دانه های خود را تکیه دهید چگونه از دانه های خود برای کاهش وزن و کاهش وزن استفاده کنیم؟


چگونه از دانه چیا برای کاهش وزن و کاهش وزن استفاده کنیم؟

میدونی چه دانه ای آن چیست؟ آیا از خواص چیا اطلاع دارید؟ دانه های چیا یا دانه های چیا یکی از سالم ترین غذاهای روی زمین هستند. این دانه های گیاهی دارای بسیاری از مواد مغذی بسیار مفید و حتی ضروری برای عملکرد مغز و بدن هستند. اگر می خواهید با خواص دانه های چیا برای لاغر شدن و بهبودی آشنا شوید ، انتهای این مقاله را با Ketocenter دنبال کنید.

2131501942335421920715523013849211126815833 600x400 - چگونه از دانه های چیا برای کاهش وزن و کاهش وزن استفاده کنیم؟

چگونه از دانه چیا برای کاهش وزن و کاهش وزن استفاده کنیم؟

دانه های چیا با وجود کوچک بودن ، مخزنی از مواد مغذی هستند و این مواد مغذی آن را به ماده ای مفید برای کاهش وزن و سلامت بدن تبدیل کرده است.

رژیم کتوژنیک - چگونه از دانه های چیا برای کاهش وزن استفاده کنیم؟

دانه های چیا حاوی فیبر بسیار بالایی هستند. یعنی 40 درصد وزن دانه های چیا فیبر است. این فیبر بالا آن را به یک ماده رضایت بخش تبدیل کرده است. اگرچه فیبر نوعی کربوهیدرات است ، اما از نظر ماهیت با کربوهیدراتهای قابل هضم مانند نشاسته و شکر تفاوت دارد. علاوه بر این ، دانه های چیا 10 تا 12 برابر وزن خود در آب جذب می کنند و وقتی به معده می رسند ، ژله تشکیل می دهند. این کار بعداً شما را گرسنه می کند و احساس سیری طولانی تری به شما می دهد.

دانههای چیا؛ کالری بسیار کمی دارد

یکی دیگر از مزایای دانه های چیا ، که به کاهش وزن کمک می کند ، کالری بسیار کمی دارد. حدود دو قاشق غذاخوری دانه چیا تنها 101 کالری دارند و یکی از مغذی ترین دانه های کم کالری هستند. با وجود سیری زیاد ، این مقدار کالری بسیار ناچیز است.

دانههای چیا؛ سرشار از غذا

چه دانه هایی سرشار از مواد مغذی هستند. تمام مواد مغذی آن ، از جمله پروتئین ، کلسیم ، چربی ، منگنز ، منیزیم ، فسفر ، فیبر ، ویتامین B3 و … ، به طور غیر مستقیم سیری را افزایش می دهد.

دانههای چیا؛ افزایش متابولیسم

دانه های چیا یک منبع چربی خوراکی هستند که کلسترول خوب را افزایش داده و کلسترول بد را کاهش می دهد. وقتی دانه های چیا جایگزین سایر منابع چربی مانند روغن ذرت و آلفا لینولئیک اسید شوند ، تری گلیسیرید را کاهش داده و از چاقی جلوگیری می کنند.

دانههای چیا؛ کنترل قند خون

سطوح بالای امگا 3 ، منگنز و منیزیم در دانه های چیا به کاهش قند خون و کنترل و بهبود دیابت معمولی کمک می کند.

دانههای چیا؛ کنترل فشار خون

مطالعات نشان داده است که مصرف منظم دانه های چیا در رژیم غذایی باعث بهبود و تنظیم فشار خون می شود.

دانههای چیا؛ به هضم غذا کمک کنید

فیبر موجود در دانه های چیا به بهبود هضم و بهبود هضم کمک می کند. هضم بهتر غذاها مساوی با کاهش تورم ، کاهش آب و کمک به کاهش وزن است.

12367048 364 711x400 - چگونه می توان از انواع دانه ها برای کاهش وزن و کاهش وزن استفاده کرد؟

در اینجا برخی دیگر از ویژگی های دانه های چیا آمده است:

1- دانه چیا و یبوست

فیبر بالای موجود در دانه های چیا حرکت روده را بهبود می بخشد و در نتیجه یبوست را درمان می کند.

2. سنگلوتن

دانه های چیا حاوی گلوتن یا غلات نیستند. به همین دلیل است که می توانید از تمام فواید تغذیه ای آن در رژیم بدون گلوتن بهره مند شوید.

3- درمان بیماری سلیاک

بیماری سلیاک یک بیماری حساس به گلوتن است. از آنجا که دانه های چیا فاقد گلوتن هستند ، گزینه مناسبی برای بهبود و درمان گلوتن هستند.

4. سرشار از آنتی اکسیدان است

یکی دیگر از خواص چیا ، محتوای بالای آنتی اکسیدان ها است. آنتی اکسیدان های موجود در چیا از اکسیژن رسانی به چربی های دانه ها جلوگیری می کند.

اگرچه مفید بودن مکمل های غذایی حاوی آنتی اکسیدان ها هنوز مورد بحث است ، اما محققان تأیید کرده اند که جذب آنتی اکسیدان ها توسط غذاها می تواند برای سلامتی مفید باشد.

مهمتر از همه ، آنتی اکسیدان ها با رادیکال های آزاد بدن مبارزه می کنند. رادیکال های آزاد به مولکول های سلولی آسیب می رسانند و باعث پیری زودرس و بیماری هایی مانند سرطان می شوند.

5. خواب را بهبود بخشد

دو هورمون خواب به نام های سروتونین و ملاتونین وجود دارد. این دو هورمون توسط تریپتوفان ، یک اسید آمینه در بدن تولید می شود. دانه های چیا که مقدار زیادی تریپتوفان دارند ، به خوابیدن و استراحت کمک می کنند. بر اساس یک مطالعه آمریکایی ، تریپتوفان همچنین به طور گسترده ای برای درمان اختلالات خواب استفاده می شود.

6. سلامت قلب را بهبود می بخشد.

با افزایش HDL یا کلسترول خوب در بدن ، طبیعی است که سلامت قلب شما نیز حفظ شود. بنابراین اگر به سلامت قلب خود اهمیت می دهید ، می توانید سعی کنید انواع دانه ها را در رژیم غذایی روزانه خود قرار دهید.

7. جایگزینی تخم مرغ

لایه بیرونی دانه های چیا هنگامی که با مایعات مخلوط می شود متورم می شود تا ژله ای در اطراف آن ایجاد شود. برای کاهش کلسترول و افزایش میزان مواد مغذی در غذاها و کیک ها و کوکی ها می توانید از این تخم مرغ به جای تخم مرغ استفاده کنید. برای جایگزینی تخم مرغ ، 1 قاشق غذاخوری دانه چیا را با آب مخلوط کرده و 15 دقیقه بگذارید.

8. جذب ویتامین E را در بدن افزایش می دهد.

ویتامین E برای پوست شما بسیار مهم است. توانایی بدن شما در جذب ویتامین E با خوردن انواع دانه ها در روز افزایش می یابد زیرا حاوی سلنیوم است که به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند. مقدار سلنیوم در هر 28 گرم دانه چیا حدود 15 میکروگرم است. بسیار آسان است که از بدن خود در برابر رادیکال های آزاد با استفاده از این دانه های کوچک محافظت کنید ، اما مطمئناً نمی توانید به این غذای فوق العاده تکیه کنید.

9- افزایش انرژی

غذاهای موجود در دانه های چیا مانند ویتامین های گروه B ، تیامین و نیاسین غذاهای موجود در بدن را به انرژی تبدیل می کنند. این افزایش انرژی خلق و خوی شما را بهبود می بخشد ، فعالیت ها و نشاط روزانه شما را افزایش می دهد

10-جوانسازی پوست و کمک به رشد مو و ناخن

پروتئین ها و آنتی اکسیدان های موجود در دانه های چیا باعث کلاژن سازی در پوست می شوند و در نتیجه آن را جوان می کنند. کلاژن پروتئینی است که در سراسر بدن یافت می شود و جزء اصلی غضروف ، ماهیچه ها ، استخوان ها و تاندون ها است. علاوه بر این ، دانه های چیا حاوی منیزیم و اسیدهای چرب هستند که باعث کاهش التهاب و در نتیجه بهبود مو و ناخن می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید