حقیقت تاریک درباره غلات کودک – اوه عزیزم



چند ماه پیش در Oh Baby Instagram تحقیق کردم و از شما خواستم در مورد چه موضوعی بنویسم: حقیقت تاریک در مورد کیسه های تمیز یا حقیقت تاریک در مورد بچه غلات. کیسه ها برنده شدند ، اما هنوز علاقه زیادی به حبوبات بچه وجود داشت ، بنابراین پس از تشویق زیاد قول دادم که در مورد آن نیز به اشتراک بگذارم. نکته این است که من ترجیح می دهم بر همه غذاهای فوق العاده ای که می توانیم با آنها تغذیه کنیم ، تمرکز کنم ، نه فقط غذاهای قابل اجتناب. من همچنین نمی خواهم برخی از انتخاب هایی که انجام داده اند احساس بدی داشته باشند. همه ما فقط سعی می کنیم بهترین کار را برای کوچکترهایمان انجام دهیم! سرانجام تصمیم گرفتم این مطلب را ارسال کنم ، زیرا اگرچه غلات بچه یکی از رایج ترین غذاهایی است که باید در آن مواد جامد شروع شود ، اما متأسفانه این بهترین غذا برای تغذیه نوزادان ما نیست.

غلات کودک برای اولین بار در دهه 1930 معرفی شد ، زمانی که تغییر عظیمی از غذاهای واقعی به میان وعده های فرآوری شده روی داد. به مادران توصیه می شد که آن را برای نوزادان تا شش هفته در یک بطری با شیر مادر مخلوط کنند. سپس وقتی بچه ای در حدود 3 یا 4 ماهگی بود ، پابلوم را با قوام غلیظ تری مخلوط کردند تا با قاشق تغذیه شود.

به عنوان اولین غذای ایده آل برای نوزاد شما به بازار عرضه شده است.

غلات غلات غنی شده با آهن هنوز توصیه اصلی برای شروع مواد جامد است … حتی توسط اکثر متخصصان اطفال و حتی با وضوح امروز در اهمیت غذاهای کامل در مقابل غذاهای تصفیه شده. متأسفانه محصولات غلات فرآوری شده سالم ترین انتخاب برای هیچکس نیست ، چه برسد به عنوان اولین غذا برای تغذیه مناسب نوزاد در حال رشد.

از مواد مغذی خود محروم است

غلات کودک از مواد مغذی و فیبر خود محروم شده و دارای قند خون بالایی است و باعث افزایش شدید قند خون و به دنبال آن نزاع و گرسنگی اجتناب ناپذیر می شود. بسیاری از والدین غالباً مواد جامد را به صورت زودرس شروع می کنند به این امید که نوزادان “برای مدت طولانی تری سیرتر بمانند” ، اما غذاهای دارای قند خون بالا مانند غلات کودک حاوی چربی یا پروتئین لازم برای سیر کردن نوزاد برای مدت طولانی نیستند. غلات کودک نیز طعم بسیار پیش پا افتاده ای دارد که زمینه را برای خوردن ماجراجویانه فراهم نمی کند.

حتی اگر تصفیه نشده باشد ، برنج به شدت فاقد همه غذاهای ضروری ضروری است که نوزاد هنگام شروع به مصرف مواد جامد نیاز دارد ، مانند چربی سالم ، کلسیم ، ویتامین D ، کولین و به طور طبیعی آهن. غلات کودک با غذاهای مصنوعی غنی شده است ، اما تمرکز ما قطعاً باید روی این باشد که نوزادان ما به جای غذاهایی مانند غلات بچه دار غنی شده با غذاهای مصنوعی ، غذاهای غنی از مواد غذایی طبیعی مصرف کنند. بیایید از غذاهای فرآوری شده صرفنظر کنیم تا به نوزادانمان کمک کنیم تا یک عمر با غذاهای کامل سالم رابطه داشته باشند.

مقادیر بالای آرسنیک در غلات برنج

آرسنیک در خاک وجود دارد ، بنابراین همه گیاهان می توانند مقداری از آن را جذب کنند. اگرچه برنج دارای مقدار زیادی آرسنیک است ، اما در مزارع برنج غرقابی رشد می کند و آرسنیک بیشتری نسبت به سایر محصولات غذایی جذب می کند. به عنوان یک سرطان زا شناخته شده ، آرسنیک در حال حاضر در آب آشامیدنی تنظیم می شود. با این حال ، در حال حاضر هیچ نظارتی در مورد غلظت آرسنیک در غذاها ، از جمله برای غلات برنج بچه وجود ندارد.

در حالی که سایر غذاها 19 درصد از میزان آرسنیک را در نوزادان 4 تا 24 ماه تشکیل می دهند ، غلات برنج 55 درصد را تشکیل می دهند.

چندین مطالعه نشان داده است که قرار گرفتن در معرض آرسنیک در غلات برنج از حداکثر میزان آلودگی توسط آژانس حفاظت از محیط زیست فراتر رفته و میزان آرسنیک را در نوزادان به میزان قابل توجهی افزایش می دهد. مطالعات نشان می دهد که اثرات سمی برنج در نوزادان بسیار نگران کننده است.

غلات کامل برای نوزادان چطور؟

برخی معتقدند که نوزاد آمیلاز کافی برای هضم درست غلات تولید نمی کند. اما من در واقع توصیه می کنم در مورد دانه ها به دلایلی کاملاً متفاوت دقت کنید. هضم غلات حتی برای بسیاری از بزرگسالان با سیستم گوارش بالغ دشوار است. غلات دارای موادی به نام اسید فیتیک هستند که از جذب مواد معدنی مانند آهن و کلسیم جلوگیری می کند.

وقتی ما به دنبال فرهنگ های باستانی هستیم ، بچه ها برنج یا غلات دیگر را به عنوان اولین غذا در بسیاری از کشورهای جهان می خورند. آنها همچنین از حشره کش های همراه با آرسنیک استفاده نکرده اند ، که سطح آرسنیک را در برنج آنها به میزان قابل توجهی افزایش داده است. با این حال ، توجه به این نکته ضروری است که این غلات کامل مورد استفاده این فرهنگ ها با روش های سنتی با دقت تهیه شده است.

اگر غلات را به عنوان بخشی از وعده های غذایی خانواده خود در نظر می گیرید ، پیشنهاد می کنم آنها را با خیساندن ، جوانه زنی یا تخمیر / اسیدی آماده کنید تا جذب و قابلیت هضم مواد مغذی افزایش یابد. من ترجیح می دهم منتظر بمانم تا کودک به طور قابل اعتماد 3 وعده غذا در روز با مقدار زیادی غذا در هر وعده مصرف کند. نوزادان ترجیح می دهند در صورت انتخاب غلات ، “غلات” را پر کنند ، اما به عنوان غلات کودک ، غلات کامل حاوی مواد مغذی ضروری مورد نیاز نوزاد در دوزهای بالا در این سن نیستند. (چربی ، کلسیم ، ویتامین D ، کولین و آهن طبیعی)به این باعث می شود فضای کمتری در شکم کوچک آنها برای غذاهای دیگر که در این غذاها بسیار بیشتر هستند باقی بماند. سرانجام ، غلات کاملاً متداول هستند و بارها می بینم که اگر کودکی در سنین پایین به مقدار بیشتری با این غذاها آشنا شده باشد ، تنوع کام او بعدا بسیار دشوارتر است. قرار گرفتن زود هنگام در انواع طعم ها کلیدی است!

اگر خودتان کربوهیدرات کمی می خورید و غلات را به طور منظم در وعده های غذایی خانواده خود قرار نمی دهید ، به یاد داشته باشید که بچه های کوچک هنوز به منابع کربوهیدرات کامل سالم مانند کدو زمستانی یا سبزیجات ریشه نیاز دارند. همچنین قرار دادن کودک در معرض گلوتن قبل از سن 12 ماهگی برای کاهش خطر ابتلا به آلرژی مفید است.



دیدگاهتان را بنویسید