تغذیه در کرونا چگونه است؟


تغذیه در کرونا مهم است. تغذیه و رژیم غذایی مناسب یکی از مهمترین راههای حفظ سلامتی است و از این طریق بسیاری از بیماریهای عفونی قابل کنترل یا پیشگیری هستند. آنچه از بررسی متون علمی و گزارشات مراکز تحقیقاتی معتبر به دست می آید این است که بهترین راه برای درمان بیماری کووید -19 بهبود و تقویت سیستم ایمنی بدن و تامین مایعات ، الکترولیت ها ، انرژی ، پروتئین و ریزمغذی ها است.
افراد مبتلا به این بیماری به دلیل تضعیف سیستم ایمنی بدن و اشتهای شدید به حمایت تغذیه ای کافی نیاز دارند و رعایت بهداشت غذا در این افراد بسیار مهم است.

غذا خوردن در تاج

هنگامی که به بیماری عروق کرونر قلب مبتلا هستید ، سعی کنید مایعات فراوان بنوشید و غذاهای مایع بیشتری مانند سوپ ، خورشت و غذاهای تمیز مصرف کنید ، زیرا غذاهای مایع راحت تر هضم می شوند و ویتامین ها و مواد معدنی بیشتری توسط غذاهای مایع جذب می شوند.
غلات کامل مانند برنج قهوه ای ، نان های سبوس دار ، جو دوسر و جو دوسر را با غلات تصفیه شده مانند نان شسته شده و تافت جایگزین کنید. از آنجا که غلات کامل دارای مقدار زیادی فیبر ، ویتامین B و مواد معدنی ضروری هستند که در بهبود علائم کرونر بسیار مثر است.
منابع پروتئینی را از غذاهای بدون چربی مانند مرغ ، ماهی و گوشت قرمز بدون چربی بخورید. مصرف کافی پروتئین باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود ، زیرا درصد التهاب بدن در این دوره زیاد است. بهتر است از پروتئین های کم چرب استفاده کنید.
حبوبات را در رژیم غذایی خود قرار دهید. سبزیجات با فیبر بالا عملکرد دستگاه گوارش و پروتئین را بهبود می بخشد و همچنین سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و بهتر با ویروس کرونر مبارزه می کند.
در این مدت از مصرف ماست و کفیر (پروبیوتیک) غافل نشوید ، زیرا غذاهای پروبیوتیک حاوی باکتری های مفید روده هستند که سیستم گوارش را تقویت کرده و ایمنی بدن را افزایش می دهند.

با تکنیک های فعلی که از ویتامین C + روی سلامت برست آمده است ، آشنا شوید

غذا خوردن در تاج
مقدار زیادی میوه و سبزیجات دریافت کنید. این گروه از مواد غذایی حاوی رنگدانه هایی به نام ایزوفلاون هستند که دارای خواص آنتی اکسیدانی هستند و برای تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مفید هستند. سعی کنید از میوه ها و آب میوه های تازه استفاده کنید. نگهداری طولانی مدت باعث می شود که آنها با اکسیژن موجود در هوا ترکیب شده و خواص آنها را کاهش دهند. میوه ها و آب میوه های برش خورده ، ترجیحاً بسیار تازه بخورید و بیش از 3-4 ساعت در یخچال قرار ندهید.
از غذاهای سرخ کرده و ادویه جات ، فست فودها ، تنقلات ، کیک ها و شیرینی ها خودداری کنید. این غذاها التهابی هستند و در شرایط کرونری در بدن التهاب بالایی دارند.
به جای 3 وعده غذایی بزرگ 6 وعده غذایی کوچک بخورید. این شیوه غذا خوردن غذاها را بهتر هضم کرده و اشتها را سرکوب می کند.

تهیه کننده: نازنین امتی (کارشناس تغذیه)
منبع: eatwell

دیدگاهتان را بنویسید