استراتژی های رشد سریع وزن برای افراد لاغر


استراتژی های سریع همجنس گرایان برای افراد لاغر

همه ما می دانیم که تناسب اندام امروزه به یکی از مهمترین دغدغه های زندگی تبدیل شده است ، اما خوب است بدانید که تناسب اندام همیشه به معنی کاهش وزن نیست. برخی از افراد هستند که بدن آنها به دلیل کاهش وزن مناسب نیست و چاق شدن برای این افراد به یک رویای بزرگ تبدیل شده است. فکر نکنید چاقی آسان است ، همانطور که کاهش وزن نیاز به اراده و اراده دارد ، چاق شدن نیز دشوار است. اگر شما هم علاقه مند به یادگیری راهکارهای کاهش وزن سریع برای افراد لاغر هستید ، مقاله ما را حتما بخوانید.

کاهش وزن چگونه اتفاق می افتد؟

بدن ما برای تامین سوخت به ازای هر کیلوگرم وزن بدن به 30 کالری در روز نیاز دارد. بنابراین اگر به ازای هر کیلوگرم وزن خود 30 کالری دریافت کنیم ، میزان سوخت مورد نیاز ما در آن روز را تأمین می کند و وزن بدن ما ثابت می ماند ، اما اگر بیش از 30 کالری مصرف کنید ، غذای اضافی قطعاً چاق می شود. به اگر ما به ازای هر کیلوگرم وزن بدن کمتر از 30 کالری مصرف کنیم ، بدن بافتهای خود را می سوزاند تا این کمبود را جبران کرده و باعث کاهش وزن شود.

دلایل کاهش وزن خود را بیابید

همانطور که چاقی خطرناک است ، کاهش وزن بیش از حد می تواند منجر به بیماری های مختلف مانند ضعف سیستم ایمنی بدن ، عفونت و غیره شود. علاوه بر این ، بیماری افراد لاغر دیرتر از دیگران بهبود می یابد. فردی که متناسب با قد 10 تا 20 درصد از وزن طبیعی برخوردار است ، کم وزن محسوب می شود. بیشتر کاهش وزن به دلیل تغذیه نامناسب و درصد بسیار کمی از آن به دلیل موارد زیر است:

  • عملکرد بیش از حد
  • اضطراب ، برانگیختگی ، افسردگی
  • مشکل در هضم و جذب غذا
  • وجود بیماریهای مزمن مانند سل و سرطان
  • کم خونی
  • وجود اختلالات هورمونی و متابولیک مانند تیروئید و دیابت
  • عوامل اقلیمی

مربوط به. قبل از برنامه ریزی برای برنامه چاقی خود ، بهتر است با یک متخصص تغذیه مشورت کنید ، علل و عوامل کاهش وزن خود را بررسی کرده و ابتدا این مشکلات را برطرف کنید ، با راهکارهای کاهش سریع وزن برای افراد لاغر و سپس چاقی آشنا شوید. افزایش وزن

از رژیم غذایی سالم برای چاقی سریع استفاده کنید

رسیدن به وزن سالم کار سختی نیست و با تغذیه مناسب می توان به آن دست یافت. یکی از شایع ترین مشکلات مربوط به افزایش وزن ، خوردن غذاهای پر کالری است. به جای ایجاد ماهیچه ، بدن را تغییر شکل می دهد و توده چربی را افزایش می دهد. شما نیازی به مصرف چربی های ترانس بالا ندارید و بدن خود را در معرض عوارض جانبی و مشکلات چاقی سریع قرار می دهید ، بهتر است بدن خود را از بین غذاهای سالم انتخاب کنید.

پروتئین ها را فراموش نکنید

برای افزایش وزن ، باید در نظر داشت که خوردن بیش از حد غذاهای چرب با قند بالا ، سلامت انسان را به خطر می اندازد و فقط چربی و قند خون را افزایش می دهد ، به جای افزایش وزن ، که با عضله سازی ، سلامت بدن مرتبط است. و همچنین باعث افزایش تناسب اندام می شود. بهترین غذا برای افزایش وزن پروتئین است. غذاهایی مانند گوشت قرمز ، مرغ ، ماهی ، تخم مرغ ، لبنیات و حبوبات سرشار از پروتئین هستند.

چربی های سالم بخورید

چربی ها بخش مهمی از رژیم غذایی ما هستند ، اما همه چربی ها تأثیر یکسانی بر سلامتی ندارند. چربی های خوب به کاهش کلسترول ، بهبود عملکرد مغز و سیری کمک می کند ، اما از طرف دیگر خوردن چربی های ناسالم می تواند منجر به افزایش وزن و بیماری مزمن شود. برای افزایش وزن می توانید از چربی های سالم استفاده کنید. زرده تخم مرغ ، گوشت با چربی های حیوانی ، روغن نارگیل ، زیتون ، کلزا ، بادام ، دانه های کتان و سالم از جمله چربی های سالم هستند که به کاهش سریع وزن کمک می کنند.

کربوهیدرات و افزایش وزن

سیب زمینی یکی از بهترین و ارزان ترین منابع کربوهیدرات های نشاسته ای است که نه تنها کالری زیادی دارد ، بلکه باعث افزایش گلیکوژن عضلات نیز می شود. گلیکوژن انرژی مورد نیاز عضلات را تأمین می کند. علاوه بر سیب زمینی ، لوبیا و سایر حبوبات ، گندم سیاه ، ذرت و جو نیز منابع خوبی از کربوهیدرات هستند.

برخی از غذاها ، چون کالری ، چربی و کربوهیدرات زیادی دارند ، می توانند در زمان کمتری به وزن دلخواه شما برسند. این غذاها عبارتند از:

تخم مرغ

یک تخم مرغ معمولی دارای 70 کالری ، 5 گرم چربی ، 6 گرم پروتئین و مقداری کربوهیدرات است. تخم مرغ در بین ورزشکاران غذایی محبوب است زیرا می تواند به راحتی به غذا اضافه شود و کالری بیشتری دریافت کند. به یاد داشته باشید که خوردن تخم مرغ خام با گوشت خطرناک است ، اما می توانید آن را با شیر و نوشیدنی های مختلف مخلوط کنید.

گوشت های پرچرب

گوشت های پرچرب برای کسانی که می خواهند سریع لاغر شوند ایده آل است. در بین گوشت ها ، گوشت قرمز چربی بیشتری نسبت به مرغ و ماهی دارد و می تواند به شما در افزایش وزن کمک کند. ران و پاهای مرغ نیز چربی بیشتری نسبت به بقیه آن دارد.

لوبیا

یک فنجان لوبیا حاوی 225 کالری ، 15 گرم پروتئین ، 40 گرم کربوهیدرات و همچنین دارای فیبر زیادی است ، بنابراین می تواند گزینه مناسبی برای افزایش سریع وزن باشد. لوبیا انواع مختلفی مانند لوبیا تیز ، لوبیا قرمز ، لوبیا سیاه و … دارد که می توان آنها را به راحتی پخت و مصرف کرد.

سبزیجات

گنجاندن سبزیجات در وعده های غذایی بسیار مفید است و مصرف آن بسیار توصیه می شود. سیب زمینی یکی از سبزیجات خوشمزه تابستانی است که در اشکال مختلف مانند پوره ، چیپس سرخ شده ، آب پز و نمک دار استفاده می شود و می تواند در زمان کمتری فرد را چاق کند. سایر سبزیجات چرب شامل هویج ، خیار ، چغندر ، ذرت و کدو تنبل است.

لئون

یک لیوان شیر کامل دارای 150 ، 8 گرم پروتئین ، 13 گرم کربوهیدرات و 13 گرم چربی است. خوردن برخی میوه ها با شیر یا افزودن شکلات به آن می تواند در افزایش سریع وزن موثر باشد.

جیل نفرس

همه آجیل ها نسبتاً کالری بالایی دارند و منبع خوبی از مواد مغذی هستند و شامل انواع مختلفی مانند بادام ، گردو ، بادام زمینی ، پسته و … می شوند. یک فنجان بادام خورده شده حاوی حدود 529 گرم ، 45 گرم چربی (بیشتر چربی اشباع نشده) ، 20 گرم کربوهیدرات و 20 گرم پروتئین است. مصرف روزانه و منظم آجیل می تواند وزن شما را افزایش دهد.

دیدگاهتان را بنویسید