بارداری گیاهی: سوالات متخصص تغذیه مایا باخ – امی لونگارد



مایا: مادرم که از 18 سالگی گیاه خوار بوده است ، من و خواهرم را در خانواده ای گیاه خوار آموزش داد. تنها پس از دانشگاه ، هنگامی که در استرالیا زندگی می کردم ، تصمیم گرفتم که خوردن تمام گوشت را متوقف کنم. من اخبار صادرات زنده گاو از استرالیا به آسیای جنوب شرقی را دیدم و مرا به شدت متزلزل کرد. من همیشه به تغذیه علاقه داشتم ، اما به درمان کامل آن فکر نکردم تا اینکه متوجه شدم آنچه می خوریم بر سلامتی ما و رفاه دیگران تأثیر می گذارد. من کارم را رها کردم ، به کالیفرنیا رفتم و در دانشگاه لوما لیندا با تأکید بر رژیم درمانی ، کارشناسی ارشد بهداشت عمومی را دنبال کردم. خیلی زود قبل از سال 2020 ، خواهرم اعلام کرد که در انتظار اولین فرزند خود است. و اگرچه او خود را به عنوان یک گیاهخوار معرفی نمی کند ، من شگفت زده شدم که متوجه شدم همه توصیه های تغذیه ای قبل از تولد در مصرف محصولات حیوانی رعایت شده است. به عنوان یک گیاهخوار علاقه مند به سلامتی زنان ، منطقی بود که شیوه خصوصی خود را از تغذیه عمومی به تغذیه قبل از تولد ، به ویژه حمایت از زنانی که نمی خواهند محصولات حیوانی بخورند ، تغییر دهم ، تا از داشتن یک بارداری سالم مطمئن باشم. و ما اینجا هستیم!

پاسخ: من تقریباً 10 سال است که گیاهخوار هستم و در دوران بارداری خود کاملاً گیاهخوار بودم ، اما وقتی باردار شدم ، برخی از مردم از من پرسیدند که آیا برای جلوگیری از کمبود کولین تخم مرغ مصرف می کنم. اگرچه در هیچ مرحله ای هوس یا حتی به افزودن تخم مرغ به رژیم غذایی خود فکر نکردم ، اما این س meال مرا به فکر فرو برد. کولین در دوران بارداری چه کاربردی دارد و چگونه می توانیم آن را از طریق رژیم گیاهخواری دریافت کنیم؟

M: این یک سوال عالی است و بسیاری از مشتریان من به آن اهمیت می دهند. در حالی که کولین از رشد مغز جنین پشتیبانی می کند ، ما اطلاعات کافی نداریم تا با اطمینان بالایی میزان کولین موجود در غذاهای گیاهی را بدانیم. از نظر متخصصان زنان و زایمان که با آنها صحبت کردم ، کولین به طور معمول مکمل نمی شود و هیچ آزمایش خون برای نشان دادن سطح آن در بدن وجود ندارد. با توجه به موسسه ملی بهداشت (NIH) ، کمبود واقعی کولین در ایالات متحده در واقع بسیار نادر است. اگرچه ناشناخته های زیادی در مورد کولین وجود دارد ، ما می دانیم که بدن شما مقداری کولین تولید می کند و برخی از غذاهای گیاهی دارای کولین بیشتری هستند ، از جمله ادامام ، لوبیا ، کینوا ، مقداری قوی بدون لبنیات و کره بادام زمینی. توصیه من؟ بر غذاهای گیاهی که به طور طبیعی مقدار زیادی کولین دارند تمرکز کنید ، قبل از زایمان ، که شامل کولین در فرمول آنها است ، مصرف کنید و در صورت نگرانی با پزشک خود مشورت کنید.

پاسخ: ممکن است افزایش پروتئین رژیم غذایی در دوران بارداری ، چه فردی گیاهخوار باشد چه نباشد ، مفید باشد. آیا نکاتی در مورد نحوه افزایش پروتئین سینه های گیاهی دارید؟ و به نظر شما آیا افزودن پودر پروتئین به این ترکیب می تواند مفید باشد؟

م: بله! پروتئین می تواند احساس نبرد کند. برای کمک به تسهیل “آیا پروتئین کافی دریافت می کنم؟” نگرانی ها ، یکی از مواردی که من مشتریان خود را تشویق می کنم این است که چند روز غذاهایی را که می خورند پیگیری کنند. لازم نیست برای همیشه باشد ، اما بینش هایی را در مورد غذاهایی مانند پروتئین ارائه می دهد که می توانیم آنها را همراه با غذاها و / یا مکمل ها درمان کنیم.

نکاتی برای بهبود پروتئین شما عبارتند از:

  • از ماکارونی بر پایه گندم به پاستای عدس یا نخود تغییر دهید

  • مخمر مغذی را روی سبزیجات یا دانه های توفو بپاشید

  • به جای برنج از کینوا استفاده کنید

  • انتخاب شیر سویا ، کتان یا نخود فرنگی به جای شیر بادام یا جو دوسر

  • مبادله شرکت به توهو شرکت اضافی

  • خوردن ادامام و بادام بو داده

  • افزودن انواع دانه ها به نان تست ، بلغور جو دوسر یا محصولات پخته شده – این مورد شخصی من است!

پودرهای پروتئینی می توانند یک راه عالی برای کمک به شما در تحقق هدف پروتئینی شما در دوران بارداری باشند ، به ویژه برای مشتریانی که با تهوع دست و پنجه نرم می کنند و به سختی می توانند خود را تحمل کنند. اگر در سفر هستید و می خواهید مطمئن شوید که از پروتئین ساده ای برخوردار هستید ، می توانند مفید باشند.

پاسخ: وقتی باردار بودم ، مکمل های خوب قبل از تولد ، ویتامین D (همانطور که در کانادا زندگی می کنم) و امگا 3 گیاهی را مصرف کردم. آیا این برای شما مناسب است؟ آیا مکمل دیگری وجود دارد که به مشتریان خود توصیه کنید؟

M: قبل از شروع هرگونه مکمل ، من همیشه توصیه می کنم ابتدا با پزشک خود صحبت کرده و آزمایش خون انجام دهید. این به شما کمک می کند تا “نقشه راه اضافی” در مورد غذاهایی که باید در دوران بارداری روی آنها تمرکز کنید تهیه کنید. تولد با کیفیت خوب ضروری است!

پاسخ: اگر مردم علاقه مند هستند از شما بیشتر بیاموزند ، کجا می توانند شما را پیدا کنند؟

M: می توانید مرا در اینستاگرام @ vegan.prenatal.nutrition پیدا کنید – لطفاً برای من DM ارسال کنید و سلام کنید! در حال حاضر ، من یک برنامه آموزشی گروهی کوچک برای زنان گیاهخواری که قصد بارداری دارند یا در حال حاضر منتظر هستند ارائه می دهم. این یک راه عالی برای شماست که با یکدیگر ارتباط برقرار کنید ، حمایت خود را به دست آورید و در تصمیم خود برای بارداری وگان اعتماد به نفس ایجاد کنید. تو تنها نیستی!

و این مصاحبه من با مایا را به پایان می رساند! امیدوارم این اطلاعات برای شما مفید بوده باشد و برای ارتباط با او در دنیای آنلاین مدتی وقت بگذارید زیرا اطلاعات او برای آموزش و گفتگو در مورد حاملگی های گیاهخوار بسیار ارزشمند است. اگر س personalال شخصی در مورد مایا دارید ، لطفاً آنها را در نظرات زیر بنویسید یا مستقیماً با مایا تماس بگیرید.



دیدگاهتان را بنویسید