خوردن یا نخوردن گوشت – دکتر رضا اطمینانانی


گوشت بخورید یا نخورید

آیا گوشت حاوی غذاهای مفیدی است که برای حفظ سلامت انسان و جلوگیری از اختلالات خوردن مفید است؟ در این مقاله از وب سایت دکتر رضا اطمینانانی ، متخصص تغذیه در اصفهان ، مروری بر پاسخ این س andال خواهیم داشت و تأثیر مثبت یا منفی گوشت بر سلامت انسان را بر اساس دلایل آن بررسی می کنیم. ما همچنین عوارض خوردن یا نخوردن گوشت را بررسی خواهیم کرد. نکته مهمی که باید به آن توجه کنیم. یعنی گوشت شامل طیف وسیعی از غذاها از جمله گوشت قرمز ، جگر ، قلب ، کشتارگاه ، مغز و سایر روده ها ، مرغ ، طیور و دیگر طیور و انواع ماهیان دریایی و مزرعه است.

اما اگر گوشت می خورید!

یکی از موضوعات داغ در بازار در حال حاضر مصرف گوشت است. بسیاری از مردم در مورد خوردن گوشت بسیار قوی و بسیار قاطع هستند و دیگران محتاط و مشکوک هستند. دیگران به دلیل شنیدن اخبار ضد و نقیض در مورد آن ، گیج شده و در تصمیم خوردن یا نخوردن گوشت گیر کرده اند.

دقیقاً جواب چیست؟

بنابراین ما در مورد گوشت صحبت می کنیم. آیا باید دقیقاً بدانیم که هدف ما از چه نوع گوشتی است؟

زیرا خواص تغذیه ای انواع مختلف گوشت می تواند متفاوت باشد. اگرچه گوشت های مختلف برای بسیاری از غذاها استفاده می شود. اما ویژگی هایی در گونه های آن وجود دارد که می تواند ارزش غذایی آن را تغییر دهد. و حتی در برخی از گونه ها ، آن را مضر و در برخی دیگر ، مفید و تأثیر مثبت آن بر سلامت انسان را ایجاد می کند.

ویندو ؛ منابع غنی از پروتئین

ابتدا بهتر است خواص تغذیه ای انواع مختلف گوشت را مطالعه کنید و ببینید آیا این گروه غذایی دارای خواص انسانی هستند یا فاقد ارزش غذایی مناسب هستند. گوشت منبع بسیار خوب و غنی از پروتئین است ، پروتئین موجود در آنها پروتئین حیوانی با قابلیت هضم و جذب خوب است. همچنین برای بدن انسان بسیار مفید است ، یعنی درصد بالایی از پروتئین موجود در گوشت ، از سلول ها. استفاده شده است. این به این دلیل است که همه گوشت ها حاوی تمام اسیدهای آمینه ضروری هستند. اسیدهای آمینه ضروری که پروتئین ها را تشکیل می دهند در بدن تولید نمی شوند و بدن انسان نمی تواند آنها را تولید کند ، بنابراین باید از طریق غذا به دست آید.

این اسیدهای آمینه نقش مهمی در سلامت انسان دارند. آنها در رشد ، ترمیم سلول های مصرف شده ، تولید ترشحات داخلی مانند هورمون ها ، آنزیم ها ، آنتی بادی ها (که مسئول دفاع بدن در برابر میکروب ها هستند) و ترشحات داخلی موثر هستند. اندام ها در صورت کمبود اسیدهای آمینه ضروری ، تشکیل پروتئین قطع می شود و عملکردهای بالا به خوبی انجام نمی شود. در نتیجه ، سلامت انسان به طور جدی به خطر می افتد ، علاوه بر این که پروتئین ها نقش ساختاری در سلول ها دارند. بعد از آب ، بیشتر بلوک های سازنده سلول ها پروتئین هستند. گوشت منبع غنی از پروتئین تغذیه ای با کیفیت بالا است. به نوعی ، ما می بینیم که گوشت ها دارای کیفیت پروتئین خوبی هستند. از نظر کمیت ، این گروه غذایی حاوی مقادیر بالایی پروتئین است.

گوشت و غذاها

گوشت منبع بسیار خوبی از ویتامین B است و اگر در حد متعادل مصرف شود. آنها ممکن است بخش قابل توجهی از نیاز انسان به این ویتامین را برطرف کنند.
ویتامین های گروه B نقش مهمی در سلامت سیستم عصبی و فعالیت سلول های عصبی دارند. امروزه یکی از مشکلات اصلی ساکنان شهرهای بزرگ صنعتی مشکلات عصبی و اختلالات روانی ناشی از صنعت است. بنابراین هر غذایی که به حفظ سلامت اعصاب و ایجاد آرامش در افراد کمک می کند ، از این رو است. این می تواند گامی م effectiveثر در حفظ سلامت و رفاه انسان باشد.
ویتامین های گروه B نیز بر سلامت پوست تأثیر دارند. برخی از این ویتامین ها (که گوشت آنها منبع غنی است) برای خون سازی نیز مفید هستند.

یکی دیگر از غذاهای موجود در گوشت به مقدار خوب و کیفیت بسیار خوب آهن است. آهن به طور عمده در خون سازی مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین نقش مهمی در تنفس سلولی دارد. کمبود آهن باعث کم خونی می شود که عوارض جانبی زیادی دارد. جذب آهن در گوشت نسبت به منابع گیاهی آهن بیشتر است. در پیشگیری از کم خونی و حفظ مقاومت بدن م effectiveثر است.

تحقیقات همچنین نشان می دهد که کودکان مبتلا به کم خونی فقر آهن توانایی یادگیری و حافظه را کاهش می دهند ، که به نوبه خود باعث افت تحصیلی می شود. با درمان کم خونی ، این بیماری برطرف می شود.
گوشت منبع غنی روی است. روی یک نمک بسیار م inثر در رشد کودکان و نوجوانان ، بلوغ نوجوانان ، حفظ سلامت پوست ، مو و ناخن است ، علاوه بر افزایش سیستم ایمنی بدن و کمک به جلوگیری از بیماری ها.

ماهی

ماهی که یکی از انواع گوشت (به ویژه ماهی دریایی) است ، یکی از بهترین و مفیدترین غذاها است. علاوه بر خواصی که برای گوشت قرمز و مرغ ذکر کرده ایم ، حاوی مقدار قابل توجهی ید برای سلامتی انسان است. و جلوگیری از کود بسیار مثر است.
علاوه بر این ، چربی موجود در ماهی بهترین نوع چربی است و حاوی اسیدهای چرب امگا 3 است که تأثیر بسزایی در حفظ سلامت قلب و عروق و جلوگیری از اختلالات قلبی و عروقی دارد.
امتناع از خوردن گوشت ؛ چرا؟

پرستار اصفهانا گوشت بخورید یا نخورید

با بررسی موارد فوق متوجه شدیم که انواع مختلف گوشت دارای ارزش غذایی بالایی هستند. با این حال ، برخی استفاده از آن را مجاز نمی دانند. گوشت قرمز و همچنین مرغ حاوی چربی یا پوست حاوی چربی های حیوانی است که چربی های خون ناخواسته (کلسترول تام ، تری گلیسیرید ، LDL و VLDL) را افزایش می دهد. این س shouldال باید در ذهن خوانندگان عزیز مجله مطرح شود ، آنها در چند سطر بالا ادعا کردند که چربی موجود در گوشت حاوی برخی اسیدهای چرب مفید است که تأثیر آنها در کاهش چربی های ناخواسته خون است ، اما در اینجا عکس آن گفته می شود.


دکتر رضا اطمینانانی

پرستار اصفهانا


توضیح دهید که گوشت قرمز و مرغ حاوی چربی یا پوست هستند ، از یک طرف منابع غنی از اسیدهای چرب اشباع وجود دارد که برای سلامت قلب و عروق مفید نیستند و از سوی دیگر حاوی برخی اسیدهای چرب اشباع نشده است که از سیستم عروقی در برابر آسیب محافظت می کند.

لازم به ذکر است مقداری چربی در فیبرهای ماهیچه ای گوشت قرمز وجود دارد که ما آن را با چشم غیر مسلح نمی بینیم ، بنابراین برای استفاده از اسیدهای چرب مفید موجود در گوشت و همچنین جلوگیری از آسیب اسیدهای چرب اشباع در این مورد. و برای جلوگیری از بیماریهای قلبی عروقی و سایر آسیب های ناشی از این نوع اسیدهای چرب ، لازم است تمام چربی های قابل مشاهده از گوشت قرمز ، از جمله گوشت گوسفند یا گوشت گاو ، با دقت جدا شود ، پوست مرغ مصرف نشود و همچنین چربی های موجود در گوشت مرغ جدا شود. و استفاده نکنید.

با این حال ، برخی از مطالعات هیچ ارتباطی بین خوردن گوشت قرمز و افزایش چربی های خون ناخواسته پیدا نکرده اند. اما مطالعات دیگر این رابطه را نشان داده اند.
مصرف زیاد گوشت قرمز ممنوع!

ادامه دارد …

بقیه این مقاله (خوردن یا نخوردن گوشت) را می توانید در پست بعدی بخوانید. شما عزیزان می توانید از طریق کادر زیر با ما تماس بگیرید (نظر بدهید) و سوالات ، پیشنهادات و انتقادات خود را با ما در میان بگذارید. از حمایت شما متشکریم.


دکتر رضا اطمینانانی با ارائه روشهای اساسی تغذیه و میزان و نحوه غذا خوردن می تواند نقش مهمی در دستیابی به سلامت جسمی و روحی ایفا کند.

برای مشاهده صفحه اینستاگرام دکتر رضا اطمینانانی ، متخصص تغذیه و رژیم درمانی در اصفهان کلیک کنید.


مطالب پیشنهادی:

آسیب مواد قندی را بررسی کنید

غذاهای دودی پرخطر

اهمیت غذاهای سرد و گرم

6 راه برای دریافت امگا 3



دیدگاهتان را بنویسید