بهترین روشهای کاهش وزن به صورت علمی و مثر


خستگی بعد از آن خستگی و خستگی مداوم را به دنبال خواهد داشت.علاوه بر این ، برخی از افراد حتی اگر کم وزن نیستند ، می خواهند عضله بیشتری داشته باشند. این که آیا شخص قصد دارد به طور داوطلبانه وزن اضافه کند یا به دلیل کاهش وزن. در اینجا یک استراتژی ساده ساده برای افزایش سریع وزن سالم برای بدن شما آورده شده است.

افزایش وزن سالم

حرکات ورزشی مناسب چاقی

شاید هنوز معنی واقعی کمبود وزن را نمی دانیم. کمبود وزن به معنای داشتن شاخص توده بدنی (BMI) زیر 18.5 است. این ارزیابی بدین معناست که توده بدن برای حفظ سلامت مطلوب کم است. با این حال ، مشکلات زیادی در مورد این شاخص وجود دارد ، از جمله این واقعیت که این شاخص فقط قد و وزن را در نظر می گیرد و توده عضلانی را در نظر نمی گیرد. برخی از افراد به طور طبیعی لاغر هستند و ممکن است این مقیاس برای این افراد پایین باشد ، اما این دلیل کمبود سلامتی نیست.

دلایل مختلف برای کم وزن این است. بسیاری از علل پزشکی می توانند باعث تسکین شوند ، که برخی از آنها عبارتند از:

  • بیماریهای خوردن: شامل بی اشتهایی عصبی ، که یکی از جدی ترین بیماری های روانی است.
  • اختلالات تیروئیدپرکاری تیروئید متابولیسم را افزایش می دهد و باعث کاهش وزن بیش از حد و کاهش وزن ناسالم می شود.
  • بیماری سلیاک : یکی از علائم این بیماری کاهش وزن شدید است که اکثر افراد مبتلا به این بیماری از بیماری خود اطلاعی ندارند.
  • دیابتداشتن دیابت کنترل نشده (به ویژه نوع 1) می تواند باعث کاهش شدید وزن شود.
  • سرطان هاتومورهای سرطانی اغلب مقادیر زیادی کالری می سوزانند و باعث کاهش شدید وزن می شوند.
  • عفونت ها: برخی از عفونت ها در بدن می توانند باعث کاهش شدید وزن از جمله انگل ، سل و ویروس ایدز شوند.

به همین دلیل بسیار مهم است که بدانید چگونه کاهش وزن رخ می دهد و اگر کاهش وزن ناگهانی و شدید باشد ، توصیه می شود به پزشک مراجعه کنید.

روشهای کاهش وزن سالم

چاقی و مواد مفید برای آن

1کالری بیشتری نسبت به متابولیسم خود مصرف کنیدیکی از مهمترین راههای افزایش وزن ، افزایش کالری بیشتر از نیاز بدن است. بدون افزایش کالری نمی توانید وزن خود را افزایش دهید.

2- غذاهای پروتئینی زیادی بخورید. پروتئین تنها ماده غذایی مهم برای افزایش وزن سالم است. ماهیچه ها از پروتئین تشکیل شده اند. بنابراین ، افرادی که در رژیم غذایی چربی خود فقط مقدار زیادی کالری مصرف می کنند در حالی که رژیم آنها فاقد پروتئین است ، بدن آنها در نهایت این کالری ها را به چربی تبدیل می کند. مطالعات متعدد نشان داده است که رژیم غذایی سرشار از پروتئین می تواند کالری اضافی را به ماهیچه تبدیل کند. غذاهای سرشار از پروتئین شامل گوشت ، ماهی ، تخم مرغ ، بسیاری از محصولات لبنی ، حبوبات و آجیل است.

3- مقدار زیادی کربوهیدرات و چربی مصرف کنید. این غذاها باید حداقل سه بار در روز در طول رژیم غذایی مصرف شوند. بسیاری از افراد چاق و افراد دارای اضافه وزن ، مصرف کربوهیدرات و چربی را در رژیم غذایی خود محدود می کنند. استفاده از این گروه از غذاها برای اضافه وزن ایده خوبی نیست و بهتر است در هر وعده غذایی پروتئین ، چربی و کربوهیدرات اضافه کنید تا وزن مناسبی داشته باشید.

غذاهای غنی از انرژی بخورید و از سس ها ، ادویه جات و چاشنی ها استفاده کنید. خوردن طیف وسیعی از غذاها در هر گروه برای افزایش وزن مفید است. اما این مشکل وجود دارد که برخی از این غذاها به سرعت معده را پر می کنند و شما را از خوردن غذاهای بیشتر باز می دارند. برای رفع این مشکل می توانید از ادویه جات ، سس ها و ادویه های ترش استفاده کنید تا میل به خوردن زیاد افزایش یابد. دادن.

تغذیه و چاقی

برخی از غذاهای پرانرژی که به شما در افزایش وزن کمک می کنند عبارتند از:

  • آجیل: بادام ، فندق ، گردو ، بادام زمینی و ….
  • میوه های خشک: کشمش ، خرما ، آلو و ….
  • لبنیات پرچرب: شیر ، ماست کم چرب ، پنیر ، خامه و …
  • چربی ها و روغن ها: روغن زیتون و چربی های حیوانی
  • دانه ها: غلات مانند جو و برنج قهوه ای و حبوبات و و
  • گوشت: مرغ ، گوشت گاو ، گوسفند و ….
  • سیب زمینی ، شکلات تلخ ، وکیل، کره بادام زمینی ، شیر نارگیل و ….

بسیاری از این غذاها کالری بالایی دارند و معده را سریع پر می کنند ، اما گاهی اوقات برای افزایش وزن نیاز به خوردن بیشتر است. استفاده از سبزیجات و میوه ها نیز برای سلامتی مفید و ضروری است. توصیه می شود استفاده از این گروه از مواد را فراموش نکنید.

وزنه های سنگین بلند کنید و قدرت خود را افزایش دهید. بلند کردن وزنه های سنگین برای اطمینان از تبدیل کالری اضافی دریافتی بدن به ماهیچه و نه چربی بسیار مهم و م effectiveثر است. برای انجام این کار ، هفته ای 2 تا 4 بار به باشگاه بروید و از تجهیزات سنگین برای افزایش وزن و رشد عضلات استفاده کنید. همچنین برخی از تمرینات هوازی می تواند برای افزایش وزن مفید باشد ، فقط مطمئن شوید که تمام کالری دریافتی سوزانده می شود.

ورزش و چاقی

نکات بیشتر برای افزایش وزن سالم

ترکیب دریافت کالری بالا به همراه تمرینات قدرتی شدید ورزشی دو عامل مهم در افزایش وزن هستند. برخی نکات برای چاقی سریع عبارتند از:

  • هرگز قبل از غذا آب ننوشید. این باعث می شود که معده پر از آب شود و فضای کافی برای دریافت کالری بیشتر نداشته باشد.
  • بیشتر بخورید. هر زمان که دوست داشتید قبل از خواب وعده های غذایی و میان وعده های بیشتری به رژیم خود اضافه کنید.
  • شیر خوردن. یکی از راه های رفع تشنگی نوشیدن شیر است. شیر علاوه بر داشتن پروتئین می تواند کالری بیشتری به بدن بدهد.
  • از ظروف بزرگتر برای غذا خوردن استفاده کنید. غذاهایی که برای خوردن در ظروف بزرگ ریخته می شوند و فردی که سعی می کند وعده غذایی خود را تمام کند قطعاً کالری بیشتری دریافت می کند.
  • خامه را به قهوه اضافه کنید. یک راه ساده برای دریافت کالری بیشتر این است که هنگام چشیدن قهوه به خامه اضافه کنید.
  • خواب کافی. خواب مناسب برای رشد ماهیچه ها بسیار مهم است.

منبع: آرگا

برچسب ها:
رژیم غذایی برای چاقی

دیدگاهتان را بنویسید