ارتباط ذهنی، طرز فکر و عادت همگی در کیفیت خواب نقش دارند


با توجه به ترکیبی از چند گزارش اخیر و برخی قدیمی‌تر توسط محققان، چند پلی‌سومنوگرافی، برخی از دانش مهم در مورد خواب و راه‌های کنترل آن توسط ما شناخته شده است. همه ما می دانیم که خواب رمز موفقیت یک مرد بعد از کار دستی است. خواب فعالیت بدن است که ضروری است زیرا به بدن کمک می کند تا انرژی خود را دوباره شارژ کند یا دوباره به دست آورد. پس از تحقیقات بسیار دانشمندان دریافتند که میانگین زمانی که یک فرد بزرگسال برای خواب نیاز دارد ۷ تا ۹ ساعت در روز است.

ارتباط ذهنی، طرز فکر و عادت همگی در کیفیت خواب نقش دارند

فواید اصلی خواب به شرح زیر است:

  • کمک به تنظیم وزن بدن – تحقیقات زیادی در مورد ارتباط کاهش وزن و خواب انجام شده است. نتایج نشان می دهد که خواب بیش از ۸.۵ ساعت در روز می تواند به کاهش اشتها و افزایش اشتهای شما کمک کند. هر دوی اینها در تنظیم وزن نقش دارند.
  • تمرکز بهتر و حضور ذهن – چرخه خواب مناسب فرد می تواند به ترشح هورمون های مختلف احساس خوب در بدن کمک کند، این هورمون ها شما را از پریشان شدن باز می دارد و به شما اجازه می دهد در کار خود تمرکز کنید.
برای داشتن خوابی خوب چه چیزی باید بدانید

اگر از یک چرخه خواب مناسب پیروی کنید، مزایای بسیار بیشتری وجود دارد. خواب همیشه در زندگی ما بسیار مهم بود، اما تنها مشکلی که در مورد خواب با آن مواجه بودیم، کمبود خواب بود.

محققان می گویند که ایجاد یک جدول زمانی و اطمینان از اینکه از آن پیروی می کنید می تواند نظم و انضباط را در زمان خواب شما به ارمغان بیاورد و سپس مقداری نظم و انضباط را وارد زندگی خود کرده اید.

اگر از یک روال پیروی کنید، نه تنها روز شما را به خوبی برنامه ریزی می کند و شما را منظم می کند، بلکه به شما کمک می کند تا برای کار خاصی زمان بندی کنید. این یک راه عالی برای رسیدن به توانایی های بالقوه خود است، جایی که می توانید بدن خود و خواسته های آن را کنترل کنید.

اگر از یک برنامه به صورت مذهبی پیروی کنید، بدن شما به تمام فعالیت های جدول زمانی عادت می کند. می دانیم که هر چه بیشتر تمرین کنیم بهتر می شویم. همین اتفاق در مورد خواب ما نیز می افتد. پیروی از یک جدول زمانی، خواب را به یک فعالیت روزانه تبدیل می کند، آن هم به طور منظم برای مدت زمان مناسب.

ثانیاً، محققان در مورد این نکته توافق کردند که ذهنیت نقش بسیار مهمی در خواب دارد.

بنابراین آنها پیشنهاد می کنند که به خواب به گونه ای متفاوت نگاه کنید. این به این دلیل است که هرگاه کسی کلمه خواب را می شنود، فقط به آن فکر می کنیم ۵ تا ۶ ساعت در روز بخوابید تا کار دیگر روز ما خراب نشود.

ما خواب را به‌عنوان یک فعالیت ثانویه در نظر می‌گیریم، حتی بعد از اینکه بدانیم چقدر نقش مهمی در بهره‌وری شما در بقیه روز دارد. زمان آن فرا رسیده است که با اولویت بندی حداقل ۷ تا ۸ ساعت خواب مداوم در روز، به خواب اهمیتی بدهیم که شایسته آن است.

جدای از این، خواب مناسب به مبارزه با افسردگی و افزایش اعتماد به نفس کمک می کند. با خواب به عنوان یک اولویت و نه به عنوان یک ضرورت برای دیدن اثرات و داشتن خوابی بی عیب و نقص رفتار کنید.

ثالثاً محققان ذکر کردند که تنبل ماندن و بدون دلیل روی تخت دراز کشیدن می تواند ذهنیت ما را به طور منفی تغییر دهد.

آخرین پست های نیکی اتکیسون (همه را ببین)



رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر