آیا خیساندن غذاهای جوانه زده مزایایی دارد؟


فهرست مطالب[Hide][Show]

بررسی فواید جوانه زنی و سپس خیساندن حبوبات ، حبوبات ، غلات ، دانه ها و آجیل ها پس از جوانه زنی یا خیساندن به تنهایی.

سالهاست که در مورد اهمیت و تکنیک های مناسب استفاده از یکی از سه روش قدیمی برای تهیه غلات ، حبوبات ، آجیل و دانه ها ، وبلاگ های ویدئویی نوشته و فیلمبرداری کرده ام.

این روشها عبارتند از:

  • خیساندن
  • جوانه زنی
  • اسید تخمیر شده (لاگا)

مقایسه مبتنی بر تحقیق خیساندن ، جوانه زدن و خمیر مخمر در مقاله پیوندی مورد بررسی قرار گرفته است.

یک روش معمولاً کافی است

برای اکثریت قریب به اتفاق مردم ، استفاده از یکی از این روش ها برای کاهش سوء تغذیه در این غذاهای گیاهی به سختی هضم کننده کافی است ، به طوری که ظرف به دست آمده تا آنجا که ممکن است به آسانی جذب شود.

کدام روش را انتخاب کنیم؟

این بستگی به نوع غذای شما و نوع بافت و طعم موردنظر شما دارد.

به عنوان مثال ، می توانید یک قرص نان خانگی یا با خیساندن آرد ، جوانه زدن دانه ها ، و سپس آسیاب کردن به آرد ، یا با استفاده از استارت اسید خمیر ، که با آرد تازه مخلوط کرده اید ، تهیه کنید.

برای نان های شیرین ، خیساندن آرد زیر شب قبل از پختن به نظر من بهترین است ، زیرا نان های خیس خورده از نظر بافت کاملا نرم هستند.

برش های جوانه زده یا تخمیر شده برای ساندویچ و نان تست بسیار خوب عمل می کنند.

در مورد چیپس تورتیلا خانگی ، کوزه ها و موارد مشابه ، در حال حاضر ترجیح می دهم از خمیر مخمر استفاده کنم (اگرچه قبلاً از روش شات استفاده کرده بودم!).

استفاده از بیش از یک روش چگونه است؟

استفاده از بیش از یک روش برای تهیه حبوبات ، غلات و آجیل چطور؟

آیا انجام این مرحله اضافی و زمان اضافی مورد نیاز مزایای گوارشی دیگری دارد؟

همانطور که پیداست ، مطمئناً حداقل در خانواده خودم اینطور است.

لطفاً اشتباه نکنید اما

من نمی خواهم کسی این پیشنهاد را نوعی فشار تلقی کند!

اگر از آرد غنچه فقط برای تهیه غذاهای پخته خود یا خیساندن آجیل و دانه های بدون خروج استفاده می کنید ، این فوق العاده است!

من فقط این موضوع را به عنوان یک طرز فکر (به معنای واقعی کلمه) برای کسانی که هضم بسیار حساسی دارند و ممکن است مایل باشند مسافت بیشتری انجام دهند تا ظروف را حتی برای درمان دستگاه گوارش ساده تر کند ، انجام دهم.

جوانه زنی و خیساندن؟

من ابتدا تعجب کردم که آیا جوانه زدن و سپس خیساندن در واقع حتی قابل هضم تر از استفاده از هر دو روش چند سال پیش است.

به طور خاص ، متوجه شدم که آجیل پاشیده و خیس خورده و کره آجیل (این مارکی است که من خریداری می کنم) بیشتر توسط شوهرم تحمل می شود ، زیرا هضم حساسیت بیشتری دارد.

من شخصاً تفاوتی را متوجه نشدم و فرزندانم نیز متوجه نشدند. اما ، او کارهای زیادی کرد!

بنابراین ، من تهیه سوپ فلفل دلمه ای و حبوبات خانگی خود را با حبوبات جوانه زده و خیس خورده شروع کردم.

در اینجا برخی از دستور العمل هایی که به طور خاص با این تکنیک امتحان کرده ام آمده است:

معده های حساس به تفاوت توجه کنید

تجربه هضم آسان تر لوبیا ، آجیل و دانه های جوانه زده و خیس شده برای او به اندازه کافی ثابت بوده است که از آن زمان به بعد این روش را ادامه دادم.

او مطمئناً متوجه می شود که من کتو فلفل دلمه ای خود را با استفاده از لوبیای خیس خیس شده برای مثال تهیه کنم! او مطمئناً در مورد آن نیز به من خواهد گفت

به تصویر بالا توجه کنید که لوبیا سیاه جوانه زده است و وقتی خیس شود هنوز کف کافی تولید می کند. تصویر زیر لوبیای دریایی جوانه زده است که یک شب خیس شده است. این فوم حاوی ضد عناصر و ساپونین است.

اگر هر یک از اینها را به شکل بدون بو خیس کنید ، این مقدار دو یا حتی سه برابر این مقدار خواهد بود. تصویر موجود در این مقاله در مورد خیساندن لوبیا مقدار زیادی از تولید را به شما نشان می دهد!

بنابراین ، جوانه قطعاً بیشتر سوء تغذیه را کاهش می دهد. با این حال خیساندن حتی بیشتر را از بین می برد!

به نظر من مشاهده بصری میزان کاهش فوم در حین انجام هر روش تأیید بسیار قوی ای از مزایا است.

روش مورد علاقه من

آنچه برای سریعترین روش پیشنهاد می کنم خرید حبوبات و غلات جوانه زده به صورت کامل است.

سپس آنها را یک شب قبل از آبکشی ، آبکشی و پخت در آب تازه فیلتر شده خیس کنید.

در اینجا جزئیات نحوه تهیه دستور العمل ها / فیلم ها آمده است:

همچنین می توانید برای جوانه زدن وقت بگذارید (در اینجا دستور العمل اصلی و روش فیلمبرداری من آمده است).

توجه داشته باشید که جوانه زنی قبل از خیساندن زمان زیادی طول می کشد.

با این حال رشد خود مطمئناً مقرون به صرفه تر است. بنابراین اگر وقت دارید این کار را انجام دهید ، من شما را تشویق می کنم که این کار را انجام دهید.

برای من صرفه جویی در وقت با خرید آجیل ، دانه ها و حبوبات که از قبل جوانه زده اند ارزشش را دارد.

جوانه زنی و خمیر ترش؟

بنابراین ما دریافتیم که شواهد حکایتی وجود دارد که نشان می دهد رشد و خیساندن با هم باعث ایجاد تجربه گوارشی لذت بخش و مغذی برای کسانی که معده حساس دارند ، می شود.

در مورد نان و سایر محصولات پخته ای که از آرد جوانه استفاده می کنند ، که به خمیر مخمر نیز تخمیر می شود ، چطور؟

از این جهت ، من نمی توانم دلایل حدیثی ارائه دهم ، زیرا شوهرم غلات نمی خورد و بنابراین نمی تواند درک کند.

اما برای شما که غلات می خورید و معده های حساسی دارید ، این نانوایی خانوادگی را توصیه می کنم که نان ، تورتیلا ، رولت و نان هایی را تهیه می کند که از آرد جوانه تهیه می شود و همچنین در خمیر مخمر تخمیر می شود.

من نان دارچین جوانه زده و نرم آنها را می خریدم تا یک کباب فرانسوی و یک تابه کباب نرم فرانسوی درست کنم.

با این حال بچه های من ماکارونی معمولی روستایی را برای ساندویچ و نان تست ترجیح می دهند. این نان خاص با آرد جوانه تهیه نمی شود. با این حال ، این نانوایی نان پخته ای را ارائه می دهد که هم جوانه زده و هم تخمیر می شود.

برای من جالب است بدانم آیا کسانی از شما که هر دو را امتحان کرده اید متوجه تفاوت شده اید یا شخصاً برای تخمیر آرد جوانه برای محصولات پخته شده خانگی خود وقت گذاشته اید. اگر می توانید تجربه خود را در نظرات به اشتراک بگذارید!


دیدگاهتان را بنویسید