رژیم خام گیاهخواری چیست؟ | رژیم خام گیاهخواری به مدت 15 روز


رژیم خام گیاهخواری در قرن نوزدهم در بین بسیاری از مردم رایج شد و متوجه شدیم که ما به مطالعه این رژیم ادامه می دهیم.

همه چیز در مورد رژیم خام گیاهخواری برای پاکسازی بدن است

همه چیز در مورد رژیم خام گیاهخواری برای پاکسازی بدن است

رژیم خام گیاهخواری رژیم جدیدی نیست ، اما در سال های اخیر محبوبیت فزاینده ای را تجربه کرده است. این رژیم غذایی که ترکیبی از قوانین این رژیم غذایی و رژیم خام است ، فواید زیادی برای بدن دارد. شاید بتوان رژیم مدیترانه ای را نیز اینگونه در نظر گرفت.

در حالی که برخی این رژیم را به منظور کمک به محیط زیست و محافظت از کره زمین انتخاب می کنند ، گروه دیگر بر استفاده از مزایای این رژیم تمرکز می کنند. این مزایا شامل کاهش وزن ، بهبود عملکرد قلب ، کاهش خطر ابتلا به دیابت و پاکسازی بدن است. در این مقاله با ویژگی ها ، مزایا و معایب این رژیم آشنا می شویم. برای داشتن برنامه رژیم لاغری کلیک کنید.

قوانین این رژیم

رژیم خام گیاهخواری شاخه ای از رژیم گیاه خواری است و طبق اسناد تاریخی ، از اواسط قرن نوزدهم مورد استفاده قرار گرفته است. در این رژیم مصرف هرگونه غذای با منشاء حیوانی ممنوع است.

همچنین در این رژیم غذایی مصرف گیاهان پخته شده ، سبزیجات و میوه ها با دمای بالاتر از 48 درجه سانتیگراد ممنوع است. این رژیم مبتنی بر مصرف مقدار زیادی میوه ، سبزیجات ، آجیل ، غلات مغذی و حبوبات است. این رژیم از روش های دیگر برای تهیه غذاها مانند آب میوه ، مخلوط کردن ، خیساندن و خشک کردن میوه ها استفاده می کند.

افرادی که از این رژیم پیروی می کنند معتقدند که غذاهای پخته دارای خواص کمتری نسبت به شکل خام آنها هستند. به همین دلیل است که مردم معمولاً این رژیم را برای استفاده از مزایای رژیم غذایی سالم تر انتخاب می کنند. استفاده از مکمل های غذایی در این رژیم بسیار رایج نیست.

مطالعه: استویا در رژیم کتوژنیک

مزایای

این رژیم فواید زیادی برای بدن دارد. این رژیم غذایی با کاهش فشار خون می تواند خطر بیماری های قلبی و سکته را کاهش دهد.

مطالعات دانشمندان نشان داده است افرادی که از رژیم گیاهخواری پیروی می کنند 75 درصد کمتر در معرض ابتلا به فشار خون بالا و 42 درصد کمتر از سکته قلبی هستند. این رژیم همچنین خطر ابتلا به دیابت و مشکلات گوارشی را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

با وجود تمام مزایای فوق ، بهتر است از رژیم گیاهخواری خام زیر نظر متخصص پیروی کنید. عدم تعادل در مصرف مواد مغذی و ویتامین های لازم برای بدن می تواند تعادل آنها را بر هم زده و عوارض جدی مانند کم خونی ، پوکی استخوان و ضعف عضلانی را ایجاد کند. اگر از رژیم غذایی استاندارد پیروی نمی کنید ، کمبودهای تغذیه ای نیز می تواند منجر به ناباروری و پریودهای نامنظم شود. یک برنامه غذایی مناسب علاوه بر دستیابی به تناسب اندام ، به شما کمک می کند تا مواد مغذی مفید را جذب کنید.

غذاهای گیاهی خام

غذاهایی که مجاز به خوردن آنها با رژیم خام گیاهخواری هستید:
• میوه های خشک ، تازه و آب میوه های طبیعی
• سبزیجات تازه و خشک
• دانه ها و مغزهای خام
• حبوبات نپخته

همچنین:

• شیر سبزیجات خام (رژیم غذایی نازک با شیر)
• کره سبزیجات خام
• روغن های گیاهی
• گیاهان دریایی

شیرین کننده های گیاهی ، مانند پودر نارگیل خام یا آب افرا
ادویه جات ترشی جات ، از جمله سرکه و سس سویا
غذاهایی که نمی توانید با رژیم خام گیاهخواری بخورید:
• میوه ها ، سبزیجات ، حبوبات و دانه های پخته شده

دانه ها و آجیل بو داده
• نمک
• شکر و آرد
• آب میوه های صنعتی
• قهوه و چای

• الکل
غذاها و غذاهای فرآوری شده ، مانند چیپس و شیرینی

بیشتر بدانید: ران ها و پاها را باریک کنید

صبحانه خام گیاهخواری

صبحانه خام گیاهخواری

صبحانه در این رژیم ممکن است شامل موارد زیر باشد:
• کیک شکلاتی تلخ خام
• ضرب و شتم انرژی شکلات
• اسموتی توت با دانه های چیا و شکلات
• صافی زمستانی

• اسموتی میوه سبز
• پنکیک موز تازه با کره بادام
• اسموتی سبز اسپیرولینا
گیاهخواری خام و پاکسازی بدن
ناهار خام گیاهخواری

ناهار خام رژیم گیاهخواری ممکن است شامل موارد زیر باشد:

سالاد آواکادو
• پرتقال تازه با قارچ
• سوپ گلابی تازه ، نعناع و آووکادو
• سالاد رنگین کمان

• قارچ مزه دار با سوپ کره گیاهی خام
• ماکارونی پستو و بادمجان با ریحان

شام خام گیاهخواری

شام های این رژیم ممکن است شامل موارد زیر باشد:
• رشته فرنگی بادمجان خام با سس گوجه فرنگی و ریحان
آنچوی سبزیجات با سس پنیر ، سس و آجیل
• بادمجان خام و گوجه فرنگی لازانیا با سس پنیر و آجیل
• لازانیا خام با سبزیجات طعم دار و سس پستو و گوجه فرنگی

سم زدایی 40 روزه: رژیم سم زدایی چیست؟

چقدر با گیاهخواری خام وزن کم می کنیم؟

رژیم خام گیاهخواری در کاهش وزن و تثبیت بسیار قوی بود. مطالعات نشان داده است که این رژیم غذایی می تواند چربی بدن را حدود 7 تا 9.4 درصد کاهش دهد. مطالعه اخیر بر روی گروهی از گیاهخواران خام 10 تا 12 کیلوگرم کاهش وزن را در طول 3.5 سال گزارش کرد.

در موارد زیر:

کاهش وزن 8 کیلوگرمی نیز در طی یک دوره هفت روزه از این رژیم مشاهده شد. این مطالعات همچنین نشان می دهد افرادی که بیشترین غذای خام را در رژیم غذایی روزانه خود مصرف می کنند دارای شاخص توده بدنی پایین تری هستند. البته باید توجه داشت که میزان کاهش وزن در طول این رژیم به عوامل مختلفی از جمله فعالیت بدنی ، پارامترهای ژنتیکی و میزان متابولیسم بدن بستگی دارد.

انواع رژیم های خام گیاهخواری برای کاهش سریع وزن

انواع رژیم های خام گیاهخواری برای کاهش سریع وزن

این رژیم به معنی پیروی از عادات غذایی خاص برای مدتی است. رژیم های خام گیاهخواری معمولاً به دوره های هفت روزه ، 15 روزه ، 21 روزه و چهل روزه تقسیم می شوند. در هر یک از این دوره ها ، مردم از غذاهای با منشاء حیوانی اجتناب می کنند و تا آنجا که ممکن است از غذاهای پخته خودداری می کنند. معمولاً بین هر دوره این رژیم استراحت وجود دارد.

اجتناب از پرخوری در حالت استراحت می تواند نتیجه نهایی را بهبود بخشد و کاهش وزن را تثبیت کند. رژیم های خام گیاهخواری باید تحت نظر متخصص انجام شود ، زیرا کمبود مواد مغذی و ویتامین ها برای گیاهخواران یک خطر معمول است. تحت نظر متخصص تغذیه ، این کمبودها جبران می شود و عوارض جانبی رژیم کاهش می یابد.

اگر به این رژیم علاقه دارید اما سابقه خوردن خام را نداشته اید ، بهتر است دوره های کوتاه مدت را زیر نظر متخصص شروع کرده و به تدریج دوره های رژیم غذایی خود را طولانی کنید.

رژیم خام 40 روزه

رژیم خام 40 روزه

راههای زیادی برای دسترسی به غذاهای خام و رعایت این رژیم بعد از چهل روز وجود دارد. سه روش اصلی عبارتند از:

رژیم خام 40 روزه – 50٪ خام: پیروی از رژیم غذایی اولیه ممکن است برای بسیاری از افراد دشوار باشد. یک راه آسان برای شروع این رژیم این است که 50 درصد رژیم غذایی روزانه خود را به غذاهای خامه ای تبدیل کنید. در این استراتژی می توانید همه محصولات حیوانی را از رژیم غذایی خود حذف کرده و 50 درصد غذای روزانه خود را به مواد اولیه اختصاص دهید.

برای تبدیل رژیم غذایی خود به 100 غذای گیاهی خام ، بهتر است با گام های کوچکتری شروع کنید تا بدن شما به رژیم جدید عادت کند تا از شوک یا مشکلات گوارشی جلوگیری شود. روش 50-50 را می توان به دو طریق انجام داد: 50٪ خام گیاهخواری و 50٪ غذای فرآوری شده.

این استراتژی توصیه نمی شود زیرا مواد فرآوری شده مانند چیپس و شیرینی ها ارزش غذایی زیادی ندارند ، اما کالری زیادی به بدن شما می افزایند. این می تواند کاهش وزن را مشکل کند. روش دوم 50٪ خام گیاهخواری و 50٪ مصرف غذاهای پخته سالم است. استراتژی دوم انتخاب سالم تری برای پیروی از این رژیم و تغییر تدریجی عادات غذایی است

در موارد زیر:

این رژیم 40 روزه – 80٪ غذای خام: این استراتژی ممکن است دومین گام برای تبدیل عادات غذایی به گیاهخواری خام باشد. بدیهی است که پیروی از این روش می تواند فواید زیادی برای بدن داشته و سرعت کاهش وزن را تسریع کند ، اما بهتر است از 20 درصد دیگر این رژیم مراقبت کنید.

انتخاب غذاهای سالم پخته شده در این بخش مهم است زیرا می تواند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کرده و از ورود کالری و سموم اضافی به بدن جلوگیری کند.

غذای خام 40 روزه – 100٪ غذای خام: در این روش همه غذاهای پخته از رژیم غذایی حذف می شوند. اگر رعایت چنین رژیمی به مدت 40 روز برای شما دشوار است ، می توانید از دوره ها یا روشهای رژیم کوتاهتر 50-50 و 80-20-20 استفاده کنید تا بدن خود را به خوردن غذاهای پخته عادت دهید.

در ادامه منوی وعده غذایی 10 روزه یک رژیم 100٪ خام را مرور می کنیم:

روز 1 – صبحانه: Green Batito؛ ناهار: سالاد و فنجان سوپ خام ؛ شام: همبرگر سبزیجات خام پیچیده در کاهو ؛ دسر: پودینگ خام چیا

روز دوم – صبحانه: بلغور جو دوسر خام ؛ ناهار: سبزیجات با سس و میوه ؛ شام: پاستا و سالاد آلفردو خام ؛ دسر: پای خام

روز 3 – صبحانه: گرانولای خام ؛ ناهار: سوپ خام و ساندویچ ؛ شام: سالاد عالی ؛ دسر: گنوم های خام

روز 4 – صبحانه: اسموتی سبز ؛ ناهار: ماکارونی با سس پستو خام ؛ شام: ماکارونی خام با پنیر و سالاد ؛ دسر: سالاد میوه

روز 5 – صبحانه: اسموتی میوه ؛ ناهار: سالاد بزرگ با سوپ خام ؛ خرد کردن سبزیجات و سالاد ؛ دسر: توت فرنگی

روز 6 – صبحانه: بلغور جو دوسر خام ؛ ناهار: سالاد عالی ؛ شام: ساندویچ تاکا ؛ دسر: گنوم های خام

روز 7 – صبحانه: سالاد صبحانه ؛ ناهار: خرد کردن سبزیجات خام با سالاد ؛ شام: ماکارونی خام با سس آلفردو ؛ دسر: پودینگ خام چیا

روز 8 – صبحانه: اسموتی سبز ؛ ناهار: سبزیجات با سس مخصوص ؛ شام: لازانیا خام ؛ دسر: سالاد میوه

روز 9 – صبحانه: پنکیک خام ؛ ناهار: ماکارونی خام با سس پستو ؛ شام: ماکارونی خام با پنیر و سالاد ؛ دسر: کیک شکلاتی خام

روز دهم – صبحانه: تورتیلا خام ؛ ناهار: سالاد ؛ شام: پیتزای خام ؛ دسر: پای خام
گیاهخواری خام و پاکسازی بدن

رژیم خام 15 روزه

رژیم خام 15 روزه

رژیم 15 روزه خام می تواند در مدت زمان کوتاهی تاثیرات مثبت زیادی بر بدن شما بگذارد. این رژیم می تواند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کند ، خواب شما را تنظیم کند ، سموم را از بدن خارج کرده و باعث کاهش وزن بین 3 تا 6 کیلوگرم شود. می توانید این رژیم را 50-50 ، 20-80 یا 100٪ خام دنبال کنید.

رژیم خام گیاهخواری 21 روزه

یکی از رایج ترین راهکارهای کاهش وزن و پاکسازی رژیم 21 روزه و 7 روز استراحت است. این دوره از این رژیم غذایی ، مانند نمونه هایی که تا کنون مورد بررسی قرار گرفته است ، می تواند در مدت زمان کوتاهی تأثیرات مثبت زیادی بر بدن شما بگذارد.

در یک دوره 21 روزه ، می توانید سموم را از بدن خود خارج کرده ، احساس سبکی و نشاط کنید و حدود 4-6 کیلوگرم وزن کم کنید. شما همچنین می توانید این دوره گیاهخواری خام را طبق آنچه در قسمتهای قبل ذکر شد ، 100 or یا در ترکیب با غذاهای پخته دنبال کنید.

خلاصه مقاله

این رژیم غذایی یک رژیم غذایی فوری نیست اما در سال های اخیر توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. در دوره ای از این رژیم ، مردم از خوردن غذاهای با منشاء حیوانی و همچنین غذاهای پخته خودداری می کنند. این رژیم بر اساس مصرف سبزیجات ، میوه ها و سبزیجات خام است. این رژیم می تواند به کاهش سریع وزن ، دفع سموم از بدن ، بهبود سیستم قلبی عروقی ، تقویت سیستم گوارش و کاهش خطر ابتلا به دیابت کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید