بهترین و م mostثرترین راه های افزایش وزن را بشناسید


به دنبال خستگی ، خستگی و خستگی مداوم دنبال می شود. وراثت ، تغذیه نامناسب ، تغذیه نامناسب و یکی از عوامل اصلی کاهش وزن است. خوشبختانه با تغذیه مناسب می توان تا حد زیادی از این مشکل جلوگیری کرد. در این مقاله با بهترین و سالم ترین روش های افزایش وزن آشنا می شویم.

بهترین راه ها برای افزایش وزن

ورزش کنید و وزن خود را افزایش دهید

یکی از مهمترین مسائل مربوط به چاقی میزان کالری مصرفی و میزان کالری مصرفی است. در واقع ، یکی از مهمترین دلایل کاهش وزن ، کمبود کالری است. بنابراین یکی از بهترین راه ها برای افزایش وزن ، افزایش کالری دریافتی است. برخی از غذاها کالری نسبتاً بالایی دارند ، بنابراین با شناسایی این مواد و گنجاندن آنها در رژیم غذایی خود ، می توانید کالری دریافتی خود را افزایش داده و چاق شوید. البته منظور از چاقی در این مقاله اضافه وزن نیست ، بلکه افزایش وزن طبیعی و درمان کاهش وزن مزمن است. زیرا این نازک شدن ، مانند چاقی مزمن ، سلامت افراد را به خطر می اندازد. قبل از اینکه به روش های کاهش وزن بپردازیم ، باید بدانید که اگر شما به دلیل بی اشتهایی تسکین پیدا کرده اید ، این روش ها جواب نمی دهند. در این موارد ابتدا باید بی اشتهایی را درمان کرد و سپس راه هایی برای افزایش وزن پیدا کرد. اگرچه روشهای کاهش وزن بسیار بیشتر شناخته شده است ، اما روشهای زیادی برای افزایش وزن وجود دارد. در اینجا چند روش موثر و ایمن برای افزایش وزن آورده شده است.

ورزش مناسب افزایش وزن

ورزش یکی از روشهای مناسب برای درمان کاهش وزن و چاقی است. اکثر مردم از مزایای ورزش برای کاهش وزن آگاه هستند. به طور کلی ، ورزش برای سلامتی ضروری است. بنابراین ، یکی از بهترین روش های افزایش وزن است. با این حال ، افرادی که از کاهش وزن شدید رنج می برند ، نباید ورزش های سنگین انجام دهند. ورزش منظم می تواند به شما در هضم ، جذب و سوزاندن غذا کمک زیادی کند. این امر بر افزایش اشتها تأثیر بسزایی دارد. علاوه بر این ، ورزش باعث نشاط و شادی می شود و بنابراین می تواند مشکلات معده را درمان کرده و منجر به افزایش وزن شود. یکی از بهترین ورزش ها برای این منظور کوهنوردی است.

موثرترین غذا برای چاقی

راههای افزایش وزن

برخی از غذاها علاوه بر غنی بودن از ریز مغذی ها ، کالری زیادی نیز دارند. به افرادی که می خواهند وزن اضافه کنند توصیه می شود که این غذاها را در رژیم غذایی روزانه خود قرار داده و از رژیم غذایی معمول پیروی کنند. برخی از این غذاها عبارتند از: کره بادام زمینی ، سیب زمینی (آب پز ، بخارپز یا بو داده) ، کره ، تخم مرغ ، خامه ، پنیر پیتزا ، ماکارونی ، بادام ، پسته ، آجیل ، سالاد ، شکلات تلخ و …. نکته مهم در مصرف این غذاها پخت سالم این مواد است. زیرا هدف از چاقی رسیدن به تناسب اندام و سالم ماندن است. به عنوان مثال ، سیب زمینی سرخ کرده ، گرچه کالری بالایی دارد ، اما برای سلامتی شما مضر است و بسیاری از عناصر کمیاب موجود در آنها از بین می رود و روغن آنها می تواند سطح چربی خون را افزایش دهد. بنابراین ، توصیه می شود از روش های پخت سالم مانند پخته ، بخارپز و بو داده برای تهیه غذا استفاده کنید. علاوه بر این ، استفاده از روغن های سالم مانند روغن زیتون ، روغن کنجد و … در آشپزی بسیار مهم است.

آجیل و دانه های روغنی

علاوه بر ریز مغذی ها ، آجیل و برخی دانه های روغنی کالری زیادی دارند. افزایش مصرف گروه های مختلف این دانه های مفید و سالم ، علاوه بر ایجاد چاقی ، برای سلامتی نیز بسیار مفید است. از آنجا که برخی از این آجیل ها کالری بالایی دارند ، مصرف زیاد آنها می تواند باعث بی اشتهایی شود ، بنابراین برای افزایش وزن ، توصیه می شود از این آجیل ها و دانه های روغنی به عنوان میان وعده و بعد از انجام تمرینات ورزشی استفاده کنید.

برای افزایش وزن ، آب و مایعات کارآمدتری مصرف کنید

راههای افزایش وزن

یکی از راه های کامل چاقی نوشیدن الکل است. نوشیدن آب و مایعات دیگر فضای بیشتری برای کالری بیشتر فراهم می کند که به شما در افزایش وزن کمک می کند. به همین دلیل توصیه می شود 2 تا 3 لیوان آب یک ساعت قبل از غذا بنوشید. اگرچه مایعات در افزایش وزن بسیار مثر هستند ، اما توصیه می شود از نوشیدنی های سالم مانند آب ، شیر ، دوغ و و استفاده کنید و از نوشیدنی های ناسالم مانند نوشابه هایی که فقط کالری دارند خودداری کنید.

با توجه به محتوا ، راههای افزایش وزن بسیار کاربردی و ساده. به همین دلیل حفظ رژیم غذایی متعادل و استفاده از همه گروه های غذایی (گروه لبنیات – گروه نان – گروه سبزیجات – گروه گوشت) برای افزایش وزن بسیار مهم است.

منبع: آرگا

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید