آیا برای پرهیز از مواد غذایی اضافی پرخوری می کنید؟


آیا احساس می کنید مجبورید همه چیز را در بشقاب خود بخورید زیرا در مورد “هدر دادن” غذا احساس گناه می کنید ، حتی اگر این به معنی احساس سیری بیش از حد و پرخوری باشد؟

اگر شما هم مانند من بیش از 60 سال دارید ، در نسل افرادی بزرگ شده اید که در کودکی به آنها گفته شده است که باید بشقاب خود را تمیز کنید زیرا بچه های چین یا آپالاکیا یا بیافرا گرسنه هستند.

ممکن است والدین شما یا سایر بزرگسالان با پیوستن به باشگاه به اصطلاح تمیز غذا شما را مجبور به غذا خوردن کنند. به دلایلی نامعلوم ، آنها را سنگسار کردند که اگر همه چیز را که به شما سرو می کردند نخورید ممکن است گرسنه باشید!

مشکل این است که بسیاری از ما در بخش بالای 60 سال هنوز نیم قرن بعد آن افسانه را با خود حمل می کنیم. ما در مورد “هدر دادن” غذا ، یعنی نخوردن همه چیز در بشقاب خود و گاهی اوقات مجبور به دور ریختن غذا احساس گناه می کنیم.

من هدر دادن چیزی را توصیه نمی کنم ، اما قرار دادن غذا در بدن هنگامی که به اندازه کافی غذا خورده اید در واقع بدتر از دور انداختن آن است. با ادامه خوردن ، بدن خود را با سطل زباله جایگزین می کنید!

ببینید ، بدن شما دقیقاً می داند که برای داشتن وزن سالم به چه مقدار غذا نیاز دارد. هنگامی که به سوخت نیاز دارید سیگنال های گرسنگی را به شما می دهد و سپس پیامی را به مغز شما می فرستد تا به شما بگوید به اندازه کافی مصرف کرده اید. اگر به آن سیگنال های بدن گوش دهید ، پرخوری نخواهید کرد و وزن سالم خود را حفظ خواهید کرد.

اما اکثر ما این کار را نمی کنیم. ما به هر دلیلی به جز گرسنگی غذا می خوریم و وقتی بدنمان کمی سیر می شود ، دست از غذا نمی کشیم.

دلیل اینکه اکثر مشتریان من می گویند چرا وقتی بدنشان به اندازه کافی غذا نمی خورد ، دست از غذا نمی کشند این است که فکر می کنند هدر دادن غذا اشتباه است. این چیزی است که والدین آنها به آنها آموختند.

این استدلال نیاز به بررسی بیشتری دارد.

شما به اندازه کافی غذا خورده اید و احساس خوبی دارید. اما ، به دلیل برخی از برنامه های مراقبین در دوران جوانی ، احساس می کنید مجبور هستید غذاهایی را که به آنها نیاز ندارید در بدن خود ادامه دهید. همه اینها به این دلیل است که فکر می کنید گذاشتن آن در سطل زباله اشتباه است؟

فرض کنید شما این توصیه را دنبال می کنید. شما همچنان به خوردن تمام غذاهای موجود در بشقاب خود ادامه می دهید و بدن شما کالری های اضافی را به عنوان چربی ذخیره می کند. احساس می کنید پر شده اید. اوف اگر این کار را به طور منظم انجام دهید ، وزن اضافه می کنید و خطر حمله قلبی ، سکته مغزی ، سرطان سینه و بسیاری از بیماری های دیگر مربوط به چاقی را افزایش می دهید.

حالا به این فکر کنید که واقعا در این سناریو چه مشکلی وجود دارد: دور انداختن غذاهایی که بدن شما به آنها احتیاج ندارد یا خوردن غذاهایی که برای سلامتی شما مضر هستند؟

این یک سوال هوشمندانه نیست. پاسخ روشن است.

اما آن بچه های گرسنه فقیر چطور؟ به هر حال آنها هرگز غذای باقی مانده شما را دریافت نمی کنند ، درست است؟ با خوردن آن غذای اضافی ، به هیچ کس کمک نمی کنید. و خودتو اذیت کردی

در ایالات متحده بیشتر رستوران ها بخش های مسخره ای بزرگ ارائه می دهند. برخی از آنها برای دو یا حتی سه نفر کافی است. در رستوران ها ، زیرا مردم قبلاً هزینه وعده های غذایی خود را پرداخت می کنند ، مردم حتی بیشتر مجبور به ادامه غذا می شوند.

اما آیا واقعا ارزشش را دارد؟ احساس می کنید بیش از حد سیر شده اید و به مرور زمان اندازه کمرتان افزایش می یابد.

زمان هایی پیش می آید که مجبور می شوید مقداری غذا را هدر دهید. با آن صلح کنید و بدانید که برای سلامتی شما بهتر از ادامه خوردن در زمانی است که بدن شما به اندازه کافی سیر شده است.

برای برخی از ما ، تغییر باورهای خود در مورد ضایعات مواد غذایی دشوار است. ما این عقیده را حتی در بیشتر زندگی خود زیر سوال برده ایم.

اگر می خواهید این پوندهای ناخواسته را رها کرده و آنها را متوقف کنید ، من شما را تشویق می کنم در باورهایی که در کودکی در شما ایجاد شده بود تجدید نظر کنید. آنها آن زمان منطقی نبودند و اکنون نیز منطقی نیستند.

بنابراین چگونه می توان از “هدر دادن” غذا جلوگیری کرد؟ در اینجا چند پیشنهاد وجود دارد:

غذای کمتری روی بشقاب خود بگذارید

اگر در خانه غذا می خورید ، غذای کمتری در بشقاب خود قرار دهید. با دو سوم آنچه معمولاً می خورید شروع کنید. اگر هنوز گرسنه هستید می توانید مقدار بیشتری مصرف کنید.

هنگامی که کمی سیر شدید غذا را متوقف کنید

اگر در رستوران هستید ، وقتی سیر شدید غذا را کنار بگذارید و بقیه را به خانه ببرید. اکثر غذاهای باقیمانده روز بعد خوب هستند. برخی از افراد نیمی از وعده غذایی خود را قبل از شروع غذا انجام می دهند ، بنابراین وسوسه پرخوری نمی شوند.

غذای باقیمانده را به کسی در خیابان بدهید

اگر در شهری سفر می کنید و یخچال ندارید ، باز هم می توانید باقی مانده غذا را بسته بندی کرده و به کسی که در خیابان گرسنه است ، بدهید.

من فکر کردم

دفعه بعد که فکر می کنید باید بیشتر غذا بخورید ، به جای “هدر دادن” غذا ، به خود بگویید: “اگر من غذاهایی می خورم که بدنم به آنها احتیاج ندارد و چاق نگه می دارد ، بدتر از این است که غذا را در سطل زباله بیندازید. ”

آیا زیاد غذا می خورید تا از هدر دادن غذا جلوگیری کنید؟ چه پیامهایی از دوران کودکی شما هنوز روی غذای شما در دهه 60 زندگی تأثیر می گذارد؟ لطفاً هرگونه استراتژی که به شما در جلوگیری از پرخوری کمک کرده است ، به اشتراک بگذارید.