تغذیه کودک رژیم غذایی کودک بهترین برنامه غذایی کودکان


چاقی و لاغری از همان ابتدای زندگی در انسان قابل مشاهده است. گاهی مادران نگران وزن کم فرزندان خود هستند و گاهی اوقات با استرس کودکان دارای اضافه وزن به پرستار مراجعه می کنند.

رژیم غذایی در کودکان و بزرگسالان کاملاً متفاوت است. یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی می تواند در این مورد به والدین کمک کند.تغذیه کودک

پس از دو سالگی کودکان می توانند انواع مختلفی از غذاها را بخورند. آنها ممکن است با سایر اعضای خانواده در وعده های غذایی شرکت کنند ، اگرچه برخی از غذاها باید برای جلوگیری از خفگی اصلاح شوند. اما در حالی که آنها می توانند غذای بزرگسالان بخورند ، کودکان خردسال علاوه بر اعضای بزرگسال خانواده ، نیازهای تغذیه ای خاصی نیز دارند. این نیازهای ویژه ممکن است برای والدین کاملاً روشن نباشد ، اما کودکان بزرگسالان کوچکی نیستند و بنابراین عادات غذایی بزرگسالان ممکن است همیشه متناسب با نیازهای آنها نباشد. تفاوت اصلی بین نیازهای کودکان و بزرگسالان این است که بدن کودکان هنوز در حال رشد است ، بنابراین داشتن رژیم غذایی مغذی برای آنها مهم است. آنچه باید انجام شود بافت جدید از هیچ چیز ناشی نمی شود: رژیم غذایی آنها باید مواد اولیه آن را تامین کند.

به عنوان مثال پروتئین برای ایجاد سلول های جدید استفاده می شود و نقش حیاتی در بدن ایفا می کند. و کودکان به کلسیم بیشتری احتیاج دارند زیرا مواد معدنی برای ساختن استخوان های در حال توسعه مورد نیاز است. سایر ویتامین ها و مواد معدنی نیز برای کودکان مهمتر از بزرگسالان است ، زیرا کمبود آنها می تواند مانع روند رشد قابل توجهی شود و باعث آسیب طولانی مدت شود. خوشبختانه نوزادان در دو سال اول کمتر مستعد این مشکلات هستند ، زیرا رشد سریع دوران کودکی به مرحله کندتری کاهش یافته است. اما ارائه رژیم غذایی غنی در نهایت به تضمین سلامت افراد بالغ کمک می کند. تفاوت دیگر این است که کودکان به غذای کمتری نسبت به بزرگسالان نیاز دارند و گاهی حتی کمتر از آنچه والدین فکر می کنند. همانطور که در فصل قبل گفتیم ، رژیم غذایی کودکان و نوزادان این توانایی را دارد که بدانند چه موقع گرسنه هستند و چقدر باید بخورند. والدین اغلب متفاوت فکر می کنند و سعی می کنند با هر ترفندی بچه های خود را وادار به خوردن بیشتر کنند ، زیرا معتقدند به اندازه کافی غذا نمی خورند. کودکانی که می توانند هر زمان که گرسنه هستند غذا بخورند و هیچ محدودیت غذایی ندارند ، تقریباً همیشه کالری کافی برای رشد دارند. والدین باید به توانایی بدن برای تنظیم مصرف تکیه کنند و کودکان را تشویق کنند که وقتی سیر می شوند غذا را کنار بگذارند. والدین همچنین می توانند از عادات غذایی فرزندان خود مراقبت کنند. یک مطالعه جدید در فنلاند عادات غذایی گروهی از کودکان پنج ساله را مقایسه کرده است که والدین آنها آنها را از نظر تغذیه سوء تغذیه با گروه کنترل کننده می خوانند. محققان دریافتند غذاهای کم کالری کالری کمتری نسبت به غذاهای گرم و کالری بیشتری از غذاها دریافت می کنند. اما در نهایت هیچ تفاوت تغذیه ای واقعی بین دو گروه وجود نداشت. اگرچه کودکان در یک وعده غذایی کمتر غذا می خورند ، اما ممکن است به دفعات بیشتری نیاز داشته باشند ، معمولاً سه وعده غذایی کوچک با چند میان وعده در طول روز. از آنجا که غذاها بخش بزرگی از مصرف روزانه کودک را تشکیل می دهند ، می توان آنها را “وعده های غذایی کوچک” در نظر گرفت و سزاوار همان توجه تغذیه ای است که به وعده های اصلی غذایی می کنید. به عبارت دیگر ، یک میان وعده چیزی بیشتر از چیزی است که کودک شما را تا شام سیر می کند. فرصتی برای افزودن برخی میوه ها ، سبزیجات ، منابع پروتئین و سایر موارد رژیم متعادل وجود دارد.

گونه هایش شکوفا می شوند ، صدای خنده او در خانه می پیچد و لباس هایش سریعتر از آنچه انتظار می رفت کوچک می شود. اگر به رژیم غذایی فرزند خود توجه کنید ، جایی برای غذاهای ارگانیک در رژیم غذایی او بگذارید و غذاهای ضروری مختلف را در رژیم غذایی او بگنجانید ، نه تنها از رشد خوب فرزند خود اطمینان خواهید داشت ، بلکه می توانید سلامت روانی و هوش خود را نیز ارتقا دهید. برای سالهای آینده محققان و متخصصان تردیدی ندارند که تغذیه کودکان از همان روزهای اول بر سلامت جسمی و روحی آنها در سالهای آینده تأثیر می گذارد. بنابراین به جزئیات تغذیه سالم در 10 سال اول زندگی توجه کنید.

اصول تغذیه کودکان در سال اول زندگی

برای انتخاب میز غذاخوری رنگارنگ و امتحان انواع دستور العمل ها خیلی زود است. در اولین سال زندگی ، غذای اصلی نوزاد شما شیر مادر یا شیر خشک است. در 12 ماه اول ، نوزاد شما بیشتر کالری خود را از شیر مادر یا شیر خشک دریافت می کند.

در طول چهار ماه اول ، می توانید علائم اولیه آلرژی را در نوزاد خود از طریق واکنش های بدن به شیردهی تشخیص دهید.

در این مدت ، ممکن است متوجه شوید که کودک شما به پروتئین گوشت گاو حساسیت دارد ، یا ممکن است احساس کنید بدن او به ترکیبات خاصی در شیر مادر واکنش نشان می دهد.

توجه مناسب به این امر نه تنها شانس ابتلای کودک به عوارض حاد را کاهش می دهد ، بلکه مشکلات گوارشی کودک را نیز کاهش داده و گریه و اضطراب را کاهش می دهد.

درباره تغذیه نوزاد تا شش ماهگی چه باید بدانید؟

در چهار ماه اول ، کودک شما حتی آب به رژیم غذایی روزانه خود اضافه نمی کند و در سنین چهار تا شش ماهگی ، فقط مواد ساده ای مانند لعاب برنج را به شیر مصرفی خود در طول روز اضافه می کند. دکتر

پس از شش ماه ، او به آرامی طعم های مختلف را می چشد و باید به خوبی آگاه باشید که افزودن تدریجی غذاهای مختلف به رژیم غذایی کودک شما راه را برای آشنایی با طعم ها برای چندین ماه هموار می کند. در این مرحله ، عجله را کنار بگذارید و به بدن کودک خود فرصت دهید تا نسبت به غذاهای تازه واکنش نشان دهد. صبر و شکیبایی شما برای افزودن گام به گام غذا به رژیم غذایی روزانه فرزندتان به شما این امکان را می دهد تا حساسیت غذایی کودک خود را بهتر شناسایی کرده و کنترل کنید.
در مورد تغذیه کودک از شش ماهگی تا یک سالگی چه باید بدانید؟

از شش ماهگی تا یک سالگی ، کودک شما در حال آماده شدن برای غذاهای کمکی است و هنگامی که بتواند انواع غذاها را به مرور بلعیده و هضم کند ، می توانید او را با غذاها آشنا کنید. اکثر مادران در این دوران نگران تغذیه نامناسب فرزند خود هستند. اگر بدانید کودک شما روزانه به چه مقدار غذا احتیاج دارد و چه غذاهایی برای رشد کودک مناسب است ، با پرخوری کودک خود او را به خطر نمی اندازید و با محروم کردن او از مواد مغذی ضروری ، مانع از آن نمی شوید. این کار را به درستی انجام دهید.

اصول تغذیه برای کودکان از یک تا دو سال

با بزرگ شدن فرزند شما ، تنوع غذاها در رژیم غذایی روزانه او افزایش می یابد ، که این امر نیاز به تغییر در رژیم غذایی کودک دو ساله دارد. اکنون نقش شیر مادر یا شیر خشک در رژیم غذایی او رو به کاهش است و جایی برای شیر غنی شده وجود دارد.

چربی های سالم در این دوره از زندگی بر سلامت نوزاد شما تأثیر می گذارد و با افزودن کربوهیدرات و پروتئین کافی به سبد غذایی نوزاد ، می توانید به سلامت بدن و رشد بهتر مغز کمک کنید. اگرچه گنجاندن انواع غذاها در رژیم غذایی کودک بسیار مهم است ، اما گاهی اوقات شما چاره ای جز مراجعه به مکمل های کودک ندارید.

در این دوره ، باید بیشتر با غذاهای مضر برای کودکان آشنا شوید تا بتوانید رژیم غذایی سالمی را برای فرزند خود طراحی کنید. تغذیه کودک یک ساله برچسب خاص خود را دارد. شما می توانید از غذاهای آماده کودک بیشتر از قبل کمک بگیرید و برای اطمینان از رشد کودک باید از میوه ها و سبزیجات ضروری استفاده کنید. اگر اصول تغذیه کودک را در سالهای اولیه رعایت کنید ، به قد و وزن کودک در دو سالگی اهمیت نمی دهید.

تغذیه در دوران کودکی یکی از مشکلات تغذیه ناسالم است. کوتاهی قد در کودکان کوتاهی قد در کشورهای در حال توسعه به دلیل کمبودهای تغذیه ای بیشتر از سایر کشورها شایع است. عوامل مختلفی از جمله قد ، نژاد و سلامت کلی جامعه بر ارتفاع تأثیر می گذارد. در سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی ، سوء تغذیه و کوتاهی قد در مقایسه با سالهای اولیه انقلاب به میزان قابل توجهی بهبود یافت ، اما هنوز در وضعیت خوبی قرار نداشت. همه والدین باید بدانند که فرزندشان از نظر تغذیه ، سلامت و رشد چگونه است. به والدین توصیه می شود از فرزند خود در مورد منحنی رشد مراکز بهداشتی بپرسند. متأسفانه باید توجه داشت که این مراکز قد و وزن کودکان را مانند قبل منظم و دقیق اندازه گیری نمی کنند و نقش وزارت بهداشت در نظارت بر کار چنین مراکزی باید برجسته تر باشد. مراکز بهداشتی همچنین باید به مادران آموزش دهند که چه ترفندهای تغذیه ای و سلامتی را برای رسیدن به قد و وزن مناسب کودک به کار گیرند. تعادل در تغذیه کودک بسیار مهم است و از طریق این منحنی ها می توان کمبودهای تغذیه ای کودک را تشخیص داد. اقدامات لازم برای بهبود تغذیه او انجام شد.

دیدگاهتان را بنویسید