اگر نمی خواهید به فشار خون مبتلا شوید، این غذاها را بخورید!


نتایج مطالعات بار دیگر تایید کرد که رژیم غذایی مدیترانه ای در کاهش فشار خون موثر بوده است.

علاوه بر رژیم غذایی سالم، عواملی مانند ورزش منظم، عدم استعمال دخانیات و مدیریت استرس نیز در پیشگیری از فشار خون موثر است.

در مطالعه‌ای که اخیراً در مجله کالج تغذیه آمریکا منتشر شد، ۶۲ فرد بزرگسال دارای اضافه وزن به مدت چهار ماه از رژیم غذایی مدیترانه‌ای یا «کم گیاه‌خواری» استفاده کردند تا میزان مؤثر بودن این رژیم‌ها را بررسی کنند. آنها چندین استاندارد غذایی را رعایت کردند، پس از آن، با بازگشت به رژیم غذایی عادی خود به مدت چهار هفته، هر شرکت کننده در مطالعه مجدداً رژیم غذایی دیگری را برای چهار ماه دیگر دنبال کرد.

علاوه بر تاثیرات مثبت رژیم مدیترانه ای در کاهش فشار خون، مطالعات انجام شده بر روی این رژیم نشان داده است که ممکن است بر عملکرد شناختی، کاهش افسردگی، کاهش خطر ابتلا به دیابت و احتمالاً کاهش وزن نیز تاثیر مثبت داشته باشد.

با ساردین فشار خون بالا ندارید.

به گزارش یاهو نیوز، در اینجا برخی از غذاهای توصیه شده در رژیم مدیترانه ای آمده است:

* گردو

*کنسرو ساردین

* گیلاس

* نخود فرنگی

جعفری (سبزیجات خوراکی)

* ماهی خال مخالی

* اسفناج

* گوجه فرنگیها