انواع چاقی انواع چاقی شکمی – من و رژیم غذایی


آیا شما چاق هستید؟ آیا به دلیل افزایش وزن نمی توانید لباس های قدیمی خود را بپوشید و ایمان کافی برای حضور در اجتماع را ندارید؟ اگر با این مشکلات روبرو هستید ، باید بدانید که به افسردگی رسیده اید. بنابراین فرصت را از دست ندهید و چاقی خود را تشخیص داده و آن را درمان کنید. چاقی یکی از مشکلاتی است که تقریباً همه خانواده ها را درگیر می کند. از آنجا که یک یا دو نفر در هر خانه کار می کنند و زمان زیادی را در خارج از خانه می گذرانند ، مطمئناً نمی توانند برای تهیه غذاهای سالم وقت بگذارند. در نتیجه وزن می کنند.

چرا ما دچار انواع چاقی می شویم؟

قبل از بررسی انواع چاقی ، باید از خود بپرسیم علت افزایش وزن من چیست؟ آیا فقط با خوردن زیاد و افزایش کالری روزانه وزن اضافه می کنم؟ نکته این است که اگر فردی مقدار زیادی چربی در بدن ذخیره کرده باشد ، کالری بیشتری از نیاز روزانه دریافت می کند و ورزش نمی کند. هیچ فرد چاق در جهان وجود ندارد که از ظاهر خود خوشش بیاید. اما در کنار آن ، سلامتی در درجه اول اهمیت قرار دارد زیرا ممکن است بیماریهای جسمی بالقوه ای مانند دیابت نوع 2 ، بیماری های قلبی ، حساسیت بیش از حد ، آرتروز و سکته وجود داشته باشد.

آشنایی با انواع چاقی و روش های درمانی

برای اینکه بتوانید با چاقی مبارزه کنید و به وزن ایده آل خود برسید ، ابتدا باید بتوانید همه را شناسایی کرده و سپس درمان مناسب را انتخاب کنید. به طور کلی آشنایی با انواع چاقی و درمان آن یکی از مهمترین راه های از بین بردن چربی شکم است.

انواع چاقی

آیا با خوردن زیاد وزن اضافه می کنید؟

یکی از رایج ترین انواع چاقی که به تعداد زیاد در جوامع دیده می شود ، افزایش وزن به دلیل پرخوری است. شاید ندانید قند و چربی موجود در غذاها چقدر برای شما مضر است ، اما غذاهای حاوی قند و روغن آنقدر خطرناک هستند که نه تنها به شکل و فرم بدن آسیب می رسانند ، بلکه سلامتی را نیز به خطر می اندازند.
برای درمان این نوع چاقی ، توصیه می شود روزانه 30 دقیقه ورزش کنید و مصرف قند و غذاهای چرب را به حداقل برسانید.

عصبانیت خود را کنترل کنید

وقتی تحت فشار یا استرس هستید ، میل شما به خوردن شیرینی بیشتر می شود. در این نوع چاقی ، شما باید تا حد ممکن استرس خود را کاهش دهید و به آرامش نسبی برسید.
یوگا بهترین گزینه برای کاهش استرس و کاهش میل افراد به شیرینی است

ژنتیک را فراموش نکنید

برخی از افراد مبتلا به چاقی مبتنی بر ژنتیک هستند. در این حالت فرد باید مصرف غذاهای چرب و شیرینی ها را به حداقل برساند و همیشه در زندگی ورزش کند تا متابولیسم بدن او همیشه فعال باشد. بنابراین تمرینات بیشتری مانند ایروبیک و وزنه های آزاد را از قبل انجام دهید و تا آنجا که ممکن است سیگار و الکل را ترک کنید. برخی از زنان نیز بعد از بارداری و زایمان دچار چاقی پا می شوند. آنها همچنین توصیه می کنند به جای آسانسور از پله استفاده کنید و تمرینات با وزنه رایگان را جایگزین پیاده روی کنید.

بی حرکت نمانید
معمولاً افرادی که در شرکت ها و ادارات کار می کنند و بیشتر از دیگران می نشینند از این نوع چاقی رنج می برند. زیرا آنها هیچ فعالیت بدنی ندارند. معمولاً این افراد غذاهای شیرین تری مصرف می کنند. این گروه انجام رژیم غذایی سالم از سایت هایی مانند من و رژیم غذایی و انجام تمرینات ورزشی همراه با آن را توصیه می کند.
البته برخی از ورزشکاران ممکن است با ترک ورزش به دلیل صدمات بدنی یا مشکلات دیگر ، افراد چاق بی تحرکی شوند.

معرفی انواع چاقی شکمی

اگر شکم بزرگی دارید ، به هیچ وجه شرمنده نباشید ، زیرا من و رژیم غذایی ، با ارائه رژیم سبک ، راه را برای از بین بردن چربی شکم برای شما هموار می کنیم. کافی است انواع چاقی شکمی را شناسایی کرده و آن را درمان کنید. شما مجبور نیستید سخت کار کنید ، فقط باید اراده خود را تقویت کنید و رژیم را به طور مداوم دنبال کنید.

چربی در اطراف شکم و سینه شما وجود دارد
اگر شما فردی هستید که چربی در ناحیه شکم و زیر سینه شما جمع شده است و بافت و ظاهر آزاردهنده ای ندارید ، باید استرس خود را کاهش دهید.
استرس باعث ترشح هورمون کورتیزول می شود. این هورمون برای کنترل استرس در بدن نیز تولید می شود. اما مواقعی وجود دارد که تنش به حدی زیاد است که افراد برای بهبود روحیه خود به شیرینی ، قهوه و فست فود روی می آورند. این امر همچنین باعث تجمع چربی بیشتر در بدن می شود. برای رفع استرس:

  • قبل از خواب استراحت کنید
  • ورزش را فراموش نکنید
  • فیلمهای احساسی یا آزاردهنده نبینید
  • تمرکز کنید و آرام فکر کنید

شکمت مثل توپ بزرگ شد ؟؟
ممکن است مردانی را در خیابان دیده باشید که علیرغم از دست دادن اندام ، شکمی چاق و شبیه به توپ دارند که غذاهای چرب زیادی مصرف می کنند و به جای نوشیدنی های سالم الکل می نوشند.

اگر می خواهید از بیماری کبد و کلیه جلوگیری کنید ، نوشیدن الکل را کنار بگذارید.

پایین شکم شما ضخیم است
زنان معمولاً بعد از زایمان شکم زشتی دارند ، زیرا جنین را هشت تا نه ماه در شکم نگه می دارند تا بزرگ شود. حتی پس از زایمان ، مشخص شده است که کوچک شدن شکم زمان زیادی طول می کشد. این نوع چاقی شکمی معمولاً در قسمت تحتانی شکم وجود دارد زیرا رحم بعد از زایمان سنگین تر از قبل می شود و بنابراین سقوط می کند. به همین دلیل است که توصیه می شود در دوران شیردهی ، فردی از رژیم غذایی مناسب مانند من و رژیم غذایی و علاوه بر انجام تمریناتی مانند پیلاتس استفاده کند.

آیا بعد از غذا معده شما جلو می رود؟
ممکن است چندین بار غذا خورده باشید و معده یا معده شما بلافاصله ظاهر شود. این فقط به دلیل تورم و خوردن است. این یک نوع چاقی شکمی است که برای از بین بردن و جلوگیری از بیماری هایی مانند یبوست و مشکلات خوردن باید به پزشک مراجعه کنید.

  • کمتر از حبوبات و محصولات لبنی استفاده کنید
  • شیرینی ها را بردارید
  • غذاهای ناسالم را با سبزیجات و مرغ و ماهی جایگزین کنید
  • پروبیوتیک ها را شناسایی و مصرف کنید
  • صبحانه را از دست ندهید ، ناهار را زود بخورید و در ساعات اولیه شب یک شام سبک میل کنید.

آیا چربی در کمر شما ذخیره می شود؟
اگر چربی در کمر و شکم شما ذخیره شده است ، باید بدانید که به دلیل مصرف زیاد قند است. بنابراین زمان آن رسیده است که از شر این ماده مضر و خطرناک خلاص شوید. اگر شیرینی و بیسکویت می خورید ، از سوپرمارکت فرار کنید و به سبزی فروشی ها بروید.

شکر و نوشیدنی های قندی به دلیل فروکتوز باعث افزایش وزن می شوند.

ران و باسن دارید؟
برخی از افراد چاقی را در ران و باسن به ارث می برند و برای از بین بردن چربی در اطراف خود باید ورزش کنند و از رژیم غذایی سالم پیروی کنند. اما بیشتر زنان در هنگام یائسگی دچار چاقی می شوند و این به دلیل کاهش سطح استروژن است.
نکته مهم این است که به دلیل کاهش سطح این هورمون ، چربی بیشتری در بدن تجمع می یابد و متابولیسم کاهش می یابد. بنابراین این گروه زنان ، اگر حوصله رفتن به باشگاه را ندارند ، بهتر است پیاده روی کرده و 30 دقیقه از روز خود را به فعالیت بدنی اختصاص دهند. آنها همچنین ممکن است قصد استفاده از قرص های مختلف چاقی را داشته باشند.

چاقی و رژیم لاغری

انواع چاقی در طب سنتی چیست؟

چاقی در طب سنتی نیز یکی از موضوعاتی است که همه به دنبال آن هستند. به دلیل این روش ، افراد بی شماری وزن خود را کاهش داده و به وزن ایده آل خود رسیده اند. افرادی که در این زمینه فعالیت می کنند انواع چاقی را به دو دسته کلی تقسیم می کنند:

  • چاقی چربی
  • چاقی چربی

هر دو نوع برای سلامتی مضر هستند و نیاز به درمان دارند. در این بخش ، هر یک را جداگانه بررسی می کنیم.
فرد مبتلا به جذام دارای استخوان های بزرگ ، پوست چرب و عرق روی بدن در حین ورزش یا ورزش است. او معمولاً از چاقی شکمی رنج می برد و ممکن است با نخوردن ناهار کمی خود را تنظیم کند. یعنی یک صبحانه کامل و یک شام سبک.

اما فردی که از چاقی رنج می برد بدن متورم شده و به اصطلاح چاقی بلغمی دارد. این افراد معمولاً استخوان های نازکی دارند که چرب هستند ، این گروه به دلیل مزاج سرد و مصرف غذاهای سرد است. به افراد مبتلا به مخاط توصیه می شود غذاهای گرم مانند زنجبیل و عسل بخورند. البته برخی از مردان و زنان قرص های چربی گیاهی مختلف و پودرهای چربی گیاهی را برای کاهش وزن هدف قرار می دهند. این نکته را نیز در نظر بگیرید.

راهکارهای مقابله با چاقی را بشناسید

کارشناسان معتقدند شما ، به عنوان فردی که از انواع مختلف چاقی رنج می برید ، باید استراتژی های ضد وزن را بدانید و شیوه زندگی خود را به طور کلی به طور مثبت تغییر دهید.

  • رژیم غذایی سالم داشته باشید
  • استرس خود را کاهش دهید
  • به اندازه کافی خوابیدن
  • به طور منظم تمرین کن
  • انواع قرص های چربی را فراموش نکنید
  • از پرخوری خودداری کنید
  • اهداف کوچک قابل دستیابی را در زندگی تعیین کنید
  • تمام وعده های غذایی خود را بخورید
  • از بیش از یک عمل جراحی برای چاقی استفاده کنید و از قبل با پزشک مشورت کنید
  • هوس های غذایی را مدیریت کنید
  • برای از بین بردن استرس ، محیط اطراف خود را بررسی کنید

نتیجه

به یاد داشته باشید که شما غذا می خورید زیرا غذا شکل بدن انسان ما را شکل می دهد. درست است که ورزش بسیار مثر است ، اما می توان گفت که ما حدود 70 درصد از تاثیر کاهش وزن را از رژیم دریافت می کنیم. بنابراین ما باید در مورد رژیم کاهش وزن و انواع رژیم هایی که رعایت می کنیم بسیار مراقب باشیم.
فراموش نکنید که رژیم های غذایی و برنامه های رژیم غذایی من تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن شما را در نظر گرفته و تمام مواد معدنی مورد نیاز را تأمین می کند. اگر می خواهید نکات رژیم را خودتان رعایت کنید ، متن زیر را بخوانید.

  • انواع غذاها را بخورید.
  • غذاهایی را که می خورید با فعالیت بدنی متعادل کنید
  • رژیم غذایی غنی از غلات کامل ، سبزیجات و میوه ها را انتخاب کنید
  • رژیم کم چربی با میزان مناسب چربی اشباع و کلسترول انتخاب کنید
  • مصرف نمک را کاهش دهید
  • مکمل های ویتامین و امگا 3 را فراموش نکنید

دیدگاهتان را بنویسید