آیا بدون گلوتن مصرف می کنید؟ – آگاهی از تغذیه



بدون گلوتن یا گلوتنشما هستید؟ در اینجا این سوال وجود دارد … (که ما پاسخ می دهیم!)

به عنوان متخصصان تغذیه ثبت شده ، اغلب از مشتریان در مورد اینکه آیا آنها باید از رژیم غذایی بدون گلوتن پیروی کنند یا نه و اگر چنین است ، چگونه سوال می شود؟

این مقاله به شما کمک می کند تصمیم بگیرید که آیا باید (یا نباید!) رژیم بدون گلوتن را امتحان کنید. و اگر راه درست باشد ، ما لیستی از مواد و غذاهای قابل اجتناب و همچنین برخی از جایگزین های بدون گلوتن را ارائه کرده ایم.

اول .. گلوتن چیست؟

گلوتن نام عمومی پروتئین های موجود در گندم ، جو ، چاودار و مخلوط گندم / چاودار به نام تریتیکال است.

گلوتن به غذاها کمک می کند تا شکل خود را حفظ کنند و به عنوان چسبی که غذاها را در کنار هم نگه می دارد – حتی برخی از غذاهای غیرمنتظره – که در زیر آنها را مرور می کنیم ، کمک می کند!

برای توضیح این نکته ، اجازه دهید از نمونه کلاسیک نان استفاده کنیم.

گلوتن بافت و ساختار نان را تأمین می کند. این پیوندی است که کیفیت محکمی به آن می افزاید (ماکارونی خام را در نظر بگیرید).

در یک محصول بدون گلوتن ، سایر مواد غلیظ کننده مانند صمغ زانتان ، صمغ گوار به جای گلوتن برای حفظ ساختار اضافه می شوند. بدون این جایگزین ها ، غذا فقط خرد می شود. بیایید با 3 موقعیت شروع کنیم که در آن رفتن GF کاملاً موجه است:

3 دلیل بدون گلوتن

  1. در صورت تشخیص بیماری سلیاک

در افراد مبتلا به این بیماری خود ایمنی ، حتی اثری از گلوتن باعث می شود سیستم ایمنی بدن به روده کوچک حمله کرده و صدمات زیادی را وارد کند. علاوه بر ساعت ها ، روده کوچک توانایی خود را در جذب مواد مغذی ضروری از دست می دهد ، که می تواند منجر به کمبودهای شدید تغذیه ای شود.

به عنوان مثال ، اگر دستگاه گوارش نتواند آهن را جذب کند ، فرد مبتلا به بیماری سلیاک ممکن است دچار کم خونی فقر آهن شده و خستگی را تجربه کند.

بسیاری از افراد مبتلا به بیماری سلیاک نیز عوارض جانبی ناخواسته ای مانند اسهال ، کاهش وزن ناخواسته ، تورم ، یبوست و گاز را تجربه می کنند.

اتخاذ رژیم غذایی دقیق و بدون گلوتن ، درمان بیماری سلیاک است.

2. مشکوک به حساسیت به گلوتن هستید

اگر بعد از وعده های غذایی بدون گلوتن تورم ، ناراحتی ، گاز و / یا یبوست شدیدتر اما قابل توجه را تجربه می کنید ، ممکن است حساسیت داشته باشید.

بهترین راه برای دانستن؟ خلاص شدن از شر مجرم مشکوک! حذف گلوتن به مدت 6 هفته و امتحان کردن آن به شما آسیب نمی رساند.

با این حال ، اتخاذ رژیم بدون گلوتن جایگزین تشخیص نمی شود.

3. شما مبتلا به درماتیت هرپتی فرم هستید

درماتیت هرپتی فرم (DH) نوعی بیماری سلیاک است که باعث می شود سیستم ایمنی بدن به جای روده کوچک به پوست حمله کند.

این به عنوان خارش مزمن ، اگزمای ناهموار و حتی دردناک به دلیل عدم تحمل گلوتن ظاهر می شود.

پس از تشخیص ، پیروی از رژیم غذایی بدون گلوتن می تواند کار را برای شما راحت تر کند.

در مورد هاشیوموتوس یا سلامت تیروئید چطور؟

به سختی می توان گفت که آیا رژیم غذایی بدون گلوتن می تواند درمانی برای بیماری های تیروئید باشد. برخی مطالعات کوچک (مانند این) نشان می دهند ، اما نمی توانند فایده رژیم بدون گلوتن را برای زنان مبتلا به بیماری خود ایمنی تیروئید نشان دهند.

اگر در واقع حساسیت به گلوتن دارید ، ممکن است باعث التهاب مخاط روده شده و جذب داروهای تیروئید را کاهش دهد.

همچنین برخی نظریه ها در مورد چگونگی رژیم غذایی بدون گلوتن می تواند باعث واکنش التهابی کمتری شود و التهاب غده تیروئید را کاهش دهد.

آنچه به مشتریان می گویم: کاهش گلوتن می تواند به کاهش این التهاب و همچنین سایر تغییرات رژیم غذایی کمک کند. حذف کامل گلوتن به مدت 6 تا 8 هفته ارزش یک بار شلیک را دارد و آسیبی به شما نمی رساند.

من برخی از مشتریانی را دیده ام که در پروتکل فاقد گلوتن به موفقیت های زیادی دست یافته اند ، اما به طور کلی از رژیم غذایی سالم و ضد التهابی روده نیز پیروی می کنند (یعنی قند کم یا بدون قند ، تن فیبر غنی از امگا 3).

پس از رژیم حذف ، همکاری نزدیک با یک متخصص تغذیه برای جلوگیری از کمبودها و نشان دادن دقیق محرک ها مهم است.

دلایلی که باعث می شود بدون گلوتن نشوید

  1. کاهش وزن

جایگزین بدون گلوتن به طور خودکار به این معنا نیست که سالم تر از نسخه اصلی است.

این بدان معناست که فقط تغییر از Ritz Crackers به ​​نسخه GF تأثیری نخواهد داشت اگر سایر مناطق رژیم غذایی شما تغییر نکندبه

این مناطق دیگر؟ وعده ها ، نسبت درشت مغذی ها (پروتئین ، کربوهیدرات ها و چربی ها) ، زمان تغذیه ، کیفیت غذا و غیره.

مشاوره اولیه را با یکی از متخصصان رژیم غذایی رزرو کنید. ما می توانیم رژیم غذایی یا خاطرات غذایی شما را بررسی کنیم تا به شما کمک کند ببینید در کجا نیاز به تغییر دارید ، آیا گلوتن می خورید یا نه.

2. سالم تر باشید

باز هم ، بدون گلوتن برابر با سالم است (مگر اینکه شما مبتلا به بیماری سلیاک باشید).

یک سبزه بدون گلوتن می تواند به اندازه سنتی قند و چربی اشباع شده داشته باشد ، مهم نیست بسته بندی چقدر لوکس و زیبا باشد.

قبل از تصمیم گیری در مورد اینکه آیا این رژیم متعلق به یک رژیم متعادل سالم است ، به پانل کلی تغذیه و مواد تشکیل دهنده آن نگاهی بیندازید.

3. تشخیص خود

آزمایش خون مورد استفاده برای تشخیص بیماری سلیاک به یافتن آنتی بادی علیه گلوتن در خون شما بستگی دارد. در صورت اجتناب از گلوتن ، آنتی بادی ها در آزمایش خون شما ظاهر نمی شوند ، که می تواند منفی کاذب را نشان دهد!

چرا این یک مشکل است؟ اگر فرض کنید بیماری سلیاک در حساسیت صرف است ، “لغزش” های کوچک می تواند باعث آسیب طولانی مدت به روده شما شود و در نتیجه مشکلات بعدی مانند اختلالات خود ایمنی ، خستگی شدید ، ناباروری و حتی مشکلات عصبی ایجاد شود.

همچنین افراد مبتلا به بیماری سلیاک باید با پزشک مشورت کنند تا علائم این مشکلات را بررسی کنند. بنابراین ابتدا با انجام آزمایش خون به این موضوع پی ببرید – سپس تصمیم آگاهانه بگیرید

ترکیبات حاوی گلوتن

در برچسب غذای یک غذا ، کلمات را جستجو کنید گندم ، جو و چاوداربه

اجزای کمتر رایج برای جستجو عبارتند از: دوروم ، مالتی / سرکه مالت / شربت مالت / عصاره مالت ، سبوس جو دوسر یا جو دوسر ، آبجو مخمر ، املای (معروف به فاررو) ، آرد گراهام ، بلغور و آرد گندم هیدرولیز شده.

گلوتن اغلب در محصولاتی مانند …

  1. آبجو ، آبجو ، آبجو
  2. نان ها
  3. آبگوشت ، سوپ ، پایه های سوپ
  4. غلات
  5. کوکی ها و کوکی ها
  6. مقداری شکلات ، برخی شکلات ، شیرین بیان
  7. قهوه و چای مزه دار
  8. قطعات بیکن تقلید ، غذاهای دریایی تقلیدی
  9. داروها (با داروساز خود مشورت کنید)
  10. ماکارونی
  11. غذاهای فراوری شده
  12. سس سالاد
  13. سوسیس ، رولت سوسیس ، گوشت های خوشمزه
  14. سس ، ماریناد ، سس
  15. ادویه ها
  16. من بید هستم

اگر بسیار حساس هستید ، علف های تغذیه شده با علف و مرغهای مرتعی را انتخاب کنید ، زیرا شیوه های سنتی کشاورزی به دانه های دام آنها تغذیه می کند.

من می دانم که این ترسناک به نظر می رسد ، اما خبر خوب این است که تقریباً همه این غذاها جایگزین فاقد گلوتن دارند (یعنی پوست پایک بدون گلوتن یا گلدار ، آمین های نارگیل به جای سس سویا ، تورتیلا ذرت به جای آرد.) .)

و فراوانی کربوهیدراتهای GF طبیعی را فراموش نکنید! سیب زمینی ، کدو تنبل ، برنج و محصولات برنج ، کینوا ، محصولات ذرت و ذرت ، لوبیا ، عدس ، نخود ، میوه ها ، سبزیجات ، کینوا … فقط چند مورد را نام ببرید!

مارک های مورد علاقه من بدون گلوتن:

ماکارونی Banza Chickpea جایگزینی است که از پروتئین و فیبر بیشتری نسبت به ماکارونی سنتی A یا GF سنتی برخوردار است! برد – برد. آن را در سالاد ماکارونی وگان تایلندی امتحان کنید.

کیک کودیاک یک مخلوط کرپ / وافل بدون پروتئین بالا و یک فنجان فلپ جک ارائه می دهد.

KIND دارای گرانول و میله هایی با آجیل و دانه های پف کرده (برنج قهوه ای ، کینوا ، آمارانت و ارزن) است ، بنابراین آنها به طور طبیعی فاقد گلوتن هستند.

مارک های دیگری که با محصولات متنوعی می بینم عبارتند از Simple Mills ، Foods of Enjoy Life ، Hippies ، MadeGood ، Sweet ، Lorens و Udis.

آیا این مقاله مفید بود؟ آن را (یا نسخه قابل شنیدن) با یک دوست گلوتن کنجکاو یا در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید. حتما ما را در اینستاگرام @ nutrition.awareness تگ کنید!

کیت ریچاردسون یک متخصص تغذیه در اورلاندو فلوریدا است. او در تمرین خصوصی ، آگاهی از تغذیه ، شریک است ، جایی که به رژیم گیران نا امید یاری می رساند تا از طریق آموزش تغذیه 1: 1 به اهداف سلامتی خود برسند. او مجری مشترک پادکست آگاهی از تغذیه است.



دیدگاهتان را بنویسید