بهترین رژیم غذایی برای نوجوانان درمان لاغر نوجوان _i و رژیم


هر مرحله از رشد انسان یک فرایند شگفت انگیز و تحسین برانگیز است و افراد برای زندگی سالم و شاد در هر دوره از زندگی به مراقبت ویژه ای نیاز دارند. نوجوانی شاید یکی از حساس ترین دوران زندگی باشد ، زیرا در این مرحله ، نوجوان تغییرات فیزیکی زیادی را تجربه می کند ، این تغییرات ، زیرا ریشه های درخت سالم آینده او را تقویت می کند ، مطمئناً به مراقبت و رژیم غذایی خاصی نیاز دارد. سالم و متعادل.

بنابراین دریغ نکنید و اگر نهال نوزاد جدیدی در خانه دارید ، حتماً یک رژیم غذایی متنوع و متعادل برای او در نظر بگیرید تا بتواند تمام انرژی و مواد مغذی مورد نیاز خود را از غذا و نوشیدنی به عادات رفتاری و غذایی برساند. برای اینکه بدانید چگونه می توانید به بدن نوجوان خود اجازه رشد دهید تا شاهد رشد او در سنین جوانی باشید ، حتماً مقاله زیر را بخوانید.

امروزه به دلیل زندگی مدرن و صنعتی ، متأسفانه چاقی در بین کودکان و نوجوانان گسترش یافته است و بسیاری از خانواده ها نگران این هستند که نوجوانان آنها وزن خود را افزایش داده باشند ، به ویژه در این دوران ، به دلیل مرحله رشد و بلوغ ، از حساسیت خاصی برخوردار است. به نظر می رسد تنها کلید سلامت و جوانی جوانان می تواند یک رژیم غذایی سالم و مغذی باشد. اگر می خواهید بچه های چاق و خوش اندام پرورش دهید ، با ما همراه باشید.

بهترین رژیم غذایی برای کاهش وزن نوجوانان چیست؟

خوب است بدانید که تغذیه سالم به این معنی نیست که غذاهای خوشمزه و به خصوص مورد علاقه نوجوانان را کنار بگذارید. فقط به نوجوان خود بیاموزید که غذاهای چرب و نوشیدنی های شیرین مانند نوشابه های شیرین ، کیک و شکلات را حذف کند. به یاد داشته باشید که این غذاها نباید برای یک نوجوان حذف شوند ، بلکه باید کمتر مصرف شوند و در عوض از روش جایگزینی آنها با غذاها و ویتامین ها استفاده کنید. برخی از مهمترین مواد مغذی برای رشد جوان شامل آهن ، ویتامین D و کلسیم است. شما باید ببینید چه غذاهایی را در رژیم غذایی خود برای نوجوان خود قرار دهید.

اگر به وزن نوجوان خود اهمیت می دهید ، رژیم غذایی سالم و متعادل برای کاهش وزن نوجوانان تنها راهی است که باید دنبال کنید. در اینجا نکاتی برای کمک به رژیم غذایی سالم و کاهش وزن در دوران بلوغ به نوجوانان آورده شده است:

رژیم لاغر نوجوانان

صبحانه را از دست ندهید

رژیم گرفتن به معنای حذف صبحانه یا گرسنگی نیست. حذف وعده های غذایی نه تنها به کاهش وزن شما کمک می کند بلکه به رشد شما در دوران نوجوانی و بلوغ نیز آسیب می رساند ، زیرا مواد مغذی مهم را از دست می دهید و به دلیل گرسنگی ، ممکن است در طول روز بیشتر تحریک شوید. صبحانه همچنین به شما کمک می کند تا برخی از ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز برای سلامتی را دریافت کنید.

روزانه 5 وعده میوه و سبزیجات بخورید

میوه ها و سبزیجات منابع بسیار خوبی از ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن در دوران نوجوانی هستند. با خوردن حداقل 5 وعده میوه و سبزیجات در روز ، اشتهای شما کاهش می یابد. بنابراین بهترین وعده های غذایی برای رژیم گرفتن در سنین نوجوانی است.

تنقلات سالم تری بخورید

غذاها و نوشیدنی های پر کالری که دارای چربی ، قند و نمک زیاد هستند ، مانند شیرینی ، شکلات ، کیک ، بیسکویت و نوشابه های گازدار شیرین را حذف کنید. مصرف بیش از حد کالری می تواند منجر به افزایش وزن و چاقی شود.

بدن خود را هیدراته کنید

به یاد داشته باشید که در دوران نوجوانی بدن شما نیاز به نوشیدن 6 تا 8 لیوان مایعات در روز دارد. آب بدون چربی و شیر هر دو از نوشیدنی های سالم هستند. برای کاهش وزن در دوران نوجوانی ، حتما آب میوه بنوشید ، زیرا حتی اگر طبیعی باشد ، دارای مواد قندی است. کل نوشیدنی های مخلوط آب میوه ، آب سبزیجات و اسموتی نباید از 150 میلی لیتر در روز تجاوز کند ، که تقریباً به اندازه یک لیوان کوچک است.

رژیم غذایی برای چاقی در نوجوانان

همانطور که افزایش وزن در نوجوانی باید کنترل شود ، درمان کاهش وزن و بلوغ نوجوانان نیز باید کنترل شود. که در زیر به آن اشاره شده است.

آیا نوجوان شما احساس خستگی می کند؟

یکی از مهمترین دلایل کاهش وزن و ضعف جسمانی نوجوانان ، به ویژه در دوران بلوغ ، کمبود آهن و سایر ویتامین های مورد نیاز بدن است. اگر نوجوان شما ، به ویژه دختران نوجوان ، زود خسته شود ، ممکن است دچار کمبود آهن شود. دختران نوجوان به ویژه در معرض کمبود آهن هستند زیرا در دوران قاعدگی آهن خود را از دست می دهند. بنابراین آنها سعی می کنند آهن مورد نیاز را از غذاهای غنی شده دریافت کنند. برخی از این منابع خوب عبارتند از گوشت قرمز ، غلات و نان های صبحانه غنی شده با آهن. کلسیم و ویتامین D نیز غذاهای بسیار مهمی برای درمان کاهش وزن و ضعف در نوجوانان هستند که در شیر و محصولات لبنی مختلف یافت می شوند. همچنین منابع غنی ویتامین D را از دست ندهید علاوه بر نور خورشید ، غذاهای دریایی مانند ماهی و میگو نیز سرشار از ویتامین D هستند.

به طور کلی ، کمبود سه ویتامین یکی از دلایل کاهش وزن نوجوانان در نوجوانی است: (عکس اینفوگرافیک)

  • کمبود آهن ، به ویژه در دختران نوجوان
  • کمبود ویتامین D
  • کمبود کلسیم

از رژیم های غذایی کاهش وزن خودداری کنید!

رژیم های لاغری که نوید کاهش وزن سریع را می دهند امروزه به دلیل ادعاهای ناسالم در دنیای مد محبوبیت زیادی پیدا کرده اند. اما مراقب باشید ، زیرا اغلب از نظر تغذیه و مواد مغذی نامتعادل هستند. این بدان معنی است که شما می توانید ویتامین ها و مواد معدنی مهم را در نتیجه این رژیم ها از دست دهید. رژیم های مد روز نیز بیشتر بر نتایج کوتاه مدت متمرکز هستند ، بنابراین در نهایت وزن شما باز می گردد. برای داشتن رژیم غذایی سالم ، خوشبختانه می توانید از متخصصان وب سایت و رژیم غذایی من کمک بگیرید ، آنها رژیم های استاندارد و سالمی را با توجه به قد ، وزن ، جنسیت و سن شما در اختیار شما قرار می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید