بعد از سزارین فقط با 8 راه حل عالی و سالم لاغر شوید


بعد از سزارین لاغر شوید

لاغری بعد از سزارین برای بسیاری از مادرانی که به تازگی با این روش زایمان کرده اند بسیار مهم است. بدن بعد از بارداری نیاز به مراقبت ویژه دارد. پس از سزارین ، بدن به 12 هفته (هر چند به طور پیش فرض در حدود 6 تا 8 هفته متغیر است) نیاز دارد تا بهبود یابد.

دکتر کریستینا مونز ، دانشیار متخصص زنان و زایمان در دانشگاه کارولینای شمالی ، فکر می کند که بعد از این زمان پس از سزارین ، درزها بهبود خواهند یافترحم به اندازه قبلی خود باز می گردد و مایع اضافی تجمع یافته در دوران بارداری تخلیه می شود. بنابراین باید به بدن زمان داد تا این دوره را بگذراند.

با این حال ، برای بسیاری از افراد بازگشت به دوران قبل از بارداری و تناسب اندام بسیار مهم است. در ادامه راهکارهایی را معرفی می کنیم که به کاهش وزن بعد از سزارین کمک می کند.

8 راهکار سالم برای کاهش وزن بعد از سزارین

کاهش وزن بعد از زایمان یکی از دغدغه های اصلی اکثر مادران است. توانایی رسیدن به اندام و تناسب اندام قبل از بارداری یکی از نگرانی هایی است که می تواند در دوران بارداری مورد توجه قرار گیرد.

اما آنها نباید سلامت بدن خود را به خطر بیندازند و با راه حل های ایمن به کاهش وزن بپردازند. در ادامه چند راه حل م effectiveثر و ایمن را برای شما شرح خواهیم داد.

1. اول از همه ، صبور باشید

همانطور که در ابتدای متن ذکر شد ، دکتر مونس معتقد است که بعد از سزارین بدن پس از 6 و 8 هفته بهبود می یابد و نباید قبل از این زمان بدن را تحت فشار قرار داد. بنابراین ، در این دوره ، فقط سلامت بدن خود را در اولویت قرار دهید و برای این منظور غذاهای سالم بخورید و بدن را هیدراته نگه دارید.

تغذیه سالم بعد از سزارین

تنها خاطره این است که وقتی صحبت از دست دادن وزن می شود ، تمام اعضای بدن تحت تأثیر قرار می گیرند و شما نمی توانید تنها یک قسمت از بدن خود را هدف قرار دهید. بنابراین شما باید بر تمام بدن خود تمرکز کنید که به زمان نیاز دارد.

2. تغذیه با شیر مادر بدون محدودیت کالری

وقتی نوزاد از شیر مادر تغذیه می کند ، به طور طبیعی 300 تا 500 کالری انرژی بیش از قبل توسط بدن مادر سوزانده می شود. این مقدار کالری برای تولید و مخفی شدن شیر برای تغذیه نوزاد از دست می رود.

بعد از سزارین لاغر شوید

به همین دلیل است که هدف مادران کاهش وزن بعد از سزارین بدون نیاز است کالری و رژیم غذایی آگاه باشید ، آنها مقداری از وزن باردار باقی مانده خود را پس از زایمان از دست می دهند.

در دوران شیردهی ، مادران باید روزانه 2500 کالری از غذاهای مختلف دریافت کنند. هر چه مقدار شیر کمتر باشد ، مقدار و حتی کیفیت شیر ​​بیشتر است. به جای محدود کردن کالری دریافتی خود در این مدت ، باید برای شروع کاهش وزن بر کیفیت غذای سالم و مصرف متعادل تمرکز کنید.

3. غذاها را حذف نکنید و عاقلانه انتخاب کنید

در این دوره ، نباید بدن خود را از منابع غذایی محروم کرده یا محدودیت مصرف را در نظر بگیرید. بنابراین سعی کنید به جای حذف غذاها ، گزینه های سالم را انتخاب کنید.

این در مورد مصرف غذاهای مفید مانند است سبزیجات ، میوه ها و غلات کامل تمرکز. شما حتی باید از پیروی از رژیم های م fد یا رژیم های توصیه شده توسط دیگران اجتناب کنید.

چربی های سالم مانند آجیل بخورید. از قندهای مصنوعی برای کنترل قند خون خودداری کنید. این موارد برای کاهش وزن و کاهش وزن بعد از سزارین بسیار مهم است.

4. به اندازه کافی بخوابید

کمبود خواب نه تنها بر تولید شیر مادر بلکه بر متابولیسم بدن ، گرسنگی و حتی مصرف غذا نیز تأثیر می گذارد.

اگر مادر پس از زایمان خواب کافی نداشته باشد ، ممکن است دائماً وسوسه شود که غذا بخورد و حتی منابع غذایی بیمار و بی فایده انتخاب کنید. تهیه غذاهای سالم خانگی به زمان و انرژی زیادی نیاز دارد که بسیاری از مادران آن را ندارند.

5. آب کافی بنوشید

هیدراته نگه داشتن بدن برای تولید شیر ، جلوگیری از غذاهای ناخواسته و هوس های ناسالم بسیار مهم است. گاهی کوچک بودن نتیجه کم آبی بدن است که باید با هیدراته نگه داشتن بدن از آن جلوگیری کرد.

آب پس از زایمان کم می شود

مادران بعد از زایمان بیشتر از دیگران به آب نیاز دارند. زیرا این آب معمولاً نیاز نوزاد به شیر را برطرف می کند. این به جلوگیری از پرخوری و حتی کاهش وزن بعد از سزارین کمک می کند ، اما آن را با منابع ناسالم مانند آب مصنوعی که به جای آب و نوشیدنی های سالم حاوی قند و فیبر هستند جایگزین نکنید.

6. از بستن کمربند و کمربند بعد از زایمان خودداری کنید

به گفته یک متخصص ورزش ، قبل و بعد از بارداری بسیار مهم است که اجازه دهیم ماهیچه ها خود به خود کار کنند. بنابراین ماهیچه های اصلی بدن تقویت می شوند.

استفاده از کمربند یا کمربند بعد از زایمان فقط باعث ضعیف شدن ماهیچه ها می شود. زیرا از ابزاری برای نگهداری و انقباض آنها استفاده می شد. این موضوع به تازگی باعث شده است ضعیف شدن عضلات شکم خواهد بود.

7. بر تمرینات منظم تمرکز کنید

تمرینات گنجانده شده است تمرینات ایزومتریک همانطور که اسکات یا پلانک روی ثبات تمرکز می کنند عمل کنید. این تمرینات به تقویت ماهیچه های باسن و شکم کمک می کند که برای تسکین بعد از سزارین بسیار مثر است.

برای کاهش وزن بعد از سزارین ورزش کنید

حتی اگر زایمان طبیعی یا واژینال اتفاق نیفتاده باشد ، به لگن فشار وارد می شود. برای کاهش وزن و تناسب اندام ، بهتر است فقط بر روی معده تمرکز نکنید و تمریناتی را انجام دهید که تمام بدن را به چالش بکشد.

پلانک و اسکات دو حرکت وجود دارد که بدون حرکت زیاد می توانند عضلات شکم و بافت های دیگر اندام ها را منقبض کنند.

8. حفظ سلامت اولیه بدن

جراحی سزارین می تواند شرایطی مانند بی اختیاری ادرار ، کمردرد و اختلال عملکرد لگن ایجاد کند. حتی اگر تنها هدف شما کاهش وزن بعد از سزارین است ، باید با ورزش این مناطق را تقویت کنید.

برای این منظور می توانید از تمرینات ذهنی مانند یوگا برای تقویت ستون فقرات خود استفاده کنید. می توانید هر روز تمرینات تنفسی را در مقابل آینه انجام دهید و از سلامت جسم و روح لذت ببرید.

نتیجه

کاهش وزن بعد از سزارین برای بسیاری از مادران مهم است. بازگشت به اندام قبل از بارداری می تواند یک هدف عالی برای مادران پس از زایمان باشد. اما آنها به هیچ وجه نباید در نتیجه این امر سلامت خود را به خطر بیندازند.

منبع: womenshealthmag

دیدگاهتان را بنویسید