنین ویتامین ها را جداگانه بخورند.

مشکلات:

رژیم های فشار قوی مانند رژیم دانمارکی می توانند سطح مایعات را به میزان قابل توجهی تحت تأثیر قرار دهند. به همین دلیل توصیه می شود افرادی که از این برنامه پیروی می کنند حداقل 2 لیتر آب در روز بنوشند.

اگر می خواهید این برنامه را برای کاهش وزن امتحان کنید ، اولین قدم تهیه لیستی از غذاهای مجاز است. برای تهیه 39 وعده غذایی به این لیست نیاز دارید زیرا لیست محدودیت ها بسیار طولانی است.

به عنوان مثال ، در طول این برنامه می توانید از تخم مرغ ، قهوه ، کاهو و گوشت گاو استفاده کنید ، اما نمی توان از مقدار زیادی سبزیجات یا انواع مختلف گوشت در این برنامه استفاده کرد. مصرف مشروبات الکلی و آب قند نیز در طول این برنامه غذایی دانمارکی به شدت ممنوع است.

مطالعه: رژیم مدیترانه ای چیست؟

رژیم سریع 216؛ کاهش 6 کیلوگرم وزن در 21 روز

برای مشاهده برنامه رژیم غذایی روی پیوند کلیک کنید.

تاریخچه این رژیم

این برنامه سابقه دقیقی ندارد. بر اساس منابع مختلف در اینترنت و همچنین سوابق پزشکی رسمی در دانمارک ، می توان نتیجه گرفت که اولین منشاء این برنامه رژیم غذایی بیمارستان در دانمارک است. برای اولین بار ، یکی از پزشکان بیمارستان رژیم مشابه رژیم غذایی امروز را تجویز کرد.

هدف این پزشک کاهش سریع وزن در بیماران مبتلا به چاقی بود. این چاقی می تواند مشکلاتی را در حین عمل جراحی ایجاد کند ، بنابراین پیروی از برنامه رژیم غذایی کوتاه مدت که می تواند مقدار زیادی از وزن بیمار را کاهش دهد ، برای آن حالت ایده آل بود. تاکنون هیچ بیمارستان یا پزشکی در مورد طراحی و تنظیم رژیم غذایی دانمارکی ادعایی نکرده است.

تجربه رژیم دانمارک

افرادی که این برنامه را دنبال کرده اند ادعا می کنند که این برنامه می تواند در مدت سیزده روز حدود 10 تا 20 پوند (معادل 5 تا 10 کیلوگرم) وزن کم کند. همچنین گزارش هایی مبنی بر کاهش وزن بیش از 10 کیلوگرم وجود دارد.

این برنامه کم مصرف است. بدیهی است ، با کاهش میزان انرژی دریافتی ، بدن به ذخایر خود می رود و در نتیجه ، وزن مرد کاهش می یابد. اما پیروی از برنامه های کم مصرف معمولاً عوارض جانبی دیگری از جمله تهوع ، اسهال ، یبوست و خستگی شدید دارد.

می توانید سوالات مربوط به رژیم لاغری را در این مقاله بخوانید.

برنامه کاربردی

نمونه برنامه این حالت

در این بخش ، ما نمونه ای از برنامه رژیم غذایی 13 روزه دانمارکی را مرور می کنیم:

روز 1: برای صبحانه ، می توانید یک فنجان قهوه سیاه با یک حبه قند بنوشید. ناهار ممکن است شامل دو تخم مرغ آب پز ، یک گوجه فرنگی و مقداری اسفناج باشد. توصیه می شود اسفناج را در آب چرب اضافی بپزید. شام شما ممکن است شامل استیک دانمارکی و سالاد باشد. سالاد دانمارکی شامل هویج ، تره فرنگی ، کلم و فلفل است.

روز دوم: صبحانه و شام به عنوان اولین روز. برای ناهار یک فنجان ماست کوچک و یک تکه ژامبون بخورید.

روز سوم: برای صبحانه ، یک تکه نان تست و یک فنجان قهوه سیاه با یک حبه قند بخورید. از افزودن کره به نان تست خودداری کنید. برای ناهار دو تخم مرغ آب پز ، یک تکه ژامبون و یک سالاد دانمارکی در نظر بگیرید. شام روز سوم نیز شامل گوجه فرنگی ، کرفس پخته و میوه های مورد علاقه است.

روز چهارم: صبحانه را به عنوان روز سوم میل کنید. برای ناهار از یک بسته کوچک ماست طبیعی کم چرب و یک لیوان آب پرتقال استفاده کنید. آب پرتقال مصرف شده در روز چهارم نباید بیش از 200 میلی لیتر باشد. شام همچنین شامل 250 گرم پنیر گاو ، هویج رنده شده و تخم مرغ آب پز است.

روز پنجم: یک هویج رنده شده بزرگ برای صبحانه بخورید. ناهار شما باید حاوی حدود 200 گرم ماهی بدون چربی بخارپز باشد. برای بهبود طعم غذا ، می توانید 1 قاشق چایخوری کره و کمی آب لیمو به ماهی اضافه کنید. شام همچنین شامل 1 کرفس و حدود 200 گرم گوشت گاو سرخ شده است.

مراحل را ادامه دهید:

مراحل را ادامه دهید:

روز ششم:
صبحانه شامل نان تست و یک فنجان قهوه سیاه با یک حبه قند است. ناهار شامل 1 هویج بزرگ و 2 تخم مرغ آب پز و شام شامل سینه مرغ و 1 کاهو با آب لیمو و روغن زیتون خواهد بود.

روز هفتم: 1 فنجان چای بدون شیرین برای صبحانه بنوشید. رژیم غذایی روز هفتم شامل ناهار نمی شود و در نتیجه می توانید مقدار زیادی آب بنوشید تا گرسنگی را کاهش دهید. برای شام ، حدود 200 گرم استیک بره و سیب بخورید.

روز هشتم: یک فنجان قهوه با یک حبه قند برای صبحانه بنوشید. برای ناهار ، یک گوجه فرنگی ، حدود 400 گرم اسفناج و 2 تخم مرغ آب پز بخورید. شام شما شامل 200 گرم گوشت گاو بوداده و 1 کاهو با روغن زیتون و آب لیمو است.

روز های دیگر:

روز نهم: صبحانه مشابه روز هشتم. یک جعبه ماست طبیعی و 250 گرم ژامبون یک ناهار را تشکیل می دهد و برای شام 250 گرم گوشت گاو برشته و یک سالاد با روغن زیتون و آب لیمو میل کنید.

روز دهم: صبحانه شامل نان تست ، یک فنجان قهوه سیاه و یک حبه قند است. ناهار شامل کاهو ، یک تکه ژامبون و دو تخم مرغ آب پز و شام شامل کرفس آب پز ، گوجه فرنگی و میوه های مورد علاقه است.

روز 11: برای صبحانه ، نان تست ، یک فنجان قهوه سیاه و یک حبه قند ، ناهار با ماست و 200 میلی لیتر آب پرتقال و شام با هویج ، تخم مرغ آب پز و 250 گرم پنیر گوشت گاو.

روز دوازدهم: صبحانه شامل یک هویج بزرگ ، ناهار شامل 200 گرم ماهی کاد بخارپز با مقداری آب لیمو ، یک قاشق چایخوری کره برای طعم دادن به ماهی و شام شامل 250 گرم گوشت گاو برشته و کرفس است.

روز 13: صبحانه شامل نان تست ، یک فنجان قهوه سیاه و یک حبه قند ، ناهار شامل یک هویج بزرگ و دو تخم مرغ آب پز و شام شامل 250 گرم مرغ و کاهو با مقداری آب لیمو و روغن زیتون است.

عوارض رژیم دانمارک

عوارض رژیم دانمارک

در بین بسیاری از متخصصان تغذیه ، این رژیم غذایی به عنوان پاییز شناخته می شود. این برنامه غذایی محدودیت های بسیار مهمی دارد و دریافت مقدار بسیار کمی انرژی یکی از بهترین این محدودیت ها است. میزان دریافت انرژی در این رژیم به قدری ناچیز است که حفظ آن به مدت سیزده روز و گذراندن یک دوره برای بسیاری مشکل است.

از سوی دیگر ، تحمل و پیروی از یک برنامه بلند مدت می تواند منجر به عادات غذایی ناسالم و مخرب در انسان شود.

رژیم غذایی

همانطور که قبلاً نیز گفته شد ، یکی از مهمترین مشکلات این برنامه میزان کم انرژی است که هر روز وارد بدن می شود. کمبود انرژی می تواند منجر به سوء تغذیه شود. اگرچه رژیم های سخت می توانند در مدت زمان کوتاهی بهتر عمل کنند ، اما اثرات ماندگاری ندارند.

با شروع مجدد رژیم غذایی قبلی ، کاهش وزن را می توان به راحتی معکوس کرد و اثرات برنامه را از بین برد. کمبود انرژی همچنین می تواند منجر به خستگی مزمن و اختلال در زندگی روزمره شود. انقباضات عضلانی و فعالیت بدنی شدیدتر ، از جمله پیاده روی ، از دیگر عوارضی است که افراد در طول این برنامه تجربه می کنند.

یکی دیگر از عوارض جانبی برنامه ، سیستم گوارشی بدن است. بدن برای هضم ، تنفس ، پمپاژ خون و زنده ماندن به انرژی نیاز دارد. در طول برنامه ، فرد بسیار کمتر از نیاز خود انرژی مصرف می کند. این می تواند با کاهش متابولیسم بدن باعث تجزیه سلول های ماهیچه ای برای تامین انرژی شود.

این فرآیند گلیکوژن نامیده می شود و می تواند مشکلات گوارشی ایجاد کند.
کمبود گلوکز ممکن است یکی دیگر از عوارض جانبی برنامه باشد. این کمبود می تواند بر عملکرد مغز تأثیر بگذارد و به نوبه خود باعث ایجاد سنگ کیسه صفرا و درد شکم شود.

سایر عوارض جانبی عبارتند از:

گرسنگی مداوم
• تحریک پذیری
سیستم ایمنی ضعیف
• سردرد
• دفتر خاطرات
• یبوست
• متابولیسم کند
• ضربان قلب نامنظم
• عفونت کلیه
بی نظمی قاعدگی

چه کسی رژیم دانمارکی را رعایت کرد؟

چه کسی رژیم دانمارکی را رعایت کرد؟

نمایش دانمارکی بین خوانندگان و بازیگران هالیوود بسیار محبوب است. معمولاً ستاره ها و خوانندگان پاپ تمایل دارند قبل از شروع تور جهانی خود ، در مدت کوتاهی وزن قابل توجهی را از دست بدهند. از سوی دیگر ، بازیگران معمولاً برای ایفای نقش در فیلم های مختلف باید در مدت زمان کوتاهی وزن خود را تغییر دهند.

بسیاری از این ستاره ها این برنامه را دنبال کرده اند.
ماری ، وارث دانمارک ، 47 ساله است و پس از به دنیا آوردن چهار فرزندش اندامی بسیار ایده آل دارد. گزارش ها نشان می دهد که او نیز این برنامه را دنبال می کند و کاهش وزن خود را مدیون این برنامه است.

آیا این برنامه برای من مناسب است؟

این برنامه بسیار سخت و دشوار است. تمرکز اصلی این رژیم غذایی خوردن ماهی و گوشت گاو است. بنابراین دنبال کردن این برنامه برای گیاهخواران و گیاهخواران مناسب نیست.

قهوه منبع اصلی انرژی در این رژیم غذایی است ، بنابراین افرادی که علاقه ای به مصرف قهوه یا کافئین ندارند مشکلات گوارشی دارند ، بهتر است از این برنامه اجتناب کنند. همچنین افراد بالای 25 سال ، افرادی که از بیماری های زمینه ای ، به ویژه بیماری های کلیوی و گوارشی رنج می برند ، زنان باردار و افراد مبتلا به کم خونی باید از شروع خودداری کنند.

خلاصه مقاله

این برنامه یک رژیم غذایی دیکته شده است که برای کاهش وزن بین 5 تا 10 کیلوگرم طراحی شده است. این رژیم غذایی در گروه برنامه های کم مصرف طبقه بندی می شود و پیروی طولانی مدت از آن می تواند مشکلات جبران ناپذیری را در پی داشته باشد و به بدن آسیب برساند.

محدودیت های غذایی بسیار زیاد است و تمرکز اصلی در طول سیزده روز بر پروتئین گوشت گاو ، قهوه و ماهی است. مصرف حداقل دو لیتر آب در طول این رژیم غذایی برای کاهش خطر کم آبی توصیه می شود.

همچنین مصرف ویتامین ها و مکمل های دیگر برای کاهش خطرات محدودیت های غذایی در طول رژیم بسیار مهم است. این برنامه بسیار چالش برانگیز است و برای افراد بالای 35 سال و افرادی که بیماریهای قبلی دارند توصیه نمی شود.

دیدگاهتان را بنویسید