آیا خوردن شش وعده در روز سوخت و ساز بدن را بهبود می بخشد؟


اکثر مردم ، هنگامی که شیوه جدیدی را برای غذا خوردن آغاز می کنند ، از هر 10 نفر 9 مورد با 3 وعده غذایی اصلی استاندارد و 2 میان وعده یا 3 وعده غذایی اصلی و 3 میان وعده شروع می کنند. چرا؟ زیرا این همان چیزی است که ما در دنیای رژیم به خود توصیه می کنیم. با این حال ، نشان داده نشده است که این رژیم م theثرترین باشد.

تحقیقات در واقع بیشتر نشان می دهد که اگر به همان میزان کالری در 24 ساعت مصرف شود ، هیچ تفاوتی بین متابولیسم فردی که در روز ششم غذا می خورد در مقایسه با فردی که در روز سوم غذا می خورد وجود ندارد!

بنابراین چرا باید با این ایده که “من روزانه شش وعده غذا برای بهبود متابولیسم مصرف می کنم؟” خوب ، بسیاری از مشتریان قبلاً شنیده اند که “اگر هر 2-3 ساعت غذا نخورید ، بدن شما از گرسنگی می افتد و به جای استفاده از غذاها برای تولید انرژی ، ذخیره آن را به شکل چربی شروع می کند.”

اجازه دهید آن را برای شما مطمئن شویم این اتفاق در مدت زمان کوتاهی رخ نمی دهد.

پاسخ ساده به اینکه چرا این موضوع اینقدر محبوب شده است؟ تعصبات تغذیه ای و افسانه هایی که هرگز نمی میرند!

بگذارید آنچه را که برای بسیاری از مشتریان خود در حال کار مشاهده می کنم ، به شما بگویم:

خوردن 3 وعده غذا در روز با میان وعده در صورت لزوم (صبح ، بعد از ظهر یا عصر) به نظر می رسد از نظر سازگاری بهتر عمل می کند و در کل احتمال پرخوری (یا کالری) را کاهش می دهد. آره.

در حقیقت ، هر بار که غذا می خوریم ، فرصتی برای پرخوری وجود دارد – به ویژه اگر در طول روز دائماً گرسنه باشیم. اگر در زمان فرصت غذا بخوریم ، تا زمانی که احساس سیری کامل نکنیم (که معمولاً وقتی کمتر وعده های غذایی بزرگتر را می خوریم) ، احتمالاً کالری کمتری مصرف می کنیم.

بیشتر اوقات ، وقتی افراد رژیم غذایی خود را تغییر می دهند ، به ما می گویند که همه آنها در طول روز به غذا فکر می کنند.

چقدر زمان تا وعده غذایی یا میان وعده بعدی باقی مانده است؟

آیا باید 2 وعده غذایی را بسته بندی کرده و بعد از ظهر که 5 ساعت سر کار می روم با خود ببرم؟

آیا باید ساعت را روی گوشم بگذارم تا دقیقاً بدانم چه موقع غذا بخورم؟

وقتی 3 وعده غذایی بزرگتر در روز می خوریم ، مفیدترین به نظر می رسد. این به ما این امکان را می دهد که به جای خوردن غذای کافی برای بستن شکم ، احساس “سیری” و “سیری” داشته باشیم. همچنین آزادی روانی بیشتری در مورد غذا داریم. به این ترتیب ما دائماً به وعده غذایی بعدی فکر نمی کنیم ، زیرا 6-5 ساعت قبل از شروع گفتن بدنمان فرصت داریم باز گرسنه ام!

این می تواند نمایشی برای شما باشد!

اما این آزادی! به ویژه برای کسانی که مدتهاست به “رژیم” و “محدودیت” فکر می کنند!

با این وجود ، ما هنوز مشتریان زیادی داریم که احساس می کنند به 3 وعده غذا نیاز دارند عالی و 2-3 میان وعده بخورید. اما اگر دائماً احساس می کنید غذا بر کل روز شما تسلط دارد و به نظر نمی رسد سیر باشید ، شاید ارزش تغییر را داشته باشد!

چالش ما برای شما این است:

به جای خوردن چند وعده غذایی کوچک در روز ، به وعده های غذایی بزرگتر و یک وعده غذا بروید و احساس خود را ببینید! ممکن است فقط متوجه شوید که این ترفند ساده بازی را برای شما تغییر می دهد!

شاد و سلامت باشید.

دیدگاهتان را بنویسید