رابطه مثبت با غذا چگونه به نظر می رسد


آیا می خواهید با غذا رابطه مثبت تری برقرار کنید؟ انجام این کار جنبه مهمی برای مراقبت از سلامت جسمی ، روحی و احساسی شما است.

در سال های گذشته ، تغذیه به صورت سیاه و سفید مشاهده شده است ، به ویژه در رابطه با سلامت جسمانی به تنهایی.

به ما آموختند که به سادگی در مورد انتخاب های تغذیه ای که به طور مثبت در سلامت جسمی مان کمک کرده ایم تأمل کنیم و چه انتخابهایی که بر سلامت جسمانی ما تأثیر منفی گذاشته اند و باید آنها را تغییر دهیم یا با آنها سازگار شویم.

تا حدی ، اینها هنوز ملاحظاتی است که ما هنگام تغذیه به آن نیاز داریم و می خواهیم داشته باشیم. ما مطمئناً می خواهیم بدن فیزیکی خود را تغذیه کنیم تا زندگی کامل ، سالم و لذت بخشی را ارتقا دهیم.

اما همانطور که همیشه در Nutrition Stripped می گوییم ، غذا بسیار بیشتر از غذای فیزیکی است. زمان به ما نشان داده است که انتخاب هایی که در مورد غذا انجام می دهیم ، بسیار بیشتر از سلامت جسمی ما تأثیر دارد. همچنین بر سلامت روان ما تأثیر می گذارد.

وقتی رابطه مثبتی با غذا داریم ، دیگر تغذیه جسمی برای سلامت روان هزینه ای ندارد.

به خواندن ادامه دهید تا دریابید که رابطه مثبت با غذا چگونه است تا بتوانید اقداماتی را آغاز کنید که به شما کمک می کند با این ویژگی ها سازگار شوید.

رابطه مثبت با غذا چگونه است

  • یک رابطه مثبت با غذا رابطه ای است که در آن نسبت به غذاها و انتخاب های تغذیه ای خود اطمینان دارید.
  • شما خود را به گونه ای تغذیه می کنید که سلامت جسمی خود را در دراز مدت حفظ کنید.
  • شما در طول وعده های غذایی حضور دارید تا بتوانید وعده غذایی خود را به طور کامل تجربه کنید.
  • شما برای لذت محض از غذا لذت می برید.
  • شما از شفافیت ذهنی برای اختصاص انرژی به سایر جنبه های زندگی خود بدون وقفه در غذا برخوردار هستید.
  • هنگامی که از نظر جسمانی گرسنه هستید غذا می خورید ، به علائم سیری گوش می دهید و سیگنال های گرسنگی غیر فیزیکی خود را درک می کنید.
  • شما با عادات غذایی خود احساس راحتی می کنید و با شیوه تغذیه خود مطابقت دارید.

همه اینها بسیار خوب به نظر می رسد ، اینطور نیست؟ چه کسی نمی خواهد بتواند سلامت جسمی و روانی را در اولویت قرار دهد تا بتوانید بهترین فرد خود باشید؟

بنابراین ، اکنون که چند مثال از رابطه مثبت با غذا دارید ، بیایید در مورد خواص مورد نیاز صحبت کنیم.

1. شما خود را با وعده های غذایی متعادل تغذیه می کنید

برای تکیه بر انتخاب های غذایی و تغذیه ای خود و خوردن به گونه ای که بتوانید احساس سیری و هوشیاری کنید ، ما باید بدانیم چگونه یک رژیم غذایی متعادل و مغذی ایجاد کنیم.

در اینجا پنج سیستم بنیادی ما آمده است. اگر با این سیستم آشنا نیستید ، می توانید راهنمای رایگان ما را که آن را پوشش می دهد بارگیری کنید!

این یک روش ساده و آشکار برای ساخت غذا بدون نیاز به در نظر گرفتن همه آنها است اضافه بار اطلاعات ما هر روز در مورد غذا و تغذیه می شنویم و می بینیم.

با ایجاد وعده های غذایی با پروتئین ، کربوهیدراتهای نشاسته ای و قندی ، کربوهیدراتهای غیر نشاسته ای ، چربی و عوامل طعم دهنده ، می توانید به راحتی غذا بخورید. هیچ حدس یا بازجویی دیگری لازم نیست.

یک غذای متعادل باعث ایجاد رابطه مثبت متعادل با غذاها می شود.

2. شما می توانید با تغذیه برای تغذیه هر دو را متعادل کنید و لذت بردن

به عنوان یک متخصص تغذیه و مربی خیریه ، من دریافتم که مشتریان بیشتر با این مفهوم دست و پنجه نرم می کنند.

اکثریت قریب به اتفاق رژیم ها و روندهای موجود به شما آموزش می دهند که باور کنید این یکی است یا دیگری. شما یا برای تغذیه غذا می خورید یا برای لذت غذا می خورید. به همین دلیل ، مردم اغلب خود را در یک چرخه شروع و توقف با طرز فکر همه یا بدون خود می بینند.

آنها یا “کاملاً” و فقط برای تغذیه فیزیکی غذا می خورند ، یا “به طور کامل” و فقط برای رضایت و لذت فوری غذا می خورند.

اگر تا به حال رژیم گرفته اید یا سعی کرده اید سم زدایی کنید ، این طرز فکر باید برای شما آشنا به نظر برسد.

یک رابطه مثبت با غذا رابطه ای است که در آن شما می توانید نقش های زیادی را که غذا در زندگی شما ایفا می کند ، از جمله غذای ضروری که به بدن شما می دهد و همچنین لذت و لذتی که می تواند به ارمغان بیاورد ، احترام بگذارید.

شما به راحتی می توانید با غذا و لذت بخورید. دیگر قوانین غذا ، پاداش یا محدودیت وجود ندارد.

3. برچسب ها را به عنوان خوب یا بد برچسب نمی زنید

ما آنقدر می شنویم که غذای مغذی خوب و درست است ، در حالی که غذاهای لذیذ بد و غلط هستند ، به طوری که در حال حاضر به نظر می رسد یک واقعیت است.

در حقیقت ، این مفهوم بسیار دور از حقیقت است.

نسبت دادن روحیه به چنین غذایی باعث عدم تعادل می شود. باعث ایجاد رابطه منفی با غذاها می شود. از احساس گناه ، غرور ، استرس ، اضطراب و اجبار برای ارتباط با غذا استقبال می کند.

رابطه مثبت با غذا دیگر شامل چنین احساساتی نمی شود. این به شما امکان می دهد بدانید که غذا فقط غذا است. این غذا ، لذت بردن یا ترکیبی از این دو است و به شما امکان می دهد تعادل مناسب را با توجه به خواسته ها ، نیازها و ترجیحات منحصر به فرد خود در هر زمان پیدا کنید.

4. شما برای یافتن تعادل مناسب ، غذاهای عمدی انتخاب می کنید

آیا تا به حال رژیم گرفته اید که مجبور باشید تمام غذاهای خود را اندازه گیری کنید؟ روی مقیاس بگذارید؟ آن را در ظروف پلاستیکی با کد رنگی و از قبل اندازه قرار دهید؟

یا شاید همان جایی که بودید رژیم گرفتید مجاز غذا خوردن در ساعات خاصی از روز که نمی توانید بعد از شام دسر بخورید ، زیرا این امر پنجره غذاخوری شما را تحت فشار قرار می دهد.

اینها نمونه هایی از رابطه منفی با غذاها هستند.

یک رابطه مثبت با غذا رابطه ای است که در آن ما با احتیاط غذا می خوریم تا سختی و قوانین.

این بدان معناست که ما به طور فیزیکی به خودمان سر می زنیم تا گرسنگی و سیری بدن را برای تعیین قسمت ها تعیین کنیم. جایی که ما وقتی از نظر جسمی احساس نیاز می کنیم ، غذا می خوریم ، نه زمانی که به ما گفته می شود.

وقتی بعضی اوقات بعد از شام دسر می خوریم ، زیرا این یک تجربه لذت بخش و لذت بخش است.

تمرین خوردن آگاهانه باعث ایجاد رابطه مثبت متعادل با غذاها می شود.

5. رژیم ها ، روندها و سم زدایی شما را جذب نمی کند

هنگامی که با پنج ماده اصلی غذا می سازید ، با دقت غذا بخورید ، غذا را در کنار لذت اولویت بندی کنید و بدانید که غذاها فاقد اخلاق هستند ، شما به روش تغذیه خود متکی هستید.

بزرگترین مد بعدی این است که نمی تواند شما را بمکد و باعث می شود باور کنید که باید از این طریق غذا بخورید ، در غیر این صورت همه کارها را اشتباه انجام می دهید.

یک رابطه مثبت با غذا یک رابطه اعتماد به نفس با غذا است – شما اساساً می دانید که بهترین کار را برای بدن خود انجام می دهید.

چگونه یک رابطه مثبت با غذا ایجاد کنیم

در روش تغذیه توجه we ، ما به اعضای خود می آموزیم که چگونه روابط مثبت ، منحصر به فرد و مثبتی با غذاها ایجاد کنند. ما به آنها ابزار ، منابع و دانش لازم را می دهیم تا با اطمینان خاطر خود را تغذیه کنند.

اعضا می توانند روابط خود را با غذاها دوباره تنظیم کنند تا برای همیشه از چرخه رژیم خارج شوند و با توجه و سهولت به جلو حرکت کنند.

داشتن رابطه مثبت با غذا داشتن قدرت و خودمختاری بر زندگی و انتخاب های خود است ، که چیز زیبایی است!

دیدگاهتان را بنویسید