بهترین راه ها برای ثابت نگه داشتن وزن


در این مقاله ، ما روش هایی را برای ثابت نگه داشتن وزن خود برای جلوگیری از مشکلات تغییر وزن برای شما آورده ایم. مخصوصاً برای افرادی که با تلاش زیاد وزن خود را کاهش داده اند و می خواهند وزن خود را ثابت نگه دارند. تحقیقات و گزارشات متخصصان تغذیه نشان می دهد که می توان وزن ثابت را حفظ کرد.

وزن را ثابت نگه دارید

با کمک عضله سازی وزن خود را برای همیشه حفظ کنید

اولین راه حل ، عضله سازی است. افزایش متابولیسم بدن به ساخت این ماهیچه ها کمک می کند. متابولیسم ماهیچه ها بیشتر از چربی است. حتما تمرینات عضله سازی را به برنامه روزانه خود اضافه کنید و با گذشت زمان بیشتر تلاش کنید. ورزش روزانه را حتی در 30 دقیقه پیاده روی کنار نگذارید.

آیا احساس گرسنگی بر مراقبت های سنگین تأثیر می گذارد؟

در برابر احساس گرسنگی مقاومت نکنید ، بلکه خود را سرشار از غذاهای فیبر دار نگه دارید. احساس گرسنگی شما را در وزن ایده آل خود نگه نمی دارد و به شما آسیب می رساند. در طول روز میوه ، سبزیجات و غلات کامل بخورید. همچنین روزانه از محصولات لبنی استفاده کنید. محصولات لبنی کم چرب علاوه بر اینکه شما را سیر می کند ، به سلامت استخوان ها نیز کمک می کند (مخصوصاً برای زنانی که زودتر دچار پوکی استخوان می شوند).

تاثیر فست فود و شیرینی بر وزن

از وسوسه شدن غذاهای چرب خودداری کنید. مشاهدات نشان داده است که افرادی که در برابر فست فودها و شیرینی ها مقاوم تر هستند در دراز مدت وزن زیادی ندارند. این روش به این معنی نیست که خود را از غذاها و دسرهای مورد علاقه خود محروم کنید ، بلکه خوردن مقدار کمی از آنها است. در برخی موارد ، وزن مورد نظر می تواند باعث فراموشی و عدم رژیم غذایی شود ، بنابراین همیشه به رژیم غذایی و کالری دریافتی توجه کنید. اگر به درستی از احساس گرسنگی دوری کنید و کاملاً سیر شده باشید ، می توانید به راحتی از این وسوسه ها خلاص شوید.

وزن را ثابت نگه دارید

مصرف کالری

میزان کالری غذاها و میان وعده ها را بیاموزید و همیشه مقدار آن را حتی به طور تقریبی اندازه بگیرید. از طریق این پیوند ، می توانید مطالب مربوط به میزان کالری دریافتی روزانه مردان و زنان را بخوانید. وعده های غذایی خود را برنامه ریزی کنید. برای راحتی بیشتر ، یک ظرف متوسط ​​انتخاب کنید و مقدار غذا را در امتداد همان بشقاب اندازه گیری کنید تا مطابق معمول میل شود.

تاثیر اندازه گیری وزن و وزن بر حفظ وزن

اندازه مناطق مختلف بدن خود را اندازه بگیرید تا همیشه از تناسب اندام آنها مطلع باشید. این استراتژی به شما کمک می کند پاسخ بدن خود را به میزان کالری و غذاهایی که می خورید کنترل کنید. تعداد روزانه مقیاس ها نشان می دهد که چقدر می توانید وزن ایده آل خود را حفظ کنید و انگیزه برای ادامه رشد.

تاثیر صبحانه بر کاهش وزن

همانطور که مدتهاست شنیده ایم صبحانه مهمترین وعده غذایی روز است. اصلا صبحانه را حذف نکنید و یک صبحانه کامل بخورید.

مراقب تناسب اندام خود باشید!

اگر مراقب وزن خود نباشید ، با کاهش متابولیسم بدن به تدریج دچار چاقی و بیماری های مرتبط با سن می شوید. عوامل مختلفی مانند جنسیت ، سن ، ژنتیک ، شیوه زندگی ، برنامه خواب و فرهنگ بر تغییر وزن تأثیر می گذارد.

دیدگاهتان را بنویسید