در زمستان چه غذاهایی بخوریم؟


غذاهای مفید برای سرماخوردگی

هنگامی که فرد مبتلا به سرماخوردگی است ، داروهای بدون نسخه می تواند آبریزش بینی یا سردرد مداوم را تسکین دهد ، اما عوارض آن موقتی است. هنوز هیچ درمان معجزه آسایی وجود ندارد که بتواند مدت زمان سرماخوردگی را به طور کامل پیشگیری یا کوتاه کند.

آنتی بیوتیک ها کمک چندانی نمی کنند ، آنها فقط می توانند عفونت های باکتریایی را درمان کنند ، اما در درمان ویروس آنفولانزا یا سرماخوردگی مffeثر نیستند و تا حدودی مضر هستند. آنتی بیوتیک ها همه باکتری ها ، حتی باکتری های خوب را از بین می برند و در واقع می توانند توانایی بدن بیمار در مبارزه با ویروس را مختل کنند.

اگرچه هیچ درمانی سریع برای سرماخوردگی وجود ندارد ، توصیه های این مقاله می تواند به بیمار در کاهش علائم سرماخوردگی کمک کند و حتی می تواند مدت زمان سرماخوردگی را کوتاه کند.

چرا آنتی بیوتیک ها برای درمان سرماخوردگی توصیه نمی شوند

می توان از آنتی بیوتیک ها برای درمان عفونت های ناشی از باکتری ها استفاده کرد. اما سرفه های حاد ناشی از ویروس هایی است که نیازی به آنتی بیوتیک ندارند ، حتی اگر فرد مبتلا به عفونت باکتریایی باشد.

گاهی اوقات بدون استفاده از آنتی بیوتیک ها قابل درمان است. آنتی بیوتیک ها می توانند عوارض جانبی داشته باشند. استفاده از آنتی بیوتیک ها همچنین می تواند برای افرادی که بیماری های جدی دیگر دارند یا سیستم ایمنی آنها ضعیف است ، خطرناک باشد.

لیست غذاهای مفید برای سرماخوردگی

تب ، آبریزش بینی ، گلودرد و سرفه از علائم سرماخوردگی هستند. هنگام سرماخوردگی بهتر است غذاهای سبک بخورید. به عنوان مثال ، یک کاسه آب مرغ با برنج ، سبزیجات و پیاز نیز می تواند غذای خوبی باشد.

وقتی فردی با سرماخوردگی غذا می خورد ، بدن نوعی سلول ایمنی خاص تولید می کند که او را برای مبارزه با عفونت های ویروسی تشویق می کند. بنابراین خوردن یک غذای سبک یک راه مفید برای درمان سرماخوردگی است. بهتر است غذاهای سبک مانند سوپ و تخم مرغ خرد شده را به وعده های غذایی اضافه کنید تا از تهوع یا ناراحتی جلوگیری شود.

تاثیر رژیم غذایی بر سرماخوردگی

رژیم غذایی مکانیسم های داخلی بدن را در اوج تولید قرار می دهد و بسیاری از داروهای سنتی رژیم غذایی زمانی می توانند م effectiveثر باشند که بیمار به دنبال تسکین علائم سرماخوردگی باشد.

غذاهای کمی دارای خواص تسکین دهنده سوپ مرغ هستند. مبارزه با عفونت ، آخرین چیزی که بدن به آن احتیاج دارد یک وعده غذایی سنگین تر است که هضم آن کندتر و سخت تر است.

اگر فردی در هنگام سرماخوردگی غذای سنگین بخورد ، بدن مواد مغذی مورد نیاز برای مبارزه با عفونت را نخواهد داشت ، بنابراین به جای مبارزه با عفونت ، سعی می کند غذا را بسوزاند ، بنابراین خود را در معرض تب قرار می دهد. تعدادی از غذاها وجود دارند که می توانند سیستم ایمنی بدن را بهبود بخشیده و روند بهبودی بدن را تسریع کنند.

ویتامین تقریبا

این یک آنتی هیستامین طبیعی است که می تواند علائم سرماخوردگی مانند احتقان بینی ، قفسه سینه ، آبریزش چشم را برطرف کند. ویتامین تقریبا این یک آنتی اکسیدان قوی است که به بدن در جلوگیری از آسیب بیشتر سلولی در هنگام حمله ویروس یا باکتری به سیستم ایمنی کمک می کند.

ویتامین تقریبا اینترفرون ، ماده پروتئینی که مقاومت در برابر ویروس ها را افزایش می دهد و جریان خون را در بدن تقویت می کند ، آزاد می کند.

روی

تحقیقات نشان داده است که روی به کاهش طول و شدت سرماخوردگی کمک می کند. با این حال ، برای استفاده از اثرات روی ، باید مکمل روی را به محض احساس سرماخوردگی ، حداقل یک روز پس از شروع علائم مصرف کنید. همیشه قبل از خوردن مکمل های غذایی با یک متخصص مشورت کنید.

خوردن غذاهای غنی از روی می تواند راه موثری برای آماده سازی بدن برای دفاع باشد. پودر کاکائو و بادام زمینی ، مانند دیگر مغزها ، دانه ها و لوبیاها ، منابع خوبی از روی هستند.مطالعات نشان می دهد که روی با ویتامین ها ترکیب می شود. تقریبا این می تواند به تسکین سریعتر علائم کمک کند.

سوپ مرغ

سوپ یک غذای خوشمزه و گرم است که یکی از غذاهای مفید برای سرماخوردگی است. سوپ حاوی ماده ای به نام کارنوزین است که دارای اثرات ضد التهابی است و می تواند به کاهش علائم مانند احتقان بینی و گلودرد به ویژه در مراحل اولیه عفونت کمک کند. سوپ مرغ بخارپز و آرامش بخش دارویی مورد تایید است.

سوپ مرغ برای بیماریهای تنفسی مناسب است ، زیرا سوپ مرغ م cleanثرترین مایع داغ برای تمیز کردن مخاط بینی است. راه های مسدود شده بینی را تغذیه ، هیدراته و بخار می کند. هرچه مخاط سریعتر جریان یابد ، ترشحات بینی بهتر به از بین بردن ویروس ها کمک می کند.

سوپ مرغ حاوی خواص ضد التهابی است که می تواند احتقان را نیز کاهش دهد. مواد اضافی موجود در سوپ علاوه بر مرغ می تواند کمک کننده باشد. به عنوان مثال ، سبزیجات دارای بسیاری از ترکیبات دارویی احتمالی مانند ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها هستند.

غذاهای ادویه دار

بهتر است در غذاهایی که برای سرماخوردگی تهیه می شوند از ادویه جات تند استفاده کنید. با بازکردن موقت سینوس ها ، جریان مخاط را آسان کرده و بیشتر تسهیل می کنند و در نتیجه احتقان را برطرف می کنند.

دانه ها

دانه هایی مانند تخمه کدو و دانه کنجد یک غذای سالم هستند که به دلیل داشتن روی ، سیستم ایمنی بدن را تقویت می کنند. مطالعات نشان داده است که روی می تواند مدت زمان سرماخوردگی را ظرف 24 ساعت پس از شروع علائم کاهش دهد. صدف ، مرغ ، لوبیا ، آجیل ، کلم و سبزیجات نیز سرشار از روی هستند که می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند.

لیمو و عسل

مایعات داغ مانند عسل لیمو می تواند به رفع احتقان بینی و آبرسانی به بدن کمک کند. محققان می گویند عسل گلو را تسکین می دهد و دارای اثرات آنتی اکسیدانی و ضد باکتریایی است. عسل می تواند در کاهش علائم سرفه های حاد ناشی از دستگاه تنفسی فوقانی مثر باشد.

لیمو همچنین دارای اثرات ضد عفونی کننده است و می تواند برای گلو درد استفاده شود. لیمو حاوی مقدار زیادی ویتامین است تقریبا این سیستم ایمنی را تقویت می کند. برای درمان سرماخوردگی ، مصرف منظم آب لیمو با عسل در یک لیوان آب گرم بسیار مفید است.

شلغم

شلغم یک سبزی مفید و غنی است. به عنوان آنتی بیوتیک برای سرماخوردگی استفاده می شود و به عنوان یکی از غذاهای مفید برای سرماخوردگی که سرفه را بهبود می بخشد ، شناخته می شود. بهترین روش تهیه شلغم بخارپز کردن آن است زیرا این روش تمام ویتامین ها و خواص درمانی آن را حفظ می کند شلغم همچنین ضد سرطان است.

بیشتر بخوانید:

تقویت سیستم ایمنی بدن از طریق تغذیه

دیدگاهتان را بنویسید