آلزایمر و نقش شرکت داروسازی پوراب تغذیه


تصور می شود که زوال عقل و بیماری آلزایمر ناشی از ترکیبی از عوامل ژنتیکی ، محیطی و شیوه زندگی ، از جمله رژیم غذایی و تغذیه است. بیماری هایی مانند فشار خون بالا ، بیماری های قلبی ، دیابت و چاقی می توانند باعث از دست دادن حافظه شوند و این اغلب بر وعده های غذایی ما تأثیر می گذارد. خوردن خوب و خوردن غذاهای سالم می تواند به کاهش خطر ابتلا به زوال عقل و بیماری آلزایمر در سنین بالا و پیری کمک کند.

در اینجا برخی از غذاهایی که می توانند به مبارزه با آلزایمر کمک کنند ، آورده شده است:

سبزیجات برگ دار

کلم ، کاهو ، اسفناج و چغندر برگ برخی از سبزیجات برگ دار هستند که سرشار از ویتامین B مانند فولات و B9 هستند که می تواند به کاهش افسردگی و تقویت حافظه کمک کند. علاوه بر خوردن سبزیجات برگ دار در سالاد ، می توان آنها را به سوپ ها و خورشت ها اضافه کرد. می توانید آنها را تمیز کرده و به سس ها ، ادویه جات و حمص اضافه کنید.

بریها

تمشک ، زغال اخته ، توت سیاه و گیلاس همگی حاوی فلاونوئیدی به نام آنتوسیانین هستند که از ایجاد آسیب رادیکال های آزاد جلوگیری می کند. این میوه ها و انواع دیگر توت ها سرشار از آنتی اکسیدان ها و ویتامین های مختلف هستند که به کاهش التهاب و حفظ سلامت مغز کمک می کنند.

مغز

گردو ، بادام ، بادام زمینی و بادام زمینی سرشار از چربی های سالم ، منیزیم ، ویتامین E و ویتامین B هستند که همه آنها حافظه را تقویت کرده و با علائم زوال عقل مبارزه می کنند. زنان بالای 70 سال که حداقل 5 وعده آجیل در هفته می خورند از سلامت مغز بهتری نسبت به زنان هم سن خود که آن را نمی خورند برخوردارند. مطالعه دیگری نشان می دهد که ترکیبات ضد التهابی فیتوشیمیایی موجود در گردو می تواند التهاب سلول های مغزی را کاهش داده و سلامت مغز را در دوران پیری حفظ کند.

امگا 3

روغن زیتون ، دانه کتان و ماهی های چرب مانند ماهی تن ، ماهی آزاد و قزل آلا نمونه هایی از غذاهای غنی از اسیدهای چرب امگا 3 با DHA هستند که به حفظ سلامت مغز کمک می کند. اکثر مطالعات نشان داده اند که امگا 3 در مبارزه و جلوگیری از زوال عقل مثر است ، بنابراین توصیه می کنند روزانه 200 میلی گرم DHA برای حفظ سلامت مغز مصرف کنید. با این حال ، مصرف روزانه DHA در ایالات متحده تنها حدود 80 میلی گرم است. سعی کنید مقدار زیادی امگا 3 مصرف کنید یا از پزشک خود بخواهید مکمل های مHAثر و ایمن DHA تجویز کند.

بیایید با: Soft Omega Flex Health Brest آشنا شویم

سبزیجات خانواده کلم

کلم بروکلی ، گل کلم ، جوانه بروکسل و سایر سبزیجات خانواده کلم سرشار از ویتامین B و کاروتنوئیدها هستند که می توانند سطح هموسیستئین را کاهش دهند. هموسیستئین یک اسید آمینه است که با از دست دادن حافظه ، آتروفی مغز و زوال عقل مرتبط است. می توانید کلم را با سیر و روغن زیتون سرخ کنید یا با این غذا سوپ یا ادویه درست کنید.

ادویه ها

ادویه جات مانند مریم گلی ، زیره و دارچین طعم خوبی به غذا می دهند وقتی در غذاهای فصلی استفاده می شوند و حاوی پلی فنول هستند. پلی فنولها ترکیباتی هستند که فواید زیادی برای حافظه و سلامت مغز دارند. این ادویه ها می توانند آسیب مغزی را از بین ببرند ، التهاب را کاهش داده و از آسیب مغزی و بیماری آلزایمر جلوگیری کنند. برای یک چیدمان گل معاصر یک لیوان مهمانی بزرگ پر کنید.

دانه ها

تخمه آفتابگردان ، تخم کتان و تخم کدو تنبل حاوی آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی مانند ویتامین E ، روی ، امگا 3 و کولین است که باعث کاهش حافظه می شود. از این غلات به عنوان میان وعده استفاده کنید یا روی سالاد بریزید یا از آنها در دسرهایی مانند پودینگ و مافین استفاده کنید تا سلامت مغز شما تضمین شود.

آلزایمر

غذاهای مضر برای بیماری آلزایمر

مشخص است که اکثر غذاهای رژیم غذایی غربی عوامل خطر زوال عقل و بیماری آلزایمر هستند ، مانند گوشت قرمز فرآوری شده ، غلات سبوس دار ، شیرینی و دسر. مصرف زیاد الکل ، اسیدهای چرب اشباع شده و غذاهای پرکالری از عوامل خطر بیماری آلزایمر هستند. اگر فکر می کنید شما یا عزیزانتان ممکن است در معرض ابتلا به بیماری آلزایمر باشید ، با پزشک خود در مورد یک برنامه غذایی سالم و تغذیه سالم صحبت کنید که می تواند این خطر را کاهش دهد.

تنظیم: زهرا محبی
منبع: healthcareassociates

دیدگاهتان را بنویسید