خواص دانه چیا ؛ اگر می خواهید چاق بمانید ، این چای را برای چاقی نخورید!


نحوه مصرف انواع دانه ها

آیا از خواص دانه های چیا اطلاع دارید؟ چه دانه هایی به سلامت قلب کمک می کند و علاوه بر دیگر فواید آن ، به کاهش وزن نیز کمک می کند. بنابراین در گنجاندن آنها در رژیم غذایی خود تردید نکنید. دانه های چیا دارای مزایای بیشماری هستند. آنها منابع عالی فیبر ، آنتی اکسیدان ها ، کلسیم ، منیزیم ، روی و فسفات هستند. در این مقاله درباره اطلاعات پزشکی ، برخی از مزایای دانه چیا را با شما به اشتراک می گذاریم. این مزایا مطمئناً شما را ترغیب می کند که انواع دانه ها را در رژیم غذایی روزانه خود قرار دهید.

خواص دانه های چیا

به گفته انجمن تغذیه آمریکا ، دانه های چیا به دلایل زیر برای بدن مفید هستند:

  • آنها حاوی پتاسیم بیشتری نسبت به موز یا چنار هستند.
  • این دانه ها همچنین پروتئین بیشتری نسبت به سبزیجات دارند.
  • فیبرهای این غلات دو برابر جو دوسر است.
  • این دانه ها سه برابر بیشتر از عدس و اسفناج آهن دارند.
  • آنها همچنین سه برابر بیشتر از اکسیکوک ها آنتی اکسیدان دارند.
  • کلسیم دانه های چیا پنج برابر شیر است.

1- خواص دانه های چیا برای لاغر شدن:

دانه های چیا به تسریع متابولیسم و ​​چربی سوزی کمک می کند. دانه های چیا همراه با آب و لیموترش به پاکسازی بدن و مبارزه با یبوست کمک می کند. در تحقیقات علمی ، خواص دانه های چیا برای کاهش وزن نشان داده شده است. در اینجا یک روش بسیار ساده و م toثر برای استفاده از انواع دانه ها برای کاهش وزن آمده است:

جزء:

  • 1 قاشق غذاخوری دانه چیا (5 گرم)
  • فنجان آب گرم (200 گرم)
  • 1 لیمو (100 گرم)

آماده شده:

  • ابتدا آب را به دو فنجان تقسیم کرده و دانه ها را در یکی از آنها خیس کنید.
  • اجازه دهید دانه ها حداقل 40 دقیقه خیس بخورند (این مخلوط باید بسیار غلیظ تر باشد).
  • بعد از 40 دقیقه ، آب لیمو را بردارید و آن را در یک فنجان آب دیگر بریزید.
  • دو مایع را با هم مخلوط کرده و مخلوط کنید تا یکدست شود.

برای استفاده از خواص شربت برای کاهش وزن ، سعی کنید این دستور غذا را با معده خالی بنوشید.

بیشتر بدانید: بهترین راه ها برای جلوگیری از چاقی

خواص دانه های شربت با عسل

این دانه ها منبع طبیعی اسیدهای چرب امگا 3 هستند که به حفظ عملکرد صاف سیستم گردش خون کمک می کند.

  • این دانه ها همچنین به کاهش سطح کلسترول و تری گلیسیرید کمک می کنند.
  • علاوه بر این ، آنها خطر ابتلا به بیماری های التهابی مزمن را کاهش می دهند.
  • این دانه ها همچنین خطر عوارض جانبی سیستم عصبی را کاهش می دهند.

2- تأمین سطح بالایی از انرژی:

با خوردن انواع دانه ها ، می توانید دوز مناسب کربوهیدراتهای پیچیده را برای بدن خود تامین کنید. این غذاها به مدت طولانی انرژی بدن شما را تامین می کنند.

اگر تا به حال کمبود انرژی را تجربه کرده اید و معمولاً خیلی زود خسته می شوید ، افزودن انواع دانه ها به رژیم غذایی شما ممکن است ایده خوبی باشد. علاوه بر این ، اگر ورزش می کنید یا معمولاً در طول روز بسیار فعال هستید ، دانه های چیا به افزایش استقامت شما کمک می کند.

3- خواص دانه چیا و درد مفاصل:

از آنجا که دانه های چیا آنتی اکسیدان های عالی هستند و حاوی اسیدهای چرب امگا 3 هستند ، به تسکین درد آرتروز کمک می کنند.

در عین حال ، به دلیل سطح بالای روی و مس ، تولید کلاژن را تحریک می کند. به همین دلیل است که دانه های چیا به عملکرد صحیح مفاصل کمک می کنند. همچنین خطر مشکلات مربوط به آرتروز ، آرتروز و جابجایی استخوان یا مفصل را کاهش می دهد.

4- حجم عضلات:

دانه های چیا یک غذای توصیه شده برای افزایش حجم ماهیچه ها هستند زیرا حاوی مقدار زیادی فیبر ، امگا 3 ، امگا 6 و امگا 9 هستند.

در عین حال آنها دارای یک اثر بازسازی کننده و شفابخش هستند که برای تمرینات با شدت بالا بسیار مفید است.

5- آبرسانی به بدن:

این دانه ها می توانند بین 10 تا 12 برابر وزن خود در آب جذب کنند. به همین دلیل خوردن آنها به حفظ تعادل الکترولیت ها کمک می کند و همچنین بدن را برای مدت طولانی تری هیدراته نگه می دارد.

6- خواص دانه چیا با عسل برای تقویت روحیه:

این دانه ها سرشار از تریپتوفان هستند. تریپتوفان یک آمینو اسید ضروری برای تولید سروتونین است که معمولاً به عنوان هورمون شادی شناخته می شود.

در نتیجه ، خوردن انواع دانه ها می تواند به تنظیم خواب ، بهبود روحیه و رفع افسردگی و اضطراب کمک کند. سعی کنید قبل از خواب شربت و عسل دانه چیا بنوشید تا کیفیت خواب شما افزایش یابد.

7 – مبارزه با آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد:

سطوح بالای آنتی اکسیدان ها در دانه های چیا به مبارزه با آسیب رادیکال های آزاد ناشی از قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش کمک می کند. همچنین از بروز علائم پیری مانند خطوط ریز و چین و چروک جلوگیری می کند.

ویژگی های دانه شربت برای پوست

خواص دانه چیا برای پوست

یکی از مهمترین کاربردهای دانه چیا افزایش سلامت پوست است. در اینجا مزایای این دانه های مغذی برای پوست آورده شده است:

8- برای جلوگیری از پیری زودرس پوست:

به لطف آنتی اکسیدان های موجود در دانه های چیا ، این دانه ها ترمیم پوست را تسریع کرده و خطر آسیب بیشتر را کاهش می دهند.

دانه های چیا با رادیکال های آزاد مبارزه می کنند ، بنابراین شما باید آنها را مصرف کنید تا پیری سلولی را کند کرده و بدن را تمیز کند.

9- خواص دانه چیا برای تسکین التهاب پوست:

بیشتر مشکلات پوستی ناشی از نوعی التهاب در پوست است. دانه های چیا دارای خواص خنک کنندگی هستند که می توانند به تسکین التهاب و حفظ سلامتی و آرامش کمک کنند.

10- سد پوستی را تقویت می کند:

داشتن یک سد پوستی قوی برای محافظت از پوست در برابر عوامل خارجی و به حداقل رساندن احتمال آکنه و آسیب UV بسیار مهم است. دانه های چیا سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 هستند که به تقویت این سد و محافظت از آن در برابر آسیب های محیطی کمک می کند.

11- افزایش درخشندگی پوست:

یکی از مهمترین خواص دانه های چیا برای پوست خواص درخشندگی آن است. دانه های چیا سرشار از مواد مغذی مانند ویتامین A ، ویتامین C ، آهن و پتاسیم هستند و مصرف منظم آنها می تواند به افزایش درخشندگی و قابلیت ارتجاعی پوست کمک کرده و باعث درخشندگی کامل پوست شود.

بیشتر بخوانید: آیا خوردن ویتامین ها و مکمل ها به رشد مو کمک می کند؟

12- آبرسانی به پوست:

همانطور که در بالا ذکر شد ، دانه های چیا می توانند حاوی مقدار زیادی آب باشند و بنابراین می توانند یک غذای بسیار آبرسان به رژیم غذایی شما اضافه کنند. هیدراتاسیون کلید حفظ سلامت پوست است و دانه های چیا می تواند بسیار مفید باشد.

خواص دانه شربت برای مو

خواص دانه چیا برای مو

اگر می خواهید موهای براق و پرپشتی داشته باشید ، حتما این دانه ها را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. اگر به تازگی مشغول خوردن انواع دانه ها شده اید ، سعی کنید از غذاهای کوچک استفاده کنید و به تدریج میزان مصرف خود را افزایش دهید. بیایید به فواید دانه چیا برای سلامتی نگاه کنیم.

13- تقویت مو:

دانه های چیا علاوه بر ویتامین ها و مواد معدنی ، سرشار از پروتئین (l-lysine) و فسفر هستند ، هم باعث تقویت و تقویت فولیکول های مو می شوند و هم خطر شکستگی و ریزش مو را کاهش می دهند.

14- خواص دانه چیا برای رشد مو:

سطوح بالای اسیدهای آمینه ضروری به افزایش سلامت پوست سر از داخل ، جلوگیری از ریزش مو و افزایش رشد مو کمک می کند.

15- افزایش کشش:

هنگامی که دانه های چیا را به ماسک مو یا سایر داروهای خانگی اضافه می کنید ، بافت ژل مانند آنها نرم کننده عالی است. این مهره ها می توانند به افزایش کشسانی مو کمک کرده و موهای درشت و خشک را ابریشمی و صاف کنند.

16- درخشندگی به موها اضافه کنید:

می توان دانست که دانه ها سرشار از روی هستند. این غذا نقش مهمی در بهبود توانایی تارهای مو برای محافظت از خود در برابر آسیب های محیطی (به ویژه قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش) دارد. همچنین می تواند منجر به تولید موهای جدید و سالم ، با بافت بهبود یافته و براق بالا شود!

17- خواص دانه چیا برای مو و جلوگیری از نازک شدن آن:

یکی دیگر از غذاهای ضروری که در دانه های چیا فراوان است مس است. این ماده به دلیل خاصیت افزایش گردش خون در پوست سر و جلوگیری از نازک شدن موها شناخته شده است.

بیشتر بدانید: پیشگیری و درمان ریزش موی آندروژنیک یا ریزش موی ارثی

نحوه مصرف انواع دانه ها

علاوه بر خوردن انواع دانه ها با معده خالی ، می توانید آنها را در هر زمان از روز بخورید و به غذاهای مورد علاقه خود اضافه کنید.

تمام دانه ها را با غذاهای زیر ترکیب کنید:

  • جاهورتو
  • لئون
  • دسرها
  • سالاد
  • غلات
  • محصولات پخته شده

لازم به ذکر است که شما نباید مقادیر زیادی از این دانه ها را مصرف کنید. حداکثر دو قاشق غذاخوری در روز کافی است. این مصرف روزانه می تواند به کاهش خطر مشکلات گوارشی و شریانی و همچنین عدم تعادل قند خون کمک کند. توصیه می کنیم از خواص دانه های چیا برای کاهش وزن غافل نشوید و حداقل سه بار در هفته از آن استفاده کنید.

اگر سرما خورده اید و نمی توانید هیچ دانه ای در رژیم غذایی خود بگنجانید ، سعی کنید آن را با عسل مصرف کنید. دانه های چیا دارای دو برابر خاصیت عسل بوده و حافظه را تقویت می کنند.

منابع: پزشکان خبری ، کارآموزان ، مراحل درمانی ، خط سلامت ، زیبا

دیدگاهتان را بنویسید