این 5 میوه و سبزیجات غیر معمول را همین حالا امتحان کنید!


فراوانی محصولات غیر معمول ، رنگارنگ و خوشمزه – فراتر از موز ، نخود فرنگی و هویج معمولی – در انتظار کشف شما هستند. در اینجا پنج میوه و سبزیجات عجیب و غریب کمتر آورده شده است تا شما را در سفرهای آشپزی کمتر سفر تشویق کند.

حدود 50،000 گونه گیاهی خوراکی – از سیب تا کدو تنبل – در این سیاره زیبا وجود دارد. با این حال ، تنها چند صد گونه 40 درصد از آنچه مصرف می کنیم را نشان می دهد. (1) این بدان معناست که ممکن است یک قطعه واقعی میوه و سبزیجات زیبا در رژیم غذایی خود از دست بدهید – هر کدام رنگ ، طعم ، بافت و عطر خاص خود را دارند. ناگفته نماند همچنین مشخصات تغذیه ای بهداشتی. از این میوه ها و سبزیجات کمتر رایج استفاده کنید تا ویژگی سبک غذایی سالم و خوشمزه خود را تقویت کنید.

من این گریپ فروت را از باغ خود برداشتم. در اینجا نحوه طبخ با گریپ فروت را بیاموزید.

گریپ فروت

در نگاه اول ممکن است گمان کنید که گریپ فروت واقعاً یک گریپ فروت بزرگ است. در واقع ، ارتباط نزدیکی دارد. گریپ فروت (مرکبات حداکثر یا Citrus grandis) بزرگترین مرکبات و یکی از گونه های اصلی مرکبات بومی چین و آسیای جنوب شرقی است. شما همچنین می توانید آن را در ایالات متحده پرورش دهید – من یک گریپ فروت دارم که در باغ من رشد می کند. مانند گریپ فروت ، رنگ گریپ فروت می تواند از سبز ، صورتی یا زرد متفاوت باشد ، اما بر خلاف پسر عموها ، آنها می توانند به اندازه یک توپ کوچک بولینگ رشد کنند. در مقایسه طعم ها ، گریپ فروت دارای طعم های متنوعی است ، از شیرین و ترش گرفته تا تند و تند ، که این میوه را به طرز شگفت انگیزی در آشپزخانه متنوع می کند. گریپ فروت نمادی از سعادت برای سال نو قمری چین محسوب می شود و به راحتی می توان علت آن را تشخیص داد – وقتی پوست معطر و غشای ضخیم آن را می کاوید ، یک گنج میوه تازه شبیه به جواهرات پیدا می کنید.

از گریپ فروت و گریپ فروت نیز می توان لذت برد.

مصرف گریپ فروت دارای مزایای تغذیه ای زیادی است ، زیرا آنها منبع عالی ویتامین C ، پتاسیم ، فیبر و لیمونن هستند که یک ترکیب شیمیایی گیاهی با اثرات آنتی اکسیدانی است. مرکبات ، مانند گریپ فروت ، برای سلامت قلب ، استخوان و مغز و همچنین محافظت در برابر سرطان مفید هستند. (2)

گریپ فروت به دلیل طعم و بافت منحصر به فرد خود در آشپزخانه بسیار متنوع است. آنها به خوبی با گیاهانی مانند نعناع ، گشنیز و ریحان ترکیب می شوند. میوه ها ، مانند آناناس ، نارگیل و انبه ؛ و سبزیجات بهاره ، از جمله هویج ، تربچه و پیاز. گرما می تواند گریپ فروت را تلخ کند ، اما می توانید در پایان پخت این میوه را به غذاهای داغ اضافه کنید. گریپ فروت را در دستور العمل هایی که معمولاً به لیمو یا مرکبات نیاز دارند ، مانند ماکارونی ، سبزیجات بو داده و سالاد ، امتحان کنید. در مورد نحوه استفاده از گریپ فروت در اینجا بیشتر بدانید.

جک فروت

جک فروت

یک ترفند واقعی ، یاک یک میوه همه کاره و اساسی است که متعلق به جنوب و جنوب شرقی آسیا است. جک فروت (Artocarpus heterophyllus) در خانواده توت است ؛ میوه روی ابعاد غول پیکر روی درختان رشد می کند و تا 80 پوند می رسد. هنگام رسیدن شیرین است ، بنابراین اغلب در مربا ، آب میوه و دسر استفاده می شود. اما یاک منحصر به فرد است زیرا هنگامی که میوه نارس است استفاده وسیع تری دارد – سپس بافتی سخت ، جویدنی و رنگ قرمز شبیه به گوشت کشیده می دهد. در صورت ترشی در سس های خوشمزه ، یام می تواند جایگزین گوشت باشد. جک فروت منبع خوبی از فیبر ، ویتامین A و C ، ریبوفلاوین و مواد معدنی مانند منیزیم ، پتاسیم و مس است. این میوه همچنین سرشار از مواد شیمیایی گیاهی از جمله کاروتنوئیدها است که با محافظت از سرطان ، سلامت قلب و کاهش خطر مشکلات چشمی مرتبط با سن ارتباط دارد. (3)

لوبیای سیاه Jackfruit و Quinoa Tacos

ممکن است در بازارهای خاص آسیایی یک ژاکت رسیده پیدا کنید و میوه رسیده نارس معمولاً به صورت کنسرو شده موجود است. از یک ژاکت شیرین در دسرها یا به عنوان نان تست استفاده کنید. سعی کنید کاپشن های نارس را در سس های خوشمزه مانند کاری ، کبابی یا گوجه فرنگی بجوشانید.

به سادگی این ژاکت شل و پهن و غلات کامل را به عنوان جایگزین بدون گوشت سرو کنید. در مورد نحوه استفاده از یاک اینجا بیشتر بدانید.

ریشه کرفس برای فروش در بازار کشاورزان محلی من در پاسادنا.

ریشه کرفس

همچنین به عنوان سلریوک شناخته می شود ، ریشه گره دار و کرکی کرفس نمی تواند زیبا ترین بسته باشد ، اما این سبزی سالم و خوشمزه حاوی یک مشت خوش طعم و مغذی است. ریشه کرفس (Apium graveolens var. Rapaceum) از انواع خانواده جعفری به همراه کرفس است ، اما به دلیل ریشه زیرزمینی به جای ساقه رشد می کند. در زیر پوست خشن آن گوشت سفید فرفری پیدا می کنید که وقتی در چند ظرف استفاده می شود خوشمزه است. علاوه بر ریشه ، غذاهای زیادی مانند فیبر ، ویتامین C ، B6 و K ، فسفر ، منگنز و پتاسیم وجود دارد. این مشخصات تغذیه ای به این معنی است که ریشه به ویژه به استخوان های سالم ، قلب و فشار خون کمک می کند.

از ریشه خام کرفس رنده شده در سالاد یا سبزی تازه آغشته به هموس لذت ببرید و آن را در سوپ ها بپزید و تمیز کنید ، به عنوان غذای جانبی آن را له کرده یا تفت دهید ، یا آن را به شکل گراتن یا تکه سبزیجات پخته شده با روغن زیتون و ادویه جات ترشی جات خرد کنید. در مورد نحوه استفاده از ریشه کرفس در اینجا بیشتر بدانید.

میوه اژدهای رنگارنگ برای فروش در هاوایی.

میوه اژدها

در حالی که این گیاه خاردار با پوست فوکسی روشن و فلس و شاخ های سبز رنگ ممکن است شبیه اژدها باشد ، میوه آن بسیار شیرین و لطیف است. همچنین به عنوان پیتایا ، میوه اژدها شناخته می شود (Hylocereus) از کاکتوس در حال صعود متولد می شود. این میوه که از مناطق خشک آمریکا سرچشمه می گیرد ، در مناطق گرمتر جهان از جمله آسیای جنوب شرقی ، مکزیک و کارائیب رشد می کند. من می توانم آن را به صورت محلی در بازارهای کشاورزان خود در کالیفرنیای جنوبی بیابم و یکی از آن ها را در باغ خود پرورش می دهم. میوه اژدها سرشار از ترکیبات آنتی اکسیدانی (به لطف رنگهای پر جنب و جوش میوه) و همچنین ویتامین C و فیبر است. یکی از فواید چنین غذاهایی خطر کمتر بیماری قلبی است. حتی دانه ها حاوی اسیدهای چرب ضروری هستند که می توانند به کاهش کلسترول کمک کنند.

اسموتی میوه اژدهای قرمز

برای لذت بردن از میوه اژدها ، کافی است آن را از وسط نصف کرده و گوشت سفید نرم پوشیده از دانه های خوراکی سیاه را باز کنید – فقط آن را با یک قاشق بیرون بیاورید و بخورید. همچنین می توانید میوه ها را در یک ظرف میوه گرمسیری ، روی یک کاسه گرانولا ، به یک سالاد سبز عمیق یا در مخلوط کن خرد کنید تا به شکل اسموتی درآید. در مورد نحوه استفاده از میوه اژدها در اینجا بیشتر بدانید.

خرمالوی زیبا برای فروش در بازار کشاورزان پاسادنا.

خرمالو

برداشت خرمالوهای رنگ غروب خورشید به طور مناسب در پاییز انجام می شود ، زمانی که برگ درختان پاییزی به همان سایه زنگ زده تبدیل می شود. این میوه های بسیار شیرین و خوش طعم تازه به صورت تازه سرو می شوند و همچنین پخته می شوند. در حالی که صدها گونه خرمالو وجود دارد ، خرمالوی ژاپنی (دیوسپیروس خاکی) چیزی است که ما معمولاً در این کشور می بینیم – Hachiya بلوط رایج ترین این گونه است. مانند بسیاری از خرمالوها ، این گونه نیز قابض است ، بنابراین قبل از خوردن آن باید به طور کامل به گوشت نرم تبدیل شود. خرمالوی فیووی گوجه فرنگی بدون قابض کاملاً متفاوت است زیرا می توان آن را زمانی که فر و سفت است خورد. خرمالو سرشار از بتاکاروتن ، منگنز ، فیبر و تانن است ، ترکیبات گیاهی که با کاهش کلسترول خون مرتبط هستند. تحقیقات اولیه همچنین نشان داده است که مدفوع می تواند یک اثر محافظتی در برابر خطر سرطان تیروئید داشته باشد.

سالاد لوبیا سفید مدیترانه ای

خرمالو بیشتر به عنوان میوه های کامل فصلی تازه میل می شود ، اما می توانید آنها را به غذاهای پخته مانند نان ، کیک و کلوچه اضافه کنید ، یا به بلغور جو دوسر ، کاسه ماست سویا یا سالاد دلپذیر برش دهید. در مورد نحوه استفاده از خرمالو در اینجا بیشتر بدانید. در این ویدئوی دستور العمل اینجا من را در حال طبخ با خرمالو ببینید.

برای برخی از دستور العمل های مورد علاقه من با استفاده از این میوه ها ، موارد زیر را بررسی کنید:

تاکوس کینوا لوبیای سیاه Jackfruit
خرمالو برنج سلیما براون
کیک اسنک جو دوسر ادویه خرمالو

منابع:

  1. غذاهای اساسی: مردم چه می خورند؟ قابل دسترسی در: http://www.fao.org/3/u8480e/u8480e07.htm
  2. مزایای تغذیه ای و سلامتی مرکبات. قابل دسترسی در: http://www.fao.org/3/x2650T/x2650t03.htm
  3. مزایای تغذیه ای و سلامتی جک فروت. Int J Food Sci 2019. قابل دسترسی در: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6339770/

دیدگاهتان را بنویسید