حریم «تئاتر شهر» را با پوست مشخص کنید! / پنج رمان برای «تئاتر ۱۴۰۰» – تئاتر الکترونیک


سال ۱۴۰۰، آخرین سال قرن برای تئاتر ایران، با انگ نژادپرستی آغاز شد و با تغییر مدیریت اداره کل هنرهای دراماتیک به پایان رسید.

گروه تئاتر و هنر آنلاین – فریبرز درای; سال ۱۴۰۰ نیز برای تئاتر ایران به پایان رسید و هنرهای نمایشی ایران وارد قرن جدیدی شدند با این امید که شاید در اولین سال قرن جدید سرنوشتی متفاوت از گذشته داشته باشند. سرنوشت در چند سال گذشته، گذشته از اینکه به حال خود رها شده، مورد بی توجهی مدیران و مسئولان، هنرمندان سنگ اندازی، ناامنی شغلی و کمبود بودجه برای حمایت از تولیدات است. تئاتری و هنرمندان تئاتر، کمبود امکانات و استانداردهای مناسب نمایشی، اعمال نظرات سلیقه ای بر آثار هنرمندان توسط نهادها و مراکزی غیر از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، کناره گیری بسیاری از هنرمندان تئاتر مربوطه از فعالیت، و در نهایت فراوانی فعالیت. کرونا سایه‌هایش را روی صحنه فلج کرد و فعالیت‌های نمایشی تعطیل شد و تئاتری برای ساکنان و خانواده‌ها وجود نداشت.

همانند سال های گذشته در گروه هنر تئاتر در اینترنت، در پایان سال به برخی از رویدادهای نمایشی امسال اشاره می شود. نگاهی بیاندازید مروری کوتاه بر آخرین سال تئاتر ایران خواهیم داشت. نکته تکراری این مطالعات این است که در بررسی وقایع سال ۱۴۰۰، رویدادهای مثبت و بالقوه ای نیز وجود دارد. تفکر که نشان دهنده اتفاق مثبتی برای خانواده تئاتر نیست. البته اتفاقات زیادی رخ داد و در این مقاله و مقاله به ۵ مورد اشاره شده است و در گزارش های دیگر به برخی از اتفاقات از جمله لغو معافیت های مالیاتی هنرمندان تئاتر که در بین سایر رشته های هنری رایج است اشاره شده است.

اولین رمان. آغاز سال ۱۴۰۰ برای تئاتر با انگ نژادپرستی!

بیشتر سال های تئاتر و به طور کلی هنرهای نمایشی بدون حاشیه آغاز نمی شود و گاهی برخی از شخصیت ها در روزهای ابتدایی سال هستند. دار: خانه فانی را خداحافظی و آغازی تلخ می نامند غمگین موضوع بازماندگان است و گاهی اتفاقات غیرمنتظره هنرمندان و اقشار مختلف جامعه را تلخ می کند.

اما در اوایل دهه ۱۴۰۰ چراغ های حواشی تئاتر توسط شهرداری تهران روشن شد. شهرداری به عنوان یک نهاد قدرتمند شهری که باید مسئولیت حمایت از فعالیت های فرهنگی و هنری را بر عهده بگیرد، سال هاست که نه تنها کمترین توجه و حمایتی از تئاتر داشته، بلکه اغلب حاشیه هایی را برای این هنر به وجود آورده است. در ابتدای سال ۱۴۰۰ محمدجوادی یقانه معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در نامه ای به تقسیمات شهرداری در خصوص برپایی برنامه های نوروزی در این شهر اظهار داشت: دانستن صورتش آنجاست برای حفاظت شهرداری تهران از نمایش سیاه پوش حاج فیروز در کارناوال های نوروزی در برنامه های نوروزی خودداری می کند.

این نظر و اعلامیه نه تنها از سوی جامعه فنی بلکه از سوی برخی مدیران و مسئولان; یکی از واکنش هایی که در ابتدا صورت گرفت، علی اعطا، سخنگوی شورای شهر تهران بود که در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «برای دکتر جوادی به عنوان یک جامعه شناس آگاه احترام زیادی قائل هستم. کسی که علاقه مند به مطالعه مختصری در زمینه فرهنگ و ادب است، من منطق کارشان را نمی فهمم. «فارغ از ریشه، کجای فرهنگ ایران نژاد سیاه/سفید مربوط می شد؟!»

همانطور که علی نصاریان در زمان انتشار این بخش در گفت و گو با تئاتر آنلاین اظهار داشت: به نظر من نمی توان از چهره سیاه حاج فیروز عکس های نژادپرستانه گرفت و این یک سوءتفاهم است. شخصیت‌های نمایش‌های سنتی ما نژادپرستانه به نظر نمی‌رسند و ما با نژاد سیاه این نمایش‌ها کاری نداریم. سفید ما نداریم. آثار حاج فیروز و عمو نوروز به سنت های نمایشی ایرانیان برمی گردد و نوید فصل و بهار را می دهد.

رمان دوم; تئاتر آبی گورخر هاله نارنجی بیرون آمد!

با شیوع ویروس کرونا در کشور و از اسفند ۱۳۷۷ این تئاتر شرایط سختی را پشت سر گذاشت و در بیشتر ایام سال تعطیل بود و هیچ گونه فعالیتی در آن صورت نگرفت. نمایش های گاه به گاه وجود داشت، اما آنها به صورت پراکنده بودند و تئاتر دوباره تعطیل شد. هنرمندان نمایشی از جمله افرادی بودند که تحت تاثیر شرایط کرون قرار گرفتند. در سال ۱۹۹۹، در حالی که رستوران ها، فروشگاه های رفاه و بسیاری از مشاغل پرخطر دیگر فعالیت خود را از سر گرفتند، تئاتر ویروس کرونا مشاغل در گروه ۳ طبقه بندی می شوند و مورد قضاوت قرار می گیرند تعطیلات من بودم.

این وضعیت ادامه داشت تا اینکه اواخر سال ۱۳۷۸، تئاتر به برگزاری رویدادهای آنلاین و آنلاین منتقل شد و تولیدات تئاتر و اجرای عمومی تعطیل شد. در سال ۱۳۷۸ انتقادات زیادی از سوی جامعه نمایشی در مورد نحوه تدوین مشاغل توسط ستاد ملی مبارزه با مفاسد اقتصادی مطرح شد. ویروس کرونا وزارت بهداشت شد اما پاسخی به مطالبات و انتقادات هنرمندان تئاتر نشد.

حریم خصوصی را تعریف کنید

در نهایت با توصیه اداره کل هنرهای نمایشی در ابتدای سال ۱۴۰۰ سالن از گروه ۳ به گروه ۲ منتقل شد که بر اساس این واگذاری می توان سالن را در شهرهایی که رنگ آن آبی است مستقر کرد. گورخر هاله ای نارنجی با پروتکل های سالم و با دامنه ۵۰ درصد داشت. سالن فعال باش.

با وجود شرایط اجباری تولید تئاتر سنگ نوردی هزینه ها برای گروه های نمایشی گزاف بود و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از هنرمندان و مجریان تئاتر حمایت چندانی نکرد و برای از سرگیری فعالیت های تئاتری، گروه ها ۵۰ درصد برگشتند و چراغ های صحنه دوباره روشن شد.

اما قرار نبود تئاترها با شیوع این بیماری، کابوس کرونا را پشت سر بگذارند. سمت با کرونا جدید و رنگ قرمز در تهران، تئاتر باز هم تعطیل شد و فعالیت آن از سر گرفته شد. پس از مدت ها تعطیلی و با وجود تعطیلی سینماها فرجام خواهرمز و راز تصمیم برای از سرگیری فعالیت های تئاتری را پوشش می دهد. سرانجام، در پاییز، فعالیت‌های تئاتری با محدودیت‌های ویروس کرونا از سوی فرجام خواه سفت کن

با نزدیک شدن به چهلمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر که قرار بود به صورت حضوری برگزار شود، رایزنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای رفع محدودیت های کرونا و استفاده ۱۰۰ درصدی از ظرفیت سالن ها انجام شد. سمت میکرون دوباره کرونا ظرفیت محدود است سفت کن

جشنواره به پایان رسید و تئاتر بین ۱۰۰ درصد، ۷۰ درصد یا ۵۰ درصد استفاده از ظرفیت به کار خود ادامه می دهد. قرن با عذاب به پایان رسید که آیا این وضعیت ناگوار در آینده ادامه خواهد داشت یا خیر.

رمان سوم سازمانی که می خواست اتحادیه شود بدون مدیرعامل شد!

خانه تئاتر به عنوان کنسرسیوم خانواده تئاتر که ایرج راد، اصغر همت و شهرام گیلادی در بیست سال گذشته مدیرعامل آن بوده اند، همواره با انتقادات و حمایت های جامعه تئاتر همراه بوده است. برخی معتقدند این خانه رفتار صنفی ندارد و تنها به محل تجمع برخی هنرمندان و فعالان تبدیل می شود تئاتری برخی معتقدند خانواده تئاتر باید با حمایت از این خانه در راستای اجرای سندیکایی و سندیکایی گام بردارد.

در ۱۲ خرداد ۹۷ نادر برهانی، مرند، ایرج راد، حمیدرضا نعیمی، کوروش نریمانی، اصغر همت، محمودرضا رحیمی، بهزاد فرهانی، مریم کاظمی، مسعود دلکاه و محمد امیر یاراحمدی اعضای علی البدل بودند. گروه کارگردانان تئاتر و همچنین مهدی قالیه به عنوان بازرس اصلی و آرک دادگر به عنوان بازرس علی البدل انتخاب شدند. اعضای جدید گروه کارگردانان خانه تئاتر شهرام گیلادی را به عنوان سومین مدیرعامل این خانه انتخاب کرده است.

حریم خصوصی را تعریف کنید

خانه تئاتر با مدیر خود شهرام گیلادی در حال ارائه دیدگاهی متفاوت به خانواده تئاتر بود و شروع به درخواست برای اتحادیه انجمن های مختلف خانگی در وزارت کار کرد که گامی مثبت در جهت رسمیت یافتن تئاتر به عنوان شغل از سوی تئاتر بود. وزارت کار و دولت.. برای ایجاد امنیت شغلی برای هنرمندان تئاتر تدبیر شد.

اما به نظر می رسد ساز و کار در داخل تئاتر تمایل به افزایش دارد کارایی این خانه و تبدیل آن به یک طبقه کاربردی و همیشه در دوره های مختلف شاهد آن بوده ایم گروه کارگردانان خانه صحنه، حاشیه، تیم، و در نهایت کنار کشیدن از شخصیت اصلی او ضربه می زند و myzend. گروه کارگردانان خانه تئاتر جدید با مدیرعاملی شهرام گیلادی نیز از این قاعده مستثنی نبود.

گیلادی در ۱۴ دی ۱۴۰۰ با انتشار یادداشتی از مدیر اجرایی خانه تئاتر عقب نشینی کرد. سپس در گفت و گو با تئاتر در اینترنت دلایل مختلفی برای استعفای خود از جمله «مرگ مغزی در تشکیلات و توسعه تئاتر تئاتر»، «وجود تضاد منافع در خانه تئاتر و نبود دید» و «وجود». سالمندان در خانه» «تئاترها چیزها را نمی شناسند اما کنار نمی گذارند و پذیرش عقاید، عقاید و عقاید را تحمل نمی کنند»، «رویدادهای قشری در تخته ها «خانه تئاتر»، «خانه تئاتر باید اساسنامه خود را تغییر دهد»، «مقاومت برخی برای تغییر وجود دارد. انجام نده تفاهم نامه انجمن و انتقال نه خانه تئاتر به عنوان کلاس درس» و «اهالی تئاتر به فکر منافع خود هستند.» گیلادی همچنین تصریح کرد که آتش افروزان باید از تئاتر حذف شوند!

از ۶ دی ماه ۱۳۸۰، خانه تئاتر بدون مدیر به فعالیت خود ادامه می دهد و منتظر برگزاری مجمع عمومی و تصمیم گیری در این باره است. ایرج راد رئیس هیئت مدیره گروه کارگردانان خانه تئاتر در مصاحبه اینترنتی با تئاتر در تاریخ ۸ بهمن ۱۳۹۲ اعلام کرد که مجمع عمومی خانه تئاتر ۲۳ بهمن ماه برگزار می شود و در مورد انتخاب مدیر جدید تئاتر تصمیم گیری می شود، اما گسترش سمت میکرون تجمع ممنوعیت کرونا

الان تئاتر مثل خانه ای است که چشم انداز دارد سندیکا بدون مدیرعامل به پایان رسید و باید دید در سال ۱۴۰۱ چه چیزی آغاز خواهد شد.

رمان چهارم. تعیین حریم تئاتر شهر خون می خواهد!

مجموعه تئاتر شهر برای سال ها ناپدید شد زن واضح است که رنج می کشد و بسیاری از هنرمندان و فعالان تئاتر معتقدند که این مجموعه برای این تاثیر فرهنگی و هنری نیازمند حریمی شفاف و آبرومند است و البته برخی نیز مخالف مرزبندی آن هستند. مدیران، مسئولان و تصمیم گیران فرهنگی و شهری نیز قدرت تصمیم گیری روشن و قاطع برای تعیین ویژگی مجموعه تئاتر شهر و یا بهبود شرایط پیرامون مجموعه تئاتر شهر و پاسداری از این امر مهم را ندارند. ساخت سالن تئاتر و ایجاد فضای فرهنگی و هنری در مجموعه.

انفعال مدیران و مسئولان در سال های گذشته فرصتی را برای مجرمان فراهم کرده است. متخلفان و فروشندگان مواد مخدر در اطراف مجموعه تئاتر شهر فضای ناامن تری را برای عموم، هنرمندان و بازدیدکنندگان مجموعه ایجاد می کنند.

حریم خصوصی را تعریف کنید

در سایه بی توجهی مجموعه تئاتر شهر و حریم آن، هشتم بهمن ماه ۱۴۰۰۰ همزمان با سالروز افتتاح مجموعه تئاتر شهر، این مجموعه تئاتری جشن روز تولد یک تجربه متفاوت در این مراسم تعدادی از متخلفان او را با باتوم به قتل رساندند ساختمان جمع آوری فتنه و خونریزی از آنها.

این اولین درگیری خونینی نیست که در اطراف مجموعه تئاتر شهر رخ می‌دهد، اما وقوع این حادثه در آستانه چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، همه مسئولان فرهنگی، انتظامی، مدنی و تصمیم‌گیران را بر آن داشت تا این موضوع را اعلام کنند. مبارزه و خونریزی رخ خواهد داد.

با همه شعارها و مسلک هایی که مدیران و مسئولان در مورد اهمیت تئاتر شهر و همچنین اهمیت ایجاد فضای فرهنگی و هنری پیرامون آن با ایجاد فضایی خاص برای گروه بیان کردند و در سال ۱۴۰۰ به پایان رسید و تئاتر شهر به پایان رسید. حریم خصوصی به خودش نرسید.

رمان پنجم صندلی بازی در اداره دولتی برای هنرهای نمایشی!

وزیر جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی می آید، وزیر سابق می رود، معاون جدید هنری می آید، معاون سابق هنری می رود، معاون سابق هنری می آید، مدیرکل جدید هنرهای نمایشی می آید و معاون جدید وزیر هنر می آید. دوباره مدیرکل می آید، وزیر ارشاد، معاون هنری و در و رفتن هیچ فرقی با تئاتر و تئاتر ندارد.

سید عباس صالحی وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد، محمد مهدی اسماعیلی وزیر جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدمحمد مجتبی حسینی معاون سابق فرهنگی، محمود سالاری معاون جدید وزیر فرهنگ و ارشاد رفتند. قدیر آشنا معاون سابق مدیرکل و وزیر سابق فرهنگ و ارشاد رفتند و کاظم نظری مدیرکل جدید معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی حضور داشتند و باز هم در و رفتن ادامه دارد، این تجمعات منفی که جلوی سالن ها متوقف نمی شود.

این تئاتر در سال ۱۴۰۰ به پایان رسید.